دریچه تکنولوژی هواوی در حال طراحی و ساخت کنسول‌ بازی و لپ‌تاپ مخصوص بازی است - ژوانا

هواوی را بیشتر ما با گوشی‌های هوشمند و تجهیزات مخابراتی‌اش می‌شناسیم ولی حقیقت آن است که هواوی در زمینه‌های متعدد بیشتری نیز فعالیت می‌کند و فشارهای اخیر دولت آمریکا در ایجاد محدودیت برای این شرکت زمینه را برای گرایش بیشتر به زمینه‌های دیگر نیز فراهم کرده است؛ زمینه‌هایی که حالا باید گیمینگ را نیز به آنها اضافه کنیم.

هواوی از چند سال پیش تولید لپ‌تاپ‌های خود را شروع کرده و تا به امروز بیشتر در گروه لپ‌تاپ‌های اداری و آموزشی فعالیت داشته است. این شرکت پس از تحریم‌های آمریکا به گروه‌های دیگر محصولات خود نیز توجه ویژه‌ای داشته و حالا خبرهای جدید حکایت از گرایش به دنیای گیمینگ در مجموعه بزرگترین شرکت چینی دنیای فناوری دارد.

بنابر اطلاعات که در شبکه‌ اجتماعی چینی Weibo منتشر شده ظاهراً هواوی در حال توسعه و ساخت محصولاتی مانند کنسول گیمینگ است. این کنسول که کاربران چینی نام MateStation را برایش وعده‌ داده‌اند دستگاهی قدرتمند خواهد بود که قرار است توان پردازشی در حد کلاس کنسول‌های ایکس باکس و پلی استیشن جدید مایکروسافت و سونی را ارائه دهد.

huawei-console-1.jpg

همانطور که می‌دانید شرکت‌های بسیار زیادی در سراسر دنیا اقدام به تولید کنسول بازی می‌کنند ولی کنسولی که در حد گیمینگ رده بالا مانند Xbox Series X یا PS5 در مقیاس جهانی تولید و عرضه شود وجود ندارد. با این حال سوالی که مطرح است برنامه احتمالی هواوی برای تولید کنسول بازی این شرکت و مناطق عرضه آن است. کلاس بازی‌هایی که قرار است روی این کنسول اجرا شوند را نیز باید در نظر بگیریم که خود شاید بزرگترین چالش در این زمینه باشد.

علاوه بر این کنسول محصول دیگر مرتبط با این گروه که هواوی در پی معرفی آن است لپ‌تاپی در گروه گیمینگ خواهد بود که همین امسال روانه بازار خواهد شد و مطلعی برای ورود هواوی به حوزه گیمینگ خواهد بود.

huawei-console-2.jpg

البته کاربرانی که حوزه محصولاتی مانند لپ‌تاپ‌ها را با دقت بیشتری دنبال می‌کنند حتماً در جریان این موضوع قرار دارند که سال گذشته و در زمانی که آنر رسماً زیرمجموعه هواوی بود لپ‌تاپ گیمینگی موسوم به Honor Hunter V700 به صورت رسمی توسط این برند رونمایی شد که به نوعی اولین تلاش هواوی برای ورود به دنیای گیمینگ به حساب می‌آید.

حالا که برند آنر با تمام متعلقات و محصولاتش از هواوی جدا شده اما باید منتظر ورود مجدد هواوی به این بازار باشیم که با وجود تیم طراحی قدرتمند و استعداد بالای هواوی در تولید محصولات مقرون به صرفه می‌تواند اتفاقات جالبی را رقم بزند.

به هر حال صحت و سقم اخبار فوق را تا زمانی که اطلاعاتی بیشتر از این شرکت منتشر شود نمی‌توان مورد تأیید قرار داد ولی به واقع باید این حقیقت را در نظر گرفت که عرضه کنسول بازی رده بالا موضوعی بسیار چالش‌برانگیز است و شاید نتوان شانس زیادی برای رقابت هواوی با رقبایی که هدف قرار گرفته‌اند را برای این شرکت متصور شد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 199 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 15 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.