دریچه تکنولوژی با آپدیت Sun Valley ویندوز 10 منتظر تغییرات اساسی باشید - ژوانا

شاید باورش برایتان سخت باشد اما به‌زودی باید با طراحی همیشگی که ویندوز را با آن به خاطر داریم خداحافظی کنیم. آپدیت‌ بزرگ پیش روی ویندوز ۱۰ قرار است رابطی با سبک و سیاق جدید در اختیار کاربران قرار دهد. اگر شما هم از آن دسته‌ افرادی هستید که به سختی می‌توانید تغییرهای اساسی را بپذیرید، پیشنهاد می‌شود ادامه‌ی این مطلب را نخوانید!

حدود یک سالی می‌شود که مایکروسافت در حال کار بر روی بزرگ‌ترین آپدیت ویندوز ۱۰ است. بروزرسانی «Version 21H2» که با اسم رمز «Sun Valley» نیز شناخته می‌شود ، ویژگی‌های جدید و تغییرات اساسی را در طراحی رابط این سیستم‌عامل در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

همچنین به نظر می‌رسد نسخه‌ی ۲۱H2 طراحی نزدیک‌تری به Windows 10X داشته باشد. سیستم‌عاملی که قرار است اواخر سال جاری میلادی به صورت پیش‌فرض برای نوت‌بوک‌ها و تبلت‌های ارزان قیمت کروم‌بوک عرضه شود.

windows10xpreview.jpg

ظاهراً یکی از تغییرات ظریف اعمال شده روی ویندوز ۱۰ در نسخه‌ی جدید، منحنی کردن حاشیه‌ی باکس‌های منوی استارت و بخش Action Center ویندوز است. اما شاید واضح‌ترین تغییر در بروزرسانی پیش روی ویندوز، جایگیری مکان خود منوی استارت باشد.

قرار است بجای چسبیده بودن منوی استارت ویندوز به نوار Taskbar پایین صفحه، باکس‌های منوی استارت به شکل شناور و با اندکی فاصله روی نوار وظیفه‌ی ویندوز قرار بگیرند. در تصویر زیر شاهد نمای احتمالی این تغییر هستیم.

sunvalleypreview.jpg

البته هردوی این تغییرات در پیش‌نمایش ویندوز ۱۰x قابل مشاهده بودند اما باز هم تصور این که مایکروسافت پس از سال‌ها ترکیب کلاسیک منوی استارت را بر هم زده شاید به مذاق بسیاری از کاربران قدیمی خوش نیاید. نکته‌ی حائز اهمیت آن است که به نظر نمی‌رسد گزینه‌ای مبنی بر غیرفعال کردن این قابلیت و بازگردانی منو از حالت شناور به شکل قبلی خود وجود داشته باشد.

علاوه بر دو مورد ذکر شده همچنین به نظر می‌رسد مایکروسافت در حال کار بر روی ویندوز ۱۰ برای اعمال تغییرات گسترده در طراحی بخش Inbox منوی استارت از جمله باکس‌های ساعت و هشدار، پیام‌ها، تقویم و غیره است.

windows10start.jpg

نا گفته نماند اطلاعات بدست آمده تا به اینجا در حد شایعه هستند و طبیعتاً حتی در صورت تأیید آن‌ها توسط مراجع رسمی، باید انتظار چیزی بهتر از نمونه تصاویر مشاهده شده داشته باشیم.

در این رابطه بخوانید:

–  دانلود کنید: آپدیت جدید ویندوز ۱۰ برای رفع مشکل فریز شدن بازی ها
– سه ترفند بسیار ساده ویندوز ۱۰ که از وجود آنها بی خبر هستید
– وجود نقص امنیتی در آنتی ویروس Windows Defender به مدت ۱۲ سال!
– ترفند: چگونه تم‌های روشن و تاریک ویندوز ۱۰ را برای تغییر خودکار در ساعات مختلف برنامه‌ریزی کنیم؟

انتظار می رود بروزرسانی Sun Valley در ژوئن ۲۰۲۱ (خرداد ۱۴۰۰) نهایی شود و احتمالاً مایکروسافت طی ماه‌های آینده این تغییرات را به تدریج برای آزمایش در اختیار تست‌کننده‌های برنامه‌ی Windows Insider قرار دهد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 142 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 17 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها