دریچه تکنولوژی خبر بد برای ماینرها؛ منتظر خشم انویدیا باشید - ژوانا

در یک خبر خوب برای گیمرها به نظر می‌رسد ماینرها قادر نخواهند بود محدودیت ماینینگ در کارت‌های جدید چون GeForce RTX 3060 را دور بزنند و حتی ممکن است این قابلیت به کارت‌های RTX 3070، RTX 3080، RTX 3090 و RTX 3060Ti اضافه شود. جزئیات نویدبخش از مبارزه انویدیا با ماینرها را در ادامه این نوشتار بخوانید.

انویدیا در اتفاقی تاریخی یک قابلیت ویژه ضد ماینینگ را در کارت گرافیک جدید RTX 3060 پیاده سازی کرده که قادر به تشخیص ماینینگ و کاهش خودکار هش رت است. با این حال انویدیا در بیانیه پیشین خود گفته بود قابلیت ضد ماینینگ RTX 3060 از طریق درایور اعمال می‌شود که به نگرانی گیمرها دامن زده بود. گیمرها نگران هستند ماینرها بتوانند به راحتی این محدودیت را دور بزنند و اقدام انویدیا صرفاً نمادین باشد.

انویدیا با هدف جلوگیری از دور زدن قابلیت ضد ماینینگ کارت‌های RTX 3060 آن را در سه بخش مختلف تعبیه کرده است.

خبر خوب اینکه انویدیا تاکید کرده قابلیت ضد ماینینگ کارت گرافیک RTX 3060 در سه بخش درایور، بایوس کارت و حتی خود پردازنده گرافیکی پیاده سازی شده است و در ترکیب با همدیگر کار می کنند تا به راحتی نتوان آن را دور زد. به این ترتیب می‌توان امیدوار بود ماینرها به سادگی قادر به دور زدن محدودیت ماینینگ در کارت‌های RTX 3060 نخواهند بود.

NVIDIA-GeForce-RTX-3060-Hero2-1536x372.jpg

هم زمان یک افشاگر خوش‌نام مدعی شده احتمالاً انویدیا قابلیت ضد ماینینگ را به کارت‌های گرافیک RTX 3070، RTX 3080، RTX 3090 و RTX 3060Ti می‌آورد. این افشاگر می‌گوید انویدیا قصد ندارد مانع از ماینینگ با کارت‌های فروخته شده فعلی شود اما ممکن است در تولیدهای آینده قابلیت ضد ماینینگ به محصولات فعلی اضافه شود.

به گفته این افشاگر انویدیا شناسه سخت افزاری محصولات کنونی خود را تغییر می‌دهد و در تولیدهای جدید آنها نیز ضد ماینینگ می‌شوند. در صورتی که این شایعه درست باشد، انویدیا کاری با کارت‌های فروخته شده کنونی نخواهد داشت و قابلیت ضد ماینینگ در تولیدهای جدید اعمال می‌شود.

در صورتی که انویدیا بخواهد قابلیت ضد ماینینگ را از طریق آپدیت درایور یا بایوس به کارت‌های  RTX3070، RTX3080، RTX3090 و ۳۰۶۰Ti کنونی بیاورد، ماینرها به سادگی آن را نصب نخواهند کرد. بنابراین احتمال عرضه نسخه تازه‌ای از کارت‌های کنونی که ضد ماینینگ شده‌اند معقول‌تر به نظر می‌رسد.

هنوز زمان ضد ماینینگ شدن کارت‌های گرافیک RTX3070، RTX3080، RTX3090 و ۳۰۶۰Ti مشخص نیست اما ظاهراً مدیرعامل انویدیا تصمیم گرفته به طور جدی ماینرها مقابله کند. با وجود اینکه ماینرها کارت‌های گرافیک را در تعداد بالا و حتی با قیمت بالاتر خریداری می‌کنند و شاهد استقبال سازندگان کارت گرافیک از آنها هستیم، اما برای کمپانی‌هایی چون انویدیا ماینرها صرفاً مشتری مقطعی هستند و نمی‌توان آنها را جایگزین گیمرها دانست.

همچنین هربار که تب ماینینگ بالا می‌گیرد، صنعت گیمینگ به واسطه کمبود کارت‌های گرافیک متحمل زیان می‌شود، از همین رو مبارزه با ماینرها معقول به نظر می‌رسد. البته انویدیا کارت‌های مخصوص ماینینگ جدید عرضه خواهد کرد.

Capture.PNG

متأسفانه در بازار ایران نیز ماینینگ عواقب بسیار جدی چون قطعی گسترده برق به دنبال داشته است. همچنین رواج ماینینگ و هیجان سودآور بودن آن باعث شده شاهد قیمت‌های باورنکردنی چون ۲۳ میلیون تومان برای یک پاور ۱۰۰۰ واتی در بازار ایران باشیم.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 144 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 24 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها