دریچه تکنولوژی راهنمای خرید کارت کپچر برای استریم - ژوانا

ایرانسل
کوین نیک

این روزها که بازار تولید محتوای ویدئویی و استریمینگ داغ‌تر از همیشه است هرروز طیف جدیدی از علاقمندان به سمت فعالیت در این حوزه جذب می‌شوند. به طبع شروع فعالیت در این حوزه نیازمند تهیه امکانات و تجهیزات ابتدایی نیز هست. از این رو و با توجه به درخواست مخاطبان ویجیاتو، در این سری مطالب، قصد داریم به معرفی، بررسی و راهنمای خرید تجهیزات مناسب استریمینگ و تولید محتوای ویدئویی بپردازیم.

کارت کپچر چیست؟

کارت کپچر، ویدیو کپچر و یا کپچر کارت (Video Capture Card) سخت افزاری است که به دیوایس موردنظر شما متصل شده و توسط آن می‌توان سیگنال ویدیویی خروجی از دستگاه پخش مانند دستگاه پخش VHS، دوربین فیلمبرداری، دستگاه پخش DVD یا Blue-ray، کنسول بازی پلی استیشن و ایکس ‌باکس و غیره را به فرمت دیجیتال تبدیل کنید.

این سخت افزار در نوع و مدل‌های مختلف با کارایی و مصارف متفاوت تولید می‌شود. یکی از مصارف پرکاربرد امروزی این سخت افزار، استفاده آن به منظور پخش تصاویر تحت شبکه یا همان ویدئو استریمینگ و لایو استریم می باشد. در واقع کارت کپچر دستگاه ورودی است که برای تبدیل سیگنال‌های گیم‌پلی به داده‌های دیجیتالی و آپلود آن‌ها روی بستر اینترنت از آن استفاده می‌شود.

کارت کپچر ای زد کپ مدل EZCap 269 4K

کارت کپچر EZCap 269 4K، یک کارت کپچر اکسترنال با پورت USB 3.0 با کیفیت ۴K و بدنه فلزی است که برای پخش زنده و استریم استفاده می‌شود. این کارت دارای یک ورودی HDMI و یک خروجی HDMI و همچنین یک ورودی ورودی صدا با جک ۳٫۵ و یک خروجی هدفون است. مدل EZCap 269 4K با ابعاد ۱۷×۵۹×۹۶ میلی متر و وزن ۶۰ گرمی به واسطه بدنه پلاستیکی، انتخاب مناسبی برای استریمینگ است.

این کارت توسط پورت USB 3.0 به کامپیوتر و لپ‌تاپ متصل می شود و تحت انواع سیستم عامل های ویندوز و Mac OS و لینوکس پشتیبانی می‌شود. این کارت نیازی به درایور برای نصب ندارد و در سیستم به عنوان وب کم شناخته می‌شود. به همین دلیل برای انواع نرم افزار استریم مانند OBS و Skype و Adobe Connect و سایر نرم افزارهای استریم کاربرد دارد.

ایرانی کارت
Dicardo

کارت کپچر مدل Rendaysa OZC3

کارت کپچر اکسترنال OZC3 با کیفیت تصاویر ۴K و بدنه فلزی یک انتخاب نسبتا گران قیمت اما باکیفیت است. این کارت کپچر از یک ورودی HDMI و یک خروجی HDMI و همچنین یک ورودی صدا با جک ۳٫۵ و یک خروجی هدفون بهره می‌برد.

این کارت توسط پورت USB 3.0 به کامپیوتر و لپ‌تاپ متصل می شود و تحت انواع سیستم عامل های ویندوز و Mac OS و لینوکس فعالیت کرده و همچنین دیوایس‌های ایکس باکس، پلی استیشن، wii U و سوییچ پشتیبانی می‌کند. همچنین این کارت با انواع نرم افزار استریم مانند OBS و Skype و Adobe Connect و سایر نرم افزارهای استریم کاربرد دارد.

کارت کپچر مای گیگا مدل U800II

کارت کپچر اکسترنال شرکت Mygica مدل U800II حرفه ای ترین انتخاب برای رکورد تصاویر ۴K دارای ورودی صدای ۳٫۵ میلیمتری و تنها کپچر کارت اکسترنال دارای ادابتور جهت استفاده بهینه میباشد .U800II از سیستم عاملهای ویندوز,لینوکس و MAC پشتیبانی میکند و جزو حرفه ای ترین کارت کپچر جهت استریمرها میباشد. کارت کپچر U800Ⅱ امکان ضبط تصاویر با کیفیت ۱۰۸۰p 60ftp با USB 3.0 را دارد.

این کارت کپچر از UVC پشتیبانی می کند و دیگر نیازی به نصب درایور در مقایسه با سایر کارت های کپچر نیست. علاوه بر این ، U800II می تواند با بیشترین پخش کننده های شخص سازگار باشد و به راحتی با پلت فرم پخش اصلی متصل شود که می تواند پخش وب ، کنفرانس ویدیویی و غیره را به Skype ، YouTube Live ، LiveStream ، UStream ، Dacast ، Wowza Cloud منتقل کند. کارت کپچر U800II از Windows ، Mac ، Linux ، Android و سایر سیستم عامل ها پشتیبانی می کند.

بیشتر بخوانید:

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 278 views بار دسته بندی : راهنمای خرید و آموزش تاريخ : 22 فوریه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.