دریچه تکنولوژی آموزش انتخاب همه پیام ها و چت ها در تلگرام و فوروارد تمام آنها - ژوانا

تلگرام را می‌توان پیام‌رسانی دانست که میلیون ها کاربر در سراسر کشور به روش‌های گوناگون از آن استفاده می‌کنند. علاوه بر این تلگرام نیز با به روز رسانی های متعدد همچنان در حال ارتقای اپلیکیشن و سرویس خود است. قابلیت انتخاب همه پیام ها در تلگرام و پس از آن فوروارد همه پیام ها در تلگرام یکی از مهمترین ویژگی‌هایی است که در ادامه به بررسی آن پرداخته‌ایم.

به صورت پیش‌فرض تمام پیام‌ها و فایل‌های منتقل شده درون چت‌ها در فضای ابری سرو‌ر‌های تلگرام نگهداری می‌شوند و شما می‌توانید با ورود به حساب‌ کاربری خود از هر دستگاهی به این پیام‌ها دسترسی داشته‌باشید. تنها استثنای این موضوع پیام‌ها و فایل‌های رد و بدل شده در چت مخفی یا Secret Chat هستند که تنها از روی یک دستگاه قابل دسترسی هستند.

در صورتی که نخواهید اکانت خود را حذف کنید، می‌توانید با فوروارد همه پیام ها در تلگرام به Saved Messages پس از حذف یک چت یا پاک‌کردن تاریخچه‌ی چت باز هم پیام‌ها را در حساب تلگرام خود داشته باشید.

اما اگر بخواهید اکانت خود را حذف کنید حتی پیام‌های این قسمت نیز پاک می‌شوند. در این صورت تنها راه ذخیره‌ی پیام‌ها به صورت دستی درون سیستم است.

اگر به اندازه‌ی کافی حوصله داشته باشید می‌توانید از تمام پیام‌ها اسکرین شات بگیرید یا اینکه می‌توانید پیام‌ها را به صورت چندتایی انتخاب کرده و گزینه‌ی کپی را انتخاب کرده و آن‌ها را به صورت متن ساده در یک برنامه‌ی ویرایش متن مانند Word ذخیره کنید.

اما در صورتی که تعداد پیام‌های چت زیاد باشند و بخواهید همه را در جایی ذخیره‌کنید، بهتر است با انتخاب همه پیام ها در تلگرام برای ذخیره‌ دسته‌جمعی پیام‌های یک چت از طریق فوروارد همه پیام ها در تلگرام اقدام کنید.

فوروارد همه پیام ها در تلگرام

برای انتخاب تمام چت ها در تلگرام و سپس فوروارد همه پیام ها در تلگرام بهتر است بعد از نصب برنامه‌ تلگرام بر روی سیستم‌عامل خود و ورود به حساب کاربری به چت مورد نظر مراجعه کنید. سپس با کشیدن نشانگر موس بر روی پیام‌های مورد نظر نسبت به انتخاب همه پیام ها در تلگرام اقدام کرده و سپس با انتخاب گزینه‌ کپی، آن‌ها در یک برنامه‌ ویرایش متن ذخیره کنید.

برای انتخاب همه چت ها در تلگرام باید صفحه را اصطلاحاً به بالا یا پایین Scroll کنید. برای این‌کار در حین نگه‌داشتن کلیک چپ موس جهت انتخاب پیام‌ها موس را به گوشه‌ی بالایی یا پایینی صفحه ببرید تا صفحه به صورت خودکار Scroll شود.

در همین رابطه بخوانید:

– همه چیز درباره تلگرام پولی (تلگرام پرمیوم)

برای اینکه انتخاب همه پیام های یک کانال در تلگرام سریع‌تر انجام شود می‌توانید به جای کشیدن موس به بالا یا پایین صفحه، در حین اینکه کلیک چپ را نگه داشته‌اید از غلتک موس یا دکمه‌های Page Up یا Page Down روی کیبورد برای اسکرول صفحه با سرعت بیشتر استفاده کنید.

ذخیره پیام های تلگرام در گوشی

برای انتخاب تمام پیام ها در تلگرام بدون محدودیت باید به حساب تلگرام خود از طریق مرورگر وارد شوید.

انتخاب همه پیام ها در تلگرام از طریق مروگر

برای ورود به حساب تلگرام از طریق مرورگر باید به آدرس web.telegram.org مراجعه کنید. در اینجا نیز مشابه برنامه‌ تلگرام پس از ورود به حساب کاربری خود چت مورد نظر خود را انتخاب کنید.

کپی تمام مطالب کانال تلگرام

پس از اینکار بر روی یک پیام کلیک کرده و پس از آن جهت انتخاب تمام چت ها در تلگرام دکمه‌های Ctrl+A را همزمان فشار دهید. با اینکار تمامی پیام‌های موجود در چت انتخاب می‌شوند پس از آن می‌توانید این پیام‌ها در در یک نرم‌افزار ویرایش متن ذخیره‌ کنید.

در همین رابطه بخوانید:

– معرفی ربات آنتی ویروس برای تلگرام

همچنین می‌توانید با راست کلیک بر روی صفحه‌ و انتخاب گزینه‌ Print، متن چت‌ها را به صورت مستقیم چاپ‌کرده یا به صورت فایل pdf ذخیره‌کنید.

انتخاب همه پیام های یک کانال در تلگرام

فوروارد همه پیام ها در تلگرام از طریق افزونه‌ی مروگر کروم

با اضافه‌کردن افزونه‌ی Save Telegram Chat History به مرورگر کروم خود می‌توانید با کمترین زحمت نسبت به انتخاب همه پیام ها در تلگرام اقدام کنید. برای اضافه کردن این افزونه کافیست نام آن‌ را در قسمت Extensions مرورگر کروم جستجو کرده یا از طریق این لینک اقدام به افزودن آن به مرورگر خود کنید. پس از آن لازم است همانطور که بالاتر ذکر شد از طریق مرورگر وارد حساب تلگرام خود شوید.

ذخیره پیام های تلگرام

در اینجا با انتخاب تمام چت ها در تلگرام و کلیک بر روی دکمه‌ مربوط به افزونه که در گوشه‌ی بالایی صفحه در سمت راست قرار دارد، صفحه‌ مربوط به افزونه باز شده و می‌توانید با انتخاب تعداد مشخصی پیام یا همه‌ پیام‌ها و سپس کلیک بر روی دکمه‌ Save As Text، آن‌ها را به صورت فایل txt ذخیره کنید.

انتخاب تمام پیام ها در تلگرام

فوروارد همه پیام ها در تلگرام از طریق Export Chat History

تلگرام قابلیت انتخاب تمام چت ها در تلگرام و گرفتن خروجی از آنها را در نسخه‌ دسکتاپ این پلتفرم ساده‌تر کرده و وجود دارد و اگر آخرین نسخه‌ی آخر این نرم افزار را بر روی رایانه خود نصب کنید، می توانید از اطلاعات کانال، چت های شخصی و گروه ها، خروجی بگیرید. فایل خروجی به صورت HTML ذخیره می‌شود و به راحتی می توان آن را در هر مرورگری مشاهده کرد.

کپی تمام مطالب کانال تلگرام

برای انتخاب همه پیام های یک چت در تلگرام و سپس و گرفتن خروجی از چت‌های خود، کافی است یک چت را انتخاب کرده و از بالای صفحه، روی منوی سه نقطه کلیک کنید. در اینجا از میان فهرست، گزینه Export chat history و در صورتی که قصد خروجی گرفتن از اطلاعات کانال را دارید، گزینه Export channel history را انتخاب نمایید.

در همین رابطه بخوانید:

– آموزش تصویری انتقال چت واتساپ از اندروید به آیفون
– آموزش ارسال پیام در واتساپ بدون نیاز به ذخیره شماره تلفن

صفحه‌ای به صورت شناور نمایش داده خواهد شد که به شما اجازه می دهد انتخاب کنید که از چه اطلاعاتی خروجی گرفته شده و فرآیند ذخیره پیام های تلگرام در گوشی انجام شود. باید دقت کنید که محدودیت هایی نیز وجود دارد و سایز نهایی فایل خروجی، حداکثر می‌تواند ۱۵۰۰ مگابایت باشد. به همین دلیل، بهتر است پشیتبان گیری از ویدیوها و فایل های حجیم را فراموش کنید. 

فوروارد همه پیام ها در تلگرام

سپس برای فوروارد همه پیام ها در تلگرام روی گزینه EXPORT را کلیک کنید و منتظر بمانید تا کپی تمام مطالب کانال تلگرام انجام شده و فایل خروجی آماده شود. در نهایت می توانید از طریق مسیر انتخاب شده و یا کلیک بر روی لینک آبی رنگ روبروی متن Download path، وارد پوشه‌ای شوید که فایل خروجی در آن ذخیره شده است. حال می‌توانید فایل HTML را باز کرده و در مرورگر چت‌های خود را مشاهده نمایید.

جمع بندی

برای انتخاب همه پیام ها در تلگرام راه های متفاوتی وجود دارد و تنها کافیست به نسخه وب تلگرام یا نرم افزار ویندوز آن دسترسی داشته باشید. استخراج پیام‌های تلگرام به صورت یک فایل خروجی HTML انجام شده و به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید از سابقه پیام‌های خود با دیگران نسخه پشتیبان در اختیار داشته باشید. فراموش نکنید، در صورتی که ممکن است شرایطی خاص برای شما پیش آید و نتوانید در آینده به حساب تلگرام خود دسترسی داشته باشید بهترین راهکار آن است که از سابقه چت تلگرام خود با افراد مد نظر نسخه پشتیبان تهیه کرده و آن را در حافظه امنی ذخیره و نگهداری کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 3,046 views بار دسته بندی : مقاله و آموزش تاريخ : 8 نوامبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.