دریچه تکنولوژی آموزش انتقال اطلاعات از آیفون قدیم به جدید و جا به جایی اطلاعات بین دو گوشی اپل با قابلیت Handoff - ژوانا

شما برای انتقال اطلاعات از آیفون به آیفون و بین دستگاههای اپل از چه روشی استفاده میکنید. در ادامه روشی را برای انتقال اطلاعات از ایفون قدیم به جدید معرفی خواهیم کرد که شاید باور کار کردن آن در نگاه اول غیرممکن باشد!

ترفندهای مخفی سیستمعاملها معمولاً راهکارهای جالبی برای انجام کارهایی هستند که با اطلاع از آنها در برخی مواقع میتوان ساعتها در وقت و هزینه صرفهجویی کرد. 

سیستم عامل iOS و به صورت کلی پلتفرم اپل را باید یکی از بسترهایی دانست که پر از امکانات ویژه برای کاربرانی است که همه دستگاههای خود را از خانواده این محصولات تهیه میکنند. در ادامه این مطلب انتقال اطلاعات از گوشی قدیمی آیفون به آیفون جدید را با چند روش به شما آموزش داده‌ایم.

در همین زمینه مطلبی در وبسایت تک کرانچ منتشر شده که نشان میدهد برخی از این ترفندها حتی توسط خود کارمندان اپل نیز چندان شناخته شده نیست؛ این در حالی است که این ترفندها همچون روش آسان جا به جایی اطلاعات بین دو گوشی ایفون میتوانند بسیار کاربردی و البته جادویی باشند

در ویدئوی منتشر شده توسط حساب تیکتاک یکی از کارمندان سابق اپل، کاربر مذکور با دیدن ویدئویی در این شبکه اجتماعی ابتدا میگوید که به نظر با نوعی فریبکاری و شبیه سازی روبرو هستیم. اما در ادامه که او خود این روش را برای انتقال اطلاعات از ایفون قدیم به جدید امتحان میکند، نتیجه‌ای مشابه حاصل میشود. با هم ویدئویی را برای آموزش انتقال اطلاعات و مهاجرت از آیفون قدیمی به آیفون جدید مشاهده خواهیم کرد؛

اما فارغ از ابعاد داستانی و شوخی، باید گفت که این ترفند انتقال اطلاعات از آیفون به آیفون یک قابلیت نه چندان جدید است که مدتها روی دستگاههای پلتفرم اپل شامل، آیفون، آیپد، مکبوکها و هر دستگاه لمسی که روی آن سیستمعاملهای اپل نصب شده باشد قرار دارد.

در این ترفند که یکی از قابلیتهای Universal Control در پلتفرم اپل موسوم به Universal Clipboard یا HandOff است و در صورتی که دستگاه مبدأ و مقصد شما برای یک حساب کاربری اپل (Apple ID) تنظیم شده باشند، کار میکند.

به بیان ساده کافیست تنها در دستگاه مبدأ با چند انگشت خود حرکت Pinch Zoom را هنگامی که دستگاه در حال نمایش یا انتخاب یک فایل چندرسانهای است، انجام داده و در دستگاه مقصد، عکس آن عمل را پیاده کنید.

در این حالت با توجه به اینکه اپل تشخیص میدهد که مبدأ و مقصد انتقال اطلاعات از ایفون قدیم به جدید، دستگاههای مربوط به یک کاربر است، به آسانترین حالت ممکن و البته بر بستر اینترنت، عملیات انتقال بین دو دستگاه را انجام میدهد.

چگونه اطلاعات آیفون قدیمی خود را به آیفون جدید منتقل کنیم؟

برای فعالسازی این قابلیت به منظور جا به جایی اطلاعات بین دو گوشی ایفون و دیگر دستگاه‌های اپل، باید مسیر زیر را دنبال کنید:

  • بر روی دستگاه‌های مک: پس از مراجعه به بخش Apple menu و System Preferences روی General کلیک کرده و گزینه “Allow Handoff between this Mac and your iCloud devices” را انتخاب کنید.
  • بر روی دستگاه‌های iPhone, iPad و iPod touch: به مسیر  Settings > General > Handoff رفته و گزینه Handoff را روشن کنید.

در این ارتباط دستگاههای دو سمت میتوانند آیفون، آیپاد تاچ، آیپد (از نسل ۶ به بالا) یا آی‌مک و مک‌بوک (از مدل ۲۰۱۶ به بالا) باشند که البته با استفاده از ارتباط دو سویه آیپد و مک بوک یا مک پروها، قابلیتهای بسیار بیشتری در اختیار کاربر قرار میگیرد.

البته انتقال اطلاعات از آیفون به آیفون یا از آی‌مک به مک‌بوک تنها قابلیتی نیست که با استفاده از Universal Control در اختیار کاربر قرار میگیرد. انتقال محتوای نمایشگر از یک دستگاه به دستگاه دیگر، اشتراکگذاری موس و کیبورد و حتی تماسهای ورودی و ارتباط کامل از جمله دیگر امکاناتی هستند که به واسطه استفاده از Universal Control و یکپارچگی پلتفرم اپل در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

جمع‌بندی

روش‌های انتقال اطلاعات از آیفون به آیفون و دیگر دستگاه‌های اپب به یکدیگر با توجه ساختار یکپارچه پلتفرم iOS بسیار گوناگون و گاهی ساده‌تر از حد انتظار هستند. این مطلب آموزش انتقال اطلاعات آیفون به یک آیفون جدید را برای کاربران این پلتفرم فراهم آورده تا کار آن‌ها در زمان تعویض گوشی راحت‌تر باشد.

البته انتقال اطلاعات از ایفون قدیم به جدید با مک‌بوک، iCloud و .. نیز ممکن است تا کاربران بسته به نیاز و حجم داده‌های خود، بهترین روش‌های انتقال اطلاعات از آیفون به آیفون را انتخاب کنند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 134 views بار دسته بندی : مقاله و آموزش تاريخ : 3 جولای 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.