دریچه تکنولوژی آموزش ثبت نام و استفاده از چت بات ChatGPT با شماره مجازی در ایران [+ثبت نام با ایمیل] - ژوانا

آیا شما نیز به دنبال روش استفاده از ربات هوش مصنوعی ChatGPT هستید؟ اگر پاسختان مثبت است، با ما همراه شوید. با خواندن آموزش جامع ثبت نام و استفاده از ChatGPT، نحوه کار با چت جی بی تی را فرا خواهید گرفت. همچنین، توصیه می‌کنیم آموزش چت جی پی تی ژوانارا از دست ندهید تا بتوانید از تمامی قابلیت‌های این ربات هوشمند اعجاب انگیز بهره‌مند شوید.

در این نوشتار شهر سخت افزار، به آموزش تصویری ثبت نام و استفاده از ربات ChatGPT می‌پردازیم، همچنین نمونه‌های جالبی از چت با ربات GPT را می‌توانید ببینید.

فهرست مطالب این مقاله:

– آموزش ساخت حساب ChatGPT و ثبت نام
– آموزش استفاده از ChatGPT
– نمونه سوال چت جی بی تی
– چگونه می‌توان از ChatGPT استفاده کرد؟
– استفاده از ChatGPT در ایران
– علت نمایش خطا و ارور ChatGPT

پیش از شروع آموزش استفاده از ChatGPT، پیشنهاد می کنیم اول تصویر زیر را ببینید تا درک بهتری از توانایی های جالب آن داشته باشید:

آموزش ثبت نام ربات ChatGPT

برای آشنایی با چت بات ChatGPT مقاله زیر را ببینید:

– ربات ChatGPT چیست و چگونه می توانید از آن استفاده کنید؟

آموزش ثبت نام و استفاده از ربات ChatGPT

کار با ChatGPT و استفاده از آن بسیار آسان است و شما می‌توانید با زبان فارسی با چت جی بی تی کار کنید. برای استفاده از ChatGPT داشتن یک حساب کاربری (اکانت ChatGPT) ضروری است. خوشبختانه ثبت نام در ChatGPT بسیار سریع و آسان است. با این حال شما به تغییر IP و شماره مجازی نیاز دارید، زیرا امکان ثبت نام چت جی بی تی با IP ایران وجود ندارد.

آپدیت: از ابتدای آذر ۱۴۰۲ دیگر به شماره مجازی برای ثبت نام در ChatGPT نیاز نیست.

مراحل ثبت نام و ساخت حساب ChatGPT

ساخت حساب OpenAI برای استفاده از چت جی پی تی

برای شروع به وب سایت chat.openai بروید. در صفحه باز شده همانند ثبت نام های معمولی بر روی گزینه Sign-up کلیک کنید تا بتوانید برای ثبت نام چت جی پی تی اقدام کنید. آموزش چت جی پی تی بسیار سریع و ساده است.

چگونه از chatgpt استفاده کنیم

در صفحه جدید باید ایمیل تان را وارد کنید. امکان لاگین با حساب گوگل یا مایکروسافت برای  کار با ChatGPT هم وجود دارد. در مراحل بعدی باید پسورد دلخواهتان را وارد کنید. همچنین باید قوانین استفاده را بپذیرید.

پس از ثبت نام در چت جی پی تی، یک ایمیل برایتان ارسال می‌شود که باید آن را باز کرده و  بر روی دکمه Verify email address کلیک کنید.

اکانت چت جی پی تی

در مرحله بعد ممکن است نیاز باشد که بر روی گزینه Log in کلیک کرده و اطلاعات حساب ChatGPT خود را وارد کنید. پس از کلیک بر روی لینک ارسالی به ایمیلتان، نوبت به وارد کردن نام و نام خانوادگی می رسد.

پس از ایجاد اکانت چت جی پی تی، نوبت به کار با ChatGPT می‌رسد. با این حال هنوز یک گام دیگر باقی مانده است که بیشترین دردسر را هم دارد.

شماره مجازی برای ثبت نام ChatGPT

برای استفاده از ChatGPT به یک شماره موبایل نیاز دارید که متأسفانه امکان استفاده از سیم کارت و شماره ایران برای استفاده از ChatGPT  وجود ندارد. به همین دلیل به ناچاراً باید از شماره مجازی برای ثبت نام ChatGPT استفاده کنید.

شماره مجازی برای چت جی پی تی
رد شدن شماره مجازی

سایت‌های بی شمار داخلی و خارجی را می‌توانید در گوگل بیابید که شماره مجازی می‌فروشند، با این حال در مواردی ممکن است OpenAI متوجه مجازی بودن شماره شود و نتوانید از آن شماره استفاده کنید. در این صورت باید شماره مجازی دیگری را امتحان کنید. همچنین برخی سایت‌ها برای خرید حساب ChatGPT در دسترس هستند.

در صورتی که شماره مجازی برای ثبت نام چت جی بی تی مورد استفاده شما مورد قبول واقع شود، یک کُد شش رقمی دریافت می‌کنید که برای تکمیل ثبت نام ChatGPT باید آن را در سایت وارد کنید. خوشبختانه ChatGPT تنها یکبار از شما کد تایید می خواهد.

شماره مجازی چت جی پی تی

در آخرین مرحله از ثبت نام ChatGPT، باید نوع کاربری تان را انتخاب کنید که گزینه دوم یا استفاده شخصی (Personal Use) پیشنهاد می شود.

اکنون حساب چت جی بی تی شما برای کار با ChatGPT آماده است.

نحوه کار کردن با ChatGPT بسیار آسان است، در سمت چپ صفحه یا داشبورد بر روی New Chat کلیک کنید تا یک گفتگوی جدید ایجاد شود.

نحوه استفاده از chatgpt در ایران
در نوار موجود در تصور سوال یا خواسته تان را بنویسید

شما می‌توانید از طریق کادر موجود در تصور فوق با ChatGPT چت کنید و سؤالات خود را بپرسید. کافی است فارسی بنویسید تا به زبان فارسی هم جواب بگیرید. همچنین آرشیو چت هایتان نگه داشته می شود که می توانید اقدام به حذف آنها کنید.

آموزش چت کردن با چت جی پی تی

برای اینکه بتوانید نتیجه بهتری از کار با ChatGPT بگیرید، ممکن است به آزمون و خطا نیاز باشد. با این حال با رعایت قواعد نوشتاری و استفاده مناسب از علائم در کنار ارائه اطلاعات کافی، باعث می‌شود ChatGPT پاسخ‌های دقیق‌تری به شما ارائه کند. اگر هم جایی ChatGPT پاسخ نامناسبی ارائه کرد، می توانید از آن بخواهید که جواب خود را اصلاح کند.

راهنمای استفاده از chatgpt

قرار نیست ChatGPT صرفاً یک دستیار متنی برای شما باشد و این ربات عملکرد شگرفی دارد. البته بدیهی است که به عنوان یک نرم افزار، ChatGPT می‌تواند در مواردی پاسخ‌های غلط، غیر دقیق و گمراه کننده هم ارائه کند.

تست‌های مختلف ما به زبان فارسی نشان می‌دهد ChatGPT از توانایی فوق‌العاده‌ای برخوردار است. برای نمونه خلاصه‌ای از یک پرونده کیفری را در اختیار آن گذاشتیم که با پاسخ حیرت انگیز آن روبرو شدیم و یک لایحه دفاعی بسیار کارآمد ارائه کرد.

هنگامی که از ChatGPT پرسیدیم آیا تحریم کاربران ایرانی و عدم دسترسی به ربات چت جی بی تی منصفانه است، با پاسخ زیر روبرو شدیم:

«بله، با توجه به حقوق بشر، هر فردی باید به آزادی دسترسی به اطلاعات و تکنولوژی برای تحقق اهداف خود دسترسی داشته باشد. محدودیت دسترسی به سرویس‌های اینترنتی، مثل ربات ChatGPT، برای کاربران ایرانی منصفانه نیست. با این حال، تحریم‌های بین‌المللی برای دولت‌ها یک واقعیت هستند و ممکن است این تحریم‌ها باعث محدودیت دسترسی به برخی خدمات برای مردم شود. به همین دلیل، بسیاری از کاربران ایرانی از طریق راهکارهایی مانند VPN و پروکسی، تلاش می‌کنند تا به این خدمات دسترسی پیدا کنند.»

نکته دیگری که در زمینه آموزش چت جی پی تی وجود دارد، چیدمان صفحه است. از آنجایی که صفحات چت ChatGPT با چیدمان چپ به راست نمایش داده می شوند، شما می توانید از طریق منوی inspect مرورگر کد زیر را به صفحه اضافه کنید تا در زمان  کار با ChatGPT، همه نوشته ها راست چین شوند.

body{
 direction:rtl;
}

تصویر زیر مربوط راست چین کردن ChatGPT در مرورگر فایرفاکس است.

آموزش چت جی پی تی
ترفند حل مشکل نمایش چپ چین فارسی در چت جی بی تی

شما می توانید بسیاری از چیزها را از چت جی بی تی بپرسید. برای نمونه می توانید از چت بات ChatGPT بخواهید یک داستان، مقاله یا برنامه ساده بنویسد. همچنین می توانید از ChatGPT بخواهید یک مسئله ریاضی یا فیزیک را برایتان توضیح بدهد. نمونه هایی از سوال هایی که می توانید از ربات ChatGPT بپرسید:

  • تبدیل فوریه را به زبان ساده توضیح بده.
  • آیا واکسن کرونا سرطان زا است؟
  • یک لطیفه کودکانه بگو.
  • یک نامه عذرخواهی برای همسرم بنویس.
  • خلاصه ای از داستان سریال قضاوت را برایم بنویس.
  • کُدی بنویس که با آن بتوانم آدرس IP یک سایت را بفهمم.
  • یک متن درباره زیبایی صبح ها بنویس.

نمونه سوال از چت جی بی تی

کارهای بسیار زیادی وجود دارد که می توانید از ChatGPT بخواهید برایتان انجام دهد. با این حال ChatGPT محدودیت هایی هم دارد. برای نمونه ChatGPT در انجام اقدامات غیر قانونی یا مجرمانه، تبعیض، نفرت پراکنی و نظیر آنها محدودیت دارد.

استفاده از ChatGPT بر روی گوشی موبایل امکان پذیر است؟

هوش مصنوعی ChatGPT اپلیکیشن موبایل ندارد اما می توانید از طریق مرورگر خود همانند کامپیوتر از ربات چت جی بی تی استفاده کنید. از همین رو پیشنهاد می شود به دنبال اپلیکیشن های جعلی ChatGPT یا سرویس های غیر مستقیم نروید و خودتان نسبت به ثبت نام ChatGPT بر روی گوشی اقدام کنید.

آیا می توان ChatGPT را نصب کرد؟

ابزار ChatGPT یک برنامه قابل نصب نیست و در عوض بر روی شبکه عظیمی از سرورهای پرقدرت قرار دارد. برای دسترسی به ChatGPT باید به وب سایت OpenAI مراجعه کنید. البته شرکت‌ها و محصولات دیگری هم وجود دارند که در اصل متکی بر ChatGPT هستند. برای نمونه موتور جستجو جدید Bing AI مایکروسافت از ربات ChatGPT استفاده می‌کند؛ هرچند که به خوبی آن نیست.

از آنجایی که این ربات یک سرویس تحت وب است، نباید به دنبال دانلود نرم افزار ChatGPT باشید.

چگونه می‌توان از ChatGPT استفاده کرد؟

ربات ChatGPT به صورت یک وب سرویس ارائه شده و برای استفاده از ربات چت جی بی تی باید به وب سایت این کمپانی مراجعه کنید. البته برای استفاده از ChatGPT به ثبت نام و ایجاد حساب کاربری نیاز دارید و امکان استفاده از ChatGPT بدون حساب (اکانت) وجود ندارد.

ثبت نام chatgpt

حتی ربات ChatGPT یک نسخه پولی یا پرمیوم با هزینه ۲۰ دلار در ماه و مزایای اضافی هم دارد. با این حال باید بگوییم به طور کلی ChatGPT مجانی یا رایگان است.

استفاده از ChatGPT در ایران امکان پذیر است؟

سازنده ChatGPT به دلیل تبعیت از تحریم های آمریکا علیه ایران، به کاربران ساکن ایران خدمات ارائه نمی کند. همچنین امکان استفاده از شماره موبایل ایران برای ثبت نام ChatGPT وجود دارد. با این حال اگر موفق به ثبت نام در چت جی پی تی با استفاده از شماره مجازی شوید، دیگر برای کار با ChatGPT به تغییر IP نیاز ندارید و می توانید از سرویس هایی که تحریم ها را دور می زنند استفاده کنید.

علت نمایش خطا و ارور ChatGPT

ممکن است به دلایل مختلفی در استفاده از چت جی بی تی با خطا روبرو شوید. در صورتی که خطا مربوط به قطعی اینترنت یا فیلتر شکن نباشد، دلایل زیر را می توان برشمرد:

  • تغییر مداوم IP یا فیلتر شکن
  • نقض قوانین استفاده
  • استفاده بیش از حد از ChatGPT

در صورتی که شما هم با خطای ChatGPT مواجه شده اید، پیشنهاد می کنیم از سرویس های رفع تحریم اینترنت ایران استفاده کنید. همچنین ممکن است اکانت ChatGPT شما از کار بیافتد و به یک حساب جدید نیاز پیدا کنید.

آیا چت جی بی تی سوالات ما را نگه می دارد؟

چت جی بیتی از سوالاتی که می پرسید برای یادگیری و پاسخ دهی بهتر به شما استفاده می کند اما هیچ گونه اطلاعاتی را ذخیره نمی کند. شما می توانید آرشیو چت های خود با ChatGPT را از سمت چپ داشبورد ChatGPT ببینید و حذف کنید.

روی هم رفته می توان گفت کسی نمی تواند اطلاعات شخصی شما را از ChatGPT استخراج کند و نگرانی امنیتی خاصی وجود ندارد.

ممکن است ChatGPT پاسخ غلط بدهد؟

بله، کاملاً این احتمال وجود دارد که ربات چت بات ChatGPT دچار اشتباه شود و پاسخ های غلط، کاملاً بی ربط یا گمراه کننده ارائه کند. با این حال با اصلاح سوالات و ارائه دقیق تر اطلاعات از طریق آزمون و خطا، می توان پاسخ های دقیق تری از ChatGPT دریافت کرد.

بهترین روش برای استفاده بهتر از ChatGPT، آزمون و خطا است. با کسب تجربه یاد خواهید گرفت که چطور سوالاتتان را مطرح کنید تا ChatGPT بهتر متوجه خواسته شما شود و پاسخ دقیق تری ارائه کند.

جمع بندی

این نوشتار آموزش چت جی پی تی بود که در کنار آن به طور خلاصه به معرفی و کاربرد ChatGPT نیز پرداختیم. شما می توانید پرسش های خود درباره نحوه ثبت نام ChatGPT یا مشکل در ثبت نام چت جی بی تی را در بخش نظرات زیر همین مطلب بیان کنید. همچنین پیشنهاد می کنیم پاسخ های جالب ChatGPT به سوال هایتان را با دیگران به اشتراک بگذارید.

ایجاد حساب رایگان ChatGPT

ChatGPT می تواند مفهوم تازه ای به توانایی های گوشی، کامپیوتر یا لپ تاپ شما ببخشد و بتوانید کارهای بسیاری جالبی با آن انجام دهید. همچنین ChatGPT می تواند کسب و کار شما را متحول کند.

آپدیت: ثبت نام ChatGPT بدون شماره مجازی با ایمیل

از تاریخ ۱ آذر ۱۴۰۲، دیگر برای ثبت نام و عضویت در ربات هوش مصنوعی ChatGPT به شماره مجازی نیاز ندارید و تنها با یک آدرس ایمیل می توانید ثبت نام کنید. برای این کار کافی است پس از ورود به وب سایت ChatGPT، بر روی گزینه Sign-Up کلیک کرده و از آدرس ایمیل برای ثبت نام استفاده کنید.

ثبت نام ChatGPT  با آدرس ایمیل

متاسفانه هنوز تحریم IP ایران برقرار است و برای ثبت نام در ChatGPT باید از روش های موجود برای تغییر آدرس آی پی یا سرویس های رفع تحریم استفاده کنید. همچنین مراقب باشید ChatGPT آدرس آی پی شما را به دلیل ثبت نام مکرر مسدود نکند.

آیا می توانیم از ChatGPT به صورت رایگان استفاده کنیم؟

بله؛ استفاده از ربات ChatGPT مجانی (رایگان) است و به پرداخت هزینه نیاز نیست. با این حال ممکن است مجبور به خرید شماره مجازی شوید.

چگونه از چت GPT در واتس اپ استفاده کنم؟

امکان دسترسی مستقیم به ChatGPT در واتس اپ یا تلگرام وجود ندارد، هرچند که ربات های غیر رسمی متعددی برای این کار در دسترس هستند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 173 views بار دسته بندی : مقاله و آموزش تاريخ : 22 نوامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.