دریچه تکنولوژی خریدهای سنگین گیمرها به رقمی خیره کننده در سال 2020 رسید - ژوانا

سال ۲۰۲۰ را می‌توان یک سال بسیار متفاوت برای جهان دانست. آمار خرید گیمرها در این سال بسیار جالب توجه، متفاوت و خیره کننده بوده است؛ آمارهایی که به نظر گیمرهای ایرانی سهم چندانی از آن ندارند!

سال ۲۰۲۰ شاهد شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان بودیم؛ تعداد زیادی از مردم در سراسر جهان به ناچار زمان زیادی را در منازل صرف کردند که بدون شک گیمرها نیز از جمله آنها بودند. همچنین بازی‌های کامپیوتری به عنوان یکی از برجسته‌ترین سرگرمی‌ها در سراسر جهان مد نظر قرار گرفت. بدین ترتیب شاهد رونق گرفتن بازار سخت افزارهای مخصوص بازی و تجهیزات جانبی مرتبط با گیمرها بودیم.

گروه NPD به تازگی گزارشی را در زمینه خرید گیمرها در سال ۲۰۲۰ منتشر کرده است؛ این خرید شامل سخت افزارهای مخصوص بازی و تجهیزات جانبی است. طبق گزارش NPD، گیمرها در سال ۲۰۲۰ تا ۶۲ درصد بیشتر از سال ۲۰۱۹ برای خرید سیستم و تجهیزات گیمینگ هزینه کرده‌اند. کل هزینه صرف شده در این راستا، بیش از ۴٫۵ میلیارد دلار بوده است. این مقدار ۶۲ درصد بیشتر از سال ۲۰۱۹ بوده و جالب است بدانید که دو برابر بیشتر از سال ۲۰۱۷ است.

3060ti-5.jpg

از سوی دیگر، هزینه‌های صرف شده برای خرید نسخه‌های دیجیتال برای بازی‌ها نیز به نسبت سال ۲۰۱۹، تا ۱۹ درصد افزایش یافته است. در بین تجهیزات جانبی و خارج از کیس، هدست، مانیتور و صفحه کلیدهای مخصوص بازی در بالاترین رده این جدول قرار دارند. درآمد حاصل از فروش تجهیزات جانبی مخصوص بازی در سال ۲۰۲۰ تا ۸۱ درصد افزایش یافت که رقمی خیره کننده است.

curved-7.jpg

سال ۲۰۲۰ برای بخش تجهیزات جانبی و سخت افزارهای گیمینگ، رشدی بزرگ را به همراه داشت؛ رشدی که برای چند سال متوالی به دست می‌آید، تنها در عرض یک سال اتفاق افتاد. پیش‌بینی می‌شود که در سال ۲۰۲۱ نیز شاهد رشد ۳ درصدی برای این بخش باشیم. افزون بر تمام این موارد، مدت زمانی که کاربران و گیمرها مشغول بازی با کامپیوترهای شخصی هستند نیز تا ۱۴ درصد افزایش یافته است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 134 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 24 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها