بخواهید یا نه، خودروهای الکتریکی آینده دنیای حمل و نقل هستند و شرکتهای فعال در صنعت خودرو نیز با علم به این موضوع تمامی تلاش خود را برای دستیابی به فناوریهایی که بتواند آنها در این رقابت پیش بیندازد به کار میبندند. به تازگی شرکت هیوندای تحت برند جنسیس خود خودروی کانسپت Genesis X را معرفی کرده که شاید جذابترین خودروی الکتریکی معرفی شده تا به امروز باشد.
خودروهای الکتریکی این روزها بیشتر از هر زمانی پای خود را به زندگی ما باز کردهاند و بر اساس آماری که چندی پیش منتشر شد تا سال ۲۰۳۰ میتوانند نزدیک به ۴۰ درصد از سهم حمل و نقل شهری را به خود اختصاص دهند.
میتوان گفت که همه شرکتهای بزرگ فعال در صنعت خودرو در این زمینه نیز فعالاند و روزی نیست که خبری از پیشرفتهای یک یا چند شرکت در زمینه خودروهای الکتریکی، معرفی مدلهای جدید یا حتی کانسپتهای جذاب و لاکچری نبینیم و نشنویم.
به تازگی شرکت هیوندای موتورز کره جنوبی تحت برند محبوب و لاکچری جنسیس خودروی Genesis X را معرفی کرده که پنجمین کانسپت خودروی الکتریکی شرکت از سال ۲۰۱۵ به بعد است و بیشتر از هر زمینهای هدفش نشان دادن قدرت طراحان هیوندای برای ساخت خودروهای آینده با طراحی جذاب و هماهنگ با فناوری است.
جنسیس ایکس یک خودرو کوپه جذاب با الگوی طراحی منحنی است از تم طراحی «دو خطی» هیوندای استفاده کرده و چراغهای جلوی را با ادامهای همگون، به سمت بالای گلگیر خودرو هدایت کرده که بر زیباییهای آن افزوده است. مضاف بر این، سبک طراحی دو خطی در همه بخشها مانند آینهها و حتی ورودی شارژر خودرو نیز دیده میشود چرا که هیوندای این سبک طراحی را امضای خاصی برای خودروهای لاکچری جنسیس خود میداند.
همچنین انتخاب رنگ آبی دریاچه (Lençóis Blue) برای بدنه نیز به صورت ویژه برای افزایش حس لاکچری بودن خودرو صورت گرفته تا سطحی متفاوت از خودروهای دیگر الکتریکی تولیدی شرکت را تداعی کند.
فضای داخلی خودرو را نیز میتوانیم با عنوان «لوکس مینیمال» توصیف کنیم که با ساختار دوستدار محیط زیست طراحی شده و در آن از پوشش چرمی که در روند عادی شرکتهای تولید صنایع چرمی دور ریخته میشود استفاده شده است.
روی داشبورد نیز انبوهی از نمایشگرهای لمسی قرار گرفتهاند که قابلیت کنترل و انتخاب حالت عملکرد همه بخشها را فراهم میکنند و به صورت کلی حس یک خودروی آینده را القا خواهند کرد.
شرکت سازنده، اطلاعاتی در مورد باتری و قدرت پیمایش Genesis X منتشر نکرده اما اگر اصل را بر طراحی این خودرو در پلتفرم E-GMP که پیش از این در هیوندای Ioniq 5 و Kia EV6 به کار رفته بود بگذاریم، میتواند عملکردی مانند آنها را از جنسیس ایکس انتظار داشت.
البته با توجه به کلاس کاری جنسیس ایکس میتوان انتظار افزایش ظرفیت و ابعاد باتری همراه با قدرت پیمایش بیشتر آن را نیز مطرح کرد که باید با خواستههای مشتریان لاکچری پسند این خودرو هماهنگ شده و بتواند کارایی فراتر از خودروهای الکتریکی معمولی بازار را ارائه نمود.