دریچه تکنولوژی عجیب‌ترین دلیل گرانی گوشی موبایل در ایران که تاکنون شنیده‌اید! - ژوانا

طی روزهای اخیر قیمت گوشی موبایل به طرز چشمگیری افزایش پیدا کرد و قیمت گوشی Galaxy A51 به ۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید یا Galaxy A71 یک گوشی ۱۱ میلیون تومانی شد. جالب اینکه رئیس اتحادیه فروشندگان موبایل می‌گوید این تنها افزایش نرخ ارز نبوده که باعث افزایش قیمت گوشی موبایل شده و فرا رسیدن یک روز خاص هم کاملاً بر قیمت‌ها مؤثر بوده است!

هرچند این ادعا چیزی نیست که بتوان صحت آن را بررسی کرد، اما چند روز گذشته کم نبودند گوشی‌های نو قرار گرفته بر روی وب سایت‌هایی چون دیوار که آگهی دهنده می‌گوید آن را کادو گرفته و بلا استفاده است. در هر صورت ظاهراً باید ما ایرانی‌ها ولنتاین را هم به لیست عوامل مؤثر در افزایش قیمت گوشی موبایل اضافه کنیم و از این پس هر ساله حواسمان به روز ۱۴ فوریه باشد.

3556566.JPG

تجارت نیوز به نقل از فروشندگان موبایل می‌گوید حوالی روز ولنتاین تقاضا برای گوشی‌های قرمز رنگ حسابی بالا رفته است. این در حالی است که افزایش قیمت ناشی از رشد نرخ ارز بسیاری از مردم را از خرید گوشی جدید منصرف کرده است و شاهد کاهش تقاضا برای گوشی هستیم.

در همین باره از ابراهیم درستی، رئیس اتحادیه فروشندگان موبایل نقل شده تقاضا برای گوشی‌های موبایل در یک روز خاص که نخواسته مستقیماً به آن اشاره کند، افزایش یافته و موجب افزایش قیمت‌ها شده است. با این حال آقای درستی تاکید کرده موجودی گوشی موبایل نو در کشور بالا است و کمبودی وجود ندارد.

جالب اینکه رئیس اتحادیه فروشندگان موبایل در بخش دیگری از سخنان خود تلویحاً تأیید کرده واردکنندگان با کاهش موجودی گوشی در بازار مانع از کاهش قیمت‌ها می‌شوند. همین اخیراً درست در روزهایی که نرخ ارز به پایین‌ترین حد خود رسیده بود شاهد کمبود گوشی‌های محبوبی چون Galaxy A71 در بسیاری از فروشگاه‌ها بودیم اما با خیز دوباره نرخ ارز، این گوشی پس از افزایش قیمت مجدداً به طور گسترده موجود شد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 171 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 21 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها