دریچه تکنولوژی راهنمای خرید و بهترین سوییچ های شبکه بر اساس قیمت و کاربرد (ویژه نوروز 1400) - ژوانا

سوییچ (سوئیچ) یکی از تجهیزات مهم و پر کاربرد در شبکه‌های کامپیوتری است. در این مطلب ضمن اشاره به نکات مهم در انتخاب و خرید سوییچ مناسب در قالب راهنمای خرید، به معرفی بهترین سوییچ های بازار ایران از برندهای مختلف (سوییچ دی لینک، سوییچ تی پی لینک، سوییچ سیسکو و…) در کاربردها و قیمت‌های مختلف می پردازیم. در قسمت نظرات نیز می‌توانید از مشاوره کارشناسان شهر سخت افزار استفاده کنید.

در این راهنما، مهم‌ترین جنبه‌های فنی سوئیچ‌های شبکه را بررسی دقیق خواهیم کرد و به بررسی اجمالی مشخصات برخی از آنها، به عنوان بخشی از رویه راه‌اندازی شبکه‌های کامپیوتری خواهیم پرداخت. علاوه براین، ویژگی‌ها یا مزایای مدل‌های مختلف سوئیچ در برندهای مختلف D-Link ، TP-Link ، سیسکو و…  را بر اساس بهره‌وری و  قیمت‌های بروز آنها ارائه خواهیم داد. اما در ابتدا باید با برخی تعاریف و تقسیم بندی‌ها حوزه سوییچ و شبکه آشنا شد تا بتوان تحلیل درستی نسبت به محصولات مختلف شرکت‌های تولیدکننده داشت.

در ادامه و در قالب راهنمای خرید سوئیچ با برخی از این تعاریف آشنا شده و پس از آن به معرفی و بررسی بهترین سوییچ‌های بازار ایران از برندهای مختلف می پردازیم.

سوئیچ شبکه چیست؟ 

ساده ترین پاسخ این است که این دستگاه عمدتاٌ برای اتصال چندین دستگاه به یک شبکه رایانه‌ای خاص استفاده می‌شود. نقش اصلی سوئیچ‌های شبکه، پیوند فیزیکی منابع و دستگاه‌های آنلاین از طریق یک نقطه ورود / خروج  یا همان پورت است؛ به طوری که به کاربران متصل به یک شبکه از طریق یک سوییچ می‌توان اجازه اشتراک یا تقسیم برخی یا تمام منابع و دستگاه‌های موجود در آن شبکه را داد.

در تعریف کلی، سوئیچ به عنوان یک رابط بین ساختار و تجهیزات و منابع شبکه در نظر گرفته می‌شود. اما اگر بخواهیم یک تعریف فنی برای آن بیاوریم می‌توان بگوییم سوئیچ‌ها این توانایی را دارند که بسته‌های اطلاعاتی را دریافت کرده و پس از بررسی آن بسته‌ها، فرستنده و گیرنده بسته را شناسایی کرده و سپس بسته را ارسال نمایند.

شاید این سوال مطرح شود که چه نوع منابعی می‌توانند از طریق سوییچ‌ها در یک شبکه به یکدیگر متصل شوند؟ در پاسخ می‌توان از سیستم‌های کامپیوتری، سرورها، چاپگرها، لپ تاپ‌ها، کنسول‌های بازی، تلویزیون‌های هوشمند، منابع تغذیه یا UPS و… نام برد. همچنین می‌بایست به این نکته توجه کرد که آنها معمولاً به اتصالات کابلی متکی هستند تا فعالیت‌های شبکه را در فضای فیزیکی نسبتاً محدودی مانند یک سالن یا دفتر واحد، پشتیبانی کنند.

switch01.jpg

سوئیچ شبکه چگونه کار می‌کند؟ 

اگر به دنبال درک کامل‌تری از نحوه کارکرد سوئیچ در شبکه‌ها هستید، توجه به انواع مختلف آن مهم است. ما در بخش‌های زیر با عمق بیشتری به این موضوع خواهیم پرداخت.

همانطور که گفته شد سوئیچ‌ها هدایت بسته‌های اطلاعاتی را بین مبدأ و مقصد به عهده دارند. در ساده‌ترین حالت، یک سوئیچ شبکه را می‌توان به عنوان یک هاب USB بزرگ در نظر گرفت؛ با این تفاوت که یک سوئیچ مخصوص پذیرش کابل‌های اترنت یا RJ45 است که امکان به اشتراک‌گذاری اطلاعات چند دستگاه را فراهم می‌کند.

whatis-network_switch_mobile.png

در واقع سوئیچ شبکه، یک پل شبکه چند پورت است که از آدرس‌های MAC برای انتقال اطلاعات در لایه پیوند داده (لایه ۲) در مدل OSI استفاده می‌کند. همچنین برخی سوئیچ‌ها می‌توانند داده ها را در لایه شبکه (لایه ۳) با افزودن قابلیت مسیریابی ، هدایت کنند. این سوئیچ ها معمولاً به عنوان سوئیچ‌های لایه ۳ یا Multilayer Switches (سوئیچ های چند لایه) شناخته می‌شوند. همینطور برخی از مدل‌ها امکان مدیریت و کنترل این اتصالات را از طریق رابط نرم افزاری پردازنده فراهم می‌کنند.

سوئیچ‌های صنعتی  به گونه‌ای طراحی شده‌اند که بتوانند در دماهای بسیار بالا و موقعیت‌های سخت و در چند موقعیت مکانی از طبقات شرکت قرار گرفته و با کنترل ترافیک، دوام بیاورند.

غالباٌ برای بهره برداری از شبکه‌های پیچیده با تعداد زیادی دستگاه برای اتصال به همدیگر، سوئیچ راه حل مناسبی به نظر می‌رسد؛ خصوصاٌ وقتی در سطح یک سازمان با تعداد زیادی پرسنل روبرو هستیم. بر این اساس، تعداد پورت‌های یک سوئیچ می‌تواند از ۴ پورت تا بیش از ۵۰ پورت باشد. در مواردی که به سوئیچ‌های شبکه صنعتی سنگین نیاز است، حتی می‌توان نسخه‌های ۱۰۰ پورت یا بیشتر را پیدا کرد. اگر چه این موارد خاص بوده و کمتر رایج است. سوئیچ‌های صنعتی به ویژه برای اتصالات متفاوت شبکه همچون توزیع انرژی در شعبه‌های الکتریکی و همچنین نظارت و کنترل عملکرد دوربین‌های امنیتی استفاده می شوند.

switch2.jpg
سوییچ صنعتی

 در هم‌بندی یا توپولوژی زنجیره‌ای، هر سوئیچ‌ به سوئیچ مجاور خود متصل می‌شود. این ساده‌ترین شیوه برای اضافه کردن سوئیچ به شبکه است. توپولوژی زنجیره‌ای می‌تواند خطی (Linear) یا گرد (Circular) باشد.

امکان اضافه شدن سوئیچ‌ها به یکدیگر نیز به کمک روش Daisy Chaining وجود دارد؛ بطوری که به موجب اتصال تعدادی سوئیچ به هم می‌توان تعداد بسیار زیادی از تجهیزات و دستگاه‌ها را در شبکه متصل نمود. عامل اصلی در تصمیم‌گیری برای انتخاب نوع و مدل سوئیچ شبکه، تقاضا بر حسب اندازه (Size) و دامنه (Scope) شبکه‌ای است که می‌خواهید از طریق آن متصل شوید.

switch3.jpg
توپولوژی زنجیره‌ای

از مهم ترین تجهیزاتی که می‌توان سوئیچ را در شبکه به آنها متصل کرد، روترها هستند. سوئیچ‌های شبکه معمولاً مستقیماً به روتر یا سرور متصل می‌شوند و همان‌طور که بیان شد، ویژگی اصلی فیزیکی آنها فراهم کردن تعداد بیشتری پورت برای اتصال کابل‌های اترنت در مکان‌های مختلف جغرافیایی است.

انواع مختلف سوئیچ شبکه

انواع مختلفی از سوییچ شبکه در دسترس است که هر کدام برای برنامه‌های مختلفی مناسب‌تر هستند. این موارد شامل مدل‌های زیر هستند:

سوئیچ شبکه Stackable 

قابلیت Stackable این امکان را می‌دهد که چند سوئیچ از یک مدل یا برند را، مستقیما به هم متصل کنیم تا ظرفیت و کارایی آنها افزایش یابد. در زمان اتصال سوئیچ‌های این مدل فقط یک آدرس IP به سوئیچ‌ها اختصاص داده می‌شود. زیرا همه آنها به عنوان یک سوئیچ قلمداد می‌شوند. در نتیجه دیگر نیاز نیست هر سوئیچ را جداگانه کانفیگ یا پیکربندی کنیم. در این حالت یک سوئیچ به عنوان Master یا Commander انتخاب شده و تمام تنظیمات روی آن انجام می‌شود و در ادامه تمام تنظیمات و پیکربندی‌ها به دیگر سوئیچ‌ها که به Slave یا Member معروف‌‌اند، منتقل می‌شود.

این مدل سوئیچ‌ها نسبت به دیگر سوئیچ‌های معمولی گرانتر هستند. چرا که به ماژول‌ها و کابل‌های مخصوص اتصال نیاز دارند. این اتصال از ۲ تا ۹ سوئیچ قابل انجام است. پس از سیسکو، برند FS در این عرصه وارد شد و این نوع سوئیچ‌ها را تولید کرد. برای مثال سوئیچ‌های سری گیگابیت برند FS  از نوع سوئیچ‌های مقرون ‌به‌ صرفه و مناسب هستند که قیمتشان هم حدوداً کمتر از ۵۰۰ دلار است.

switch-stack.png
سوییچ‌های قابل استک

سوئیچ‌های شبکه غیر مدیریتی (Unmanaged)

سوئیچ‌های غیرمدیرتی فقط یک هدف را تأمین می‌کنند: تهیه اتصالات شبکه برای دستگاه‌های اترنت تا بتوانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. برخی سوئیچ غیرمدیریتی را “man in the middle” می‌دانند. بطوریکه فقط و فقط مسئول برقراری ارتباط بین تجهیزات و منابعی که در قبل گفته شد هستند. این نوع سوئیچ‌ها حدفاصل دستگاه‌ها ایستاده و مجری انتقال دیتا هستند؛ بدون اینکه کنترل خاصی روی فرآیند انتقال دیتا از مبدا به مقصد انجام دهند.

به عبارتی به دلیل اینکه آنها قادر به برنامه ریزی نیستند، نمی‌توانند روی ترافیک شبکه مدیریتی داشته و آن را کنترل کنند. در این حالت، افزایش پورت‌ها اتفاق می‌افتد، دستگاه هوشمند نیست و راه اندازی آن آسان است. به این ترتیب به آنها “Plug and play” گفته می‌شود. این سوئیچ‌ها اغلب در دفاتر کوچک یا محیط‌های تجاری کوچک استفاده می‌شوند که کنترل دقیق شبکه چندان مهم نیست.

مزایای اصلی سوییچ غیر مدیریتی: 

  • قابلیت Plug-and-play
  • ساده و آسان برای استفاده
  • معمولاً ارزان‌تر از گزینه‌های دیگر

سوئیچ‌های شبکه مدیریتی (Managed)

سوئیچ‌های مدیریت هدفی مشابه سوئیچ‌های غیرمدیریتی دارند(اتصال دستگاه‌های اترنت برای اهداف ارتباطی) اما ویژگی‌های اضافی را نیز فراهم می‌کنند که سوئیچ‌های غیرمدیریتی از ارائه آن عاجزند. آنها حتی می‌توانند به دلیل سطح هوشمندی که در شبکه دارند، به عنوان “Smart Switches” در نظر گرفته شوند.

این نوع سوئیچ امکان مدیریت، پیکربندی، نظارت و عیب یابی مشکلات را برای شبکه شما فراهم می‌کند. سوئیچ‌های شبکه مدیریتی داشبورد داخلی یا رابط کاربری مشابهی را ارائه می‌دهند که اغلب از طریق یک مرورگر وب نمایش داده می‌شود. این پنل مجموعه ای از ابزارها را برای نظارت و اعمال پیکربندی شبکه هنگام عبور ترافیک توسط کاربران دارای مجوز مدیر فراهم می‌کند.

سوئیچ‌های مدیریتی یک لایه امنیتی را فراهم می‌کنند که سوئیچ‌های غیرمدیرتی از آن برخوردار نیستند. از آنجا که آنها می‌توانند رویدادهای شبکه را نظارت و کنترل کنند، می‌توانند تهدیدهای شناسایی شده را به سرعت تشخیص داده و از بین ببرند، از دسترسی غیرمجاز جلوگیری کرده و ارتباطات را رمزگذاری کنند. علاوه بر این، سوئیچ‌ها دارای قابلیت Redundancy بوده که تا حد زیادی سطح امنیتی سوئیچ و به تبع آن شبکه را افزایش می‌دهد.

سوئیچ‌های شبکه مدیریتی می‌توانند به صورت سوئیچ کاملاً دستی یا سوئیچ هوشمند طراحی و بهره برداری شوند. مورد اول متنوع ترین حالت است و برای نیازهای پیچیده شبکه (تنظیمات سطح سرور و سازمانی) ایده آل است، در حالی که سوئیچ‌های هوشمند معمولا ًکاربر پسندتر هستند اما طیف محدودی از گزینه‌های پیکربندی را ارائه می‌دهند.

مزایای اصلی سوییچ مدیریتی: 

  • قابل تنظیم
  • دارای رابط کاربری مفید است
  • توسعه شبکه بدون اختلال در سایر بخش‌ها
  • مدیریت پهنای باند مصرفی
  • قابلیت به روز رسانی نرم افزار سوئیچ
  • صرفه جویی در کابل‌های مصرفی (صرفه جویی در هزینه)
  • مدیریت دسترسی کاربران شبکه به بخش‌های مختلف در سازمان

switch04.jpg

سوئیچ‌ شبکه PoE

صرف نظر از اینکه یک سوئیچ شبکه مدیریتی یا غیر مدیریتی را انتخاب کنید، ممکن است یک سوئیچ PoE یا “Power over Ethernet” باشد. یکی از راه حل‌های کاهش هزینه برق و افزایش سرعت سیستم استفاده از سوئیچ‌هایی است که دارای این قابلیت هستند.

این نوع سوئیچ‌ها توانایی تامین برق دستگاه‌های متصل را بدون نیاز به آداپتور یا کابل مجزا دارند. آنها یک منبع تغذیه داشته و به صورت هم‌زمان برق و دیتا اطلاعات را از طریق پورت (RJ45) به دستگاه‌های متصل انتقال می‌دهند. این دستگاه‌ها برق مورد نیاز را طریق کابل شبکه تامین می‌کنند. این قابلیت می‌تواند کابلهای اضافی (به ویژه در پریزهای دیواری) را به طرز چشمگیری کاهش دهد و مقیاس پذیری و قابلیت اطمینان شبکه را به طور کلی افزایش دهد.

توجه داشته باشید که همه سخت افزارها ذاتاً با PoE سازگار نیستند و شما باید مشخصات مربوط به هر دستگاهی را که می‌خواهید مورد استفاده قرار دهید، بررسی کنید.

switch4.jpg
اتصالات سوئیچ‌های PoE

سوئیچ PoE، دارای دو استاندارد IEEE 802.3 af و IEEE 802.3 at بر اساس میزان توان است. استاندارد af برای سوئیچ‌های PoE معمولی با حداکثر توان ۱۵ وات به ازای هر پورت و استاندارد at مخصوص نوع Plus با توان ۱۵ تا ۳۰ وات به ازای هر پورت است.

دستگاه‌های متداول PoE-Enabled:

  • تلفن‌های VOIP
  • دوربین‌های مدار بسته IP
  • اکسس پوینت‌ها و RFID Readers

سوئیچ های شبکه با چه سرعتی می توانند کار کنند؟

هنگام تهیه بهترین سوئیچ شبکه از لحاظ سرعت برای مجموعه خاصی از نیازهای شبکه، اکثر تأمین کنندگان و تولیدکنندگان تمایل دارند محصولات خود را بر اساس یکی از سه دسته کلی به لحاظ سرعت لیست کنند.

همچنین ممکن است سرعتها و استانداردهای مختلف اترنت دیگری را ببینید، مانند ۲٫۵ گیگابیت بر ثانیه، ۵ گیگا بیت بر ثانیه، ۲۵ گیگا بیت بر ثانیه، ۴۰ گیگا بیت بر ثانیه، ۵۰ گیگا بیت بر ثانیه یا ۱۰۰ گیگا بیت بر ثانیه. این موارد معمولاً برای کاربردهای تخصصی تر بکار برده می شوند.

لازم به یادآوری است که بهترین سوئیچ شبکه برای مصارف خانگی لزوماً بهترین سوئیچ شبکه برای شبکه های کوچک، صنعتی یا سازمانی نخواهد بود. درواقع، هر یک از این برنامه ها به طورگسترده ای به مقیاس و سرعت اتصال، برای ایجاد یک شبکه پایدار و با عملکرد بالا احتیاج دارند.

در حالیکه سرعت همیشه یک نکته مهم محسوب می شود، یکی دیگر از مشخصات اصلی تعداد پورتهایی است که یک سوئیچ خاص ارائه می دهد. پورتهای بیشتر به معنای انعطاف پذیری بیشتر در شبکه است، اما میزان ترافیکی که می تواند در هر بار از طریق شبکه جریان یابد فقط با حداقل پهنای باند اتصال به شبکه شما محدود نمی شود.  به عبارت دیگر تعداد دستگاههای متصل و کاربرانی که شبکه می تواند به راحتی پشتیبانی کند توسط عوامل مختلف محدود میشود که یکی از آنها پهنای باند مصرفی است.

اکنون پس از آشنایی با انواع سوییچ و فاکتورهای مهم در انتخاب آن، به سراغ معرفی بهترین سوییچ های پیشنهادی بر اساس تعداد پورت، از قیمت ارزان (پایین رده) تا گران قیمت (بالا رده) در کاربردهای مختلف می‌پردازیم.


بهترین سوییچ‌ ۵ پورت 

سوییچ ۵ پورت تی پی لینک TL-SG105
TP-LINK TL-SG105 Un-Managed Desktop Switch 5-Port ۱۰/۱۰۰/۱۰۰۰

قیمت: حدود ۳۷۹,۰۰۰ تومان با گارانتی
کاربرد خانگی – روش اقتصادی برای SOHO

switch05.jpg

سری TP-LINK TL-SG105 Unmanaged 5Port Gigabit Desktop مدل جدید سوئیچ‌های قدرتمند شرکت تی پی لینک است که از تمامی‌استاندارهای لازم برخوردار بوده و کیفیت بالای این محصول باعث شده تا رضایت حداکثری کاربران را به دنبال داشته باشد. از مهم ترین ویژگی‌های این مدل می‌توان به قابلیت  Store and Forward، دارای نشانگر جداگانه برای هر پورت، جدول مک آدرس ۴K، دارای نشانگر با قابلیت نمایش وضعیت روشن یا خاموش بودن دستگاه اشاره کرد.

این سوئیچ شامل ۵ پورت با سرعت ۱۰/۱۰۰/۱۰۰۰ مگابیت بر ثانیه است. این خود باعث می‌شود داده‌های حجیم به راحتی انتقال داده شوند. DSCP و  QoS ترافیک حساس به تأخیر مانند صدا و تصویر را امکان پذیر می‌کند و IGMP Snooping جریان داده ۸۰۲٫۱p و Multicast را بهینه می‌کند.

هنگامی‌که رایانه یا تجهیزات شبکه خاموش است، پورت مربوط به یک سوئیچ معمولی مقدار قابل توجهی برق به مصرف می‌کند. اما TL-SG105 می‌تواند به طور خودکار وضعیت اتصال هر پورت را تشخیص داده و مصرف برق پورت‌های بیکار (Idle) را کاهش داده و در نتیجه با داشتن این فناوری نوآورانه و بهینه سازی مصرف انرژی، می‌تواند تا ۸۴٪ در مصرف برق صرفه‌جویی کند و آن را به یک راه حل سازگار با محیط زیست برای شبکه خانگی یا دفتری تبدیل کند.

ویژگی‌‌های مهم:

  • ۵ پورت ۱۰/۱۰۰/۱۰۰۰ مگابیت بر ثانیه با مذاکره خودکار و پشتیبانی از Auto-MDI / MDIX
  • کنترل جریان IEEE 802.3x انتقال داده قابل اطمینان را فراهم می‌کند
  • پشتیبانی از ۸۰۲٫۱p/DSCP   و  IGMP Snooping 
  • Plug and play بدون نیاز به پیکربندی
  • راه اندازی و استفاده آسان

سوییچ ۵ پورت لینکسیس LGS105 Gigabyte

Linksys LGS105-EU 5-Port UnManaged Switch

قیمت: حدود ۴۹۰,۰۰۰ تومان با گارانتی
کاربرد خانگی – روش اقتصادی برای SOHO

LINKSYS_LG105_01.png

سوئیچ Linksys LGS105 Gigabit یک سوئیچ غیرمدیریتی است که راهکاری آسان برای گسترش و بهبود شبکه سیمی محلی و مشاغل کوچک به شمار می رود. ۵ پورت اترنت گیگابیتی و سرعت داده تا ۱۰۰۰ مگابیت در ثانیه باعث شده تا زمان انتقال از مبدا به مقصد را به حداقل برساند و توانایی پخش فایل های با پهنای باند بالا را به دستگاه های متصل بدون تداخل بسیار افزایش دهد. و البته هزینه بسیار کم سوئیچ آن را به یک انتخاب مناسب برای محیط های بسیار کوچک با تعداد ایستگاه کاری کم بدل کرده است.

نصب به صورت plug-and-play است و سرعت هر دستگاه متصل به لطف عملکرد سنجش خودکار بهینه می شود. طراحی سبک این سوئیچ از دیگر پارامترهای مهم آنست. پورت هایی که در حال کار نیستند و یا کابلی به آنها متصل نشده است بصورت خودکار غیر فعال می شوند. همچنین چراغ های LED برای کنترل وضعیت سوئیچ شما را در آگاهی از وضعیت سوئیچ یاری می کند.

 ویژگی‌های مهم:

  • نصب و راه اندازی آسان
  • پورت های سنجش خودکار به طور خودکار سرعت انتقال را برای هر دستگاه متصل بهینه می کنند
  • چندین عملکرد صرفه جویی در انرژی
  • مطابق با استاندارد EEE (Energy Efficient Eternet) 802.3az است

سوئیچ ۵ پورت دی لینک DGS-1100-05
D-Link DGS-1100-05PD ۵ Port ۱۰/۱۰۰/۱۰۰۰ managed Desktop PoE Switch

قیمت: حدود ۹۰۰,۰۰۰ تومان | گارانتی: ۳۶ ماهه آونگ
کاربرد خانگی – روش اقتصادی برای SOHO

dlink.jpg

سوییچ دی لینک مدل DGS-1100-05  دارای ۵ پورت RJ-45 10/100/1000BASE-T است. از این ۵ پورت، ۲ پورت PoE است و از هر دو استاندارد PoE پشتیبانی کرده و برای استفاده در سیستم‌های نظارتی (مانند اتصال به دوربین‌ها) بسیار مناسب می‌باشد. این محصول با توجه به کم مصرف بودن، برای محیط‌های کوچک و شبکه‌های خانگی با تعداد سیستم‌های محدود بسیار مناسب به نظر می‌رسد.

علاوه بر این، استفاده این سوئیچ از Surveillance VLAN اولویت بیشتری را به دیتای ویدئویی می‌دهد و ترافیک آن را از بقیه دیتای جاری مجزا می‌کند. این خود باعث کاهش هزینه‌های سخت افزاری در این حوزه کاری می‌شود. به این ترتیب کاربران می‌توانند هزینه‌های عملیاتی را کم کرده و حتی تجهیرات خنک کننده را کاهش دهند. صرفه جویی در انرژی از دیگر مواردی است که در بالا به آن اشاره شد. سوئیچ‌ها وضعیت ارتباطی هر پورت را کنترل می‌کنند و هنگامی‌که لینکی یا ترافیکی در شبکه شناسایی نشود، مصرف برق رابط را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهند. این ویژگی می‌تواند به شرکت‌هایی با بودجه کم یاری دهد تا بتوانند بخشی از بودجه خود را ذخیره نمایند.

این سوئیچ قابلیتInternet Group Management Protocol  یا به اختصار IGMP Snooping  را داراست. به عبارتی به کمک این قابلیت ترافیک‌های مالتی کست(Multicast)  را به شکل هوشمندانه ارسال کند. برای یک ارتباط مالتی کست می‌بایست گیرنده به عضویت یک گروه درآید. این عضویت توسط پروتکل IGMP انجام می‌شود. مالتی کست برای پشتیبانی از اپلیکیشن‌های بلادرنگ مانند کنفرانس‌های ویدویی و استریم‌های صوتی استفاده می‌شود.

این سری از سوئیچ‌ها دارای قابلیت Static MAC هستند که به مدیران شبکه اجازه می‌دهد برای پورت‌های خاص لیست سفید تهیه کنند، بطوریکه هر پورت موجود در این لیست فقط به دستگاه‌های مجاز دسترسی داشته باشد. این قابلیت نیز به همراه IGMP Snooping جزو ویژگی‌های امنیتی پیشرفته این نوع از سوئیچ‌ها محسوب می‌شود. GUI (رابط کاربری گرافیکی) مبتنی بر وب جهت اعمال تنظیمات تا سطح پورت به کاربر این امکان را می‌دهد که به سادگی و سرعت سوئیچ را پیکربندی و کنترل کند.

همچنین سری DGS-1100 دارای ویژگی Loopback Detection و Cable Diagnostics است که به مدیران شبکه کمک می‌کند مشکلات شبکه را به سرعت و به راحتی پیدا و حل کنند.

ویژگی‌‌های مهم:

  • دارای وزن ۹۰۰ گرم
  • نصب و راه اندازی بسیار ساده و آسان
  • حداکثر ظرفیت : ۱۰ گیگابیت
  • دارای دو پورت PoE (پورت ۱ و ۲)
  • PoE دارای ماکزیمم توان خروجی ۱۸ وات
  • نوع سوئیچ مدیریتی است.
  • قابلیت کنترل پهنای باند
  • طراحی بدون فن برای عملکرد بی صدا
  • مجهز به نشانگر LED 

بهترین سوییچ‌ ۸ پورت 

سوییچ ۸ پورت تی پی لینک Tl-SG1008D
TP-LINK TL-SG1008D 8-Port Gigabit Easy Smart Switch

قیمت: حدود ۵۲۲,۰۰۰ تومان با گارانتی
کاربرد شبکه‌های مشاغل کوچک و متوسط – روش اقتصادی برای SOHO

TL-SG1008D.jpg

سوئیچ TL-SG1008D  ۸ پورت Unmanaged (غیرمدیریتی) شرکت TP-Link یک سوئیچ شبکه مقرون به صرفه و بسیار کاربردی برای استفاده در محیط های کوچک است. این سوئیچ دارای هشت پورت اترنت گیگابیتی سریع برای اتصال رایانه ها یا سایر دستگاه های مجهز به اترنت در شبکه LAN شماست. علاوه بر این، این سوئیچ از کنترل جریان ، ۱۵K jumbo frames، مک آدرس با قابلیت auto-learning and auto-aging و همچنین Auto MDI / MDIX در همه پورت ها پشتیبانی می کند. استفاده از jumbo frames میزان payload  بیشتر از پیش فرض MTU که ۱۵۰۰ بایت است را برای انتقال فریم ها در لایه دوم شبکه مهیا می کند. این تعداد باعث کندی شبکه و افزایش Overload تجهیزات می شود. حتی اگر این عدد ۱۵۰۱ باشد، به منزله وجود jumbo frames در شبکه می باشد. این نوع Frame  ها همیشه در شبکه هایی با سرعت حداقل یک گیگابیت بر ثانیه و معمولا شبکه های LAN مورد استفاده قرار می گیرد و Payload  پیش فرض آن ۹۰۰۰ بایت است.

این بسته بندی با مواد ۸۰٪ قابل بازیافت بسته بندی شده است و همچنین دارای فناوری داخلی با صرفه جویی در مصرف انرژی است تا در صورت امکان مصرف برق را کاهش دهد. حداکثر صرفه جویی در مصرف برق از مهمترین ویژگی های این سوئیچ در مقایسه با یک سوئیچ های معمولی TP-LINK می باشد. میزان واقعی صرفه جویی ممکن است بسته به شرایط استفاده متفاوت باشد.

این سوئیچ از جدول مک ادرس ۸ کیلوبایتی بهره می برد. قابلیت  auto negotiation که در تمامی پورت ها وجود دارد، سرعت لینک یکی از سرعت های ۱۰,۱۰۰Mbps  دستگاه متصل به آن پورت را تشخیص داده و سوئیچ را به نحوی تنظیم می کند تا بیشترین سازگاری را با دستگاه متصل داشته باشد و به بهترین عملکرد خود برسد.

با پیشرفت تکنولوژی و به ‌منظور از بین بردن پیچیدگی‌های ناشی از عدم تطبیق دستگاه‌های جدید با سیستم و کابل های قدیمی و … تکنولوژی Auto MDI/MDIX  ایجاد شد که به کاربر این اجازه را می‌دهد که هر نوع دستگاهی را با هر نوع کابلی به آن متصل کند و پورت به‌صورت خودکار نوع اتصال ورودی را تشخیص می‌دهد و جابجایی‌های لازم در پین‌های فرستند و گیرنده را به‌صورت داخلی ایجاد می‌کند. در نتیجه دستگاه‌هایی که دارای ویژگی Auto MDI/MDIX باشند را می‌توان با هر نوع کابل اترنتی به هر دستگاهی با پورت اترنت متصل کرد.

ویژگی‌های مهم:

  • Easy Smart
  • ۸ پورت ۱۰/۱۰۰/۱۰۰۰
  • قابلیت اتصال Plug&Play بدون نیاز به نصب برنامه یا پیکربندی خاص
  • قابل اطمینان در انتقال داده با استفاده از کنترل جریان IEEE 802.3x
  • ظرفیت سوئیچ ۱۶ گیگابایت بر ثانیه
  • پشتیبانی از فناوری سبز برای کاهش مصرف برق

سوییچ ۸ پورت دی لینک مدل DES-1210-08P
D-Link DES-1210-08.8-Port Fast Ethernet ۱۰/۱۰۰ Base-T PoE Smart Switch 

قیمت: حدود ۳,۵۵۰,۰۰۰ تومان | گارانتی: ۳۶ ماهه آونگ
کاربرد در مشاغل کوچک و متوسط – روش اقتصادی برای SOHO

switch09.jpg

سری DES-1210 آخرین نسل سوئیچ‌های D-Link Web Smart است. سری سوییچ‌های  DES-1210، سوییچ‌های هوشمند قابل مدیریت با پورت‌های Fast Ethernet هستند که در هر سوییچ ۲ پورت ۱۰/۱۰۰/۱۰۰۰BASE-T  و دو پورت combo 10/100/1000BASE-T/SFP طراحی شده است.

این سوییچ دارای تکنولوژی PoE بوده که کاهش مصرف انرژی را به دنبال دارند. این مدل از تکنولوژی  Timebased PoE استفاده می‌کند که در یک زمان از پیش تعیین شده، می‌تواند منبع تغذیه  PoE را قطع کند. ویژگی Smart Fan در DES-1210-28P به فن‌های داخلی اجازه می‌دهد تا در دمای مشخص به طور خودکار روشن شوند و در نتیجه عملکرد مداوم ، قابل اعتماد و سازگار با محیط زیست را برای سوئیچ فراهم کنند. این سوئیچ با هر دو استاندارد PoE یعنی af و at سازگار بوده و قادر است تا ۳۰ وات توان را برای دستگاه‌ها تامین کند. ازین جهت برای مصارف نظارتی و کاربرد در دربین‌ها مناسب به نظر می‌رسند.

گزینه‌های مدیریتی شامل SNMP، مدیریت وب، برنامه SmartConsole و خط فرمان برای در این سوئیچ فعال است. سری DES-1210 یک راه حل کامل و مقرون به صرفه ارائه می‌دهد که برای مشاغل کوچک و متوسط ​​و سازمانی ایده آل است.

سوییچ‌های DES-1210  مدیریت پیشرفته و قابلیت‌های امنیتی را برای کارایی بیشتر در هم ادغام کرده است. با توجه به اینکه این سیستم‌ها از تکنولوژی‌های IPv6 در آینده پشتیبانی می‌کنند، موجب اطمینان خاطر از بابت سرمایه گذاری برای ارتقای شبکه می‌شوند.

سوئیچ‌های سری DES-1210 از Auto Voice VLAN و Surveillance VLAN Auto (ASV) برای استقرار VoIP و نظارت تصویری پشتیبانی می‌کنند. Auto Voice VLAN به صورت خودکار ترافیک صوتی یک تلفن تحت شبکه را به یک VLAN  تخصیص می‌دهد و کیفیت سرویس VoIP بهبود می‌یابد. با در اولویت قرار دادن  VLAN اختصاصی، این ویژگی کیفیت و امنیت ترافیک صوتی را تضمین می‌کند.

ویژگی‌های مهم:

  • تعداد پورت : ۸ پورت ۱۰/۱۰۰
  • حداکثر ظرفیت : ۱٫۶ گیگابیت
  • دارای قابلیت PoE
  • تعداد پورت PoE :  دارای ۸ پورت PoE
  • قابلیت مدیریت دارد
  • سرعت و امنیت زیاد
  • طراحی زیبا
  • دارای نور LEDبرای پورتها
  • وزن ۷۳۰ گرم

بهترین سوییچ‌ ۱۶ تا ۳۲ پورت

سوئیچ ۲۴ پورت تندا TEF1024D
Tenda TEF1024D 24-Port 10/100

قیمت:حدود ۱,۰۰۰,۰۰۰ تومان با گارانتی آونگ
مناسب کسب و کارهای متوسط سازمانی – روش اقتصادی برای SOHO

Tenda_TEF1024D_-_Switch-min.jpg

سوئیچ Tenda TEF1024D 24-Port 10/100 بطور خاص مهندسی شده است تا راه حل ساده ای برای گسترش شبکه های SMB و شبکه های دانشگاهی با بهترین هزینه ارائه دهد. با این سوئیچ ۲۴ پورت  می توانید علاوه بر رایانه ها، سایر دستگاه های مبتنی بر اترنت مانند چاپگر، Network-Attached Storage (NAS) یا دوربین را اضافه کنید.

سوئیچ در یک محفظه  فلزی جمع و جور، محکم و باریک قرار دارد که به راحتی در یک فضای هر چند محدود و یا در رک به راحتی قرار می گیرد. به علاوه ، این دستگاه دارای یک منبع تغذیه سوئیچینگ داخلی با کارایی بالا است. ادغام حرفه ای مدارهای این سوئیچ ، به سرعت  ۲۴پورت Tenda New Unported Fast آن افزوده و می تواند منبع تغذیه را از صاعقه القایی محافظت کند (۶KV در حالت حالت عادی). در نتیجه سرعت بالا و قابلیت اعتماد از مهمترین ویژگی های آن می باشد.

این سوئیچ یک دستگاه Plug-and-Play است که نیازی به پیکربندی یا نرم افزار ندارد. به محض اتصال سخت افزار ، سوئیچ فعال می شود! هر پورت قادر است حالت نیمه / کامل دوبلکس را خودکار تشخیص داده و کراس اوور MDI / MDI-X را به صورت خودکار تشخیص دهد. دستگاه‌هایی که دارای ویژگی Auto MDI/MDIX باشند را می‌توان با هر نوع کابل اترنتی به هر دستگاهی با پورت اترنت متصل کرد.

ویژگی‌های مهم:

  • ۲۴ پورت خودکار سنجش ۱۰/۱۰۰ مگابیت بر ثانیه با تشخیص کراس اوور MDI / MDI -X
  • تا ۲۰۰ مگابیت بر ثانیه پهنای باند دوبلکس کامل در هر پورت
  • جدول آدرس MAC 4K با آدرس یادگیری و کنترل جریان داده برای انتقال پیشرفته
  • از ۶۰۰۰ ولت محافظت در برابر صاعقه برای منبع تغذیه پشتیبانی می کند

سوییچ (سوئیچ) یکی از تجهیزات مهم و پر کاربرد در شبکه‌های کامپیوتری است. در این مطلب ضمن اشاره به نکات مهم در انتخاب و خرید سوییچ مناسب در قالب راهنمای خرید، به معرفی بهترین سوییچ های بازار ایران از برندهای مختلف (سوییچ دی لینک، سوییچ تی پی لینک، سوییچ سیسکو و…) در کاربردها و قیمت‌های مختلف می پردازیم. در قسمت نظرات نیز می‌توانید از مشاوره کارشناسان شهر سخت افزار استفاده کنید.

در این راهنما، مهم‌ترین جنبه‌های فنی سوئیچ‌های شبکه را بررسی دقیق خواهیم کرد و به بررسی اجمالی مشخصات برخی از آنها، به عنوان بخشی از رویه راه‌اندازی شبکه‌های کامپیوتری خواهیم پرداخت. علاوه براین، ویژگی‌ها یا مزایای مدل‌های مختلف سوئیچ در برندهای مختلف D-Link ، TP-Link ، سیسکو و…  را بر اساس بهره‌وری و  قیمت‌های بروز آنها ارائه خواهیم داد. اما در ابتدا باید با برخی تعاریف و تقسیم بندی‌ها حوزه سوییچ و شبکه آشنا شد تا بتوان تحلیل درستی نسبت به محصولات مختلف شرکت‌های تولیدکننده داشت.

در ادامه و در قالب راهنمای خرید سوئیچ با برخی از این تعاریف آشنا شده و پس از آن به معرفی و بررسی بهترین سوییچ‌های بازار ایران از برندهای مختلف می پردازیم.

سوئیچ شبکه چیست؟ 

ساده ترین پاسخ این است که این دستگاه عمدتاٌ برای اتصال چندین دستگاه به یک شبکه رایانه‌ای خاص استفاده می‌شود. نقش اصلی سوئیچ‌های شبکه، پیوند فیزیکی منابع و دستگاه‌های آنلاین از طریق یک نقطه ورود / خروج  یا همان پورت است؛ به طوری که به کاربران متصل به یک شبکه از طریق یک سوییچ می‌توان اجازه اشتراک یا تقسیم برخی یا تمام منابع و دستگاه‌های موجود در آن شبکه را داد.

در تعریف کلی، سوئیچ به عنوان یک رابط بین ساختار و تجهیزات و منابع شبکه در نظر گرفته می‌شود. اما اگر بخواهیم یک تعریف فنی برای آن بیاوریم می‌توان بگوییم سوئیچ‌ها این توانایی را دارند که بسته‌های اطلاعاتی را دریافت کرده و پس از بررسی آن بسته‌ها، فرستنده و گیرنده بسته را شناسایی کرده و سپس بسته را ارسال نمایند.

شاید این سوال مطرح شود که چه نوع منابعی می‌توانند از طریق سوییچ‌ها در یک شبکه به یکدیگر متصل شوند؟ در پاسخ می‌توان از سیستم‌های کامپیوتری، سرورها، چاپگرها، لپ تاپ‌ها، کنسول‌های بازی، تلویزیون‌های هوشمند، منابع تغذیه یا UPS و… نام برد. همچنین می‌بایست به این نکته توجه کرد که آنها معمولاً به اتصالات کابلی متکی هستند تا فعالیت‌های شبکه را در فضای فیزیکی نسبتاً محدودی مانند یک سالن یا دفتر واحد، پشتیبانی کنند.

switch01.jpg

سوئیچ شبکه چگونه کار می‌کند؟ 

اگر به دنبال درک کامل‌تری از نحوه کارکرد سوئیچ در شبکه‌ها هستید، توجه به انواع مختلف آن مهم است. ما در بخش‌های زیر با عمق بیشتری به این موضوع خواهیم پرداخت.

همانطور که گفته شد سوئیچ‌ها هدایت بسته‌های اطلاعاتی را بین مبدأ و مقصد به عهده دارند. در ساده‌ترین حالت، یک سوئیچ شبکه را می‌توان به عنوان یک هاب USB بزرگ در نظر گرفت؛ با این تفاوت که یک سوئیچ مخصوص پذیرش کابل‌های اترنت یا RJ45 است که امکان به اشتراک‌گذاری اطلاعات چند دستگاه را فراهم می‌کند.

whatis-network_switch_mobile.png

در واقع سوئیچ شبکه، یک پل شبکه چند پورت است که از آدرس‌های MAC برای انتقال اطلاعات در لایه پیوند داده (لایه ۲) در مدل OSI استفاده می‌کند. همچنین برخی سوئیچ‌ها می‌توانند داده ها را در لایه شبکه (لایه ۳) با افزودن قابلیت مسیریابی ، هدایت کنند. این سوئیچ ها معمولاً به عنوان سوئیچ‌های لایه ۳ یا Multilayer Switches (سوئیچ های چند لایه) شناخته می‌شوند. همینطور برخی از مدل‌ها امکان مدیریت و کنترل این اتصالات را از طریق رابط نرم افزاری پردازنده فراهم می‌کنند.

سوئیچ‌های صنعتی  به گونه‌ای طراحی شده‌اند که بتوانند در دماهای بسیار بالا و موقعیت‌های سخت و در چند موقعیت مکانی از طبقات شرکت قرار گرفته و با کنترل ترافیک، دوام بیاورند.

غالباٌ برای بهره برداری از شبکه‌های پیچیده با تعداد زیادی دستگاه برای اتصال به همدیگر، سوئیچ راه حل مناسبی به نظر می‌رسد؛ خصوصاٌ وقتی در سطح یک سازمان با تعداد زیادی پرسنل روبرو هستیم. بر این اساس، تعداد پورت‌های یک سوئیچ می‌تواند از ۴ پورت تا بیش از ۵۰ پورت باشد. در مواردی که به سوئیچ‌های شبکه صنعتی سنگین نیاز است، حتی می‌توان نسخه‌های ۱۰۰ پورت یا بیشتر را پیدا کرد. اگر چه این موارد خاص بوده و کمتر رایج است. سوئیچ‌های صنعتی به ویژه برای اتصالات متفاوت شبکه همچون توزیع انرژی در شعبه‌های الکتریکی و همچنین نظارت و کنترل عملکرد دوربین‌های امنیتی استفاده می شوند.

switch2.jpg
سوییچ صنعتی

 در هم‌بندی یا توپولوژی زنجیره‌ای، هر سوئیچ‌ به سوئیچ مجاور خود متصل می‌شود. این ساده‌ترین شیوه برای اضافه کردن سوئیچ به شبکه است. توپولوژی زنجیره‌ای می‌تواند خطی (Linear) یا گرد (Circular) باشد.

امکان اضافه شدن سوئیچ‌ها به یکدیگر نیز به کمک روش Daisy Chaining وجود دارد؛ بطوری که به موجب اتصال تعدادی سوئیچ به هم می‌توان تعداد بسیار زیادی از تجهیزات و دستگاه‌ها را در شبکه متصل نمود. عامل اصلی در تصمیم‌گیری برای انتخاب نوع و مدل سوئیچ شبکه، تقاضا بر حسب اندازه (Size) و دامنه (Scope) شبکه‌ای است که می‌خواهید از طریق آن متصل شوید.

switch3.jpg
توپولوژی زنجیره‌ای

از مهم ترین تجهیزاتی که می‌توان سوئیچ را در شبکه به آنها متصل کرد، روترها هستند. سوئیچ‌های شبکه معمولاً مستقیماً به روتر یا سرور متصل می‌شوند و همان‌طور که بیان شد، ویژگی اصلی فیزیکی آنها فراهم کردن تعداد بیشتری پورت برای اتصال کابل‌های اترنت در مکان‌های مختلف جغرافیایی است.

انواع مختلف سوئیچ شبکه

انواع مختلفی از سوییچ شبکه در دسترس است که هر کدام برای برنامه‌های مختلفی مناسب‌تر هستند. این موارد شامل مدل‌های زیر هستند:

سوئیچ شبکه Stackable 

قابلیت Stackable این امکان را می‌دهد که چند سوئیچ از یک مدل یا برند را، مستقیما به هم متصل کنیم تا ظرفیت و کارایی آنها افزایش یابد. در زمان اتصال سوئیچ‌های این مدل فقط یک آدرس IP به سوئیچ‌ها اختصاص داده می‌شود. زیرا همه آنها به عنوان یک سوئیچ قلمداد می‌شوند. در نتیجه دیگر نیاز نیست هر سوئیچ را جداگانه کانفیگ یا پیکربندی کنیم. در این حالت یک سوئیچ به عنوان Master یا Commander انتخاب شده و تمام تنظیمات روی آن انجام می‌شود و در ادامه تمام تنظیمات و پیکربندی‌ها به دیگر سوئیچ‌ها که به Slave یا Member معروف‌‌اند، منتقل می‌شود.

این مدل سوئیچ‌ها نسبت به دیگر سوئیچ‌های معمولی گرانتر هستند. چرا که به ماژول‌ها و کابل‌های مخصوص اتصال نیاز دارند. این اتصال از ۲ تا ۹ سوئیچ قابل انجام است. پس از سیسکو، برند FS در این عرصه وارد شد و این نوع سوئیچ‌ها را تولید کرد. برای مثال سوئیچ‌های سری گیگابیت برند FS  از نوع سوئیچ‌های مقرون ‌به‌ صرفه و مناسب هستند که قیمتشان هم حدوداً کمتر از ۵۰۰ دلار است.

switch-stack.png
سوییچ‌های قابل استک

سوئیچ‌های شبکه غیر مدیریتی (Unmanaged)

سوئیچ‌های غیرمدیرتی فقط یک هدف را تأمین می‌کنند: تهیه اتصالات شبکه برای دستگاه‌های اترنت تا بتوانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. برخی سوئیچ غیرمدیریتی را “man in the middle” می‌دانند. بطوریکه فقط و فقط مسئول برقراری ارتباط بین تجهیزات و منابعی که در قبل گفته شد هستند. این نوع سوئیچ‌ها حدفاصل دستگاه‌ها ایستاده و مجری انتقال دیتا هستند؛ بدون اینکه کنترل خاصی روی فرآیند انتقال دیتا از مبدا به مقصد انجام دهند.

به عبارتی به دلیل اینکه آنها قادر به برنامه ریزی نیستند، نمی‌توانند روی ترافیک شبکه مدیریتی داشته و آن را کنترل کنند. در این حالت، افزایش پورت‌ها اتفاق می‌افتد، دستگاه هوشمند نیست و راه اندازی آن آسان است. به این ترتیب به آنها “Plug and play” گفته می‌شود. این سوئیچ‌ها اغلب در دفاتر کوچک یا محیط‌های تجاری کوچک استفاده می‌شوند که کنترل دقیق شبکه چندان مهم نیست.

مزایای اصلی سوییچ غیر مدیریتی: 

  • قابلیت Plug-and-play
  • ساده و آسان برای استفاده
  • معمولاً ارزان‌تر از گزینه‌های دیگر

سوئیچ‌های شبکه مدیریتی (Managed)

سوئیچ‌های مدیریت هدفی مشابه سوئیچ‌های غیرمدیریتی دارند(اتصال دستگاه‌های اترنت برای اهداف ارتباطی) اما ویژگی‌های اضافی را نیز فراهم می‌کنند که سوئیچ‌های غیرمدیریتی از ارائه آن عاجزند. آنها حتی می‌توانند به دلیل سطح هوشمندی که در شبکه دارند، به عنوان “Smart Switches” در نظر گرفته شوند.

این نوع سوئیچ امکان مدیریت، پیکربندی، نظارت و عیب یابی مشکلات را برای شبکه شما فراهم می‌کند. سوئیچ‌های شبکه مدیریتی داشبورد داخلی یا رابط کاربری مشابهی را ارائه می‌دهند که اغلب از طریق یک مرورگر وب نمایش داده می‌شود. این پنل مجموعه ای از ابزارها را برای نظارت و اعمال پیکربندی شبکه هنگام عبور ترافیک توسط کاربران دارای مجوز مدیر فراهم می‌کند.

سوئیچ‌های مدیریتی یک لایه امنیتی را فراهم می‌کنند که سوئیچ‌های غیرمدیرتی از آن برخوردار نیستند. از آنجا که آنها می‌توانند رویدادهای شبکه را نظارت و کنترل کنند، می‌توانند تهدیدهای شناسایی شده را به سرعت تشخیص داده و از بین ببرند، از دسترسی غیرمجاز جلوگیری کرده و ارتباطات را رمزگذاری کنند. علاوه بر این، سوئیچ‌ها دارای قابلیت Redundancy بوده که تا حد زیادی سطح امنیتی سوئیچ و به تبع آن شبکه را افزایش می‌دهد.

سوئیچ‌های شبکه مدیریتی می‌توانند به صورت سوئیچ کاملاً دستی یا سوئیچ هوشمند طراحی و بهره برداری شوند. مورد اول متنوع ترین حالت است و برای نیازهای پیچیده شبکه (تنظیمات سطح سرور و سازمانی) ایده آل است، در حالی که سوئیچ‌های هوشمند معمولا ًکاربر پسندتر هستند اما طیف محدودی از گزینه‌های پیکربندی را ارائه می‌دهند.

مزایای اصلی سوییچ مدیریتی: 

  • قابل تنظیم
  • دارای رابط کاربری مفید است
  • توسعه شبکه بدون اختلال در سایر بخش‌ها
  • مدیریت پهنای باند مصرفی
  • قابلیت به روز رسانی نرم افزار سوئیچ
  • صرفه جویی در کابل‌های مصرفی (صرفه جویی در هزینه)
  • مدیریت دسترسی کاربران شبکه به بخش‌های مختلف در سازمان

switch04.jpg

سوئیچ‌ شبکه PoE

صرف نظر از اینکه یک سوئیچ شبکه مدیریتی یا غیر مدیریتی را انتخاب کنید، ممکن است یک سوئیچ PoE یا “Power over Ethernet” باشد. یکی از راه حل‌های کاهش هزینه برق و افزایش سرعت سیستم استفاده از سوئیچ‌هایی است که دارای این قابلیت هستند.

این نوع سوئیچ‌ها توانایی تامین برق دستگاه‌های متصل را بدون نیاز به آداپتور یا کابل مجزا دارند. آنها یک منبع تغذیه داشته و به صورت هم‌زمان برق و دیتا اطلاعات را از طریق پورت (RJ45) به دستگاه‌های متصل انتقال می‌دهند. این دستگاه‌ها برق مورد نیاز را طریق کابل شبکه تامین می‌کنند. این قابلیت می‌تواند کابلهای اضافی (به ویژه در پریزهای دیواری) را به طرز چشمگیری کاهش دهد و مقیاس پذیری و قابلیت اطمینان شبکه را به طور کلی افزایش دهد.

توجه داشته باشید که همه سخت افزارها ذاتاً با PoE سازگار نیستند و شما باید مشخصات مربوط به هر دستگاهی را که می‌خواهید مورد استفاده قرار دهید، بررسی کنید.

switch4.jpg
اتصالات سوئیچ‌های PoE

سوئیچ PoE، دارای دو استاندارد IEEE 802.3 af و IEEE 802.3 at بر اساس میزان توان است. استاندارد af برای سوئیچ‌های PoE معمولی با حداکثر توان ۱۵ وات به ازای هر پورت و استاندارد at مخصوص نوع Plus با توان ۱۵ تا ۳۰ وات به ازای هر پورت است.

دستگاه‌های متداول PoE-Enabled:

  • تلفن‌های VOIP
  • دوربین‌های مدار بسته IP
  • اکسس پوینت‌ها و RFID Readers

سوئیچ های شبکه با چه سرعتی می توانند کار کنند؟

هنگام تهیه بهترین سوئیچ شبکه از لحاظ سرعت برای مجموعه خاصی از نیازهای شبکه، اکثر تأمین کنندگان و تولیدکنندگان تمایل دارند محصولات خود را بر اساس یکی از سه دسته کلی به لحاظ سرعت لیست کنند.

همچنین ممکن است سرعتها و استانداردهای مختلف اترنت دیگری را ببینید، مانند ۲٫۵ گیگابیت بر ثانیه، ۵ گیگا بیت بر ثانیه، ۲۵ گیگا بیت بر ثانیه، ۴۰ گیگا بیت بر ثانیه، ۵۰ گیگا بیت بر ثانیه یا ۱۰۰ گیگا بیت بر ثانیه. این موارد معمولاً برای کاربردهای تخصصی تر بکار برده می شوند.

لازم به یادآوری است که بهترین سوئیچ شبکه برای مصارف خانگی لزوماً بهترین سوئیچ شبکه برای شبکه های کوچک، صنعتی یا سازمانی نخواهد بود. درواقع، هر یک از این برنامه ها به طورگسترده ای به مقیاس و سرعت اتصال، برای ایجاد یک شبکه پایدار و با عملکرد بالا احتیاج دارند.

در حالیکه سرعت همیشه یک نکته مهم محسوب می شود، یکی دیگر از مشخصات اصلی تعداد پورتهایی است که یک سوئیچ خاص ارائه می دهد. پورتهای بیشتر به معنای انعطاف پذیری بیشتر در شبکه است، اما میزان ترافیکی که می تواند در هر بار از طریق شبکه جریان یابد فقط با حداقل پهنای باند اتصال به شبکه شما محدود نمی شود.  به عبارت دیگر تعداد دستگاههای متصل و کاربرانی که شبکه می تواند به راحتی پشتیبانی کند توسط عوامل مختلف محدود میشود که یکی از آنها پهنای باند مصرفی است.

اکنون پس از آشنایی با انواع سوییچ و فاکتورهای مهم در انتخاب آن، به سراغ معرفی بهترین سوییچ های پیشنهادی بر اساس تعداد پورت، از قیمت ارزان (پایین رده) تا گران قیمت (بالا رده) در کاربردهای مختلف می‌پردازیم.


بهترین سوییچ‌ ۵ پورت 

سوییچ ۵ پورت تی پی لینک TL-SG105
TP-LINK TL-SG105 Un-Managed Desktop Switch 5-Port ۱۰/۱۰۰/۱۰۰۰

قیمت: حدود ۳۷۹,۰۰۰ تومان با گارانتی
کاربرد خانگی – روش اقتصادی برای SOHO

switch05.jpg

سری TP-LINK TL-SG105 Unmanaged 5Port Gigabit Desktop مدل جدید سوئیچ‌های قدرتمند شرکت تی پی لینک است که از تمامی‌استاندارهای لازم برخوردار بوده و کیفیت بالای این محصول باعث شده تا رضایت حداکثری کاربران را به دنبال داشته باشد. از مهم ترین ویژگی‌های این مدل می‌توان به قابلیت  Store and Forward، دارای نشانگر جداگانه برای هر پورت، جدول مک آدرس ۴K، دارای نشانگر با قابلیت نمایش وضعیت روشن یا خاموش بودن دستگاه اشاره کرد.

این سوئیچ شامل ۵ پورت با سرعت ۱۰/۱۰۰/۱۰۰۰ مگابیت بر ثانیه است. این خود باعث می‌شود داده‌های حجیم به راحتی انتقال داده شوند. DSCP و  QoS ترافیک حساس به تأخیر مانند صدا و تصویر را امکان پذیر می‌کند و IGMP Snooping جریان داده ۸۰۲٫۱p و Multicast را بهینه می‌کند.

هنگامی‌که رایانه یا تجهیزات شبکه خاموش است، پورت مربوط به یک سوئیچ معمولی مقدار قابل توجهی برق به مصرف می‌کند. اما TL-SG105 می‌تواند به طور خودکار وضعیت اتصال هر پورت را تشخیص داده و مصرف برق پورت‌های بیکار (Idle) را کاهش داده و در نتیجه با داشتن این فناوری نوآورانه و بهینه سازی مصرف انرژی، می‌تواند تا ۸۴٪ در مصرف برق صرفه‌جویی کند و آن را به یک راه حل سازگار با محیط زیست برای شبکه خانگی یا دفتری تبدیل کند.

ویژگی‌‌های مهم:

  • ۵ پورت ۱۰/۱۰۰/۱۰۰۰ مگابیت بر ثانیه با مذاکره خودکار و پشتیبانی از Auto-MDI / MDIX
  • کنترل جریان IEEE 802.3x انتقال داده قابل اطمینان را فراهم می‌کند
  • پشتیبانی از ۸۰۲٫۱p/DSCP   و  IGMP Snooping 
  • Plug and play بدون نیاز به پیکربندی
  • راه اندازی و استفاده آسان

سوییچ ۵ پورت لینکسیس LGS105 Gigabyte

Linksys LGS105-EU 5-Port UnManaged Switch

قیمت: حدود ۴۹۰,۰۰۰ تومان با گارانتی
کاربرد خانگی – روش اقتصادی برای SOHO

LINKSYS_LG105_01.png

سوئیچ Linksys LGS105 Gigabit یک سوئیچ غیرمدیریتی است که راهکاری آسان برای گسترش و بهبود شبکه سیمی محلی و مشاغل کوچک به شمار می رود. ۵ پورت اترنت گیگابیتی و سرعت داده تا ۱۰۰۰ مگابیت در ثانیه باعث شده تا زمان انتقال از مبدا به مقصد را به حداقل برساند و توانایی پخش فایل های با پهنای باند بالا را به دستگاه های متصل بدون تداخل بسیار افزایش دهد. و البته هزینه بسیار کم سوئیچ آن را به یک انتخاب مناسب برای محیط های بسیار کوچک با تعداد ایستگاه کاری کم بدل کرده است.

نصب به صورت plug-and-play است و سرعت هر دستگاه متصل به لطف عملکرد سنجش خودکار بهینه می شود. طراحی سبک این سوئیچ از دیگر پارامترهای مهم آنست. پورت هایی که در حال کار نیستند و یا کابلی به آنها متصل نشده است بصورت خودکار غیر فعال می شوند. همچنین چراغ های LED برای کنترل وضعیت سوئیچ شما را در آگاهی از وضعیت سوئیچ یاری می کند.

 ویژگی‌های مهم:

  • نصب و راه اندازی آسان
  • پورت های سنجش خودکار به طور خودکار سرعت انتقال را برای هر دستگاه متصل بهینه می کنند
  • چندین عملکرد صرفه جویی در انرژی
  • مطابق با استاندارد EEE (Energy Efficient Eternet) 802.3az است

سوئیچ ۵ پورت دی لینک DGS-1100-05
D-Link DGS-1100-05PD ۵ Port ۱۰/۱۰۰/۱۰۰۰ managed Desktop PoE Switch

قیمت: حدود ۹۰۰,۰۰۰ تومان | گارانتی: ۳۶ ماهه آونگ
کاربرد خانگی – روش اقتصادی برای SOHO

dlink.jpg

سوییچ دی لینک مدل DGS-1100-05  دارای ۵ پورت RJ-45 10/100/1000BASE-T است. از این ۵ پورت، ۲ پورت PoE است و از هر دو استاندارد PoE پشتیبانی کرده و برای استفاده در سیستم‌های نظارتی (مانند اتصال به دوربین‌ها) بسیار مناسب می‌باشد. این محصول با توجه به کم مصرف بودن، برای محیط‌های کوچک و شبکه‌های خانگی با تعداد سیستم‌های محدود بسیار مناسب به نظر می‌رسد.

علاوه بر این، استفاده این سوئیچ از Surveillance VLAN اولویت بیشتری را به دیتای ویدئویی می‌دهد و ترافیک آن را از بقیه دیتای جاری مجزا می‌کند. این خود باعث کاهش هزینه‌های سخت افزاری در این حوزه کاری می‌شود. به این ترتیب کاربران می‌توانند هزینه‌های عملیاتی را کم کرده و حتی تجهیرات خنک کننده را کاهش دهند. صرفه جویی در انرژی از دیگر مواردی است که در بالا به آن اشاره شد. سوئیچ‌ها وضعیت ارتباطی هر پورت را کنترل می‌کنند و هنگامی‌که لینکی یا ترافیکی در شبکه شناسایی نشود، مصرف برق رابط را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهند. این ویژگی می‌تواند به شرکت‌هایی با بودجه کم یاری دهد تا بتوانند بخشی از بودجه خود را ذخیره نمایند.

این سوئیچ قابلیتInternet Group Management Protocol  یا به اختصار IGMP Snooping  را داراست. به عبارتی به کمک این قابلیت ترافیک‌های مالتی کست(Multicast)  را به شکل هوشمندانه ارسال کند. برای یک ارتباط مالتی کست می‌بایست گیرنده به عضویت یک گروه درآید. این عضویت توسط پروتکل IGMP انجام می‌شود. مالتی کست برای پشتیبانی از اپلیکیشن‌های بلادرنگ مانند کنفرانس‌های ویدویی و استریم‌های صوتی استفاده می‌شود.

این سری از سوئیچ‌ها دارای قابلیت Static MAC هستند که به مدیران شبکه اجازه می‌دهد برای پورت‌های خاص لیست سفید تهیه کنند، بطوریکه هر پورت موجود در این لیست فقط به دستگاه‌های مجاز دسترسی داشته باشد. این قابلیت نیز به همراه IGMP Snooping جزو ویژگی‌های امنیتی پیشرفته این نوع از سوئیچ‌ها محسوب می‌شود. GUI (رابط کاربری گرافیکی) مبتنی بر وب جهت اعمال تنظیمات تا سطح پورت به کاربر این امکان را می‌دهد که به سادگی و سرعت سوئیچ را پیکربندی و کنترل کند.

همچنین سری DGS-1100 دارای ویژگی Loopback Detection و Cable Diagnostics است که به مدیران شبکه کمک می‌کند مشکلات شبکه را به سرعت و به راحتی پیدا و حل کنند.

ویژگی‌‌های مهم:

  • دارای وزن ۹۰۰ گرم
  • نصب و راه اندازی بسیار ساده و آسان
  • حداکثر ظرفیت : ۱۰ گیگابیت
  • دارای دو پورت PoE (پورت ۱ و ۲)
  • PoE دارای ماکزیمم توان خروجی ۱۸ وات
  • نوع سوئیچ مدیریتی است.
  • قابلیت کنترل پهنای باند
  • طراحی بدون فن برای عملکرد بی صدا
  • مجهز به نشانگر LED 

بهترین سوییچ‌ ۸ پورت 

سوییچ ۸ پورت تی پی لینک Tl-SG1008D
TP-LINK TL-SG1008D 8-Port Gigabit Easy Smart Switch

قیمت: حدود ۵۲۲,۰۰۰ تومان با گارانتی
کاربرد شبکه‌های مشاغل کوچک و متوسط – روش اقتصادی برای SOHO

TL-SG1008D.jpg

سوئیچ TL-SG1008D  ۸ پورت Unmanaged (غیرمدیریتی) شرکت TP-Link یک سوئیچ شبکه مقرون به صرفه و بسیار کاربردی برای استفاده در محیط های کوچک است. این سوئیچ دارای هشت پورت اترنت گیگابیتی سریع برای اتصال رایانه ها یا سایر دستگاه های مجهز به اترنت در شبکه LAN شماست. علاوه بر این، این سوئیچ از کنترل جریان ، ۱۵K jumbo frames، مک آدرس با قابلیت auto-learning and auto-aging و همچنین Auto MDI / MDIX در همه پورت ها پشتیبانی می کند. استفاده از jumbo frames میزان payload  بیشتر از پیش فرض MTU که ۱۵۰۰ بایت است را برای انتقال فریم ها در لایه دوم شبکه مهیا می کند. این تعداد باعث کندی شبکه و افزایش Overload تجهیزات می شود. حتی اگر این عدد ۱۵۰۱ باشد، به منزله وجود jumbo frames در شبکه می باشد. این نوع Frame  ها همیشه در شبکه هایی با سرعت حداقل یک گیگابیت بر ثانیه و معمولا شبکه های LAN مورد استفاده قرار می گیرد و Payload  پیش فرض آن ۹۰۰۰ بایت است.

این بسته بندی با مواد ۸۰٪ قابل بازیافت بسته بندی شده است و همچنین دارای فناوری داخلی با صرفه جویی در مصرف انرژی است تا در صورت امکان مصرف برق را کاهش دهد. حداکثر صرفه جویی در مصرف برق از مهمترین ویژگی های این سوئیچ در مقایسه با یک سوئیچ های معمولی TP-LINK می باشد. میزان واقعی صرفه جویی ممکن است بسته به شرایط استفاده متفاوت باشد.

این سوئیچ از جدول مک ادرس ۸ کیلوبایتی بهره می برد. قابلیت  auto negotiation که در تمامی پورت ها وجود دارد، سرعت لینک یکی از سرعت های ۱۰,۱۰۰Mbps  دستگاه متصل به آن پورت را تشخیص داده و سوئیچ را به نحوی تنظیم می کند تا بیشترین سازگاری را با دستگاه متصل داشته باشد و به بهترین عملکرد خود برسد.

با پیشرفت تکنولوژی و به ‌منظور از بین بردن پیچیدگی‌های ناشی از عدم تطبیق دستگاه‌های جدید با سیستم و کابل های قدیمی و … تکنولوژی Auto MDI/MDIX  ایجاد شد که به کاربر این اجازه را می‌دهد که هر نوع دستگاهی را با هر نوع کابلی به آن متصل کند و پورت به‌صورت خودکار نوع اتصال ورودی را تشخیص می‌دهد و جابجایی‌های لازم در پین‌های فرستند و گیرنده را به‌صورت داخلی ایجاد می‌کند. در نتیجه دستگاه‌هایی که دارای ویژگی Auto MDI/MDIX باشند را می‌توان با هر نوع کابل اترنتی به هر دستگاهی با پورت اترنت متصل کرد.

ویژگی‌های مهم:

  • Easy Smart
  • ۸ پورت ۱۰/۱۰۰/۱۰۰۰
  • قابلیت اتصال Plug&Play بدون نیاز به نصب برنامه یا پیکربندی خاص
  • قابل اطمینان در انتقال داده با استفاده از کنترل جریان IEEE 802.3x
  • ظرفیت سوئیچ ۱۶ گیگابایت بر ثانیه
  • پشتیبانی از فناوری سبز برای کاهش مصرف برق

سوییچ ۸ پورت دی لینک مدل DES-1210-08P
D-Link DES-1210-08.8-Port Fast Ethernet ۱۰/۱۰۰ Base-T PoE Smart Switch 

قیمت: حدود ۳,۵۵۰,۰۰۰ تومان | گارانتی: ۳۶ ماهه آونگ
کاربرد در مشاغل کوچک و متوسط – روش اقتصادی برای SOHO

switch09.jpg

سری DES-1210 آخرین نسل سوئیچ‌های D-Link Web Smart است. سری سوییچ‌های  DES-1210، سوییچ‌های هوشمند قابل مدیریت با پورت‌های Fast Ethernet هستند که در هر سوییچ ۲ پورت ۱۰/۱۰۰/۱۰۰۰BASE-T  و دو پورت combo 10/100/1000BASE-T/SFP طراحی شده است.

این سوییچ دارای تکنولوژی PoE بوده که کاهش مصرف انرژی را به دنبال دارند. این مدل از تکنولوژی  Timebased PoE استفاده می‌کند که در یک زمان از پیش تعیین شده، می‌تواند منبع تغذیه  PoE را قطع کند. ویژگی Smart Fan در DES-1210-28P به فن‌های داخلی اجازه می‌دهد تا در دمای مشخص به طور خودکار روشن شوند و در نتیجه عملکرد مداوم ، قابل اعتماد و سازگار با محیط زیست را برای سوئیچ فراهم کنند. این سوئیچ با هر دو استاندارد PoE یعنی af و at سازگار بوده و قادر است تا ۳۰ وات توان را برای دستگاه‌ها تامین کند. ازین جهت برای مصارف نظارتی و کاربرد در دربین‌ها مناسب به نظر می‌رسند.

گزینه‌های مدیریتی شامل SNMP، مدیریت وب، برنامه SmartConsole و خط فرمان برای در این سوئیچ فعال است. سری DES-1210 یک راه حل کامل و مقرون به صرفه ارائه می‌دهد که برای مشاغل کوچک و متوسط ​​و سازمانی ایده آل است.

سوییچ‌های DES-1210  مدیریت پیشرفته و قابلیت‌های امنیتی را برای کارایی بیشتر در هم ادغام کرده است. با توجه به اینکه این سیستم‌ها از تکنولوژی‌های IPv6 در آینده پشتیبانی می‌کنند، موجب اطمینان خاطر از بابت سرمایه گذاری برای ارتقای شبکه می‌شوند.

سوئیچ‌های سری DES-1210 از Auto Voice VLAN و Surveillance VLAN Auto (ASV) برای استقرار VoIP و نظارت تصویری پشتیبانی می‌کنند. Auto Voice VLAN به صورت خودکار ترافیک صوتی یک تلفن تحت شبکه را به یک VLAN  تخصیص می‌دهد و کیفیت سرویس VoIP بهبود می‌یابد. با در اولویت قرار دادن  VLAN اختصاصی، این ویژگی کیفیت و امنیت ترافیک صوتی را تضمین می‌کند.

ویژگی‌های مهم:

  • تعداد پورت : ۸ پورت ۱۰/۱۰۰
  • حداکثر ظرفیت : ۱٫۶ گیگابیت
  • دارای قابلیت PoE
  • تعداد پورت PoE :  دارای ۸ پورت PoE
  • قابلیت مدیریت دارد
  • سرعت و امنیت زیاد
  • طراحی زیبا
  • دارای نور LEDبرای پورتها
  • وزن ۷۳۰ گرم

بهترین سوییچ‌ ۱۶ تا ۳۲ پورت

سوئیچ ۲۴ پورت تندا TEF1024D
Tenda TEF1024D 24-Port 10/100

قیمت:حدود ۱,۰۰۰,۰۰۰ تومان با گارانتی آونگ
مناسب کسب و کارهای متوسط سازمانی – روش اقتصادی برای SOHO

Tenda_TEF1024D_-_Switch-min.jpg

سوئیچ Tenda TEF1024D 24-Port 10/100 بطور خاص مهندسی شده است تا راه حل ساده ای برای گسترش شبکه های SMB و شبکه های دانشگاهی با بهترین هزینه ارائه دهد. با این سوئیچ ۲۴ پورت  می توانید علاوه بر رایانه ها، سایر دستگاه های مبتنی بر اترنت مانند چاپگر، Network-Attached Storage (NAS) یا دوربین را اضافه کنید.

سوئیچ در یک محفظه  فلزی جمع و جور، محکم و باریک قرار دارد که به راحتی در یک فضای هر چند محدود و یا در رک به راحتی قرار می گیرد. به علاوه ، این دستگاه دارای یک منبع تغذیه سوئیچینگ داخلی با کارایی بالا است. ادغام حرفه ای مدارهای این سوئیچ ، به سرعت  ۲۴پورت Tenda New Unported Fast آن افزوده و می تواند منبع تغذیه را از صاعقه القایی محافظت کند (۶KV در حالت حالت عادی). در نتیجه سرعت بالا و قابلیت اعتماد از مهمترین ویژگی های آن می باشد.

این سوئیچ یک دستگاه Plug-and-Play است که نیازی به پیکربندی یا نرم افزار ندارد. به محض اتصال سخت افزار ، سوئیچ فعال می شود! هر پورت قادر است حالت نیمه / کامل دوبلکس را خودکار تشخیص داده و کراس اوور MDI / MDI-X را به صورت خودکار تشخیص دهد. دستگاه‌هایی که دارای ویژگی Auto MDI/MDIX باشند را می‌توان با هر نوع کابل اترنتی به هر دستگاهی با پورت اترنت متصل کرد.

ویژگی‌های مهم:

  • ۲۴ پورت خودکار سنجش ۱۰/۱۰۰ مگابیت بر ثانیه با تشخیص کراس اوور MDI / MDI -X
  • تا ۲۰۰ مگابیت بر ثانیه پهنای باند دوبلکس کامل در هر پورت
  • جدول آدرس MAC 4K با آدرس یادگیری و کنترل جریان داده برای انتقال پیشرفته
  • از ۶۰۰۰ ولت محافظت در برابر صاعقه برای منبع تغذیه پشتیبانی می کند

صفحه ۲

سوئیچ ۲۴ پورت تی پی لینک TL-SF1024D
TP-LINK TL-SF1024D

قیمت:حدود ۱,۰۰۰,۰۰۰ تومان با گارانتی
مناسب کسب و کارهای متوسط سازمانی – روش اقتصادی برای SOHO

switch12.jpg

سوییچ سریع اترنت TL-SF1024D کارایی بالا، قیمت پایین و راحتی استفاده را برای شما فراهم می‌کند تا شبکه قدیمی‌ خود را به شبکه ۱۰۰۰Mbps  ارتقا دهید. تمام ۲۴ پورت از auto MDI/MDIX پشتیبانی می‌کنند. دستگاه‌هایی که دارای ویژگی Auto MDI/MDIX باشند را می‌توان با هر نوع کابل اترنتی به هر دستگاهی با پورت اترنت متصل کرد.

این نسل جدید سوئیچ ۲۴ پورت ۱۰/۱۰۰ مگابیت بر ثانیه TL-SF1024D دارای جدیدترین فناوری‌های نوآورانه با صرفه جویی در مصرف انرژی است که می‌تواند ظرفیت شبکه شما را با انرژی بسیار کم گسترش دهد. به علاوه با این تکنولوژی جدید تا ۷۵ درصد در مصرف انرژی و تا ۸۰ درصد مواد اولیه بکار رفته در بسته بندی این محصول قابل بازیافت هستندبا قابلیت دوستدار محیط زیست بودن، TL-SF1024D  راه حلی مناسب برای شبکه محل کار شما است. کیفیت بالای این محصول باعث شده تا رضایت حداکثری کاربران را به دنبال داشته باشد.

طراحی قاب فولادی در اندازه رک، همراه با منبع تغذیه داخلی دارای گواهی ایمنی، سوئیچ را به قوی ترین محصول تبدیل می‌کند که برای محیطی کمتر از ۱۶ کاربر بسیار مقرون به صرفه است. TL-SF1024D با معماری سوئیچینگ غیر مسدود کننده، بسته‌ها را با سرعت کامل سیم  (Wire-speed)برای حداکثر توان عملیاتی فیلتر می‌کند و با کنترل جریان IEEE 802.3x برای حالت Full Duplex و فشار برگشتی دیتا برای حالت Half Duplex ازدحام ترافیک را کاهش می‌دهد.

ویژگی‌های مهم:

  • پشتیبانی از MAC address auto-learning  و  auto-aging
  • پورت ۱۰/۱۰۰
  • حداکثر ظرفیت ۴٫۸ گیگابیت
  • سوئیچ کم مصرف و ۷۵ درصد مصرف بهینه انرژی
  •  از auto MDI/MDIX پشتیبانی می‌کنند
  • قیمت پایین و راحتی استفاده
  • قابلیت اطمینان
  • IGMP Snooping

سوییچ ۲۴ پورت دی لینک مدل DES-1026G
D-Link DES-1026 G

قیمت: حدود ۱,۵۹۰,۰۰۰ تومان | گارانتی ۳۶ ماهه آونگ
کاربرد در کسب و کارهای کوچک و متوسط – روش اقتصادی برای SOHO

1026.JPG

این سوئیچ که با ۲۴ پورت فست اترنت ۱۰ / ۱۰۰ مگابیت در ثانیه ارائه شده است از جمله سوئیچ‌های غیرمدیریتی است که به یک گروه کاری کوچک امکان انعطاف پذیری بالایی را می‌دهد. علاوه بر این ۲ پورت Combo SFP گیگابایت هم برای اتصال سرورها به سوئیچ داراست که عملاُ افزایش پهنای باند برای آنها به دنبال خواهد داشت.

این پورت‌ها به صورت هوشمند سرعت شبکه را تشخیص می‌دهد و مذاکره خودکار بین ۱۰۰ BASE-TX و ۱۰ BASE-T و همچنین حالت دو طرفه کامل و نیم طرفه را فراهم می‌آورند و به شما این امکان را می‌دهد که به جای تمرکز روی مشکلات مربوط به اتصال، روی کار خود تمرکز کنید. ضمن اینکه در شرایط خاص با تعداد کمی ‌سرور راه حلی کم هزینه به شمار می‌آید. ظرفیت کلی این سوئیچ ۸٫۸ گیگابیت بر ثانیه بوده و همین نکته باعث افزایش توان و بازدهی سوئیج شما می‌شود.

همچنین تمام پورت‌های‌ DES -1026G از استاندارد Auto Mdi/Mdix  پشتیبانی می‌کند. با پیشرفت تکنولوژی و به ‌منظور از بین بردن پیچیدگی‌های ناشی از عدم تطبیق دستگاه‌های جدید با سیستم و کابل‌های قدیمی ‌و… تکنولوژی Auto MDI/MDIX  ایجاد شد که به کاربر این اجازه را می‌دهد که هر نوع دستگاهی را با هر نوع کابلی به آن متصل کند و پورت به‌صورت خودکار نوع اتصال ورودی را تشخیص می‌دهد و جابجایی‌های لازم در پین‌های فرستند و گیرنده را به ‌صورت داخلی ایجاد می‌کند. در نتیجه دستگاه‌هایی که دارای ویژگی Auto MDI/MDIX باشند را می‌توان با هر نوع کابل اترنتی به هر دستگاهی با پورت اترنت متصل کرد.

ویژگی‌های مهم:

  • پشتیبانی همه پورتها از Flow Control
  • سوئیچ غیرمدیریتی
  • بدون فن (Fan less) بوده و به همین دلیل هیچگونه صدایی ندارد.
  • دارای قابلیت Plug & Play
  • عدم نیاز به کابل کراس اوور
  • سرعت و امنیت زیاد
  • پشتیبانی از ANSI/IEEE 802.3 NWay auto-negotiation
  • پشتیبانی از CSMA/CD

 


سوئیچ ۱۶ پورت آی پی کام G1016G
IP-COM G1016G 16-Port Gigabit Ethernet Switch

قیمت:حدود ۱,۷۶۰,۰۰۰ تومان با گارانتی آونگ
مناسب کسب و کارهای متوسط سازمانی – روش اقتصادی برای SOHO

ipcom.jpg

G1016G یک سوئیچ ۱۶ پورت گیگابایتی رومیزی یا قابل نصب در رک بوده و غیر مدیریتی است که برای نظارت تصویری در دفاتر ، گروه های کاری و SME ها برای کارهای سبک، اقتصادی و پرسرعت اینترنت طراحی شده است. سرعت انتقال دو طرفه کامل آن می تواند تا ۲۰۰۰ مگابیت بر ثانیه برسد و از انتقال به موقع فایل های بزرگ و همچنین پخش مستقیم فیلم ها پشتیبانی می کند. ماژول منبع تغذیه داخلی با افزایش محافظت در برابر صاعقه طراحی شده است که می تواند در برابر موج رعد و برق ۶ کیلوولت مقاومت کند ، ۳ برابر بیشتر از سایر سوئیچ های معمولی پایدارتر است و به طور موثر از آسیب دیدن سوئیچ توسط جریانات نامطلوب محافظت می کند. G1016G گزینه ایده آل شما برای توسعه ، یا ارتقا به شبکه سیمی با سرعت بالا و پایدار در حد گیگابیت است.

با پیشرفت تکنولوژی و به ‌منظور از بین بردن پیچیدگی‌های ناشی از عدم تطبیق دستگاه‌های جدید با سیستم و کابل های قدیمی و … تکنولوژی Auto MDI/MDIX  ایجاد شد که به کاربر این اجازه را می‌دهد که هر نوع دستگاهی را با هر نوع کابلی به آن متصل کند و پورت به‌صورت خودکار نوع اتصال ورودی را تشخیص می‌دهد و جابجایی‌های لازم در پین‌های فرستند و گیرنده را به‌صورت داخلی ایجاد می‌کند. در نتیجه دستگاه‌هایی که دارای ویژگی Auto MDI/MDIX باشند را می‌توان با هر نوع کابل اترنتی به هر دستگاهی با پورت اترنت متصل کرد. علاوه بر این از تکنولوژی Store&Forward  بهره می گیرد که ابتدا کل بسته را ذخیره و عیب یابی می کند، در صورت داشتن خطا آن را حذف کرده و در غیر اینصورت آن را به مقصد ارسال می کند، در نتیجه این سوئیچ می تواند از ازدحام و برخورد در سوئیچ ها جلوگیری کند.

این سوئیچ دارای قابلیت Non-Blocking  یا قفل نشدنی است که توانایی رسیدگی بدون وقفه به تمام پورتها را از نظر تئوری دارد بنابراين پاسخ هر در خواست مسير به هر پورت خروجی، مي تواند با موفقيت و بدون تداخل با ترافيک های ديگر باشد. کنترل جریان در این سوئیچ به دو صورت full duplex و half duplex انجام می گیرد که باعث می شود، مدیریت نرخ انتقال بین دو ایستگاه کاری را به درستی انجام گیرد. کنترل جریان مکانیزمی را برای دریافت‌کننده جهت کنترل سرعت انتقال فراهم می‌کند. همچنین این سوئیچ گزینه بسیار مناسبی برای اتصال دوربین های مداربسته تحت شبکه می باشد.

ویژگی‌های مهم:

  • سازگار با استانداردهای IEEE802.3 ، IEEE802.3u ، IEEE802.3X ، IEEE802.3ab
  • دارای ۱۶ پورت ۱۰/۱۰۰/۱۰۰۰ Mbps
  • دارای جدول مک آدرس  ۸۰۰۰ بایتی
  • دارای قابلیت MAC auto Learning & Auto Aging
  • دارای نشانگرهای LED برای نشان دادن وضعیت کار و عیب یابی
  • طراحی بدون فن و بی صدا
  • نصب و راه اندازی آسان

سوئیچ سیسکو ۲۴ پورت WS-C2960G-24TC-L
Cisco WS C۲۹۶۰.۲۴TC L

قیمت: حدود ۲,۷۰۰,۰۰۰ تومان با گارانتی
مناسب کسب و کارهای متوسط و بزرگ سازمانی – روش اقتصادی برای SOHO

WS-C2960G-24TC-L.jpg

سوئیچ سیسکو  WS-C2960-24TC-L  دارای ۲۴ پورت اترنت با سرعت ۱۰/۱۰۰/۱۰۰۰ مگابیت بر ثانیه می باشد و مصرف انرژی بهینه‌تری نسبت به سوئیچ های سری های قبلی ارائه می دهد. نصب و پیکربندی این دستگاه آسان بوده و ایده آل برای کارهای متداول و روزانه شرکت ها و دفاتر شعب متوسط و گاهی بزرگ می باشد. علاوه بر این دارای نشانگر با قابلیت نمایش وضعیت روشن یا خاموش بودن دستگاه, دارای نشانگر با قابلیت نمایش وضعیت پورت های شبکه نیز می باشد. ۲۰ پورت اترنت ۱۰/۱۰۰/۱۰۰۰ و ۴ لینک دو منظوره (هر پورت اتصال دو منظوره دارای ۱ پورت اترنت ۱۰/۱۰۰/۱۰۰۰ و ۱ پورت اترنت گیگابیت مبتنی بر SFP  و یک پورت فعال است).

از مهمترین قابلیت های مدیریتی این سوییچ می توان به SNMP،CiscoWorks ، TFTP , BOOTP , Telnet , SPAN ،RSPAN ،CiscoView  ، Cisco Discover Protocol (CDP) و Virtual Trunking Protocol (VTP) اشاره کرد. همچنین قابلیت پشتیبانی از ویدیو، صدا، داده و دسترسی های بسیاری را دارا می‌باشد. این محصول قابلیت مقیاس پذیری برای تغییرات در کسب و کار را ارائه می دهد. مانند بقیه اعضای خانواده سوئیچ های ۲۹۶۰ سیسکو بسیاری از مکانیسم های لازم برای تضمین QoS را پشتیبانی میکند. مثلاً پروتکل ۸۰۲٫۱p برای مارک کردن بسته های دیتا و کلاس بندی آنها پیاده سازی شده است. برای کسانی که به دنبال راه اندازی VLAN در شبکه خود هستند این سوئیچ پیشنهاد می گردد.

مدیریت Power در این سوئیچ با فناوری  Cisco EnergyWise انجام می گیرد. سوئیچ های سری Cisco Catalyst 2960 از قابلیت های صوتی ، تصویری ، داده ای و دسترسی بسیار امن پشتیبانی می کنند. از دیگر قابلیت های مهم این سوییچ میتوان به STP , VTP و Port Security اشاره کرد. این مدل سوئیچ می تواند با چهار پورت SFP خود که به صورت کومبو طراحی شده با استفاده از انواع ماژول های سیسکو که در بازار موجود می باشد به فیر نوری اتصال پیدا کند. بر خلاف سری قبل استفاده از پورت‌های PoE و بالا بودن سرعت پورت‌های سوئیچینگ از دیگر موارد برتری  این سری سوئیچ ها باشد.

ویژگی‌های مهم:

  • ۲۰ عدد پورت اترنت ۱۰/۱۰۰/۱۰۰۰ 
  • ۸ پورت آپلینک که ۴ پورت آن اترنت و ۴ پورت دیگر SFP است
  • مصرف انرژی بهینه‌تر نسبت به نسل قبل
  • استفاده از استاندارد IEEE 802.1X برای امنیت بیشتر در کنترل دسترسی
  • مدیریت Power با  Cisco EnergyWise

سوئیچ ۲۸ پورت دی لینک D-Link DGS-1210  
D-Link DGS-1210-28 port 

قیمت: حدود ۴,۳۰۰,۰۰۰ تومان | گارانتی ۳۶ ماهه آونگ
مناسب کسب و کارهای متوسط و بزرگ سازمانی

dgs1210.JPG

سوییچ‌های مدیریتی سری D-Link DGS-1210 جدیدترین نسل از سوییچ‌ها هستند که باعث افزایش خروجی Power over Ethernet، انواع مختلف رابط فیزیکی، رابط‌های مدیریتی متعدد و ویژگی‌های پیشرفته لایه ۲ می‌شوند. با افزایش خروجی PoE و محاسبه توان مصرفی می‌توانیم تخمین بزنیم چه تعداد دستگاه را می‌توانیم به سوئیچ وصل کرده و روشن کنیم.

با ترکیب همه این ویژگی‌ها، سری DGS-1210 یک راه حل مقرون به صرفه و انعطاف پذیر برای گسترش هر شبکه تجاری ارائه می‌دهد. از مهمترین قابلیت‌های Power-over-Ethernet، ساده سازی استقرار دوربین‌های IP، تلفن‌های VoIP، نقاط دسترسی بی سیم و سایر دستگاه‌های پشتیبانی شده است. آنها همچنین از PoE مبتنی بر زمان پشتیبانی می‌کنند که به مدیران امکان می‌دهد یک پنجره زمانی تعیین کنند که زمان روشن و خاموش بودن PoE هر پورت را تعیین کند. لازم به ذکر است این ویژگی از هر دو استاندارد af  و at پشتیبانی می‌کند.

سوئیچ‌های DGS-1210 با استفاده از فناوری D-Link Green 3.0 قادر به صرفه جویی در مصرف انرژی بدون کاهش عملکرد و کارایی هستند. به عبارتی با استفاده از این استاندارد هنگامی‌ که ترافیک کم است بدون نیاز به هیچگونه پیکربندی، به طور خودکار مصرف برق را کاهش می‌دهد.

سریDGS-1210  از Voice VLAN و حالت Surveillance Auto پشتیبانی می‌کند که به شما امکان می‌دهد ترافیک صوتی و تصویری به طور خودکار شناسایی شده و متمایز از ترافیک شبکه به طور منظم اداره شود. این قابلیت‌ها نیاز به خرید سخت افزار اضافی را از بین برده و هزینه نگهداری را کاهش می‌دهد. علاوه بر این  باعث افزایش QoS می‌گردد.

ویژگی IEEE 802.3x Flow Control به سرورها اجازه می‌دهد تا برای انتقال سریع و قابل اطمینان داده‌ها، مستقیماً به سوئیچ متصل شوند. سری DGS-1210 همچنین از ویژگی‌های پیشرفته ای مانند Static Routes پشتیبانی می‌کند که به مدیران شبکه امکان تقسیم شبکه به VLAN‌ها را می‌دهد و باعث افزایش کارایی شبکه می‌شود.

ویژگی‌های مهم:

  • ۲۴ x 10/100/1000BASE-T ports
  • ۴ x Gigabit RJ45/SFP Combo ports
  • سازگار با محیط زیست با استفاده از فناوری سبز
  • ظرفیت سوئیچینگ ۵۶Gbps
  • مدیریت و پیکربندی مبتنی بر وب
  • قابلیت تشخیص وضعیت لینک‌ها
  • قابلیت تشخیص طول کابل و تشخیص سریع خطاها
  • دارای سیستم Hibernation
  • نصب و راه اندازی بسیار ساده
  • دارای قابلیت‌های IGMP snooping، Spanning Tree Protocol ، Port Mirroring ، Link Aggregation Control Protocol

سوئیچ ۲۴ پورت سیسکو WS-C3750E-24TD-S
Cisco WS-C3750E-24TD-S

قیمت: حدود ۳,۵۰۰,۰۰۰ تومان با گارانتی
مناسب کسب و کارهای متوسط و بزرگ سازمانی

switch18.jpg

سوئیچ سیسکو Cisco WS-C3750E-24TD-S یک سوئیچ از سری سوئیچ‌های سیسکو ۳۷۵۰ است که دارای ۲۴ پورت اترنت است. یکی از ویژگی‌های سوئیچ WS-C3750E-24TD-S امکان پشته بندی آن است به طوری که ظرفیت سوئیچ با این عمل افزایش می‌یابد. سوئیچ سیسکو WS-C3750E-24TD-S لایه ۳ بوده و دارای ۲ پورت X2 10GB  و ۲۴ پورت گیگابیت اترنت است. این سوییچ قابلیت ارتباط بین ۹ سوئیچ‌ استک شده را از طریق یک رابط ۶۴Gbps دارد. همچنین از  سری سوئیچ‌هایی است که ۲ پورت ۱۰ گیگ POE و ۲ پورت Uplink آن از نوع X2 10 گیگابیت است.

تمام ۲۴ پورت از auto MDI/MDIX پشتیبانی می‌کنند. با پیشرفت تکنولوژی و به ‌منظور از بین بردن پیچیدگی‌های ناشی از عدم تطبیق دستگاه‌های جدید با سیستم و کابل‌های قدیمی‌و … تکنولوژی Auto MDI/MDIX  ایجاد شد که به کاربر این اجازه را می‌دهد که هر نوع دستگاهی را با هر نوع کابلی به آن متصل کند و پورت به‌صورت خودکار نوع اتصال ورودی را تشخیص می‌دهد و جابجایی‌های لازم در پین‌های فرستند و گیرنده را به‌صورت داخلی ایجاد می‌کند. در نتیجه دستگاه‌هایی که دارای ویژگی Auto MDI/MDIX باشند را می‌توان با هر نوع کابل اترنتی به هر دستگاهی با پورت اترنت متصل کرد.

با ترکیب پیکربندی‌های ۱۰/۱۰۰/۱۰۰۰ و Power over Ethernet  با ۱۰ گیگابایت اتصال اترنت ، سوئیچ ۳۷۵۰-E با فعال کردن برنامه‌هایی مانند تلفن IP، بی سیم و ویدئو، بهره وری کاربران را افزایش می‌دهد. برخورداری از ۲۴ پورت PoE در کنار ویژگی‌هایی همچون Stackable بودن این سوئیچ و بهره مندی از پورت SFP combo و بسیاری دیگر از امکاناتی که این سوئیچ در اختیار ما می‌گذارد، سبب می‌شود تا سوئیچ شبکه سیسکو WS C3750E 24PD S بسیار مقرون به صرفه به نظر برسد. ضمن اینکه علاوه بر خصوصیات یک سوئیچ از ان می‌توان به عنوان یک روتر در بستر شبکه‌های کوچک یا متوسط نیز استفاده کرد. این قابلیت می تواند در کاهش هزینه های خرید تاثیر بسزایی داشته باشد.

ویژگی‌های مهم:

  • ۲۴ پورت ۱۰۰۰ + ۲ پورت ۱۰G
  • حداکثر نرخ ارسال : ۶۴ گیگابیت بر ثانیه
  • قابلیت پشته بندی دارد. قابلیت ایجاد یک کلاستر سوئیچینگ با استفاده از پورت‌های Stack
  • قابلیت PoE دارد
  • دارای منبع تغذیه ۷۵۰WAC و سینی فن با قابلیت جا به جایی در حین کار
  • دارای اسلات توسعه
  • پشتیبانی از ACL
  • پشتیبانی از Dynamic Trunking Protocol
  • پشتیبانی از DHCP Snooping
  • پشتیبانی از  IGMP snooping

سوئیچ شبکه سیسکو ۱۶ پورت SF110D-16HP 
Cisco SF110D-16HP PoE Switch

قیمت: ۵,۹۰۰,۰۰۰ تومان با گارانتی
مناسب کسب و کارهای متوسط سازمانی – روش اقتصادی برای SOHO

switch13.jpg

سوئیچ مدل SF110D-16HP یک سوئیچ شبکه غیر مدیریتی است که به عنوان یک راه حل در شبکه برای کسب و کارهای کوچک استفاده می شود، علاوه بر این اتصال سریع اترنت سریع و گیگابیت اترنت را برای اتصال دفتر کاری و احتمالا کوچک شما فراهم می کند. این سوئیچ ها در مدل های رومیزی و rack-mount موجود هستند که متناسب با هر فضای اداری با نیازهای اساسی شبکه و بهینه سازی و کاهش مصرف انرژی طراحی شده اند. این سوئیچ قابلیت پشتیبانی از PoE را دارد و دارای ۱۶ پورت شبکه و ۸ پورت PoE می باشد. کاربران ، کارگروه ها ، آزمایشگاه ها ، دپارتمان ها یا دفاتر در حال رشد می توانند تقریباً در کمترین زمان مقادیر زیادی مالتی مدیا ، تصویر و اطلاعات ویدئویی را از طریق شبکه تحویل بگیرند.

امکانات QoS ، Loop Detection  و  Cable diagnistics از دیگر امکاناتی است که این سوئیچ در اختیار ما قرار می دهد. این سوئیچ سبک وزن، ضمن تقویت سرعت و ظرفیت شبکه ، عملکرد قدرتمند گیگابیتی را با قیمتی مقرون به صرفه در اختیار ما قرار می دهد. علاوه بر این تمام ویژگی ها ، قابلیت توسعه و محافظت از هزینه صرف شده شما را برای این دستگاه را توجیه می کند. بدون نصب هیچگونه نرم افزار و هیچگونه پیکربندی سوئیچ شما می توانید از مزایای آن بهره مند شوید. ارائه سرعت مقرون به صرفه ۱۰/۱۰۰/۱۰۰۰- Mbps حتی برای برنامه هایی که به شدت به پهنای باند بالایی نساز دارند، از دیگر ویژگیهای این نوع سوئیچ است.

سری ۱۱۰ با ویژگی های کلیدی مانند) Power over Ethernet (PoE ، بهره وری انرژی ، اولویت بندی ترافیک و تشخیص شبکه برای یکپارچه سازی بدون وقفه امکانات مناسبی را در شبکه به ما  ارائه می دهد. آنها از سرعت های گیگابیت اترنت پشتیبانی می کنند ، سطح جدیدی از ظرفیت و عملکرد را در شبکه کسب و کار شما باز می کنند و به شما امکان انتقال دیتاهای بزرگ را در چند ثانیه می دهند.

ویژگی‌های مهم:

  • حافظه رم: ۱۲۸ مگابایت
  • حافظه فلش: ۱۲۸ مگابایت
  •  خروجی PoE دارد
  • امکان QOS پیشرفته 
  • قابلیت تشخیص لوپ در شبکه (Loop detection) 
  • نصب و راه اندازی آسان .
  • مصرف انرژی کمتر و بهینه تر .
  • دارای قابلیت‌های Quality of service (QoS), loop detection, cable diagnostics

سوئیچ ۲۸ پورت آی پی کام IP-COM  G3224P
IP-COM G3224P 24-Port Gigabit + 4*SFP Combo Managed PoE 

قیمت: حدود ۱۱,۰۰۰,۰۰۰ تومان | گارانتی ۳۶ ماهه آونگ
مناسب کسب و کارهای کوچک و بزرگ سازمانی و دانشگاهی

ipcom.jpg

G3224P سوئیچ مدیریتی و دارای قابلیت Ethernet PoE است که برای ساخت شبکه بی سیم قابل اعتماد و هوشمند طراحی شده است. این سوئیچ حاوی ۲۴ پورت اترنت Base-T  ۱۰/۱۰۰/۱۰۰۰و ۴ اسلات SFP برای دسترسی به شبکه با سرعت بالاست. تمام پورت‌ها از هر دو استاندارد af و at در PoE پشتیبانی کرده و از تمام توان خروجی به میزان ۳۷۰ وات استفاده می‌کنند.

این سوئیچ IP-COM قابلیت فراهم کردن برق DC و انتقال داده را برای دوربین‌های تحت شبکه (IP-camera)، اکسس پوینت (Access point)، تلفن‌های IP از طریق کابل Cat5 زوج تابیده دارا است. سوئیچ G3224P با ایجاد سیستم حفاظتی امن‌تر، استراتژی QoS عالی، کارکرد Vlan و مدیریت و نگهداری قوی تر، انتخابی ایده آل برای شما است.

این سوئیچ، اجازه یا محدود کردن جریان مبتنی بر آدرس MAC یا تنظیم حداکثر تعداد آدرس MAC توسط پورت مجاز، امکان تخصیص ایستاتیک MAC  توسط مدیر شبکه روی پورت تعیین شده را فراهم می‌کند. علاوه بر این پشتیبانی از احراز هویت کاربر از طریق  ۸۰۲٫۱x  و شناسایی MAC، اجازه دسترسی برای کاربر قانونی و جلوگیری از دسترسی کاربر غیر قانونی از دیگر ویژگی‌های مهم آن است. ضمن اینکه از طریق کنترل و بررسی کاربران قانونی (دارای مجوز) ریسک و آسیب پذیری شبکه کاهش می‌یابد.

ویژگی‌های مهم:

  • پشتیبانی از ARP intrusion detection 
  • قابلیت جلوگیری از حملات Man in the middle / DoS / MAC 
  • پشتیبانی از DHCP Snooping
  • قابلیت پشتیبانی از بررسی منبع IP و جلوگیری از آدرس‌های نامعتبر دستگاه‌های  MAC/IP  (MAC/IP deceive)
  • میانگین زمان بین دو خرابی (MTBF) معادل ۱۰۰,۰۰۰ ساعت
  • پایداری بالا شامل بسته ۶۴ بایتی، تاخیر زمانی کم، نرخ از دست رفتن بسته: صفر
  • قابلیت بازیابی بالا یعنی زمانی که شبکه پایدار نیست یا خطایی رخ میدهد، زمان راه اندازی مجدد کمتر از ۱۰ ثانیه

صفحه ۳

سوئیچ ۳۲ پورت سیسکو WS-C4500x-32SFP-plus 
Cisco WS-C4500x-32SFP Plus 

قیمت: حدود ۲۰۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان | با گارانتی 
مناسب کسب و کارهای کوچک و بزرگ سازمانی و دانشگاهیWS-C4500X-32SFP_Appearance.jpg

WS-C4500X-F-32SFP  یکی از سوئیچ های سری Catalyst 4500-X است. سوئیچ سری Catalyst 4500-X یک سوئیچ تجمیع ثابت(fixed aggregation) است که مقیاس پذیری خوبی را در مجازی سازی شبکه ساده(simplified network virtualization) و خدمات شبکه یکپارچه(integrated network services)، آن هم برای محیط های دارای فضای محدود در شبکه های بکار رفته بخصوص در محیط هایی همچون دانشگاه ها و فضا های آموزشی ارائه می دهد. در حقیقت نظارت بر اجزای شبکه جهت بهبود کارایی مهمترین مزیت این نوع سوئیچ می باشد. بطوریکه یک مدیر شبکه می تواند بر تمامی عملکرد شبکه تسلط کافی داشته باشد. بنابراین سری ۴۵۰۰حداکثر ۸۰۰ گیگابیت بر ثانیه ظرفیت سوئیچینگ را ارائه می دهد. می تواند تا ظرفیت ۱٫۶ Tbps را مقیاس بندی کند و قابلیت انعطاف پذیری را با سیستم سوئیچینگ مجازی (VSS) فراهم کند. در نتیجه اهداف توسعه تجارت را با مقیاس پذیری بی سابقه ای برآورده می کند، مجازی سازی شبکه را با پشتیبانی از شبکه های مجازی یک به چند و چند به یک ساده می کند و ادغام بسیاری از سرویس های شبکه را امکان پذیر می کند.

علاوه بر مقیاس پذیری، امنیت پیشرفته ای را به شما ارائه می دهد و ویژگی high-availability باعث کاهش زمان خرابی این سوئیج می شود. دارای پورت و کنسول مدیریتی بوده سرعت انتقال دیتای ۱۰ ، ۱۰۰ و ۱۰۰۰ مگابیت را پشتیبانی می کند. پشتیبانی از IPv6 در سخت افزار ، ارائه نرخ انتقال شبکه با نرخ سیم برای شبکه های IPv6 و پشتیبانی از پشته دوگانه با استفاده از منابع نوآورانه از دیگر امکاتان این سوئیچ می باشد.

آنالیز ترافیک توسط Flexible Netflow   و بر اساس نیاز مدیران شبکه انجام می گیرد. از مهمترین مزایای آن می توان به بهبود ساختار جربان ترافیک، تمرکز بر قابلیت های نظارتی امنیتی، بررسی کامل IP و BGP و در نهایت ظرفیت بالا در جمع آوری اطلاعات جریان ترافیک اشاره کرد.  امنیت پیشرفته از جمله Cisco TrustSec برای تأیید اعتبار که علاوه بر تسهیل فرآیند آماده‌سازی و مدیریت دسترسی ایمن به شبکه، مدیران امنیتی را در تسریع عملیات‌ امنیتی و اجرای هماهنگ Policyها در سراسر شبکه یاری می‌نماید. این قابلیت به منظور محافظت از دارایی‌ها و برنامه‌های کاربردی در سازمان‌ها و شبکه‌های دیتاسنتر‌ها، در فرآیند سوئیچینگ، مسیریابی، LAN  بی‌سیم و محصولات فایروال گنجانده می‌شود.

ویژگی‌های مهم:

  •  قابلیت برنامه‌ریزی و مدیریت دارد
  • دارای ۳۲ پورت از نوع فیبر نوری SFP
  • ظرفیت سوئیچینگ ۸۰۰ گیگابایت بر ثانیه 
  • پشتیبانی از معماری شبکه دیجیتال یا همان رویکردی  Digital Ready
  • سرعت انتقال Base-T10/100/1000
  • دارای دو عدد منبع تغذیه

بهترین سوییچ‌های ۴۸ و ۵۲ پورت 

سوییچ ۴۸ پورت تی پی لینک مدل TL-SF1048
TP-LINK TL-SF1048 Un-Managed Switch 48-Port ۱۰/۱۰۰

قیمت: حدود ۲,۲۰۰,۰۰۰ تومان با گارانتی
مناسب کسب و کارهای بزرگ سازمانی و دانشگاهی

 

سوئیچ تی پی لینک TL-SF1048 – Switch TP-Link TL-SF1048 مجهز به ۴۸ پورت شبکه ۱۰/۱۰۰Mbp/s  مگابیت می باشد و سرعت و امنیت بسیار بالایی دارد. TL-SF1048  یک سوئیچ رومیزی با ۴۸ پورت ۱۰/۱۰۰Mbps، عملکرد بالا، قیمت مناسب و کاربری آسان؛ محصولی ایده آل جهت گسترش شبکه های کابلی به شمار می رود. کاربران هنگام استفاده از این دستگاه نیازی به نگرانی در مورد نوع کابل شبکه ندارند؛ زیرا تمامی ۴۸ پورت این سوئیچ از قابلیت auto MDI/MDIX پشتیبانی می کنند. تکنولوژی Auto MDI/MDIX به کاربر این اجازه را می‌دهد که هر نوع دستگاهی را با هر نوع کابلی به آن متصل کند و پورت به‌صورت خودکار نوع اتصال ورودی را تشخیص می‌دهد و جابجایی‌های لازم در پین‌های فرستند و گیرنده را به‌صورت داخلی ایجاد می‌کند. در نتیجه دستگاه‌هایی که دارای ویژگی Auto MDI/MDIX باشند را می‌توان با هر نوع کابل اترنتی به هر دستگاهی با پورت اترنت متصل کرد.

علاوه بر این، این سوئیچ از نظر زیست محیطی نیز بسیار موفق عمل می کند، زیرا با بهره گیری از فناوری های خاص می تواند مصرف انرژی الکتریکی را تا ۵۰% کاهش دهد و همچنین بالغ بر ۸۰% مواد اولیه بکار رفته در بسته بندی این محصول قابل بازیافت هستند. علاوه بر این، محصول با استاندارد زیست محیطی EU’S RoHS که به ممنوعیت استفاده از برخی مواد اولیه خطرناک مربوط است، مطابقت کامل دارد. مصرف انرژی را کاهش داده و از صرف هزینه های جانبی می کاهد.

معماری این سوئیچ به نحوی است سرعت کابل را محدود نمی سازد و قادر است با حداکثر سرعت بسته های دیتا را فیلتر نموده و منتقل کند. همچنین با استفاده از IEEE 802.3x flow control در حالت full duplex و backpressure برای حالت half duplex می تواند تراکم ترافیک شبکه را کاهش داده و عملکرد سوئیچ را قابل اطمینان تر کند. قابلیت  auto negotiation که در تمامی پورت ها وجود دارد، سرعت لینک یکی از سرعت های ۱۰,۱۰۰Mbps  دستگاه متصل به آن پورت را تشخیص داده و سوئیچ را به نحوی تنظیم می کند تا بیشترین سازگاری را با دستگاه متصل داشته باشد و به بهترین عملکرد خود برسد.

ویژگی‌های مهم:

  • مجهز به ۴۸ پورت شبکه ۱۰/۱۰۰مگابیت
  • پشتیبانی کننده از Auto MDI/MDIX بی نیاز از کابل کراس
  • حداکثر تا ۵۰ درصد صرفه جوئی در مصرف انرژی
  • بدنه فلزی ۱۹ اینچ قابل نصب در رک
  • بدون نیاز به نصب نرم افزاری و تنظیمات
  • مطمئن در نقل و انتقال اطلاعات با بکارگیری کنترل جریان  IEEE 802.3x

 سوییچ هوشمند ۵۲ پورت دی لینک مدل DGS-1210-52P
D-Link DGS-1210-۵۲P Port

قیمت: حدود ۱۷,۱۱۸,۰۰۰ تومان | گارانتی ۳۶ ماهه آونگ
مناسب کسب و کارهای بزرگ سازمانی و دانشگاهی

DGS-1210-52_B1_.jpg

سوئیچDGS-1210  D-Link  با قابلیت اتصال به فیبر Uplinks مدیریت پیشرفته و همچنین توابع امنیتی را ارائه می دهد که کارایی و مقیاس پذیری بالایی را ارائه می دهد. گزینه های مدیریتی برای سوئیچ شامل SNMP ، مدیریت وب ، برنامه دستیار شبکه D-Link و Compact Command Line می باشد. سری DGS-1210 با استفاده از Auto Voice VLAN ، از پهنای باند کافی اطمینان حاصل می کند و به عبارتی برای فعالیتهای صوتی بسیار مناسب است، چرا که برای این فعالیتها اولویت ویژه ای در نظر میگیرد.

این سوئیچ دارای طراحی بدون فن است که امکان کار بی صدا را فراهم کرده و به طول عمر دستگاه کمک می کند. این فن هوشمند طوری طراحی شده که پس از رسیدن به دمای معینی روشن شده که این خود باعث صرفه جویی در مصرف انرژی و کاهش هزینه ها بدون کاهش کارایی و بهره وری آن می شود. سوئیچ DGS-1210 دارای قابلیت PoE  برای مشاغلی است که می خواهند تلفن های VoIP ، نقاط دسترسی بی سیم یا دوربین های شبکه را تأمین کنند. هرکدام از پورتها تا ۳۰ وات برق را می توانند تامین کنند. این طراحی امکان انعطاف پذیری بیشتر در تخصیص نیرو را برای انواع دستگاه های مجهز به PoE با هزینه نصب مقرون به صرفه فراهم می کند.

موتور حفاظتی امنیتی D-Link از سوئیچ ها در برابر سیلاب ترافیکی ناشی از حملات مخرب محافظت می کند. سری DGS-  ۱۲۱۰  از احراز هویت مبتنی بر پورت ۸۰۲٫۱x پشتیبانی می کند و اجازه می دهد شبکه از طریق سرورهای خارجی RADIUS احراز هویت شود. ویژگی Access Control List (ACL) امنیت شبکه را افزایش می دهد و به محافظت از شبکه IT داخلی کمک می کند. همچنین از حملات پروتکل آدرس رزولوشن (ARP) پیشگیری کرده و از آسیب دیدن ترافیک انتفالی محافظت می کند. در کل برای جلوگیری از حملات جعلی ARP ، سوئیچ از ACL های کنترل بسته برای مسدود کردن بسته های نامعتبر حاوی پیام های ARP جعلی استفاده می کند. برای امنیت بیشتر، ویژگی غربالگری سرور DHCP پاسخ DHCP را روی پورت های غیرمجاز فیلتر می کند تا از اختصاص دادن آدرس IP به آنها جلوگیری کند.

ویژگی‌های مهم:

  • ۲۴  پورت با سرعت ۱۰/۱۰۰ / ۱۰۰۰ – BASE-T PoE
  • ۴ پورت SFP
  • پشتیبانی از IEEE 802.3at Power over Ethernet در پورت های ۱ تا ۸
  • پشتیبانی از منبع تغذیه IEEE 802.3af از طریق اترنت در پورت های ۹ تا ۲۴
  • امنیت شبکه با اتصال IP-MAC Port-Binding (IMPB) ، لیست کنترل دسترسی (ACL) و IEEE 802.1X

صفحه ۴

سوییچ هوشمند ۵۲ پورت دی لینک مدل DGS-1510-52
D-Link DGS-151.۵۲ Port

قیمت: حدود ۱۷,۵۰۰,۰۰۰ تومان | گارانتی ۳۶ ماهه آونگ
مناسب کسب و کارهای بزرگ سازمانی و دانشگاهی

switch21.jpg

سوییچ DGS-1510-52 دارای ۴۸ پورت گیگابیتی شبکه ، ۲ پورت گیگابیتی  SFPو ۲ پورت SFP + 10G  می باشد. سری  D-Link DGS-1510 جدیدترین نسل از سوییچ های SmartPro با پورت های ۱۰G  است. این سوییچ ها گزینه ای ایده آل برای کسب و کارهای بزرگ هستند. سری DGS-1510  اتصالاتی قابل اعتماد و ماژولار بین سوییچ های core و سوییچ های edge ایجاد می کنند. سوئیچ های PoE-DGS-1510-28P ، DGS-1510-28XMP و DGS1510-52XMP قابلیت انعطاف پذیری بیشتری را برای مشاغلی فراهم می کنند که می خواهند تلفن های IP ، نقاط دسترسی بی سیم یا دوربین های IP را با استفاده از زیرساخت های شبکه موجود تأمین کنند. ارتباطات با پهنای باند بالا و پشتیبانی از PoE باعث می شود سری DGS-1510 برای محیط هایSmallMedium Enterprise (SME) و Business Small-Medium (SMB) هم مناسب باشد.

با توجه به توپولوژی شبکه میتوان از یک یا دو پورت G10 SFP برای استک کردن سوییچ های DGS-1510 استفاده کرد. اتصالات ۱۰ گیگابیتی جزو ویژگی های منحصربفرد این سوییچ به شمار می رود همچنین اتصالات uplink با پهنای باند بالا ، از بین بردن گلوگاه ها و کاهش زمان تاخیر، مدیریت جامع، رابط کاربری تحت وب، پشتیبانی از SNMP و رابط کاربری قوی Command Line از دیگر ویژگی های این نوع سوئیچ است. در این نوع قابلیت inter-VLAN routing ، موجب کاهش ترافیک backbone ها شده راندمان شبکه را به صروت قابل توجهی افزایش می دهد.

فناوری Green سری DGS-1510 را قادر می سازد بدون کاهش کارایی، در مصرف انرژی صرفه جویی کند. در کل سری سوئیچ ها از یک فن هوشمند استفاده می شود که سرعت فن را تنظیم می کند و فقط در دمای بالاتر از حد روشن می شود. با فناوری پیشرفته سیلیکون ، سری DGS-1510 در مقایسه با سوئیچ های عادی تا ۷۳٪ در مصرف انرژی صرفه جویی می کند. سری DGS-1510 قابلیت مسیریابی استاتیک را فراهم می کند و به شما امکان می دهد شبکه خود را به گروه های کاری تقسیم کنید که بین VLAN ارتباط برقرار می کنند و کارایی برنامه را افزایش می دهند. با استفاده از این قابلیت ها می توانید بار دستگاه های اصلی خود را کاهش دهید. به علاوه شما امکان ایجاد شبکه ای مقیاس پذیر و کارآمد را خواهید داشت.

ویژگی‌های مهم:

  • ظرفیت: ۱۴۰Gbps
  • سرعت  Mbps10/100/1000
  • ۴۸ پورت گیگابیتی شبکه و ۲ پورت SFP 10G و ۲ پورت ۱۰G SFP
  • انعطاف و مقیاس پذیری بالا
  • افزایش امنیت شبکه
  • صرفه جویی فوق العاده در مصرف انرژی

مشاوره خرید سوییچ: چنانچه هنوز در انتخاب سوییچ مناسب تردید دارید، می‌توانید با ذکر بودجه و انتظارات خود در قسمت کامنت‌ها، از کارشناسان شهر سخت افزار مشاوره دریافت کنید. 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 349 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 29 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها