دریچه تکنولوژی پردازنده Pentium G7400T اینتل به 5.8 گیگاهرتز اورکلاک شد - ژوانا

مطمئناً می دانید تمامی پردازنده‌های ارزان قیمت سرعت بالایی ندارند اما ظاهراً می‌توان پردازنده ۶۴ دلاری Pentium Gold G7400T اینتل را تا حد زیادی اورکلاک کرد و از کارایی نسبتاً بالا برخوردار شد. پردازنده پنتیوم گلد G7400T اینتل به ۵٫۸ گیگاهرتز اورکلاک شده است.

پردازنده‌های پنتیوم اینتل عمدتاً در سیستم‌های تجاری استفاده می‌شوند که برخلاف سیستم‌های گیمینگ به قدرت پردازشی بالا نیاز ندارند و هزینه زیادی هم برای آنها نمی‌شود. Pentium Gold G7400T اینتل یکی از این مدل‌ها است که از ریزمعماری نسل دوازدهمی Alder Lake بهره می‌برد و تنها ۶۴ دلار قیمت دارد.

اگر خبرها را دنبال کرده باشید احتمالاً می دانید برخی از مادربردهای گران قیمت امکان اورکلاک کردن پردازنده‌های ضریب بسته اینتل را از طریق افزایش فرکانس BCLK می‌دهند. البته اینتل توصیه به عدم اورکلاک کردن مدل‌های غیر K نسل دوازدهمی کرده است.

اورکلاکر نام آشنا موفق شده نمونه‌ای از پردازنده دو هسته‌ای Pentium Gold G7400T را به ۵٫۸ گیگاهرتز اورکلاک کند که فرکانس استاندارد آن تنها ۳٫۱ گیگاهرتز است. برای این کار او اقدام به افزایش BCLK از ۱۰۰ به ۱۸۷ مگاهرتز با ولتاژ ۱٫۶۵۶ ولت نموده است. بدیهی است برای این کار از خنک سازی تحت نیتروژن مایع استفاده شده است.

2022-01-26-image-7-j1.png

این اورکلاکر اقدام به اجرای چند بنچمارک هم نموده که Pentium Gold G7400T را به سریع‌ترین پردازنده دو هسته‌ای دنیا دست کم در بنچمارک های Geekbench 3.4.4 ،Y-Cruncher-Pi-1B ،HWbot x265 Benchmark 4K و HWBot x265 Benchmark 1080p مبدل نموده است.

بیانیه رسمی اینتل:

«پردازنده های غیر K نسل دوازدهمی اینتل برای اورکلاک کردن طراحی نشده اند و اینتل استفاده از آنها با فرکانس بالاتر از مشخصات رسمی را ضمانت نمی کند. دستکاری  فرکانس یا ولتاژ در این مدل ها می تواند به خرابی یا کاهش چشمگیر طول عمر پردازنده و سایر قطعات سیستم بیانجامد. همچنین این کار می تواند به کاهش پایداری سیستم و کارایی منجر شود.»

بدیهی است چنین کاری برای استفاده روزمره امکان پذیر نخواهد بود و به نظر می‌رسد بیشتر برای تهییج خریداران باشد. همچنین باید در نظر داشت امکان اورکلاک کردن پردازنده‌های ضریب بسته نسل دوازدهمی تنها در برخی از مادربردهای گران قیمت یافت می‌شود که ترکیب آنها با یک پردازنده ۶۴ دلاری نمی‌تواند عاقلانه باشد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 224 views بار دسته بندی : پردازنده تاريخ : 28 ژانویه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.