دریچه تکنولوژی آموزش تشخیص هدفون تقلبی شیائومی به همراه نحوه استعلام اصالت هندزفری شیائومی - ژوانا

هدفون‌های بی سیم Earbuds و Airdots شیائومی و برند ردمی از محبوبیت بالایی برخوردار هستند، با این حال متأسفانه در کشور ما بخش قابلی توجهی از هدفون‌های بی سیم شیائومی و ردمی تقلبی هستند. در ادامه این نوشتار از ژوانابهترین راه و روش برای تشخیص هدفون تقلبی شیائومی را به شما آموزش داده و نحوه شناسایی هدست اصلی از فیک شیائومی را بیان خواهیم کرد.

با گسترش استقبال کاربران از هدفون های بلوتوثی، بازار تولیدات و نوآوری نیز در این حیطه گسترش یافت و در این حین برندهای اقتصادی خوبی از جمله هایلو و QCY هم وارد این بازار شدند تا سهم بازار را با هدفون های اقتصادی خودشان تصاحب نمایند.

فهرست مطالب این مقاله:

– معایب و راهکار تشخیص هدفون اصل شیائومی
– دقیق‌ترین و بهترین روش استعلام اصالت هندزفری شیائومی
– روش‌های دیگر برای تشخیص اصل بودن هندزفری شیائومی
– تشخیص اصل بودن هندزفری هایلو w1
– مقایسه و تشخیص اصالت هندزفری
– جمع بندی و پاسخ به سوالات پرتکرار

در این میان افرادی سودجو با ساخت محصولات کپی از این دو برند، کام برخی از کاربران و مشتریان هدفون های بلوتوثی را تلخ کردند. حال در این مقاله قصد داریم تا نحوه شناسایی هدست اصلی از فیک شیائومی و تشخیص اصل بودن هایلو و QCY را بیان کنیم. فراموش نکنید که در بسیاری مواقع تشخیص هدفون تقلبی شیائومی امری چندان ساده نخواهد بود و به دقت بالایی نیاز دارد.

معایب و راهکار تشخیص هدفون اصل شیائومی

اغلب خریداران هنگام خرید هدفون بی سیم Earbuds و Airdots شیائومی و ردمی به مندرجات جعبه آن و کیفیت ساخت بیرونی توجه می‌کنند. خبر بد اینکه بسیاری مواقع نشانه تشخیص اصل بودن هندزفری شیائومی از روی جعبه آسان نیست و راهکار معتبرتری برای استعلام اصالت هندزفری شیائومی وجود دارد.

معایب و راهکار تشخیص هدفون اصل شیائومی

از معایب هندزفری تقلبی شیائومی می‌توان به کیفیت نامناسب صدا، داشتن نویز، شارژ دهی ضعیف، عمر کوتاه باتری، خرابی زودهنگام، مشکل قطع شدن و هنگ کردن و نداشتن قابلیت حذف نویز را برشمرد.

آموزش تشخیص هدفون بی سیم تقلبی شیائومی
یک نمونه هدفون اصلی شیائومی

متأسفانه هدفون‌های فیک شیائومی توسط سازندگان بی شماری تولید می‌شوند و همین موضوع باعث می‌شود کیفیت آنها بسیار متفاوت باشد. در مواردی هدفون تقلبی شیائومی کاملاً غیرقابل استفاده است یا باتری آن زیر نیم ساعت تمام می‌شود اما در مواردی هم بلندی صدا خوب بوده و دوام باتری به گونه‌ای است که خریدار به تقلبی بودن آن شک نمی‌کند. پس با این ایده چندان نمی‌توان کنار آمد که بررسی کیفیت صدا و ارتباط بلوتوث یک راه مطمئن برای نحوه شناسایی هدست اصلی از فیک شیائومی است.

در همین رابطه بخوانید:

– آموزش روش های تشخیص کارت حافظه تقلبی از رم اصلی

دقیق‌ترین و بهترین روش استعلام اصالت هندزفری شیائومی

هر آنچه که درباره روش‌های تشخیص اصالت هندزفری هایلو یا شیائومی بر روی اینترنت خوانده‌اید را کنار بگذارید، ما دقیق‌ترین و بهترین روش برای تشخیص ایرپاد شیائومی اصل را به شما معرفی می‌کنیم.

کافی است اپلیکیشن تشخیص هدفون تقلبی شیائومی برای اندروید با نام Bluetooth Scanner را از فروشگاه گوگل پلی دریافت کرده و بر روی گوشی خود نصب کنید. پس از وصل کردن هدفون بی سیم شیائومی به گوشی خود به منظور تشخیص هدفون اصل شیائومی، برنامه Bluetooth Scanner را اجرا کنید. در نظر داشته باشید که نگرانی بابت امنیت این نرم‌افزار وجود ندارد و شاید بتوان گفت، تنها راهکار تشخیص اصل بودن هندزفری شیائومی آن است که به اطلاعات فنی کارخانه تولیدکننده تراشه دستگاه دست یافت.

تشخیص هدفون اصل از تقلبی شیائومی

در برخی موارد تنها تفاوت یک هندزفری اصلی و فیک شیائومی آن است که به اطلاعات تراشه دست یافت و به هیچ عنوان نه از روی اطلاعات جعبه و نه مشخصات ظاهری، شناسایی مدل های اصلی و فیک هندزفری شیائومی یا هایلو میسر نیست.

در همین رابطه بخوانید:

– مشکلات و معایب عینک واقعیت مجازی؛ آیا هدست VR واقعاً خطرناک است؟

اما برای تشخیص اصل بودن هندزفری شیائومی کافی است در سربرگ Devices هدفون بی سیم شیائومی خود را پیدا کنید. حالا به عبارت نمایش داده شده مقابل Vendor یا سازنده دقت کنید.

در صورتی که Vendor هدفون بی سیم شیائومی «هر چیزی غیر از» Dongguan Liesheng Electronic Co. Ltd یا Dongguan Hele Electronics Co. Ltd باشد، ۱۰۰ درصد تقلبی یا فیک است.

روش‌های دیگر برای تشخیص اصل بودن هندزفری شیائومی

در همین رابطه بخوانید:

– آموزش تشخیص تلویزیون‌های تقلبی سامسونگ از اصلی

اغلب مواقع در هدفون های فیک شیائومی عبارت Unknown در مقابل Vendor نمایش داده می شود که بیانگر تقلبی بودن آن است. همچنین در صورتی که هدفون شما شیائومی اصل باشد، عبارت It semms to be orginal (not Fake) هم در دو سطر پایین تر نمایش داده می شود.

به همین سادگی می‌توان نسبت به استعلام اصالت هندزفری شیائومی و تشخیص هندزفری تقلبی اقدام کرد. متأسفانه با اطمینان بالا می‌توان گفت بخش بسیار بزرگی از هدفون‌های بی سیم شیائومی و هایلو موجود در بازار ایران تقلبی و غیر اصل هستند.

روش‌های دیگر برای تشخیص اصل بودن هندزفری شیائومی

برای نحوه شناسایی هدست اصلی از فیک شیائومی روش دیگری هم وجود دارد. به عنوان مثال برای تشخیص اصالت هندزفری هایلو می‌توان گفت که هایلو جدیداً روی برخی از محصولات جدید خود مثل هایلو X1 Pro کد قابل خراش به صورت QR Code  قرار داده است.

برای تشخیص هدفون تقلبی شیائومی می‌توان با اسکن کد از اصالت کالا مطمئن شد. روش تشخیص هدفون اصل شیائومی بدین صورت است که قبل اسکن کافیست بخش کد اصالت را بخراشید و با اسکنر موبایل کد را اسکن کرده و سپس کد اصالت را وارد کرده تا بتوانید استعلام اصالت هندزفری شیائومی را انجام دهید.

تشخیص اصالت هندزفری هایلو t15

تشخیص اصل بودن هندزفری هایلو w1

این برند متعلق به Dongguan Liesheng Electronic Technology است. در اصل Dongguan Liesheng Electronic Technology یکی از شرکت های تابعه Dongguan Hele Electronics است. Hele Electronics و Liesheng Electronic تولیدکنندگان اصلی تجهیزات Xiaomi Mi / Redmi Airdots هستند. چرا که شیائومی در این شرکت‌ها سرمایه گذاری بسیار بزرگی انجام داده است.

در همین رابطه بخوانید:

– آیا هدفون‌های بی‌سیم، ایرپاد و هندزفری بلوتوثی واقعاً برای سلامتی ضرر دارند؟
– آموزش حل مشکل کار نکردن، خراب شدن یا قطع شدن هندزفری گوشی

به همین خاطر شیائومی را مالک برند هایلو میدانند. هایلو در سال ۲۰۱۵ در چین راه اندازی شد. این شرکت استارت آپی خیلی زود از تامین مالی سری A شیائومی بهره برد. بنابراین به یکی از اولین اعضای زنجیره زیست محیطی شیائومی تبدیل شد. این شرکت جوان همچنان به روند رو به رشد خود ادامه می دهد و به یکی از بازیگران اصلی در صنعت ورزش و لوازم مصرفی هوشمند در چین تبدیل می شود.

روش‌های تشخیص اصل بودن هندزفری شیائومی

اما در ادامه مبحث تشخیص اصل بودن هندزفری شیائومی باید گفت که برخی از هدفون ها مانند هایلو W1 دارای یک اپ اختصاصی هستند که برای تشخیص ایرپاد شیائومی اصل می توان آن را دانلود و نصب کرد.

طبق آموزش تشخیص اصالت هندزفری هایلو می‌توان از طریق اپلیکیشن، گوشی خود را به هدفون متصل کنید. در صورتی که اتصال انجام شد، یعنی هدفون شما اورجینال و اصلی بوده و به درستی نحوه شناسایی هدست اصلی از فیک شیائومی را انجام داده‌اید.

در همین رابطه بخوانید:

– آموزش تشخیص تلویزیون‌های تقلبی LG از اصل

همچنین به منظور تشخیص هدفون اصل از تقلبی شیائومی می‌توان اپلیکیشن اندروید یا iOS خود شرکت QCY را نصب کرد. در ادامه آموزش تشخیص هدفون بی سیم تقلبی شیائومی باید گفت که بعد از نصب برنامه کافی است از لیست مشخص شده هدفون مورد نظر را پیدا کرده و اتصال را برقرار کنید. این یک روش برای تشخیص هدفون های فیک و تقلبی شیائومی است.

تشخیص هندزفری اصلی سامسونگ

مقایسه و تشخیص اصالت هندزفری

در ادامه این مطلب برخی راهکارهای ظاهری و مقایسه‌ای برای تشخیص تشخیص هدفون تقلبی شیائومی از محصول اصلی در اختیار شما قرار گرفته است.

بسته‌بندی و کیفیت

تفاوت در نحوه و کیفیت بسته‌بندی یکی از اصلی‌ترین روش‌های شناسایی محصولات فیک از محصولات اصلی به شمار می‌آید. قبل از اینکه یک محصول را از بسته‌بندی خود خارج کنید، حتماً جعبه و بسته‌بندی پلاستیکی آن را بررسی کنید.

معمولاً شرکت‌های تولیدکننده بزرگ از بسته‌های بسیار محکمی برای محصولات خود استفاده می‌کنند تا از هرگونه آسیب دیدگی براساس جابجایی جلوگیری شود. در عوض، محصولات فیک و تقلبی دارای بسته‌بندی شل یا دارای سوراخ و بی‌نظمی هستند. علاوه بر این، کمرنگ شدن یا محو شدن تصاویر و اشتباهات املایی نیز نشانه‌های یک محصول کاملاً تقلبی هستند.

هندزفری تقلبی شیائومی

یکی دیگر از راهکارهای تشخیص تشخیص هدفون اصل شیائومی از محصولات فیک، بررسی کیفیت ساخت است. به عنوان مثال، جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون اصلی شیائومی با روکش مسی یا طلا عرضه می‌شوند، در حالی که محصولات تقلبی این شرکت روکش استیل دارند. این مورد یکی از اصلی‌ترین مواردی محسوب می‌شود که هنگام خرید هدفون شیائومی باید به آن توجه کنید.

لوازم جانبی

یکی دیگر از راهکارهای تشخیص اصل بودن هندزفری شیائومی در مقابل محصولات تقلبی، بررسی لوازم جانبی آن‌هاست. از آنجا که تشخیص یک هدفون شیائومی یا هدفون برندهای دیگر با استفاده از بررسی بسته‌بندی آن چندان ساده نیست، می‌توانید در مرحله بعد نگاهی به لوازم جانبی داشته باشید.

هدفون اصل و تقلبی شیائومی

در اغلب موارد لوازم جانبی ارائه شده همراه با هدفون‌های تقلبی شیائومی از کیفیت بسیار پایینی برخوردار بوده و ممکن است رنگ محصول با نسخه اصلی کمی فرق داشته باشد.

شماره سریال

شاید بتوان گفت که مطمئن‌ترین و ساده‌ترین راه تشخیص ایرپاد شیائومی اصل، بررسی شماره سریال آن است. هرچند تمام شرکت‌های تولیدکننده لوازم جانبی یا فروشندگان به دنبال ثبت شماره سریال محصولات خود نیستند، با این حال می‌توانید در صورت پیدا کردن شماره سریال هدفون یا ایرپاد خود آن را ثبت کرده و از اصالت آن اطمینان حاصل کنید.

فرق هدفون شیائومی اصل و تقلبی

شماره سریال اغلب بر روی جعبه هدفون و هدست درج شده است، با این حال می‌توانید گاهی وقت‌ها آن را زیر بدنه شارژر یا هدفون نیز پیدا کنید. 

اگر قبل از خرید فرصت مقایسه شماره سریال ها را داشته باشید، به راحتی می توانید از تقلبی بودن هدفون ها مطلع شوید.شرکت شیائومی همواره مشتریان خود را به بررسی کد امنیتی محصولات در وب‌سایت Mi.Com توصیه می‌کند.

عدم سازگاری با محصولات دیگر شیائومی

محصولات تقلبی شیائومی مشکلات سازگاری خواهند داشت. شیائومی ادعا می کند که Mi Bands جعلی برای جفت کردن آن با برنامه Mi Fit مشکل ایجاد می کند.

قیمت پایین نشانه تقلبی بودن

اگرچه هندزفری های تقلبی را می توان مشابه با نسخه های اصلی قیمت گذاری کرد، اما در برخی مواقع می توان از روی قیمت بسیار پایین محصول، پی به تقلبی بودن آن برد. قیمت هندزفری شیائومی باید متناسب با کالا و امکاناتی که بر روی آن است، تعیین شود و بی اندازه پایین بودن آن می توان نشان از تقلبی بودن آن باشد. با این حال باید هوشیار بود تا عرضه کننده کالاهای تقلبی با قیمت گذاری های مشابه هندزفری های اصل، سبب گمراهی مصرف کننده نشوند.

راهکارهای دیگر برای تشخیص تقلبی بودن هدفون

هدفون اصلی شیائومی دارای یک سوراخ کوچک در زیر علائم L & R است. هدفون های تقلبی دارای یک سوراخ در زیر علائم L & R هستند. SKU ID، EAN و سبک فونت در هدفون جعلی متفاوت است.

اغلب مواقع در هدفون های فیک شیائومی Unknown نمایش داده می شود که بیانگر تقلبی بودن آن است. همچنین در صورتی که هدفون شما اصل باشد، عبارت It semms to be orginal (not Fake) هم در دو سطر پایین تر نمایش داده می‌شود. با درآوردن سری هدفون ها، اعداد اختصاصی منحصر به کشور چین بر روی بدنه محصول اصلی قابل مشاهده است که در نسخه تقلبی وجود ندارد.

جمع‌بندی و پاسخ به سوالات متداول

در این مطلب به نحوه شناسایی هدفون فیک شیائومی پرداختیم و فرق هدفون شیائومی اصل و تقلبی را بیان کردیم. همانطور که در مطلب شناسایی هدفون اصل و تقلبی شیائومی گفته شد، دقیق‌ترین و بهترین روش برای تشخیص ایرپاد شیائومی اصل استفاده از اپلیکیشنی است که در بالا معرفی شد.

با این حال در تشخیص هدفون تقلبی شیائومی، علائم و نشانه‌‌های دیگری نیز برای تشخیص اصالت هندزفری هایلو و تشخیص هدفون اصل شیائومی وجود دارد. در نظر داشته باشید که نحوه شناسایی هدست اصلی از فیک شیائومی از روی بدنه دقت کمتری از بررسی هدست فیک شیائومی دستگاه دارد.

آیا هدفون ها و هندزفری های اصل شیائومی شماره سریال دارند؟

بله و مطمئن ترین راه برای شناسایی محصولات تقلبی، بررسی شماره سریال است. شماره سریال اغلب روی جعبه وجود دارد، اما در برخی موارد، می توان آن را روی خود هدفون پیدا کرد.

چگونه می توان تشخیص داد ایرپاد شیائومی AirDots 3 تقلبی است؟

پیش از هر چیز برای تشخیص اصالت هندزفری Haylo یا اصل بودن هندزفری شیائومی، باید به اصالت فروشنده، قیمت و ضمانت آن هم توجه کرد. همچنین برای تشخیص اصل بودن هندزفری شیائومی لازم است بررسی شود که آیا اطلاعات و تصاویر محصول مورد نظر شما با اطلاعات رسمی برند مطابقت دارد یا خیر.

در این راه به جز نرم‌افزار Bluetooth Scanner راهکار دیگری جهت استعلام اصالت هندزفری شیائومی به طور قطع وجود ندارد. در مواردی هدست ها و هندزفری های تقلبی شیائومی که به فروش می رسند، از نظر شناسه، طراحی و حدی اسم یا مدل جایی در بین محصولات شیائومی ندارند و به کلی تقلبی هستند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 483 views بار دسته بندی : مقاله و آموزش تاريخ : 22 جولای 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها