دریچه تکنولوژی آزمایش جذاب سخت افزاری با اورکلاک GALAX GeForce RTX 3090 Hall Of Fame Edition - ژوانا

چندی پیش شرکت GALAX یک غول به تمام معنی را برای اورکلاک معرفی کرد؛ کارت گرافیکی کم نظیر و مثال زدنی که حالا با به دست علاقه‌مندان به سخت افزار تخصصی افتاده و یک آزمایش حیرت انگیز را روی آن پیاده سازی کرده‌اند. این شما و این هم آزمایش جذاب GALAX GeForce RTX 3090 Hall Of Fame (HOF) Edition.

بدون شک باید بگوییم که GALAX GeForce RTX 3090 Hall Of Fame Edition یک حرفه‌ای در دنیای سخت افزار است. این کارت گرافیک به مدار چاپی ۱۲ لایه مجهز شده است؛ خنک کننده اصلی آن که می‌تواند برای اورکلاک های LN2 از جایگاه خود خارج شده و کارت گرافیک را ترک کند، از سه فن بهره می‌برد. یک فن ۹۲ میلی متری و دو فن ۱۰۲ میلی متری آن را همراه می‌کنند.

LX-0.jpg

این پرچمدار به نمایشگر HOF Panel III مجهز است. HOF Panel III یک نمایشگر LCD با ابعاد ۴٫۳ اینچ است که می‌تواند در دو جهت مورد استفاده قرار گیرد. این نمایشگر اطلاعاتی جالب توجه نظیر فرکانس‌ها، دور فن‌ها، دما، ولتاژ و … را برای کاربران به نمایش درآورده و البته امکان نمایش برخی از تصاویری انتخابی کاربران را نیز خواهد داشت.

LX-2.jpg

نیروی مورد نیاز این پرچمدار، از طریق ۳ رابط ۸ پین تأمین می‌شود؛ به شکلی عجیب، RTX 3090 Hall Of Fame (HOF) Edition دارای یک مدار تغذیه دیجیتالی با ۲۶ فاز رگولاتور است. این کارت گرافیک دارای تو تراشه بایوس است؛ تراشه نخست برای فرکانس‌های معمول و تراشه دوم برای اورکلاک تخصصی. حال یک تیم چینی با در اختیار گرفتن GeForce RTX 3090 Hall Of Fame Edition آزمایشی جالب توجه را برای آن در نظر گرفته‌اند.

چه می‌شود اگر توان این کارت گرافیک را به ۱۰۰۰ وات افزایش دهیم؟ در تنظیمات پیش فرض، این کارت گرافیک دارای توان ۴۲۰ وات و فرکانس ۱۸۴۵ مگاهرتز است؛ دمای این کارت گرافیک با تنظیمات گفته شده به ۶۹ درجه سانتی گراد می‌رسد. این تیم چینی برنامه بایوس کارت گرافیک EVGA Kingpin GeForce RTX 3090 را به تراشه بایوس GeForce RTX 3090 Hall Of Fame Edition تزریق کرده و امکان دریافت توان ۱۰۰۰ واتی را برای آن ممکن ساخته‌اند.

LX-3.jpg

در گام بعدی، فرکانس این کارت گرافیک در محدوده ۲٫۰ گیگاهرتز قرار گرفته و دما نیز تا ۹۶ درجه سانتی گراد بالا رفت. این تیم چینی قید استفاده از خنک کننده‌های نیتروژن مایع (LN2) را زده و با همان کولر بادی سازنده به راه خود ادامه دادند. در این شرایط شاهد افزایش ۲ تا ۳ درصدی عملکرد بودیم. علت این افزایش محدود عملکرد چیست؟

این کارت گرافیک در حالت اورکلاک سنگین به گونه‌ای طراحی شده است که به خنک کننده‌های LN2 نیاز داشته و می‌توانید کولر بادی آن را به سادگی خارج کنید. اما با استفاده از خنک کننده بادی دما به ۹۶ درجه سانتی گراد رسیده و در نهایت سیستم به صورت خودکار اقدام به کاهش عملکرد می‌کند. این آزمایش نتایج جالب با بنچمارک های Firestrike Ultra و Firestrike Extreme همراه است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 186 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 29 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها