دریچه تکنولوژی اطلاعات هک شده سی دی پراجکت رد به فروش رسید؛ وضعیت برای بازی‌سازان لهستانی بد و بدتر می‌شود! - ژوانا

اگر به خاطر داشته باشید چند روز پیش هکرها به استودیوی بازی‌سازی سی دی پراجکت رد نفوذ کرده و اطلاعاتی از قبیل سورس کد بازی‌های مطرحی چون ویچر ۳ و سایبرپانک ۲۰۷۷ را بدست آوردند. طبق خبرهای جدید سال بد این شرکت هنوز هم ادامه دارد و اخیراً هکرها توانسته‌اند اطلاعات هک شده‌ی بازی Witcher 3 و Cyberpunk 2077 را در مزایده‌ای به فروش برسانند.

هرچند همگی شرکت سی دی پراجکت رد را با محصولاتی چون بازی پر افتخار و محبوب ویچر ۳ می‌شناسند و این استودیوی بازی‌سازی طرفداران بسیاری را به بازی‌ها خود جذب کرده، اما این کمپانی سال میلادی جدید را پر تنش و جنجالی آغاز کرده است.

intro.jpg

همه چیز از انتشار ضعیف بازی مورد انتظار سایبرپانک ۲۰۷۷ شروع شد، این بازی هرچند چندین سال در مرحله‌ی توسعه قرار داشت، اما پس از انتشار سرتاسر باگ بود. وضعیت این بازی در ابتدا به حدی وحشتناک بود که بسیاری به آن لقب «سایبرباگ» را اعطا کردند!

پس از شروع فاجعه‌آمیز محصول جدید CD Projekt Red، خبر حمله سایبری و به سرقت رفتن اطلاعات این شرکت نیز وارد فضای مجازی شد تا وجهه‌ی عمومی بازی‌سازان لهستانی از این هم بدتر شود. اما متاسفانه این ماجرا هنوز هم ادامه دارد و طبق خبرهای جدید سورس کدها و اطلاعات هک شده‌ی شرکت سی دی پراجکت رد امروز به فروش رسیده است.

vxunderground_cyberpunk_2077_ransom.jpg

روز گذشته منابعی از به مزایده گذاشته شدن اطلاعات هک شده بازی‌های سایبرپانک ۲۰۷۷ و ویچر ۳ توسط هکرها خبر دادند. این مزایده از قیمت ۱۰۰۰ دلار آغاز شده بود و انتظار می‌رفت تا رقم‌های بسیار بالاتر نیز افزایش یابد. در هر صورت احتمالاً هکرها پیشنهاد بسیار بالایی را دریافت کرده‌اند، چون امروز این مزایده به پایان رسیده است و دیگر راهی برای ارسال پیشنهاد وجود ندارد.

در حال حاضر اطلاعاتی در مورد مبلغ پیشنهاد شده وجود ندارد، اما انتظار می‌رود این رقم بالاتر از ۱ میلیون دلار باشد. البته در سایت مزایده یک گزینه‌ی «همین حالا با پرداخت ۷ میلیون دلار برنده مزایده شوید!» هم وجود داشته و ممکن است یکی از خریداران این مبلغ یا رقمی نزدیک به آن را پرداخت کرده باشد.

kela_cyberpunk_2077_ransom.jpg

در نظر داشته باشید زمانی که شرکت سی دی پراجکت رد خبر هک و سرقت اطلاعات خود را به صورت رسمی تایید کرد، به وضوح اظهار داشت این پرونده را از راه کاملاً قانونی پیگیری خواهد کرد و به هیچ عنوان برای اطلاعات هک شده به هکرها باج نخواهند داد و با آن‌ها حتی در این مورد مذاکره هم نمی‌کنند.

در این رابطه بخوانید:

– خبری تکان دهنده برای سی دی پراجکت رد ؛ اطلاعات هک شده‌ به مزایده گذاشته شدند
– مشکل جدید بازی سایبرپانک ۲۰۷۷؛ باز شدن سیستم شما به روی هکرها
– حواشی سایبرپانک تمامی ندارد؛ تریلر اولیه‌ی بازی جعلی بوده!
– آیا عرضه‌ی ناموفق بازی سایبرپانک ۲۰۷۷ استودیوی CD Projekt Red را به دادگاه می‌کشاند؟
– آپدیت جدید سایبرپانک ۲۰۷۷ منتشر شد؛ رفع گسترده‌ی باگ‌ها

CDPR در بیانیه قبلی خود گفت:

هرچند ممکن است تصمیم ما در آینده به افشای اطلاعات هک شده منجر شود، اما ما به تقاضای عاملان این حمله عمل نمی‌کنیم و با آن‌ها مذاکره‌ای نیز نخواهیم داشت. ما در حال حاضر خود را برای مقابله با عواقب این واقعه آماده می‌کنیم و در تلاشیم اشخاصی که در صورت نشر این اطلاعات صدمه می‌بینند را از این امر آگاه کنیم.

لازم به ذکر است شرکت سی دی پراجکت رد پس از پایان مزایده، هنوز بیانیه‌ای در این خصوص منتشر نکرده است.

CD-Projekt-Red-hacked-Cyberpunk-2077-and-The-Witcher-3.jpg

نظر شما در مورد فروش اطلاعات بازی‌های ویچر ۳ و سایبرپانک ۲۰۷۷ توسط هکرها چیست، به نظر شما رقم نهایی این مزایده چند دلار بوده است؟

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 134 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 27 فوریه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.