دریچه تکنولوژی آموزش اجرای بهتر بازی ها روی اندروید - ژوانا

گوشی‌ها به دلیل در دسترس بودن، قیمت مناسب‌تر نسبت به دیگر دستگاه‌ها و افزایش قابلیت‌های سخت‌افزاری در سال‌های اخیر، به ابزاری مناسب برای گیمینگ تبدیل شده‌اند. با این حال عملکرد گیمینگ گوشی‌های اندرویدی گاهی گیمرها را با مشکل روبرو می‌کند که می‌توان آن را در برخی موارد، تنها با تغییر تنظیمات گوشی بهبود بخشید. در ادامه مطلب آموزش نحوه اجرای بازی سنگین در اندروید را در ژوانابخوانید.

بازی کردن با گوشی هوشمند از آن جمله اتفاقات دلچسبی است که به ما کمک می‌کند بتوانیم در هر زمان و مکانی، حتی برای ساعات کمی هم که شده، خود را از دنیای پیرامون جدا کرده و در فضایی که دوستش داریم، غرق کنیم. اما گاهی اوقات نحوه اجرای بازی سنگین در اندروید به چالشی بزرگ تبدیل می‌شود. ممکن است گوشی که در دست داریم توان کافی برای اجرای بازی های سنگین در اندروید با گرافیک بالا را نداشته یا در مورد یک بازی خاص، ما را همراهی نکند. اما آیا این بدان معناست که باید برای همیشه آن بازی را کنار گذاشته یا به فکر یه گوشی جدید و قدرتمندتر باشیم؟ 

اجرای بازی بدون لگ اندروید

در ادامه این مطلب، برخی راه‌های آسان روان‌تر اجرا شدن بازی روی گوشی‌های اندرویدی را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد که بسیاری از آن‌ها نیازی به روت کردن نیز ندارند و دستگاه شما را به یک ابزار گیمینگ بهتر تبدیل می‌کنند. با ژواناهمراه باشید.

تغییر نرخ بروزرسانی نمایشگر

نحوه اجرای بازی سنگین در اندروید

گوشی‌هایی با نمایشگر دارای نرخ بروزرسانی بالا به شما اجازه می‌دهند انیمیشن‌ها را روان‌تر ببینید و تجربه بصری بهتری نیز از بازی کسب کنید. از این رو استفاده از حداکثر نرخ بروزرسانی روی گوشی‌های اندرویدی را می‌توان آسان‌ترین راه برای بهبود عملکرد آن‌ها دانست.

بسیاری از گوشی‌های اندرویدی و به خصوص پرچم‌داران سازندگانی همچون سامسونگ به شما اجاره می‌دهند تا نرخ بروزرسانی مورد نظر خود را تعیین نمایید. اگر نمایشگر گوشی شما از نرخ بروزرسانی بالا پشتیبانی می‌کند، برای آموزش نحوه اجرای بازی سنگین در اندروید از این طریق باید مسیر زیر را طی کنید؛

  1. به Setting رابط کاربری مراجعه کرده و بخش Display را باز کنید.
  2. در صفحه باز شده روی گزینه Advanced کلیک نموده و وارد بخش Refresh Rate شوید.
  3. بالاترین عدد را از میان گزینه‌های موجود انتخاب نمایید.

باید به این نکته دقت داشته باشید که این مراحل می‌توانند بسته با رابط کاربری گوشی شما متفاوت باشند، پس در صورت پیدا نکردن موارد مورد اشاره در بالا، می‌توانید مراحل مخصوص گوشی خود را در اینترنت جستجو کنید. فراموش نکنید که اجرای بازی سنگین در اندروید با فعال کردن این بخش مصرف باتری دستگاه و سرعت تخلیه آن را به صورت محسوسی افزایش می‌دهد.

فعال کردن قابلیت Force 4x MSAA

قابلیت Force 4x MSAA که در برخی از گوشی‌های اندرویدی یافت می‌شود، کیفیت گرافیکی گوشی شما را تا حد زیادی بهبود می‌بخشد. البته این ویژگی در بسیاری از موارد غیر فعال است، زیرا می‌تواند به سرعت باتری گوشی شما را نیز خالی نماید. به بیان ساده این قابلیت با ارتقای عملکرد Multisample anti-aliasing در بازی‌های بر پایه OpenGL ES 2.0، موجب عملکرد بهتر گرافیک دستگاه در به تصویر کشیدن محتوای سه بعدی شده و به صورت قابل توجهی کیفیت المان‌های تصویر را افزایش می‌دهد.

نحوه اجرای بازی سنگین در اندروید

با این حال فعال کردن آن کار سختی نیست و در صورت تمایل می‌توانید این نحوه اجرای بازی سنگین در اندروید را از مسیر زیر دنبال کنید؛

  1. پس از ورود به Setting، روی About Phone بزنید و ۷ بار روی Build Number کلیک نمایید تا به حالت Developers وارد شوید.
  2. به منوی اصلی Setting بازگردید و روی System و سپس Developer Options کلیک کنید.
  3. حال با یافتن گزینه Force 4x MSAA، آن را فعال نمایید.

انجام این مراحل با جستجوی Force 4x در منوی Setting نیز ممکن شده است. در نظر داشته باشید که برخی گوشی‌های اندرویدی از این قابلیت پشتیبانی نمی‌کنند. با ادامه آموزش اجرای بازی سنگین در اندروید ژواناهمراه باشید.

حذف فایل‌های مازاد

اشغال بیش از اندازه فضای ذخیره‌سازی دستگاه موجب کاهش عملکرد عمومی آن می‌شود. به همین دلیل نیاز داریم تا برای افزایش کیفیت گیمینگ دستگاه از شر فایل‌های اضافی راحت شویم. برای خالی کردن گوشی اندرویدی از این فایل‌ها، نیازی به نصب برنامه‌های اضافی نیست و این کار از مسیر زیر و با یک قابلیت پیش فرض سیستم عامل قابل انجام خواهد بود؛

  1. به Setting رفته و Storage را لمس کنید.
  2. روی دکمه Free Up Space بزنید.
  3. حال می‌توانید مواردی را که نیاز ندارید را انتخاب کرده و حافظه داخلی گوشی خود را خالی کنید.

شتاب دهنده گرافیک اندروید

فعال کردن صدای Dolby Atmos

این نحوه اجرای بازی سنگین در اندروید، به کیفیت صدای بازی می‌پردازند. افزایش کیفیت صدای بازی می‌تواند به زنده ماندن شما به خصوص در بازی‌های شوتر اول شخص کمک زیادی کند. به همین دلیل اگر یک گوشی اندرویدی با قابلیت Dolby Atmos دارید، از مسیر زیر آن را خاموش و روش کنید.

  1. بعد از رفتن به Setting روی Sounds and vibration کلیک کنید.
  2. در صفحه بعدی Sound quality and effects را انتخاب نمایید.
  3. در این بخش می‌توانید Dolby Atmos را روشن کرده یا گزینه‌ای را انتخاب کنید که آن را تنها در زمان اجرای بازی‌ها، به پردازشگر صدای سیستم‌عامل اضافه کند.

gamebooster.jpg

استفاده از اپلیکیشن‌های مخصوص

به غیر از روش‌های فوق و با توجه به افزایش علاقه گیمرها به پلتفرم موبایل در سال‌های گذشته، اپلیکیشن‌هایی نیز طراحی شده‌اند که تنظیمات گوشی اندرویدی شما را برای اجرای بازی سنگین در اندروید آماده می‌کنند.

این اپ‌ها علاوه بر این، گاهی جلوی نمایش نوتیفیکیشن‌های در هنگام بازی را نیز می‌گیرند. از Game Booster می‌توان به عنوان یکی از بهترین ابزارهای رایگان بهینه‌سازی گوشی‌های اندرویدی برای گیمینگ نام برد.

البته در نظر داشته باشید که برخی گوشی‌های اندرویدی از حالت‌های مخصوص بازی نیز برخوردار هستند و نیازی به استفاده از نرم‌افزارهای دیگر ندارند.

نحوه اجرای بازی سنگین در اندروید

استفاده از اکسسوری‌های مخصوص بازی

صفحه نمایش نسبتاً کوچک و دشوار بودن نشانه‌گیری یا تغییر جهت روی یک دستگاه لمسی را باید به عنوان یکی از سخت‌ترین چالش‌ها برای موبایل گیمرها دانست. با این حال اکسسوری‌های مخصوص گیمینگ زیادی در بازار وجود دارد که هر کدام از آن‌ها می‌توانند با توجه به کاربرد مورد نظر کاربر، مهارت‌های حرکتی و گیمینگ وی را چندین پله ارتقا دهند.

اورکلاک کردن پردازنده گوشی

در این بخش نحوه اجرای بازی سنگین در اندروید با اوکلاک به شما آموزش داده شده است. اورکلاک کردن پردازنده به شما اجازه می‌دهد تا قدرت بیشتری از گوشی خود دریافت کنید. برای این کار ابتدا باید دستگاه خود را روت نموده و یک کرنل کاستوم که از اورکلاکینگ پشتیبانی می‌کند، روی آن نصب نمایید. بعد از این نوبت به نصب نرم‌افزار Franco Kernel Manager می‌رسد که امکان افزایش فرکانس پردازنده را برای شما فراهم می‌آورد.

در نظر داشته باشید که دستکاری کرنل با خطراتی همراه است و هر چه زمان استفاده طولانی‌تر باشد، ممکن است آسیب‌های بیشتری به دستگاه وارد شود. پس در هر حالت با مسئولیت و دانش کافی خودتان نسبت به تغییرات کرنلی اقدام نمایید.

افزایش سرعت اجرای بازی در اندروید

اگر یک گوشی قدرتمند با عمر کمتر از دو سال دارید، بهتر است به این نحوه اجرای بازی سنگین در اندروید فکر نکنید، زیرا پردازنده شما در حال حاضر از قدرت خوبی برخوردار است. باید به این نکته نیز آگاه باشید که اورکلاک کردن پردازنده موجب افزایش مصرف باتری و گرم شدن بیشتر گوشی شما خواهد شد.

حتی اگر تاکنون گیمینگ با موبایل را تجربه نکرده‌اید، بازی‌هایی با گرافیک مناسب و گیم‌پلی عالی روی سیستم عامل اندروید در دسترس شما هستند. از این رو توصیه می‌کنیم برای امتحان کردن روش‌های بالا و لذت بردن هر چه بیشتر از قابلیت‌های دستگاه اندرویدی خود، به دنیای بازی با موبایل وارد شوید.

سوالات پرتکرار

چگونه می توانم اجرای بازی در گوشی اندرویدم را سریع تر کنم؟

معمولاً کاربران از اجرای برنامه‌ها در پس زمینه گوشی خود غافل می‌شوند و همین موضوع می‌تواند سنگ بنای کند شدن دستگاه‌های اندرویدی و اجرای بازی‌های سنگین با لگ باشد. 

پیشنهاد می‌کنیم ابتدا با بستن و خالی نگه داشتن فضای حافظه رم خود شروع کنید و سپس به مواردی که در بالا به آن‌ها اشاره شده، رجوع نمایید.

چگونه لگ و تاخیر در بازی تحت اندروید را کاهش و سرعت اینترنت را برای بازی افزایش دهم؟

اتصال به شبکه وای فای مطمئن و پرسرعت یکی از ارکان اصلی تجربه گیمینگ موفق در گوشی‌های اندرویدی به شمار می‌آید. برنامه‌هایی مانند Net Optimizer به بهبود اینترنت گوشی شما کمک می‌کنند.

چگونه بازی‌های سنگین را روی گوشی‌های ضعیف اجرا کنیم؟

در مرحله اول بهتر است بازی‌ها را روی تنظیمات گرافیکی پایین اجرا کنید تا گوشی هوشمند شما با مشکلات کمتری روبرو شود. همچنین پیشنهاد می‌کنیم اپلیکیشن Game Booster را روی گوشی خود نصب کنید.

برای بهبود عملکرد گوشی در زمان گیمینگ با نرم افزار Game Booster، پس از اجرای آن روی بازی‌ مورد نظر خود کلیک کنید تا حافظه رم بیشتری برای آن اختصاص یابد.

جمع‌بندی

در این مطلب نحوه اجرای بازی سنگین در اندروید را به شما آموزش دادیم. پیشرفت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری باعث شده برای گوشی‌های هوشمند نیز بازی‌های سنگین و گرافیکی زیادی عرضه شود. از جمله این بازی‌ها می‌توان به کال آف دیوتی موبایل، Apex Legends و Dead Trigger 2 اشاره کرد.

آموزش نصب بازی سنگین در اندروید به شما کمک می‌کند تا حتی روی دستگاه‌های ضعیف‌تر نیز امکان اجرای بازی بدون لگ را داشته باشید. از این رو برای افزایش سرعت اجرای بازی در اندروید، موارد ذکر شده در این مقاله ژوانارا اجرا کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 152 views بار دسته بندی : مقاله و آموزش تاريخ : 11 جولای 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.