دریچه تکنولوژی نصب لایت اسپید روی دایرکت ادمین در ۵ مرحله - ژوانا

نصب لایت اسپید روی دایرکت ادمین در 5 مرحله

نصب لایت اسپید روی دایرکت ادمین چگونه است. وب سرور LiteSpeed با تمام ویژگی های محبوب آپاچی از جمله Rewrite Engine و ModSecurity سازگار است و می‌تواند فایل های پیکربندی آپاچی را مستقیماً بارگیری کند. LiteSpeed به عنوان یک جایگزین، می‌تواند به طور کامل با کنترل پنل نوشته شده برای آپاچی، از جمله cPanel، Plesk، DirectAdmin و غیره، ادغام شود. در این مقاله به شما خواهیم گفت نصب لایت اسپید روی دایرکت ادمین چگونه است و در ادامه با مزیت‌های آن آشنا خواهیم شد.

لایت اسپید چیست؟

لایت اسپید چیست؟

LiteSpeed Web Server(LSWS) یک نرم افزار وب سرور اختصاصی است که به دلیل ارائه عملکرد سریع و مقیاس پذیری بالا شناخته شده است. LiteSpeed یک نرم افزار سرور سبک وزن است که منابع را بدون به خطر انداختن عملکرد، امنیت، سازگاری یا راحتی حفظ می‌کند.

این نرم افزار امنیت درجه یک را ارائه می‌دهد. به عنوان مثال، دارای ویژگی های داخلی است که به جلوگیری از حملات انکار سرویس توزیع شده (DDOS) کمک می‌کند.

علاوه بر این، نرم افزار وب سرور کاملاً با وب سرور پرکاربرد آپاچی سازگار است. این سازگاری به این معنی است که می‌توانید بدون هیچ مشکلی به LiteSpeed بروید.

مزایای اصلی LiteSpeed

  • دو برابر حداکثر ظرفیت آپاچی: اگرچه اکثر میزبان‌های وب اشتراکی هنوز از وب سرور آپاچی استفاده می‌کنند. اما معماری ساده رویداد محور LiteSpeed Web Server، قادر به مدیریت هزاران مشتری همزمان با حداقل مصرف حافظه و استفاده از CPU است.
  • امنیت اضافه شده: شما میتوانید به استفاده از قوانین mod_security آشنا ادامه دهید و در عین حال از ویژگی‌های ضد DDoS داخلی مانند پهنای باند و کاهش اتصال بهره ببرید.
  • کاهش پیچیدگی: با از بین بردن نیاز به پروکسی معکوس HTTPS یا لایه‌های کش شخص ثالث اضافی پیچیدگی‌ها کاهش می‌یابد.

نصب‌کردن لایت اسپید روی دایرکت ادمین

نصب‌کردن لایت اسپید روی دایرکت ادمین

در این آموزش، سرور lite speed را بر روی یک سرور ابری ساده با Ubuntu 20.04 یا CentOS 8 نصب می‌کنیم.

litespeed وب سرور منبع باز ارائه شده توسط LiteSpeed Web Server Enterprise است. اغلب پس از خرید هاست وردپرس برای همه سایت‌ها استفاده می‌شود. به این دلیل است که LiteSpeed برای بارگیری هر فایل htaccess.  نیاز به راه اندازی مجدد دارد.

اگر پس از خرید هاست لینوکس قصد دارید فقط یک دامنه را میزبانی کنید و سروری با رم کمتر از ۲ گیگابایت داشته باشید، می‌توانید مجوز شروع رایگان دریافت کنید. لایسنس های دیگر را نیز می‌توانید خریداری کنید.

ذکر ۵ مرحله برای نصب‌کردن لایت اسپید روی دایرکت ادمین

۱-اتصال به ssh

اتصال به ssh

نصب LiteSpeed آسان و ساده است. وارد سرور SSH خود شوید و دستور زیر را اجرا کنید و کلید مجوز خود را جایگزین your_serial_no کنید:

bash <( curl https://get.litespeed.sh ) your_serial_no

این اسکریپت محیط شما را شناسایی می‌کند و فقط وابستگی‌ها و داده های نصب مورد نیاز را از سرورهای ما دانلود می‌کند. بسته به محیط، اسکریپت از شما برای سؤالات مختلف می‌خواهد. در نهایت، LiteSpeed Web Server را نصب می‌کند.

هنگامی‌که اسکریپت را شروع کردید، متوجه می‌شود که نصب شما از DirectAdmin استفاده می‌کند و با اعلان های زیر ورودی شما را می‌خواهد:

Could not find an lsws.options file. We will ask you for your preferred settings instead, but for automated bulk provisioning, you may want to exit and create an lsws.options file. Continue Installer(Y/N) ?

برای ادامه، Y و Enter را فشار دهید.

۲- تنظیم نسخه php پیش فرض

دستور زیر برای نصب نسخه پیش فرض PHP روی سرور شما خواهد بود.

php_version_default. Available options are – 7.2, 7.1, 7.0, 5.6.

۳- تنظیم نسخه php دوم

سپس نوبت نصب دومین نسخه PHP روی سرور شما خواهد بود. اگر می‌خواهید نسخه دوم PHP را نصب نکنید، کافیست no  را وارد کنید.

php_version_second. Available options are – 7.2, 7.1, 7.0, 5.6, no.

۴- تنظیم نسخه php سوم

سپس سومین نسخه php  نصب میشود.

php_version_third Available options are – 7.2, 7.1, 7.0, 5.6, no.

۵- تنظیم نسخه php چهارم

سپس چهارمین نسخه php  نصب میشود.

php_version_fourth. Available options are – 7.2, 7.1, 7.0, 5.6, no.

پس از وارد کردن همه مقادیر، اسکریپت وب سرور LiteSpeed را بر روی سرور دایرکت ادمین شما نصب خواهد کرد.

پس از اتمام نصب، باید پیام موفقیت آمیز را با یک رمز عبور تصادفی تولید شده مشاهده کنید. شما باید این رمز عبور را در مکانی امن ذخیره کنید. همچنین می‌توانید بعداً آن را تغییر دهید.

در روش نصب اتوماتیک از میانبرها برای خودکارسازی نصب و استقرار LiteSpeed به سریع ترین روش ممکن در سرورهای DirectAdmin استفاده می‌کند.

در اکثر مواقع، اجرای دستی اسکریپت نصب کننده کافی است. با این حال، امکان خودکارسازی فرآیند تهیه انبوه وجود دارد. برای این کار می‌توانید یک فایل lsws.options ایجاد کرده و آن را در مخزن داخلی سازمان خود آپلود کنید. این کار به نصب کننده اجازه می‌دهد تا گزینه های نصب را مستقیماً از فایل دریافت کند و از کاربر درخواست ورودی نخواهد کرد.

یک فایل پیش فرض lsws.options به شکل زیر خواهد بود:

php_version_default=”7.2″

php_version_second=”7.1″

php_version_third=”no”

php_version_fourth=”no”

می‌توانید lsws.options ایجاد کنید و آن را برای تهیه انبوه در شبکه محلی خود در یک URL مانند yourlink.com/yourinternalrepo/lsws.options نگه دارید و سپس دستور زیر را اجرا کنید:

curl -o lsws.options yourlink.com/yourinternalrepo/lsws.options && bash <( curl https://get.litespeed.sh ) your_serial_no

yourlink.com/yourinternalrepo/lsws.options لینکی است به فایل lsws.options شخصی شما که باید برای سرورهای شما قابل دسترسی باشد.

lsws.options محل فایل lsws.options است. اگر نصب کننده را از همان دایرکتوری فایل lsws.options خود اجرا می‌کنید، خوب است که آن را دقیقاً به همین شکل رها کنید.

کلام آخر

LiteSpeed یک وب سرور است که به دلیل ارائه عملکرد عالی و مقیاس پذیری بالاتر شناخته شده است. سرور آپاچی موجود را می‌توان بدون ایجاد هیچ گونه تغییری در جزئیات سیستم عامل و همچنین بدون ایجاد مانع از هیچ فرآیند یا برنامه دیگری با سرور LiteSpeed جایگزین کرد. LiteSpeed این ظرفیت را دارد که هر مشکل بزرگ در راه حل میزبانی وب موجود شما را حل کند. LiteSpeed شامل ویژگی های چشمگیر و کنسول مدیریت وب کاربر پسند است که محیط میزبانی وب ایمن و سریع را تضمین می‌کند.

اگر در حین نصب لایت اسپید با مشکلی مواجه شدید، میتوانید با کارشناسان متخصص و مجرب وب رمز تماس حاصل نمایید و ما خوشحال خواهیم شد که به شما کمک کنیم.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 154 views بار دسته بندی : رپورتاژ آگهی تاريخ : 10 ژانویه 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.