دریچه تکنولوژی آموزش تشخیص تلویزیون‌های تقلبی LG از اصل؛ با شیوه جدید سودجویان آشنا شوید - ژوانا

چندی پیش در یک مقاله اختصاصی به سراغ لوازم خانگی تقلبی شرکت بوش (Bosch) پرداختیم؛ در این مطلب شما را با یک داستان جدید، یعنی تلویزیون‌های تقلبی در دوری جدید آشنا خواهیم کرد. برای خریدی سالم با شهر سخت افزار همراه باشید.

پس از بوش، این بار نوبت به برند LG رسیده است؛ این شرکت کره‌ای که یکی از بزرگ‌ترین سازندگان تلویزیون و بزرگ‌ترین سازنده تلویزیون‌های OLED در جهان است، در بازار ایران نیز حضوری قدرتمند داشت که البته این روزها به دلایل گوناگون از جمله تحریم‌های بین‌المللی و افزایش شدید نرخ ارزهای خارجی به نسبت ریال، این حضور بسیار ضعیف‌تر از گذشته شده است.

فروش تلویزیون‌های تقلبی در گذشته
با توجه به بیشینه این مسئله، بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند که به جای خرید برندهای چینی ناشناخته که در بازار ایران جولان داده و از کیفیت و خدمات پس از فروش مناسبی هم برخوردار نیستند، به سراغ برندهای قدیمی و مطرح، ولو بدون گارانتی بروند. درست در همین‌جاست که خریدهای به اصطلاح بانه‌ای، قاچاق و مواردی از این دست مطرح می‌شود. در مطلب پیشین به این نکته اشاره کردیم که هر جا پای پول و تجارت در میان باشد، بدون شک کلاه‌برداری نیز در آن وارد می‌شود.

خرید تلویزیون‌های قاچاق که از مبادی غیر رسمی وارد کشور می‌شوند، در چند سال خرید بسیار مرسوم بوده است. در این میان کلاه‌بردارانی با ارائه شیوه‌های جدید، به اعتماد خریداران بی توجه بوده و جنس‌های تقلبی را به جای محصولات اصلی به آنها می‌فروشند. فروش تلویزیون‌های تقلبی نیز مسئله‌ای با ریشه چندین و چند ساله است؛ در گذشته شاهد فروش تلویزیون‌های تقلبی LG و Samsung، به شیوه‌ای ابتدایی بودیم. بدین ترتیب که تلویزیون‌های تقلبی که توسط شرکت‌های چینی بی نام و به سفارش کلاهبرداران و سودجویان ساخته شده بود، درون بسته بندی تلویزیون‌های اصلی که از پیش چاپ شده بودند، جای می‌گرفت.

این در حالی بود که حتی در برخی موارد شاهد کپی برداری از مدل (Modal Name) و سریال دقیق کمپانی برای آنها بودیم. این شیوه به مرور تضعیف شده و در حال حاضر چندان مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. اطلاع رسانی رسانه‌ها و کمپانی‌های سازنده تلویزیون، از جمله دلایلی بود که منجر به حذف این شیوه ناجوانمردانه از فروش کالاهای وارداتی شد. اما در شیوه‌ای جدید که در یک سال اخیر بسیار مرسوم شده است، سودجویان از یک برنامه ریزی جدید استفاده کرده و با تزریق کمی خلاقیت و پیچیدگی، راهی را برای کلاه‌برداری از خریداران ایرانی در پیش گرفته‌اند.

و اما شیوه جدید فروش تلویزیون‌های تقلبی LG
وب سایت شهر سخت افزار که خود را ملزم به پیگیری جدی در زمینه آگاه سازی کاربران و مردم در زمینه فروش کالاهای تقلبی می‌داند، این بار با جستجوی میدانی و حتی صحبت با خریداران تلویزیون‌های تقلبی، به شیوه جدید کلاه‌برداری آنها پی برده و اینک با اشتراک گذاری این مطلب با شما عزیزان، امیدواریم تا شما را در یک خرید امن همراهی کنیم.

20210224_200641.jpg

سودجویان با یک شیوه جدید وارد میدان شده‌اند! در شیوه جدیدی که کلاه‌برداران اقدام به فروش تلویزیون‌های تقلبی LG می‌کنند، تلویزیونی چینی که توسط یک و یا تعدادی سرمایه دار به یک کمپانی ثالث چینی سفارش داده شده است، به جای تلویزیون‌های اصلی به خریدار تحویل داده می‌شود. از آنجایی که نصب نشان و برند LG بر روی تلویزیون‌های تقلبی با مشکلات قانونی متعددی همراه است، این بخش از داستان به کلاه‌بردارانی که تلویزیون‌های فوق را سفارش داده‌اند محول می‌شود.

20210224_200649.jpg

شرکت کوچکی که تلویزیون‌ها را تولید کرده است، تنها آنها را به خریدار تحویل داده و تا به اینجای کار همه چیز قانونی است. همچنان به دلیل موارد قانونی یاد شده، شرکت چینی ناچار به استفاده از یک نام برای تلویزیون خود است؛ این نام در بخش‌هایی از بدنه تلویزیون چاپ می‌شوند؛ به عنوان مثال در فریم کناری؛ اما این نام باید به گونه‌ای باشد که کاربران را به اشتباه انداخته و آنها را متوجه غیر اصل بودن تلویزیون نکند.

20210224_200833.jpg

خریدار نه چندان محترم در گام بعدی اقدام به چاپ کارتن و بسته بندی با نام برند LG کرده و تلویزیون‌های تقلبی و ارزان قیمت را درون آنها قرار می‌دهد. سپس لوگوهایی باریک و بی کیفیت را که به سادگی و ناخن دست قابل کندن هستند، بر روی بدنه تلویزیون نصب می‌کند؛ بفرمایید تلویزیون LG تقلبی شما آماده است!

راه تشخیص تلویزیون‌های تقلبی LG چیست؟
در مطلب لوازم خانگی قاچاق بوش به این مسئله پرداختیم که کاربران با جستجوی مدل و سریال لوازم خانگی بوش اعم از ماشین لباسشویی، ظرف‌شویی و … می‌توانند به عنوان یک شیوه معتبر از تقلبی بودن آنها مطلع شوند؛ حال باید بگوییم که در بخش تلویزیون‌های تقلبی، این شیوه چندان مؤثر نبوده و سودجویان با نصب دقیق برچسب‌هایی که مشابه تلویزیون‌های LG بوده و دارای مدل و سریال معتبر کمپانی هستند، عملاً استفاده از این راه را برای خریداران غیر ممکن می‌کنند.

پس راه حل چیست؟ نگران نباشید؛ برای تشخیص تلویزیون‌های تقلبی LG همچنان راه‌های متعددی وجود دارد. در بخش بسته بندی می‌توانید به تفاوت بسته بندی و کارتن تلویزیون‌های تقلبی با مدل‌های اصلی LG دقت کنید که با یک جستجوی ساده در اینترنت ممکن می‌شود. در گام بعدی به تبلیغات و واژه‌های چاپ شده بر روی کارتن و برچسب‌هایی که بر روی تلویزیون قرار گرفته‌اند دقت کنید.

20210224_200645.jpg

به عنوان مثال تلویزیونی که ساعتی برای بررسی در اختیار داشتیم، یک مدل تقلبی بود که با برچسب مدل LG 43UH617 به فروش می‌رسید؛ این مدل در خانواده LG وجود داشته و درست به همین علت است که امکان جستجو بر اساس مدل برای آن ممکن نبود. اما توجه داشته باشید که در برچسب‌های کنار، LG 43UH617 یک تلویزیون ۸K معرفی می‌شود که این مسئله به وضوح ناممکن است!

همچنین کنترل از راه دور و دفترچه راهنمایی که به همراه دستگاه به مشتری داده شده است نیز به طور کامل با مدل‌های LG فرق داشته و این نکته هم می‌تواند شما را در شناسایی تلویزیون تقلبی یاری کند. به یاد داشته باشید که تلویزیون‌های LG فاقد سیستم عامل «اندروید تی وی» بوده و آنها عمدتاً با سیستم عامل رسمی این شرکت یعنی WEB OS همراه هستند.

20210224_200821.jpg

اما این تلویزیون تقلبی دارای سیستم عامل اندروید تی وی است. پس سیستم عامل نیز نکته‌ای دیگر برای شناخت تلویزیون تقلبی و تفاوت آن با نمونه اصلی است. به یاد داشته باشید که نباید گول نام WEB OS در بسته بندی و برچسب‌های نصب شده بر روی تلویزیون را بخورید! با روشن کردن تلویزیون (اگر چه واژه Android TV بر روی کارتن درج شده است) مطمئن شوید که با چه سیستم عاملی سر و کار دارید.

20210224_200659.jpg

مورد بعدی، لوگویی است که در هنگام روشن شدن تلویزیون بر روی صفحه ظاهر می‌شود. در این بخش نیز نه تنها شاهد انتشار لوگوی ۸K در بدو روشن شدن هستیم، بلکه هیچ خبری از نام LG نبوده و این مسئله هم می‌تواند به شما در تشخیص تلویزیون تقلبی کمک کند.

20210224_201230.jpg

امیدواریم که این مطلب در راستای رونمایی از شیوه جدید ارائه تلویزیون‌های تقلبی به شما عزیزان مفید واقع شده و بتواند جلوی خریدهای اشتباه برخی از کاربران را بگیرد. آیا شما هم با تلویزیون‌های تقلبی LG سر و کار داشته‌اید؟ از تجارب خود با ما بگویید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 155 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 29 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها