دریچه تکنولوژی هوش مصنوعی چطور به تحلیل در بازار ارزهای دیجیتال کمک میکند؟ - ژوانا

https://tabdeal.org/buy-cryptocurrency

در دنیای مهیج کریپتوکارنسی روزانه حجم زیادی معاملات انجام می‌شود که تحلیل هرکدام از آنها بسیار دشوار و همچنین زمان‌بر است. هوش مصنوعی به کمک تحلیل‌گران این بازار آمده تا یک بستری را برای استفاده بهینه از داده‌های موجود و سرمایه‌گذاری مطمئن فراهم کند. ادغام هوش مصنوعی با فناوری بلاکچین در توسعه ارزهای دیجیتال می‌تواند موجب افزایش مقیاس‌پذیری شود. به‌طورکلی هوش مصنوعی یکی از مهم‌ترین عوامل جنبش نوآوری است که در میان کاربران محبوبیت زیادی دارد و توانسته است صنایع متعددی را متحول کند. بلاکچین نیز اکوسیستمی است که در تغییر جهان تکنولوژی انقلاب محسوب می‌شود. ادغام شدن این دو تکنولوژی و استفاده از هوش مصنوعی در تحلیل بازار ارزهای دیجیتال می‌تواند به ما در کسب درآمد بهتر  و خرید و فروش ارز دیجیتال تبدیل کمک کند. در این مقاله قصد داریم به بررسی این تکنولوژی و چگونگی ترکیب آنها بپردازیم.

هوش مصنوعی و بلاکچین مکمل یکدیگر هستند؟

هوش مصنوعی به تئوری و ساخت ماشین‌هایی مربوط می‌شود که قادر به انجام یکسری وظایف هستند که نیاز به هوشمندی دارد. بسیاری از فناوری‌های پیشرفته در تلاش هستند تا از این تکنولوژی در شبکه‌های عصبی مصنوعی، ماشین‌ها و یادگیری عمیق استفاده کنند. در مقابل، فناوری بلاکچین یک سیستم جدید برای ثبت اطلاعات دیجیتالی است که داده‌ها را به‌صورت رمزنگاری شده ذخیره می‌کند. این داده‌ها بین هزاران رایانه مختلف ذخیره می‌شوند و یک پایگاه‌داده تغییرناپذیر و قابل‌اطمینان است. اکوسیستم بلاکچین فقط توسط افراد دارای مجوز، قابل خواندن و به‌روزرسانی خواهد بود. در مورد پتانسیل ترکیب این دو فناوری بحث‌های زیادی وجود دارد، اما کاربردهای آنها در دنیای واقعی به‌ندرت دیده می‌شود. به سه طریق می‌توان گفت که هوش مصنوعی و بلاکچین مکمل یکدیگر هستند و برای هم ساخته شده‌اند.

  1. هوش مصنوعی و بلاکچین به‌خوبی با یکدیگر کار می‌کنند. داده‌ها در بلاکچین به‌صورت امن نگه‌داری می‌شوند. چنانچه بتوان این داده‌ها را به‌صورت هوشمندانه پردازش کرد، ارزش آن دوچندان می‌شود. مانند سیستم‌های پیشنهادکننده آمازون که پیش‌بینی می‌کنند خرید بعدی ما چه خواهد بود.
  2. بلاکچین می‌تواند به درک تصمیماتی که توسط هوش مصنوعی گرفته می‌شود کمک کند. برخی از این تصمیمات به دلیل اینکه هوش مصنوعی قادر به ارزیابی مقدار زیادی از متغیرها به‌صورت مستقل نیست، برای انسان کمی دشوار است. برای مثال، الگوریتم‌های هوش مصنوعی می‌توانند در تصمیم‌گیری اینکه آیا تراکنش‌های مالی کلاهبرداری هستند و باید بلاک شود یا خیر، مورداستفاده قرار گیرند.
  3. هوش مصنوعی می‌تواند زنجیره بلوکی را بهتر از انسان‌ها مدیریت کند. به طور سنتی رایانه‌ها سرعت بالایی داشتند اما کودن بوده‌اند و بدون توضیح دقیق نمی‌توانستند وظیفه‌ای را انجام دهند. به دلیل ماهیت رمزنگاری بلاکچین کار کردن با این داده‌های زنجیره‌ای روی رایانه‌های کودن نیازمند مدار زیادی قدرت پردازشی است. یک الگوریتم ماینینگ که به یادگیری ماشین تجهیز شده می‌تواند این مشکل را حل کند.

هوش مصنوعی در تحلیل بازار ارزهای دیجیتال

https://tabdeal.org/buy-cryptocurrency

با گسترش محبوبیت ارزش‌های دیجیتال بسیاری از افراد باهدف کسب سرمایه بلندمدت به این بازار جذب شدند. در این میان افرادی به فر توسعه و دستیابی به الگوهایی معاملاتی افتادند که خریدوفروش ارز دیجیتال را از حالت سنتی خارج کرده و کار را سیستماتیک و برنامه‌ریزی شده پیش ببرند. در نهایت پای ربات‌های معامله‌گر به بازار کریپتوکارنسی باز شد. در حالت معمولی معامله‌گران موقعیت‌های بازار را بررسی می‌کنند و یا اخبار و اطلاعات منتشر شده در این حوزه را بررسی می‌کنند. تمامی این کارها باعث می‌شود که در تمام طول شبانه‌روز معامله‌گران مشغول به کار باشند. اینجاست که پای مکانیزه کردن مبادلات به کمک ربات‌های معامله‌گر به میدان باز می‌شود. یک ربات معامله‌گر در تمام طول شبانه‌روز و بدون خستگی می‌تواند تمام زمان خود را صرف خریدوفروش ارز دیجیتال کند. این ربات‌ها همچنین قابلیت برنامه‌ریزی دارند و کار را به‌صورت خودکار انجام می‌دهند. در نهایت هم فرد معامله‌گر می‌تواند به زندگی خود برسد و سود خوبی کسب کند و هم توسعه‌دهنده ربات با فروش آن کسب درآمد خواهد کرد.

هوش مصنوعی چگونه در تحلیل بازار به ما کمک می‌کند؟

در بازار ارزهای دیجیتال بی‌ثباتی قیمتی زیادی وجود دارد و معامله‌گر می‌تواند در میان آنها به یک درآمد پایداری برسد. الگوها در بازار ارزهای دیجیتال پویا و همیشه در حال تغییر هستند. به همین خاطر حجم اطلاعاتی که باید محاسبه شوند بسیار زیاد هستند و هوش مصنوعی و سیستم‌های یادگیری ماشینی می‌توانند کمک بسیار بزرگی باشند.

ربات معامله گر چیست؟

ربات معامله‌گر برنامه‌های هوشمندی هستند که قابل برنامه‌ریزی هستند و معاملات ارز دیجیتال را به‌صورت خودکار انجام می‌دهند. ربات‌های معامله‌گر عصای دست معامله‌گران هستند و سالیان زیادی است که در بازارهای سنتی مورداستفاده قرار گرفته و به پیش‌بینی وضعیت بازار مشغول‌اند. این ربات‌ها داده‌های بازار مالی را دریافت و آنالیز می‌کنند و به کمک هسته مرکزی خود چگونگی برخورد در شرایط مختلف بازار را آموخته‌اند. به‌این‌ترتیب با سرعت زیادی عکس‌العمل نشان می‌دهند و بادقت زیادی عمل می‌کنند. از جمله ویژگی‌های بارز این ربات‌ها می‌توان به توانایی آنالیز و بررسی داده‌های بسیار بزرگ، توانایی یادگیری، سرعت بالا و دقت زیاد اشاره کرد.

انواع ربات های معامله گر

https://tabdeal.org/buy-cryptocurrency

روزانه میلیون‌ها دلار از انواع دارایی‌های باارزش به کمک ربات‌های معامله‌گر مدیریت می‌شوند. در حال حاضر انواع مختلفی از این ربات‌ها طراحی و تولید شده‌اند که هرکدام ویژگی‌های خاص و روش‌های متفاوتی برای جمع‌آوری داده‌ها دارند.

  1. ربات‌های ساده معامله‌گر: این ربات‌ها با وصل شدن به صرافی و به کمک “API” که صرافی در اختیار کاربر می‌گذارد به‌حساب متصل می‌شوند. ابن ربات‌ها چند استراتژی محدود دارند و کاربر می‌تواند روی یک یا چند جفت ارز محدود تنظیم کند. می‌توانیم مقدار حد ضرر را در این ربات‌ها تعریف کنیم و باقی کار را به ربات بسپاریم. قبل از انتخاب صرافی بهتر است درباره اینکه کدام صرافی ارز دیجیتال معتبر است؟ تحقیق کنیم.
  2. ربات‌های پیشرفته معامله‌گر: ربات‌های پیشرفته توانایی تشخیص تغییرات در بازار را دارند و شکل کار آنها بسته به نوع طراحی متفاوت است. این ربات‌ها به طور هم‌زمان داده‌هایی با حجم بسیار بالا را تحلیل می‌کنند و به کامپیوترهایی با توان بالا نیازمند هستند. نسخه پیشرفته این ربات‌ها علاوه بر صورت دادن معامله، تحلیل تکنیکال، بنیادین و بررسی سنتیمنتال بازار را برعهده دارند و به‌محض ایجاد تغییر در بازار می‌توانند استراتژی معاملاتی خود را تغییر دهند.

برای مثال،  پلتفرم ” Augur” بر اساس تجربه شرکت‌کنندگان درون شبکه به پیش‌بینی قیمت ارزهای دیجیتال می‌پردازد. درصد پیش‌بینی صحیح در این پلتفرم از میزان بالایی برخوردار است. استفاده از این پلتفرم‌ها خریدوفروش ارز دیجیتال را برای معامله‌گران بسیار راحت کرده است. البته پیش‌بینی تمامی رویدادها در بازار غیرممکن است اما می‌توانیم اطمینان داشته باشیم که این ربات‌ها حداقل تحلیل تکنیکال را به‌درستی و بادقت بالا انجام می‌دهند.

سخن پایانی

هوش مصنوعی با قابلیت پردازش کلان داده‌ها و توانایی‌های زیادی که دارد می‌تواند در پیش‌بینی، تحلیل و انجام معاملات بسیار مثمرثمر باشد. با وجود قابلیت‌های ارزشمندی که این تکنولوژی دارد، آن‌طور که باید در بستر بلاکچین مورداستفاده قرار نگرفته است. یکی از دلایل آن نیازهای پیشرفته تکنولوژی و پردازشی و همچنین جلب اعتماد عمومی است. استفاده از هوش مصنوعی در بستر بلاکچین پروژه‌ای هزینه‌بر و بسیار سنگین است. برای طراحی، توسعه و پیاده‌سازی الگوریتم‌های هوش مصنوعی به نیروهای متخصص  و همچنین برای اجرای آن به قدرت پردازشی بالا نیاز است که باعث می‌شود بسیاری از شرکت‌های کوچک و یا متوسط تمایلی به استفاده از هوش مصنوعی نداشته باشند. برای اینکه معامله‌گران و تحلیل‌گران حوزه ارزهای دیجیتال بتوانند به این سیستم‌های هوشمند اعتماد کنند لازم است تا مسیر طولانی و بدون خطایی طی شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 235 views بار دسته بندی : رپورتاژ آگهی تاريخ : 20 آگوست 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها