دریچه تکنولوژی آموزش تشخیص گوشی کارکرده از نو و کارکرد واقعی - ژوانا

گاهی دیده می‌شود گوشی‌های کارکرده ریپک شده و به عنوان نو به فروش می‌رسند یا فروشنده درباره کارکرد واقعی گوشی دست دوم خود صادق نیست. در ادامه به شما می گوییم چطور با استفاده از شناسه IMEI و روش های دیگر از کارکرد واقعی گوشی،  قرار گرفتن سیم کارت در گذشته بر روی گوشی و زمان شروع گارانتی آن با خبر شوید. این آموزش بسیار ساده را از دست ندهید تا سرتان کلاه نرود. برای تشخیص گوشی کار کرده از نو و اطلاع از تفاوت گوشی آکبند و باز شده با ما همراه باشید.

از کجا بفهمیم گوشی نو است؟ یکی از دغدغه‌های جدید خریداران گوشی‌های هوشمند نحوه‌ تشخیص تعمیری بودن گوشی است. چرا که متأسفانه دیده شده که بسیاری از فروشگاه‌های نامعتبر دستگاه‌های کارکرده و یا تعمیر شده‌ تمیز را به عنوان گوشی نو می‌فروشند. در واقع گوشی‌ها را مجدداً بسته بندی می‌کنند که اصطلاحاً به این کار ریپک گفته می‌شود.

فهرست مطالب این مقاله:

– تشخیص گوشی کار کرده از نو
– راه‌های تشخیص گوشی نو از تعمیری
– فرق گوشی آکبند و باز شده چیست؟
– کلام آخر و پاسخ به سوالات متداول

اگر شما نیز قصد خرید موبایل جدیدی را دارید و می‌خواهید از نو بودن گوشی موردنظر خود اطمینان حاصل کنید با ژواناهمراه باشید تا روش‌های فهمیدن گوشی دست دوم را برای شما شرح داده و همچنین کدی را برای یافتن عمر واقعی گوشی دست دوم به شما معرفی خواهیم کرد.

تشخیص گوشی کار کرده از نو

بسیاری مواقع دیده می‌شود فروشگاه‌ها گوشی‌های مرجوعی را ریپک کرده و مجدداً به عنوان گوشی نو می‌فروشند که تشخیص گوشی نو از کارکرده و ثابت کردن آن کار دشواری است. همچنین گاهی فروشنده درباره کارکرد واقعی گوشی دست دوم یا مدت باقی مانده گارانتی آن صادق نیست که مشکلاتی را پدید می‌آورد. به همین دلیل باید روش تشخیص گوشی نواز دست دوم را بدانید.

برای نمونه دیده می‌شود گوشی کارکرده به واسطه نصب گارد (کاور) و محافظ صفحه یا گلس از نظر ظاهری بسیار سالم و نو به نظر می‌رسد و فروشنده ادعا می‌کند تنها چند روز قبل آن را خریداری است. اما در حقیقت گوشی چند ماه استفاده شده است و باید با قیمت پایین‌تری فروخته شود. اینجاست که شما باید تاریخ دقیق روشن شدن گوشی برای اولین بار، زمان شروع گارانتی گوشی و همچنین مدت باقی مانده از گارانتی گوشی را بدانید. تا بتوانید تشخیص گوشی کارکرده از نو را به خوبی انجام دهید.

چگونه بفهمیم گوشی از چه تاریخی روشن شده است؟

برای فهمیدن نو بودن گوشی کافی است شناسه IMEI گوشی را در بخش «استعلام اصالت» سامانه همتا وارد کنید. این گزینه به طور کاملاً واضح به شما نشان می‌دهد گوشی قبلاً با سیم کارت روشن شده است یا نه. همچنین شما می‌توانید استعلام تاریخ روشن شدن گوشی را بگیرید و از زمان قرار گرفتن سیم کارت بر روی گوشی برای اولین و زمان شروع گارانتی اطلاع پیدا کنید. به همین راحتی تشخیص تعمیری بودن گوشی انجام می‌شود.

روش تشخیص گوشی کارکرده از نو

با وارد کردن کد تشخیص گوشی کار کرده از نو در صورتی که قبلاً بر روی گوشی سیم کارت قرار نگرفته باشد، پیغام نمایش داده مشابه تصویر بالا خواهد بود. اما اگر قبلاً بر روی گوشی سیم کارت قرار گرفته باشد، پیغامی مشابه تصویر زیر دریافت خواهید کرد که نشان می‌دهد گوشی نو نیست. پس به همین راحتی می‌توان به تفاوت گوشی آکبند و باز شده پی برد.

تاریخ اولین روشن شدن گوشی سامسونگ

همچنین سامانه همتا با نمایش زمان روشن شدن گوشی برای اولین بار به همراه زمان شروع گارانتی به شما در فهمیدن گوشی دست دوم کمک می‌کند. بدیهی است نباید گوشی نو قبلاً روشن شده باشد و گارانتی آن هم هنوز شروع نشده باشد.

راه‌های تشخیص گوشی نو از تعمیری

برای تشخیص تعمیری بودن گوشی راه‌های مختلفی وجود دارد که در زیر ساده‌ترین راه‌های تشخیص باز شدن گوشی را برای شما آورده‌ایم.

استفاده از کدهای دستوری برای تشخیص گوشی نو از تعمیری

یکی از راه‌های ساده استفاده از کد تشخیص گوشی تعمیری است. این کدها به قرار زیر است:

تشخیص گوشی پلمپ با کد #۷۸۶##

کد #۷۸۶##  یکی از کدهایی است که به شما در فهمیدن تفاوت گوشی آکبند و باز شده کمک می‌کند. توجه داشته باشید که با شماره‌گیری این کد دیگر نیاز به زدن گزینه برقراری تماس نیست. با زدن این کد بلافاصله وارد صفحه‌ای می‌شوید که در آنجا باید گزینه VIEW را بزنید. سپس reconditioned را بزنید. اگر وضعیت yes برای شما نمایش داده شد به این معنی است که گوشی شما قبلاً تعمیر شده است و اگر No را دیدید یعنی گوشی شما آکبند است.

کد #۹۲۷۰۲۶۸۹#*

اگر به دنبال نحوه تشخیص گوشی نو از کارکرده سامسونگ هستید استفاده از کدهای دستوری را به شما پیشنهاد می‌کنیم. #۹۲۷۰۲۶۸۹#* را می‌توان کدی که بفهمیم گوشی چقدر کار کرده دانست. این کد نو بودن گوشی سامسونگ و میزان کارکرد گوشی را به شما نشان می‌دهد. همچنین تشخیص باز شدن گوشی با این کد امکان پذیر است به عبارتی نشان می‌دهد چند بار این گوشی باز و تعمیر شده است. با شماره گیری این کد ۳ حالت ممکن است برای شما نمایش داده شود که هر کدام به شرح زیر است:

  • اگر این حالت ۰۰۰۰۰۰۰ نشان داده شد یعنی گوشی نو است.
  • اگر این حالت ۰۰۰۰۰۰۱ نشان داده شد یعنی گوشی یک بار باز شده است.
  • اگر این حالت ۰۰۰۰۰۰۲ نشان داده شد یعنی گوشی شما دو بار تعمیر شده است.

به همین راحتی می‌توانید تشخیص باز شدن گوشی را انجام دهید.  

کد #۰۰۰۰#*

با استفاده از این کد می‌توانید مدل گوشی، تاریخ عرضه و ورژن آن را مشاهده کنید. اگر تاریخ عرضه آن خیلی قدیمی بود ممکن است گوشی نو نباشد.

روش سخت‌افزاری برای تشخیص گوشی کار کرده از نو

در این روش فهمیدن گوشی دست دوم باید به بخش‌های مختلف موبایل دقت کنید تا از نو یا کارکرده بودن آن مطلع شوید. توجه داشته باشید که پورت سیمکارت و رم، لنز دوربین و رنگ باتری، شارژر و هدفون گوشی نو باشد و رنگ و روی آن سالم باشد. یکی دیگر از راه‌های تشخیص گوشی نو از کارکرده توجه به بوی آن است. گوشی‌های نو بوی بسیار تندی دارند. با توجه به همین نکات جزئی و ریز می‌توانید به تشخیص تعمیری بودن گوشی بپردازید.

تشخیص گوشی نو از تعمیری

روش نرم‌افزاری تشخیص گوشی نو با کارکرده

در این روش از طریق چک کردن اطلاعات نرم‌افزاری می‌توانید به تشخیص گوشی کار کرده از نو بپردازید. اما در این روش چه مواردی را باید چک کنیم؟ به موارد زیر توجه کنید:

  • اولین مورد بررسی بازی‌ها، تم‌ها و آهنگ زنگ می‌باشد‌. اگر گوشی نو نباشد ممکن است اهنگ زنگ آن، آهنگ زنگ پیش فرض گوشی نباشد و یا اگر بازی یا تم خاصی را دیدید که در حالت پیش فرض گوشی این موارد وجود ندارد حتماً گوشی دست دوم است.
  • دومین مورد بررسی باتری گوشی است. شما می‌توانید تنها با چند بار خاموش و روشن کردن گوشی از نو یا کارکرده بودن آن مطلع شوید. به این صورت که اگر با خاموش و روشن کردن گوشی شارژ باتری تغییر کند و کمی بیشتر شود گوشی تعمیری است.

فرق گوشی آکبند و باز شده چیست؟

شاید برخی از گوشی های باز شده و کارکرده در ظاهر و عملکرد تفاوت چندانی با نو خود نداشته باشند. از این رو افراد سودجو این گوشی های کارکرده را به عنوان گوشی نو می‌فروشند. مسلما مهم‌ترین تفاوت گوشی آکبند و باز شده در قیمت آن‌ها است و گوشی های باز شده با قیمت ارزان‌تری به فروش می‌رسند.

فرق گوشی آکبند و باز شده

دیگر فرق گوشی نو و کارکرده در گارانتی آن است. همان طور که می‌دانید گوشی نو دارای گارانتی است. بسته به تاریخی که گوشی باز شده و کارکرده است گارانتی آن نیز کمتر می‌باشد. برای جلوگیری از سواستفاده سودجویان باید فرق گوشی کارکرده با نو را به خوبی بدانید تا در دام آن‌ها نیفتید.

کلام آخر و پاسخ به سوالات متداول

با این روش‌های فهمیدن گوشی دست دوم می‌توانید به راحتی نسبت به تشخیص گوشی نو و کارکرده اقدام کرده و از نو بودن گوشی پیش از باز کردن جعبه آن یا کارکرد واقعی و مدت باقی مانده گارانتی گوشی‌های کارکرده مطلع شوید. این روش ساده را با دوستان و آشنایان خود در میان بگذارید تا سر آنها هم کلاه نرود. امیدواریم مطالب بالا در مورد روش تشخیص تعمیری بودن گوشی برای شما مفید بوده باشد و به این سوال شما که می‌پرسید از کجا بفهمیم گوشی نواست یا کارکرده؟  پاسخ داده باشیم.

چطور تاریخ اولین روشن شدن گوشی را بفهمیم؟

اگر به دنبال کد تست گوشی دست دوم هستید در این مطلب چندین کد را به شما معرفی کردیم از جمله: کد #۹۲۷۰۲۶۸۹#* و کد  #۷۸۶## و کد #۰۰۰۰#*. همچنین از طریق سامانه همتا نیز می‌توان به دست دوم بودن گوشی نیز پی برد.

از کجا بفهمیم گوشی باز شده است؟

برای تشخیص باز شدن گوشی شیائومی و دیگر گوشی ها راه های مختلفی وجود دارد که یکی از آن‌ها استفاده از کد #۹۲۷۰۲۶۸۹#* است. که در بالا نحوه استفاده از این کد را بیان کردیم.

چگونه بفهمیم چند ساعت از گوشی استفاده کردیم؟

برای این کار می‌توانید از طریق تنظیمات گوشی به بخش About Phone رفته و سپس گزینه‌ Status را بررسی کنید. در این بخش می‌توانید زمان روشن بودن یا Up Time را بررسی کنید. این بخش به زمان روشن بودن یا در واقع زمان کارکرد دستگاه اشاره دارد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 145 views بار دسته بندی : مقاله و آموزش تاريخ : 12 جولای 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها