دریچه تکنولوژی کاهش شدید فرکانس در پردازنده‌های غیر K نسل دوازدهمی اینتل - ژوانا

اگر شما هم در انتظار پردازنده‌های ضرب بسته (غیر K) نسل دوازدهمی اینتل نشسته‌اید و می‌خواهید با صرف هزینه کمتر از کارایی بالایی برخوردار شوید، بهتر است بدانید اینتل قاعده بازی را بر هم زده است.

طی روزهای اخیر تصاویر مختلفی از پردازنده‌های غیر K نسل دوازدهمی اینتل منتشر شده است که جزئیات ناخوشایندی با خود دارد. ظاهراً برخلاف نسل‌های پیشین که اختلاف نسخه‌های K با غیر K تنها چند صد مگاهرتز بود، در این نسل به گیگاهرتز رسیده است.

65666556.jpg

برای نمونه به نظر می‌رسد مدل Core i9-12900 نسبت به Core i9-12900K دارای هسته‌های بزرگ با فرکانس بوست ۱۰۰ مگاهرتز پایین‌تر و هسته‌های کوچک‌تر با فرکانس پایه ۱ گیگاهرتز کُندتر است. مدل Core i7-12700 نیز به ترتیب ۱۰۰ و ۱٫۵ گیگاهرتز کُندتر از مدل K است. مدل Core i5-12600 نیز دارای فرکانس بوست ۱۰۰ مگاهرتز پایین‌تر و فرکانس پایه ۴۰۰ مگاهرتز کمتر از نسخه K است.

6665634.JPG

در حالی فرکانس پردازنده‌های ضریب بسته نسل دوازدهمی اینتل بسیار پایین‌تر از نسخه‌های K آنها است که در نسل‌های پیشین برتری مدل‌های K بیشتر به پتانسیل اورکلاکینگ و توان طراحی گرمایی بالاتر محدود می‌شد، بنابراین شاهد تغییر سیاست اینتل در خصوص پردازنده‌های ارزان‌تر غیر K هستیم و به طرز چشمگیری کُندتر از نمونه‌های K خواهند بود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 183 views بار دسته بندی : پردازنده تاريخ : 29 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.