دریچه تکنولوژی نکات طرز کار یخچال فروشگاهی - ژوانا

یخچال فروشگاهی که آن را تحت عنوان یخچال‌ های تجاری نیز می‌ شناسیم، جهت نمایش دادن و نگه داری کردن مواد غذایی استفاده می‌ شود که فاسد شدنی هستند. این یخچال‌ ها نیز مانند انواع دیگر یخچال صنعتی از جمله یخچال ویترینی، یخچال تک درب، یخچال قصابی و غیره از قطعات و اجزای بسیار متفاوتی مانند عایق حرارتی، کندانسور، بدنه، کمپرسور، اوپراتور و فن ساخته شده‌اند و طرز کار صحیح این یخچال به عملکرد صحیح تمامی این اجزا بستگی دارد.

در واقع یخچال‌ های فروشگاهی جز پرکاربردترین مدل‌ ها در مکان‌ های مختلفی مانند فروشگاه‌ ها هستند، برای اینکه یک یخچال فروشگاهی مانند انواع دیگر یخچال‌ صنعتی بتواند به طرز درستی کار کند، باید کلیه نکات زیر را در خصوص آن رعایت کنید:

۱٫     قرارگیری مناسب

اولین نکته‌ ای که به طرز کار صحیح یخچال فروشگاهی و حتی دیگر یخچال‌ های صنعتی مانند یخچال ویترینی، یخچال تک درب و غیره مربوط می‌ شود نحوه صحیح قرار گرفتن آن است، یعنی شما باید یک جای کاملاً مسطح و درستی را برای قرار دادن یخچال انتخاب کنید که موجب لرزش و تکان خوردن یخچال نشود. این موضوع بسیار مهم است و به طور مستقیمی بر روی عملکرد انواع یخچال صنعتی تاثیرگذار می‌ باشد.

۲٫     عدم قرارگیری در معرض آب و رطوبت

با وجودی که بدنه انواع یخچال‌ های صنعتی از جمله یخچال فروشگاهی از استیل ضد زنگ ساخته شده است و مقاومت خوبی در برابر آب و رطوبت دارد، اما با این حال بهتر است که آنها را در مکان‌ هایی قرار دهید که کم تر در معرض آب و رطوبت قرار بگیرند، چون در این حالت عمر مفید یخچال کاهش پیدا می‌ کند و این موضوع نیز بر روی عملکرد صحیح آن تاثیرگذار خواهد بود.

۳٫     چک کردن درست و دوره ای موتور و دیگر قسمت‌ های یخچال

برای این که از یک یخچال فروشگاهی مانند دیگر یخچال‌ های صنعتی از جمله یخچال ویترینی و یخچال قصابی حداکثر کارایی و طول عمر بالا را انتظار داشته باشید، حتماً باید به صورت مرتب و دوره‌ ای قسمت‌ های مختلف آن مانند کمپرسور، فن، کندانسور، موتور، عایق حرارتی و غیره را بررسی کنید، چون گاهی اوقات هر کدام از این قسمت‌ ها نیاز به تعمیر و تعویض پیدا می‌ کنند و اگر به موقع اقدام به تعمیر آن نکنید، احتمال خرابی دیگر قسمت‌ ها نیز وجود دارد، علاوه بر آن که ممکن است یخچال دچار آسیب‌ های جدی‌ تر شده و حتی عملکرد درست و صحیحی از خود نشان ندهد. مثلاً اگر موتور یخچال فروشگاهی به درستی کار نکند، نمی‌ تواند سرمای کافی و مورد نیاز را تامین کند یا اگر فن دچار نقص شود، نمی‌ تواند جریان هوای سرد را به صورت یکنواخت در تمامی قسمت‌ های یخچال پخش کند، به این ترتیب مواد غذایی داخل آن دوار خرابی و فساد می‌ شوند.

۴٫     استفاده به اندازه ظرفیت

هر کدام از انواع یخچال‌ های صنعتی از جمله یخچال تک درب، یخچال ایستاده یا یخچال فروشگاهی دارای ظرفیت مشخص و معینی هستند که در هنگام خرید اطلاعات لازم در دفترچه آن یادداشت شده است. یعنی شما محاز هستید که به همان اندازه‌ ای از یخچال استفاده کنید که در داخل دفترچه ذکر شده است، اما اگر بیش از ظرفیت یخچال در داخل آن بار قرار دهید، قطعاً جوابگوی مصرف شما نخواهد بود. در این حالت به قسمت‌ های مختلف مانند موتور یخچال فشار وارد می‌ شود، به این ترتیب یخچال عملکرد درست خودش را از دست می‌ دهد و نمی‌ تواند سرمایه کافی را تولید کند، علاوه بر آن که عمر مفید آن نیز کاهش می‌ یابد.

۵٫     استفاده در مکان مناسب

طراحی یخچال فروشگاهی به گونه‌ ای است که جهت استفاده در مکان‌ های خاصی مانند فروشگاه‌ ها، رستوران‌ ها و سوپر مارکت‌ ها مناسب است و از آن جهت نگه داری کردن محصولات غذایی به ویژه محصولاتی که در معرض فاسد شدن قرار دارند، استفاده می‌ کنند. واضح است که از چنین یخچالی نمی‌ توان در مکان‌ های دیگر مانند قصابی‌ ها و به عنوان یخچال قصابی استفاده کرد. این موضوع بسیار اهمیت دارد که شما به اندازه ظرفیت و در مکان مناسب از یخچال فروشگاهی استفاده کنید. تا طول عمر و بازدهی و عملکرد یخچال افزایش پیدا کند و بتوانید مدت زمان طولانی از آن استفاده کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 58 views بار دسته بندی : رپورتاژ آگهی تاريخ : 7 ژانویه 2024 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.