دریچه تکنولوژی بهترین لپ تاپ های ۲۰۲۳ به انتخاب سایت شهر سخت افزار - ژوانا

انتخاب بهترین لپ تاپ یکی از کارهای دشواری است که شاید بیشتر ما هر از چند گاهی سراغ آنها برویم. در این شرایط برای انتخاب قوی ترین و بهترین لپ تاپ ۲۰۲۳ می‌توانید به لیستی که در ادامه تهیه کرده‌ایم مراجعه کنید. در این مطلب با رعایت نکات ویژه که برای هر زمینه مورد نیاز است، بهترین لپتاپ‌های ویندوز، مک، بهترین لپتاپ برای گیمینگ، تولیدکنندگان محتوا، دانشجویان و دانش آموزان و … در سال ۲۰۲۳ را به شما معرفی خواهیم کرد. پس ادامه مطلب بهترین لپ تاپ های ۲۰۲۳ از شهر سخت افزار را از دست ندهید.

فهرست مطالب این مقاله:

– در این مطلب چطور بهترین لپ تاپ های ۲۰۲۳ را انتخاب می‌کنیم؟
– بهترین لپ تاپ ۲۰۲۳ به صورت کلی – Apple MacBook Air M2
– بهترین لپ تاپ ویندوزی ۲۰۲۳ – Acer Swift X 14
– بهترین لپ تاپ مک بوک دانشجویی ۲۰۲۳ – Apple MacBook Air M1
– بهترین اولترابوک ویندوزی ۲۰۲۳ – HP Pavilion Aero 13 (2023)
– بهترین لپ تاپ ارزان قیمت ۲۰۲۳ – Acer Aspire 5
– بهترین لپ تاپ تبدیل شونده ۲۰۲۳ – Lenovo Yoga 9i Gen 8
– بهترین لپ تاپ گیمینگ ۲۰۲۳ – MSI Titan GT77HX 13VI
– بهترین لپ تاپ گیمینگ ۲۰۲۳ – گزینه دوم Dell Alienware m18
– بهترین لپ تاپ گیمینگ میان رده ۲۰۲۳ – MSI Katana 15
– بهترین لپ تاپ گیمینگ ارزان قیمت ۲۰۲۳ – Dell G15 Gaming
– بهترین لپ تاپ ۲۰۲۳ برای تولید محتوا – ASUS ZenBook Pro 16X OLED
– بهترین لپ تاپ ۲۰۲۳ برای گرافیک و طراحی – Asus ZenBook Pro Duo 14 2023
– جمع‌بندی
– پاسخ به سوالات پرتکرار

خرید لپ تاپ یا هر وسیله الکترونیکی یک پروژه ساده و در عین حال، دارای انبوه نکاتی است که عدم توجه به آنها می‌تواند شما را به گزینه‌ای برساند که شاید همیشه برایتان، بهترین نباشد! پس همواره باید در نظر داشته باشید که لپ‌تاپی که انتخاب می‌کنید چه ویژگی‌هایی دارد و مهمتر از آن، شما به دنبال چه قابلیت‌هایی هستید و از دستگاهی که قصد خریدش را دارید، چه انتظاراتی دارید.

بهترین لپ تاپ های دانشجویی 2023

در نظر داشته باشید که هدف از این مطلب، ارائه یک راهنمای خرید لپ تاپ نیست. در واقع ما با بررسی بهترین لپ تاپ های ۲۰۲۳، قصد معرفی آنها به شما را داریم و به هیچ عنوان مدعی آن نیستیم که در هر بازه قیمتی، لپ‌تاپ‌های عنوان شده در این مطلب، بهترین لپ تاپ آن بازه هستند. شما می‌توانید برای راهنمایی خرید لپ تاپ و مشاهده لیست بهترین لپ‌تاپ‌های پیشنهادی هر ماه، مطالب دیگر شهر سخت‌افزار را دنبال کنید.

در همین رابطه بخوانید:

– بهترین لپ تاپ های پیشنهادی بر اساس قیمت

معیارهای انتخاب بهترین لپ تاپ های ۲۰۲۳ در این مقاله

برای انتخاب بهترین لپتاپ در هر زمینه ما فاکتورهای خاصی را دنبال می‌کنیم که قبل از معرفی بهترین لپ تاپ سال ۲۰۲۳ بهتر است آن‌ها را بررسی کنیم.

ارزش خرید و قیمت

قیمت یک عامل بسیار مهم در ارزیابی دستگاه‌ها برای انتخاب برترین لپ تاپ ۲۰۲۳ است. ما به دنبال لپ‌تاپ‌هایی هستیم که ارزش خرید بالایی نسبت به قیمت خود داشته باشند و بهترین لپ تاپ ۲۰۲۳ نسبت به سایر لپ‌تاپ‌ها در رده‌ی قیمتی خود باشند. بدیهی است که با هزینه بیشتر می‌توانید به محصولات قدرتمندتری دست پیدا کنید ولی در این مورد باید توجه داشته باشید، هزینه‌ای که می‌کنید بیشترین آورده را متناسب با نیازهایتان ارائه دهد.

توان پردازشی و عملکرد

لپ تاپی که انتخاب می‌کنید باید قدرت کافی برای پاسخگویی به نیازهای شما داشته باشد. یک لپ‌تاپ فوق‌سبک یا اولترا بوک باید بتواند بدون حرارت یا صدای فن زیاد، به راحتی از پس توان پردازشی مورد نیاز برای امور اداری استاندارد برآید و در آن سوی میدان، یک لپ‌تاپ مخصوص بازی یا بهترین لپ تاپ گیمینگ ۲۰۲۳ باید بتواند بازی‌های محبوب روز را در رزولوشن و سطح کیفی قابل انتظار، اجرا کند.

بهترین لپ تاپ سال 2023

صفحه‌نمایش

شاید برای بسیاری از افراد، نمایشگر مهمترین عامل در انتخاب لپ‌تاپ باشد و ما نیز به این موضوع واقفیم. پس در این مطلب تلاش کردیم تا بهترین صفحه نمایش لپ تاپ ۲۰۲۳ را به نحوی برای هر حوزه انتخاب کنیم که میزان توجه و تمرکز به آن کاربرد، با آن متناسب باشد. هر چه نمایشگرهای دقیق‌تر و روشن‌تر باشند، عملکرد بهتری خواهند داشت. پس باید به صفحه نمایش نیز به صورت دقیقی توجه شود تا لپ‌تاپی با کاربرد طراحی، بالاترین کیفیت را داشته و از سوی دیگر برای امور اداری، نیاز نباشد که به یک لپ‌تاپ گران‌قیمت با نمایشگری پرچمدار متکی باشیم.

طراحی و کیفیت ساخت

تلاش نمودیم تا لپ‌تاپ‌هایی که در این مطلب معرفی می‌شوند دارای بدنه‌های مستحکم با کیفیت ساخت بالا باشند و از سوی دیگر بررسی وبسایت‌های معروف یا لابراتوار شهر سخت‌افزار در مورد آنها، امتیازات سطح بالایی از طراحی را به آنها داده باشد. در این معیار، دسترسی بهتر به امکانات از یک سو و قابلیت‌های حمل و نقل نیز مورد توجه قرار می‌گیرد.

در همین رابطه بخوانید:

– چگونه رم و گرافیک لپ تاپ را بفهمیم؟ دیدن مشخصات قطعات لپ تاپ

عمر باتری

عمر باتری در برخی از کاربرد بسیار مهم‌تر از دیگر دسته‌ها است. اما به طور کلی، فرض می‌کنیم که بیشتر خریداران یک لپ‌تاپ را به جای یک PC انتخاب می‌کنند. علت این فرض آن است که این روزها بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند به جای آنکه خود را درگیر مراحل انتخاب هر قطعه و سر هم کردن آنها کنند، مستقیم سراغ یک پکیج کامل یعنی لپ‌تاپ بروند. پس باید به عمر باتری لپ تاپ توجه ویژه‌ای داشت؛ چرا که عمر باتری به کاربر آزادی بیشتری می‌دهد و دستگاه را برای سفر و استفاده طولانی مدت بدون نیاز به اتصال دائم به منبع برق شهری، قابل اعتمادتر می‌کند.

درگاه‌های ارتباطی سیمی و بی‌سیم

مطمئناً همه شما با این نظر موافقید که هر چه یک لپ‌تاپ درگاه بیشتری داشته باشد، بهتر است. با همین نظریه ما نیز سعی می‌کنیم انتخاب‌های خود را به روز نگه داشته و به این مورد توجه کنیم که تعداد بیشتر درگاه‌های بی‌سیم و سیمی و بروزتر بودن آنها برای انتخاب یک لپ‌تاپ، فاکتور مهمی خواهد بود. البته باید این نکته را نیز در نظر داشته باشیم که برخی درگاه‌های بسیار جدید که هنوز به صورت عمومی فراگیر نشده‌اند در این بحث استثنا هستند و تلاش می‌کنیم لپ‌تاپی را معرفی کنیم که بهترین درگاه‌های ارتباطی را که بتوان از آنها به سادگی استفاده کرد را در اختیار داشته باشد.

جدیدتر بودن دستگاه

در نهایت به این نکته نیز باید اشاره کنیم که در این مطلب به ندرت دستگاه‌هایی را به شما توصیه خواهیم کرد که عمر تولید اولیه آنها بیش از دو سال باشند.

بهترین لپ تاپ های سال 2023

بهترین لپ تاپ های ۲۰۲۳

با توجه به نکات عنوان شده بالا، در هر دسته قوی ترین لپ تاپ سال ۲۰۲۳ را به شما معرفی می‌کنیم.

بهترین لپ تاپ ۲۰۲۳ با توجه به همه فاکتورها

با توجه به فاکتورهایی که در ابتدای این مطلب اشاره کردیم، بهترین لپ‌تاپ ۲۰۲۳ که می‌تواند همه فاکتورهای مورد انتظار برای بهترین بودن را به صورت یکجا ارائه کند، لپ تاپ Apple MacBook Air 2 2022 است.

اگرچه برای بسیاری از کاربران مک بوک ایر ۲۰۲۲ یک انتخاب گران‌قیمت است، ولی اگر همه پارامترها از جمله، وزن کم، طراحی رده بالا، عمر باتری طولانی، عملکرد پردازشی قابل توجه و نمایشگر باکیفیت را مد نظر داشته باشید، بهترین انتخاب لپ تاپ ۲۰۲۳ گزینه‌ای نخواهد بود جز، مک بوک ایر ۲ شرکت اپل.

نکته قابل توجه این لپ‌تاپ آن است که اپل در سال ۲۰۲۳ این لپ‌تاپ را در اندازه بزرگتر، ۱۵ اینچی با عملکرد و ویژگی‌های عالی در دسترس کاربران خود قرار داده است. قیمت جدیدترین نسل مک‌بوک ایر از ۱۱۹۹ دلار شروع می‌شود، اما این دلیلی برای این است که ما هنوز مک‌بوک ایر M1 را به عنوان یک جایگزین کم‌هزینه‌تر برای مدل جدیدتر ایر نیز به شما توصیه کنیم. در واقع با خرید نسخه MacBook Air M1 هنوز یک لپ‌تاپ فوق‌العاده در همه پارامترهای عنوان شده فوق را صاحب خواهید شد.

در همین رابطه بخوانید:

– معرفی بهترین لپ تاپ های سیم کارت خور

برای کسانی که به دنبال یک گزینه ارزان‌تر بوده و علاقه‌ای به خرید محصولات اپل ندارند نیز لپ تاپ Hp Pavilion Aero 13 یک لپ‌تاپ ۱۳ اینچی، با وزن ۰٫۹۹ کیلوگرمی است که قیمت آن از ۸۸۰ دلار شروع می‌شود. البته برای برخی از نسخه‌های با پیکربندی تعدیل شده می‌توانید این لپتاپ ۲۰۲۳ را با قیمت‌های تا ۶۰۰ دلار نیز در بازار بیابید.

در ادامه بهترین لپ تاپ در بخش های مختلف را به شما معرفی می‌کنیم:

بهترین لپ تاپ ۲۰۲۳ به صورت کلی

بهترین لپ تاپ های ۲۰۲۳

Apple MacBook Air M2

قیمت در حدود ۱۲۰۰ دلار

لپ تاپ Apple MacBook Air 2022 در یک نگاه

مزایا

معایب

  • نمایشگر بزرگتر و روشن تر از نسل قبل
  • پردازنده قدرتمند Apple M2 و سازگاری عالی با سیستم عامل مک
  • عمر باتری و شارژدهی قابل توجه
  • وبکم با کیفیت ۱۰۸۰p
  • قیمت بالاتر از نسخه قبلی
  • نیاز به خرید آداپتور شارژ جداگانه
  • ناچ صفحه نمایش برای وبکم

جدول مشخصات لپ تاپ Apple MacBook Air 2022

نمایشگر

پنل Liquid Retina سایز ۱۳٫۶ اینچ با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۶۶۴ پیکسل

پردازنده

Apple M2 8-Core

گرافیک

Apple M2 8-Core

رم و حافظه

حافظه رم حداکثر ۲۴ گیگابایت و حافظه داخلی حداکثر ۲ ترابایت

وزن

۱٫۲۴ کیلوگرم

باتری

شارژدهی ۱۵ ساعت برای کاربردهای عادی

 

به لطف طراحی جدید، صفحه‌نمایش بزرگتر (۱۳.۶ اینچ در مقابل ۱۳.۳ اینچ قبلی)، چیپ Apple M2 سریع‌تر و ارتقای مورد انتظار در بخش وب‌کم (با وضوح بالاتر)، نسخه ۲۰۲۲ مک‌بوک ایر همچنان انتخاب اول ما برای لپ‌تاپی است که بیشترین کاربرد عمومی را در سری محصولات اپل دارد. البته قیمت ۱۱۹۹ دلاری این محصول برای بسیاری از کاربران همچنان یک نکته منفی بزرگ است که در مقابل نسل قبلی افزایش ۲۰۰ دلاری داشته است. به همین دلیل شما هنوز می‌توانید نسخه M1 ایر را در لیست بهترین لپ تاپ های ۲۰۲۳ بیابید. با این حال، دیگر فاکتورهای این لپ‌تاپ همگی بسیار عالی و قابل توجه هستند و موجب شده تا ما آن را به عنوان انتخاب اول به شما معرفی کنیم. گرچه باید این نکته را نیز در نظر بگیریم که شاید بیشتر افرادی که قصد خرید یک مک بوک جدید را دارند چندان به مشخصه قیمت توجه خاصی نمی‌کنند!

بهترین لپ تاپ ویندوزی ۲۰۲۳

قوی ترین لپ تاپ سال 2023

Acer Swift X 14

قیمت در حدود ۱۳۵۰ دلار

لپ تاپ Acer Swift X 14 در یک نگاه

مزایا

معایب

  • بسیار قدرتمند با وزن نه چندان زیاد
  • نمایشگر عالی OLED
  • قدرتمندترین پردازنده و گرافیک ساخت اینتل و انویدیا
  • انبوه درگاه‌ها و قابلیت‌های ارتباطی
  • طراحی نه چندان بروز
  • عدم یکپارچگی طراحی فلزی بدنه
  • کیفیت نه چندان متناسب کیبورد و موس با بدنه
  • اسپیکرهای نه چندان قدرتمند

جدول مشخصات لپ تاپ Acer Swift X 14

نمایشگر

پنل OLED سایز ۱۴٫۵ اینچ با رزولوشن ۲۸۸۰ در ۱۸۰۰ پیکسل

پردازنده

Intel Core i7-13700H

گرافیک

Nvidia GeForce RTX 4050 6GB

رم و حافظه

حافظه رم حداکثر ۲۴ گیگابایت و حافظه داخلی حداکثر ۲ ترابایت

وزن

۱٫۴۹ کیلوگرم

باتری

شارژدهی ۷٫۵ ساعت برای کاربردهای عادی

 

نمایشگر OLED ترند اصلی بهترین لپ تاپ های سال ۲۰۲۳ در حوزه محصولات ویندوزی بوده است. با همین رویکرد، بهترین انتخاب ما برای بهترین لپ تاپ ۲۰۲۳ ویندوزی، لپ تاپ Acer Swift X 14 است. این لپ‌تاپ عملکرد کلی بسیار قوی همراه با صفحه‌نمایش اولد زیبا و قیمتی منطقی دارد. مدل ۱۵۰۰ دلاری مورد اشاره ما در این مطلب دارای پردازنده Intel Core i7-13700H  و گرافیک Nvidia GeForce RTX 4050 6GB است. با این ترکیب عالی می‌توان گفت که لپ‌تاپ ایسر سوئیفت ایکس ۱۴ یکی از قدرتمندترین محصولات ویندوزی است. نکته جالب توجه آن است که شارژدهی مناسب باتری در کنار توان پردازشی بالا نیز موجب نشده تا ایسر وزن معقول این لپ‌تاپ را به صورت قابل توجهی افزایش دهد و همچنان می‌توان سوئیفت ایکس ۱۴ را در رده اولترابوک‌ها جای داد.

با توجه به کارت گرافیک دستگاه، گیمرها و افراد تولید کننده محتوا می‌توانند به سوئیفت ۱۴ به عنوان یک گزینه عالی نگاه کنند ولی اگر بخش گرافیک برای شما اهمیت بسیار زیادی نداشته باشد می‌توانید همین نمایشگر OLED رده بالا را در قالب محصول بسیار ارزان‌تری یعنی سری Acer Swift Go 14 تهیه کنید که از گرافیک یکپارچه اینتل بهره می‌گیرد. البته برای افرادی که به نمایشگر بزرگتری نیاز دارند، نسخه‌های ۱۶ اینچی از این دو سری نیز در بازار عرضه شده است.

بهترین لپ تاپ مک بوک دانشجویی ۲۰۲۳

برترین لپ تاپ 2023

Apple MacBook Air M1

قیمت در حدود ۸۰۰ دلار

لپ تاپ Apple MacBook Air M1 در یک نگاه

مزایا

معایب

  • پردازنده قدرتمند Apple M1 و سازگاری عالی با سیستم عامل مک
  • عمر باتری عالی
  • طراحی بدون فن و کاملاً بی صدا
  • عدم توسعه پذیری
  • نسبتاً گران‌تر در برابر رقبای ویندوزی

جدول مشخصات لپ تاپ Apple MacBook Air M1

نمایشگر

پنل IPS LCD سایز ۱۳ اینچ با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل

پردازنده

Apple M1 8core

گرافیک

Apple M1 7-core

رم و حافظه

حافظه رم حداکثر ۱۶ گیگابایت و حافظه داخلی حداکثر ۲ ترابایت

وزن

۱٫۲۹ کیلوگرم

باتری

شارژدهی ۱۵ ساعت برای کاربردهای عادی

 

اگرچه اپل این روزها انتخاب‌های جدیدتری را نیز برای مک بوک ایر خود در اختیار کاربران قرار داده ولی همچنان خرید نسخه Apple MacBook Air M1 می‌تواند یک انتخاب بسیار خوب و در لیست بهترین لپ تاپ ۲۰۲۳ باشد. برای دانشجویان که نیاز به لپ‌تاپی با حمل‌پذیری بالا، وزن کم، شارژدهی باتری خوب و قدرت پردازشی مناسب دارند، مک بوک ایر با تراشه M1 می‌تواند یک انتخاب خوب باشد. البته در کشور ما این لپ‌تاپ قیمتی خارج از عرف و بسیار بالاتر از قیمت جهانی دارد ولی اگر دانشجویی هستید که نیاز به یک مک بوک برای امور تحصیلی یا تخصصی خود دارید، شاید همچنان خرید نسخه MacBook Air M1 بتواند گزینه معقول‌تری نسبت به مدل گرانتر M2 باشد.

بهترین اولترابوک ویندوزی ۲۰۲۳

لپ تاپ های برتر سال ۲۰۲۳

HP Pavilion Aero 13 (2023)

قیمت در حدود ۶۳۰ دلار

لپ تاپ HP Pavilion Aero 13 (2023) در یک نگاه

مزایا

معایب

  • بدنه با جنس آلیاژ منیزیوم و وزن زیر ۱ کیلوگرم
  • شارژدهی باتری عالی
  • قدرت پردازشی مناسب با پردازنده رایزن
  • حافظه رم لحیم شده به مادربرد
  • بدون نورپردازی زمینه صفحه کلید

جدول مشخصات لپ تاپ HP Pavilion Aero 13 (2023)

نمایشگر

پنل IPS LCD سایز ۱۳٫۳ اینچ با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ پیکسل

پردازنده

AMD Ryzen 5 ۶ Cores

گرافیک

AMD Radeon 660M

رم و حافظه

حافظه رم حداکثر ۱۶ گیگابایت و حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایت

وزن

۰٫۹۴ کیلوگرم

باتری

شارژدهی ۱۰ ساعت برای کاربردهای عادی

 

استفاده از مواد جدید برای ساخت بدنه مستحکم و فوق سبک، این روزها در بین برخی توسعه‌دهندگان و تولیدکنندگان لپ‌تاپ، بسیار محبوب شده که یکی از این مواد، آلیاژهای منیزیوم هستند. لپ‌تاپ اچ پی Pavilion Aero 13 (2023) یکی از این محصولات است که با وزن بسیار پایین خود می‌تواند بهترین گزینه برای حمل و نقل توسط دانشجویان باشد. این ماده همچنین موجب طراحی شگفت‌انگیز و بسیار ظریف لپ تاپ HP Aero 13 2023 شده که کمک می‌کند علاوه بر سبک‌بودن بتوانید این لپ‌تاپ را در هر نوع کیف و کوله‌پشتی جای دهید. در کنار موارد فوق پردازنده قدرتمند رایزن ۵ نسل جدید با معماری Zen 3+ و لیتوگرافی ساخت ۶ نانومتری نیز منجر به شارژدهی عالی باتری این لپ‌تاپ شده است. در نهایت باید گفت اگر دانشجویی هستید که دائم می‌خواهید در هر مکانی از لپ‌تاپ خود و در طول روز به صورت مکرر استفاده کرده و هیچ مشکلی بابت شارژدهی، قدرت پردازشی و عملکرد لپ تاپ خود نداشته باشید، یک انتخاب عالی HP Pavilion Aero 13 (2023) خواهد بود.

بهترین لپ تاپ ارزان قیمت ۲۰۲۳

بهترین لپتاپ ۲۰۲۳ در دنیا

Acer Aspire 5

شروع قیمت از ۳۳۰ دلار

لپ تاپ Acer Aspire 5 در یک نگاه

مزایا

معایب

  • تنوع بسیار بالای مدل‌ها و پیکربندی‌ها
  • تعداد و تنوع بالای پورت‌ها
  • قدرت پردازشی مناسب با پردازنده رایزن
  • کیفیت نه چندان عالی بدنه
  • طراحی نه چندان بروز
  • بدون نورپردازی زمینه صفحه کلید در برخی مدل‌ها

جدول مشخصات لپ تاپ Acer Aspire 5

نمایشگر

پنل IPS LCD سایز ۱۳٫۳ اینچ با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل

پردازنده

 تا Intel Core i7-1260P

گرافیک

تا RTX 2050

رم و حافظه

حافظه رم تا ۱۶ گیگابایت و حافظه داخلی تا ۱ ترابایت

وزن

۱٫۷۷ کیلوگرم

باتری

شارژدهی ۷ ساعت برای کاربردهای عادی

 

سری لپ تاپ Aspire 5 ایسر همچنان یکی از بهترین معاملات لپ‌تاپ ویندوز در بازار است. این لپ‌تاپ در اندازه‌های ۱۴، ۱۵٫۶ و ۱۷٫۳ اینچی طراحی شده ولی شاید بهترین آن‌ها سری ۱۵٫۶ اینچی باشند که تناسب خوبی بین ابعاد و وزن دستگاه داشته و در عین حال مشخصات فنی قابل توجهی نیز ارائه می‌کنند. ایسر طیف گسترده‌ای از پیکربندی‌ها را برای انتخاب ارائه می‌دهد که از حدود ۳۳۰ دلار شروع شده تا ۷۰۰ دلار ادامه دارند. از ویژگی‌های قابل توجه این سری می‌توان به انبوه درگاه‌های سیمی مانند درگاه بسیار سریع و کاربردی USB-C Thunderbolt 4، دو پورت  USB-A 3.2 Gen 1و همچنین ارتباط وای فای ۶ آنها اشاره کرد. جالب است که ایسر این سری را از عرضه اولیه در سال ۲۰۲۰ تحولی خاصی نداده و تنها به بروزرسانی داخلی بسنده می‌کند. شاید این دلیلی باشد که قیمت این لپ‌تاپ همچنان ارزان و قابل‌توجه باقی مانده و کاربرانی که به مشخصات داخلی بیشتر از ظاهر و وزن دستگاه اهمیت می‌دهند را بیشتر به سمت خود جذب می‌کند.

بهترین لپ تاپ تبدیل شونده ۲۰۲۳

بهترین لپ تاپ های بازار در سال 2023

Lenovo Yoga 9i Gen 8

شروع قیمت از ۱۲۰۰ دلار

لپ تاپ Lenovo Yoga 9i Gen 8 در یک نگاه

مزایا

معایب

  • عملکرد چند هسته‌ای بسیار بالا و قابل توجه
  • قابلیت‌های نمایشگر و صوتی رده بالا
  • کاربرد چند حالته و پشتیبانی از قلم هوشمند
  • انبوه قابلیت‌های نرم‌افزاری نه چندان کاربردی
  • مکان نامناسب بلندگوها

جدول مشخصات لپ تاپ Lenovo Yoga 9i Gen 8

نمایشگر

پنل OLED  سایز ۱۴ اینچ با رزولوشن ۲۸۸۰ در ۱۸۰۰ پیکسل

پردازنده

 تا Intel Core i7-1360P

گرافیک

Intel Iris Xe Graphics

رم و حافظه

حافظه رم تا ۱۶ گیگابایت و حافظه داخلی تا ۱ ترابایت

وزن

۱٫۴ کیلوگرم

باتری

شارژدهی ۱۰ ساعت برای کاربردهای عادی

 

بسیاری از افراد مانند طراحان به دلیل انبوه قابلیت‌های محصولات تبدیل شونده که هم می‌توانند یک لپ‌تاپ کامل باشند و هم یک تبلت و در زوایای مختلف از آن‌ها استفاده کرد، علاقه زیادی به این محصولات دارند. پیشنهاد ما به عنوان بهترین لپ تاپ ۲۰۲۳ تبدیل شونده به این افراد، لپ تاپ لنوو Yoga 9i Gen 8 است؛ پرچمدار ۱۴ اینچی شرکت چینی که هر آنچه را برای بهترین بودن نیاز است، یکجا دارد. پردازنده نسل ۱۳ همراه با پنل OLED و شارژدهی باتری این لپ‌تاپ همراه با طراحی بدنه ارگونومیک و وزن مناسب را در کنار کیفیت صدای عالی این لپ‌تاپ قرار دهید و بدانید که می‌توانید با قلم هوشمند نیز طرح‌های خود را روی آن به نقش درآورید. نکته جالب توجه دیگر این است که لنوو برای القای حس بهتر قلم هوشمند و یک کوله‌پشتی همراه را در بسته‌بندی این لپ‌تاپ جذاب عرضه می‌کند تا بتوان یک محصول دو در یک همه کاره را در هر سناریویی مورد استفاده قرار داد.

شاید تنها ایراد این لپ‌تاپ بلندگوهای قدرتمند آن باشند که باعث می‌شوند که وقتی صدا دستگاه را هنگام کار بالا ببرید، لرزشی در قسمت‌هایی که دست‌های شما روی آن‌ها قرار می‌گیرد، ایجاد شده و برای بسیاری از کاربران خوشایند نباشد. البته انبوه نرم‌افزارهای اضافی از پیش نصب‌شده روی این لپ‌تاپ هم خود چالشی دیگر است. با وجود این موارد، لنوو یوگا ۹ آی همچنان بهترین گزینه دو در یک بازار ۲۰۲۳ خواهد بود.

بهترین لپ تاپ گیمینگ ۲۰۲۳

بهترین لپ تاپ های مهندسی 2023

MSI Titan GT77HX 13VI

شروع قیمت از ۴۳۰۰ دلار

لپ تاپ MSI Titan GT77HX 13VI در یک نگاه

مزایا

معایب

  • نمایشگر ۴K عالی miniLED با نرخ ۱۴۴ هرتز و HDR1000
  • قدرت گرافیک بسیار بالا با RTX 4090
  • کیبورد Cherry Mechanical KB SteelSeries
  • انبوه درگاه‌ها و تنوع ارتباطات
  • حافظه داخلی ۴TB با رابط PCIe5
  • طراحی نه چندان جذاب
  • عمر باتری کم و عدم تناسب با ظرفیت آن
  • قیمت نسبتاً بالا در برابر برخی رقبا

جدول مشخصات لپ تاپ MSI Titan GT77HX 13VI

نمایشگر

پنل mini LED  سایز ۱۷٫۳ اینچ با رزولوشن ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل

پردازنده

Intel Core i9-13980HX

گرافیک

Nvidia GeForce RTX 4090

رم و حافظه

حافظه رم تا ۱۲۸ گیگابایت و حافظه داخلی تا ۴ ترابایت

وزن

۳٫۳ کیلوگرم

باتری

شارژدهی ۴ ساعت برای کاربردهای عادی – عملکرد گیمینگ زیر ۲ ساعت

 

اصطلاح «نسل بعدی» اغلب برای لپ‌تاپ‌ها به کار نمی‌رود، اما امسال شاید بتوانیم این لقب را به MSI GT77HX 13VI بدهیم که در لیست ما قوی ترین لپ تاپ سال ۲۰۲۳ و مخصوص گیمرهاست. این لپ‌تاپ با تجمیع همه فناوری‌های عرضه شده در سال ۲۰۲۳ از جمله پردازنده نسل ۱۳ سری HX، کارت گرافیک RTX 40 و حافظه‌های DDR5 و یک آپشن جذاب دیگر یعنی PCIe Gen 5 تلاش نموده تا هر آنچه برای رسیدن به حداکثر سرعت پردازشی و عملکردی نیاز باشد را در کنار هم قرار دهد. به همه این موارد نمایشگر بی‌نظیر mini LED و ۴K آن را نیز باید اضافه کرد که از کل فضای رنگ DCI-P3 پشتیبانی کرده و قادر به نمایش رنگ‌های غنی‌شده تحت استاندارد HDR1000 نیز بوده و وظیفه خنک‌کنندگی را نیز یک سیستم کولینگ حرفه‌ای با ۴ فن فعال به عهده گرفته است که آن را در لیست بهترین لپ تاپ های ۲۰۲۳ قرار می‌دهد.

اما تلاقی مبارک این قابلیت‌های سنگین یک بخش تاریک نیز دارد که می‌توان در آن شارژدهی نه چندان خوب باتری با وجود ظرفیت ۹۹٫۹ ساعتی و قیمت سرسام آور لپ تاپ MSI Titan GT77HX 13VI را دید که در مقایسه با بسیاری از رقبای خوش‌‌قیمت این رده مانند Dell Alienware m18 نزدیک به ۲۵۰۰ دلار بر قیمت محصول تایوانی افزوده است. به هر حال باید این توازن را با توجه به اهداف خود برقرار کنید؛ اگر یک لپ‌تاپ همه چیز تمام و بی‌نظیر در همه شرایط برای گیمینگ، طراحی رده بالا و امور گرافیک سنگین می‌خواهید، محصول MSI Titan را انتخاب کنید ولی اگر تنها هدف شما از خرید لپ‌تاپ گیمینگ، رسیدن به پردازنده i9-HX نسل ۱۳ و گرافیک RTX 4090 باشد، پیشنهاد ما به شما Alienware m18 خواهد بود.

بهترین لپ تاپ گیمینگ ۲۰۲۳ گزینه دوم

حرفه ای ترین لپ تاپ ۲۰۲۳

Dell Alienware m18

شروع قیمت از ۱۹۰۰ دلار

لپ تاپ Alienware m18 در یک نگاه

مزایا

معایب

  • نمایشگر عالی و بسیار باکیفیت تا نرخ ۴۸۰ هرتز
  • قدرت گرافیک بسیار بالا با RTX 4090
  • کیبورد Tactile CherryMX
  • انبوه درگاه‌ها و تنوع ارتباطات
  • قیمت ارزان‌تر در برابر مدل‌های ۱۸ اینچی رقیب
  • کاهش تعداد انتخاب‌های رنگ بدنه در برابر نسل قبل
  • صدای بالای فن خنک کننده حین کار

جدول مشخصات لپ تاپ Alienware m18

نمایشگر

پنل IPS LCD  سایز ۱۴ اینچ با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل

پردازنده

Intel Core i9-13980HX

گرافیک

Nvidia GeForce RTX 4090

رم و حافظه

حافظه رم تا ۶۴ گیگابایت و حافظه داخلی تا ۸ ترابایت

وزن

۴ کیلوگرم

باتری

شارژدهی ۴ ساعت برای کاربردهای عادی

 

اگرچه هیچ حد و مرزی برای ساخت محصولات دیوانه‌وار گیمینگ وجود ندارد ولی ترکیب بهترین‌ها با هم هنری است که تنها از سوی برخی شرکت‌ها برمی‌آید. یکی از این شرکت‌ها دل است که با لپ‌تاپ Alienware m18 خود در سال جاری محصولی بسیار جذاب را راهی بازار لپ‌تاپ‌های گیمینگ کرده است. این لپ‌تاپ که جزء لپ تاپ های برتر سال ۲۰۲۳ است، یکی از اولین ۱۸ اینچی‌هایی است که با پیکربندی سنگین خود می‌تواند از پس انجام همه امور طراحی و گرافیک و بازی با تنظیمات بالای شما برآید. وجه مثبت و جذاب نمایشگر بزرگ را نیز که در کنار موارد فوق قرار دهیم منجر به یک ترکیب ایده‌آل خواهد شد. در نظر داشته باشید که بازه قیمتی این سری بسیار گسترده است و از ارزان‌ترین نسخه تا گرانترین آن نزدیک به ۲۰۰۰ دلار فاصله خواهد بود.

بهترین لپ تاپ گیمینگ میان رده ۲۰۲۳

قوی ترین لپ تاپ های ۲۰۲۳

MSI Katana 15

شروع قیمت از ۱۲۰۰ دلار

لپ تاپ MSI Katana 15 در یک نگاه

مزایا

معایب

  • کارت گرافیک قدرتمند RTX 4070
  • سیستم صوتی رده بالا
  • کیبورد با کیفیت
  • قیمت مناسب در ازای کانفیگ قوی
  • کیفیت و نور زمینه نمایشگر نه چندان عالی
  • شارژدهی باتری کم

جدول مشخصات لپ تاپ MSI Katana 15

نمایشگر

پنل IPS LCD  سایز ۱۵٫۶ اینچ با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل ۱۴۴ هرتز

پردازنده

Intel Core i7-13620H

گرافیک

Nvidia GeForce RTX 3070

رم و حافظه

حافظه رم تا ۱۶ گیگابایت و حافظه داخلی تا ۱ ترابایت

وزن

۲٫۲۵ کیلوگرم

باتری

شارژدهی ۳ ساعت برای کاربردهای عادی

 

شرکت MSI رده‌های قیمتی و سری‌های مختلفی از لپ‌تاپ‌های خود را برای گیمرها عرضه می‌کند که گروه گیمینگ میان رده را می‌توانیم به MSI Katana نسبت دهیم. سری لپ تاپ ام اس آی Katana 15 مجموعه مدل‌های متعددی دارد که می‌توانند قدرت پردازشی قابل توجهی را با قیمت نسبتاً مناسب در اختیار کاربران قرار دهند. استفاده از پردازنده‌های Core i7 نسل ۱۳ همراه با گرافیک RTX 4070 بدان معنی است که شما توان پردازشی مورد نیاز برای اجرای بیشتر بازی‌های روز را خواهید داشت ولی باید گفت که با وجود این مشخصات MSI Katana 15 بدون عیب نیز نیست.

این لپ‌تاپ که در لیست بهترین لپ تاپ های ۲۰۲۳ قرار دارد، به طور عجیبی از یک نمایشگر متفاوت استفاده می‌کند که تناسب خاصی با سخت‌افزارش ندارد و یک رده از آن پایین‌تر محسوب می‌شود. در عین حال عملکرد باتری لپ‌تاپ نیز چندان قابل توجه نیست و برای استفاده از آن همیشه باید شارژر و کابل آن را به همراه داشته باشید. با وجود همه این مسائل MSI Katana 15 به حدی قدرتمند است که اگر بخواهید برای گیم از آن استفاده کنید به هیچ عنوان شما را ناامید نمی‌کند. در نظر داشته باشید که اصولاً نباید از لپ‌تاپ‌های گیمینگ شارژدهی باتری چندان قابل توجهی را مطالبه کرد و با صرفنظر از این مورد، لپ تاپ ام اس آی کاتانا ۱۵ می‌تواند در بازه قیمتی بزرگی، یک انتخاب لپ تاپ گیمینگ متوسط عالی باشد؛ همچنین این لپ‌تاپ در لیست قوی ترین لپ تاپ سال ۲۰۲۳ نیز قرار می‌گیرد..

بهترین لپ تاپ گیمینگ ارزان قیمت ۲۰۲۳

بهترین مدل لپ تاپ های 2023

Dell G15 G15 Gaming

شروع قیمت از ۹۰۰ دلار

لپ تاپ Dell G15 Gaming در یک نگاه

مزایا

معایب

  • قابلیت‌های گیمینگ ارزان
  • تنظیمات گسترده نمایشگر
  • تعادل مناسب برای امور متنوع کاری و بازی
  • حافظه اندک در مدل‌های ارزان
  • کیفیت متوسط تاچ پد و کیبورد
  • درگاه‌های محدود

جدول مشخصات لپ تاپ Dell G15 Gaming

نمایشگر

پنل IPS LCD  سایز ۱۵٫۶ اینچ با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل ۱۲۰ هرتز

پردازنده

Intel Core i5-13450H

گرافیک

Nvidia GeForce RTX 3050

رم و حافظه

حافظه رم تا ۱۶ گیگابایت و حافظه داخلی تا ۱ ترابایت

وزن

۲٫۸۱ کیلوگرم

باتری

شارژدهی ۶٫۵ ساعت برای کاربردهای عادی

 

شرکت دل طی سال‌های اخیر با سری G15 Gaming خود مشتریان گیمینگ بسیاری را به سمت خود جلب کرده است که بروزرسانی سال ۲۰۲۳ نیز بر تعدد آن‌ها افزوده است. مدل عرضه شده امسال به خوبی می‌تواند در مقابل رقبایی مانند سری Victus شرکت HP قد علم کرده و در بسیاری موارد آن را کنار بزند. نکته جالب توجه این است که شرکت دل نسخه ۱۶ اینچی این لپ‌تاپ را نیز تهیه کرده که کاربران می‌توانند آن را نیز سفارش دهند. استفاده از ترکیب سخت‌افزاری قدرتمند موجب می‌شود که بتوان علاوه بر سناریوهای گیمینگ، از این لپ‌تاپ در امور اداری و موارد طراحی نیز استفاده کرد. پس با یک محصول همه‌ فن حریف روبرو هستیم که شاید بتوان بهترین لپ تاپ ارزان قیمت گیمینگ سال ۲۰۲۳ لقب بگیرد.

قوی ترین لپ تاپ سال ۲۰۲۳ برای تولیدکنندگان محتوا

بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی 2023

ASUS ZenBook Pro 16X OLED

شروع قیمت از ۲۴۰۰ دلار

لپ تاپ ASUS Zenbook Pro 16X OLED در یک نگاه

مزایا

معایب

  • نمایشگر عالی OLED با کیفیت و سرعت بالا
  • قدرت سخت افزاری بسیار بالا
  • طراحی خلاقانه و ارگونومیک
  • قیمت بالا
  • شارژدهی باتری نه چندان زیاد

جدول مشخصات لپ تاپ ASUS Zenbook Pro 16X OLED

نمایشگر

پنل AMOLED سایز ۱۶ اینچ با رزولوشن ۳۸۴۰ در ۲۴۰۰ پیکسل

پردازنده

 تا Intel Core i9-13905H

گرافیک

 تا Nvidia GeForce RTX 4080

رم و حافظه

حافظه رم تا ۱۶ گیگابایت و حافظه داخلی تا ۱ ترابایت

وزن

۲٫۴ کیلوگرم

باتری

شارژدهی ۶٫۵ ساعت برای کاربردهای عادی

 

افرادی که به صورت حرفه‌ای در زمینه تولید و ویرایش محتوا کار می‌کنند را باید خاص‌ترین گروه در انتخاب لپ‌تاپ دانست. این افراد در عین نیاز به سخت‌افزار قدرتمند به نمایشگر عالی و طراحی متفاوت محصول نیز نیاز دارند و به نظر ایسوس با توجه ویژه به همه این فاکتورهاست که لپ تاپ ASUS ZenBook Pro 16X OLED را طراحی کرده است؛ محصولی که نمی‌توانیم فقط به چشم یک گزینه خوب به آن نگاه کنیم و باید گفت که برای خالقان محتوا یک لپ‌تاپ همه چیز تمام خواهد بود.

این لپ‌تاپ قادر به ارائه عملکرد فوق‌العاده‌ای برای کارهای خلاقانه با بار پردازشی سنگین است که شانه به شانه بهترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ می‌تواند به هدف این گروه نزدیک شود. در کنار ویژگی‌های پردازشی، ارگونومی عالی و زاویه سومی که در بخش اتصال کیبورد و تاچ پد ایجاد شده، کمک می‌کند تا کار کردن با این لپ‌تاپ در مدت زمان طولانی میسر شود. فراموش نکنید که این لپ‌تاپ در مقایسه با لپ‌تاپ‌های مخصوص گیم هم‌رده خود بسیار سبک‌تر و نازک‌تر بوده که این مورد نیز می‌تواند فاکتوری مهم باشد که به عنوان یک ادیتور فیلم یا گرافیست رده بالا، دیگر مجبور به انتخاب لپ‌تاپ‌های گیمینگ نباشید.

بهترین لپ تاپ ۲۰۲۳ برای گرافیک و طراحی

بهترین لپ تاپ های گیمینگ 2023

Asus ZenBook Pro Duo 14 2023

شروع قیمت از ۲۳۵۰ دلار

لپ تاپ ASUS Zenbook Pro 16X OLED در یک نگاه

مزایا

معایب

  • دو نمایشگر عالی OLED با کیفیت و عملکرد کاربردی
  • قدرت سخت افزاری مناسب
  • طراحی خلاقانه و ارگونومیک
  • پشتیبانی از قلم هوشمند ASUS Pen 2.0
  • وزن کم در مقایسه با کلاس کاری
  • صدای زیاد سیستم کولینگ
  • اشغال فضای بیشتر از مدل‌های ساده روی میز کار
  • قابلیت‌های ارتقا محدود

جدول مشخصات لپ تاپ ASUS Zenbook Pro 16X OLED

نمایشگر

پنل AMOLED سایز ۱۴٫۵ اینچ با رزولوشن ۲٫۸K و نمایشگر دوم ۱۲٫۷ اینچ

پردازنده

 تا Intel Core i9-13900H

گرافیک

 تا Nvidia GeForce RTX 4060

رم و حافظه

حافظه رم تا ۱۶ گیگابایت و حافظه داخلی تا ۲ ترابایت

وزن

۱٫۸ کیلوگرم

باتری

شارژدهی ۵٫۵ ساعت برای کاربردهای عادی

 

بدون هیچ شک و تردیدی بهترین لپ تاپ ۲۰۲۳ عرضه شده برای طراحان، گرافیست‌ها و حتی تولیدکنندگان محتوا لپ‌تاپ ZenBook Pro 14 Duo از شرکت ایسوس است؛ یک دستگاه خلاقانه و قدرتمند که به دو نمایشگر مجهز شده است. نمایشگر اصلی ۱۴٫۵ اینچی این لپ‌تاپ دارای صفحه نمایش OLED با رزولوشن ۳K و نسبت تصویر ۱۶:۹ است که رنگ‌ها و جزئیات را با دقت بسیار بالا نشان می‌دهد و نمایشگر لمسی دوم ۱۲٫۶ اینچی دیگری به نام ScreenPad Plus که در بالای صفحه کلید قرار گرفته و می‌تواند به عنوان یک صفحه نمایش اضافی، یک صفحه کلید مجازی، یک نوار ابزار سفارشی یا یک پنل کنترل برای برنامه‌های خلاقانه استفاده شود.

این لپ‌تاپ با پردازنده Intel Core i9-13900H، کارت گرافیک قدرتمند RTX 4060، حافظه رم ۱۶ گیگابایتی و حافظه داخلی SSD دو ترابایتی از سرعت و عملکرد بالایی برخوردار بوده و می‌تواند برای اجرای بازی‌ها و برنامه‌های گرافیکی مناسب باشد. در کنار موارد فوق شارژدهی بیش از ۵٫۵ ساعت نیز تضمین کننده آن است که در یک روز کار بتوانید بدون دغدغه و نگرانی از لپ‌تاپ خود در منزل یا محیط کار استفاده کنید.

در همین رابطه بخوانید:

– راهنمای انتخاب بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی

لپ‌تاپ زنبوک پرو ۱۴ دوئو با طراحی زیبا و بدنه ای از آلومینیوم تنها ۱٫۸ کیلوگرم وزن داشته و شرکت ایسوس انبوه درگاه‌های ارتباطی مانند پورت USB-C با پشتیبانی از Thunderbolt 4، پورت USB-A 3.2، پورت HDMI 2.0، جک هدفون و ریدر کارت microSD را روی آن قرار داده است. در نهایت باید گفت که لپ‌تاپ زنبوک پرو ۱۴ دوئو یک دستگاه ایده‌آل برای خلاقان، طراحان، نویسندگان و کاربرانی است که به دنبال یک لپ تاپ با قابلیت‌های منحصر‌به‌فرد و کارایی بالا هستند. این لپ‌تاپ که در لیست حرفه ای ترین لپ تاپ ۲۰۲۳ برای طراحی قرار دارد، می‌تواند تجربه کاری و تفریحی شما را به سطح جدیدی برساند.

جمع‌بندی قوی ترین لپ تاپ سال ۲۰۲۳

در این مطلب تلاش کردیم که با بررسی جدیدترین لپ‌تاپ‌های عرضه شده در دو سال گذشته، بهترین لپ تاپ های ۲۰۲۳ مناسب افراد مختلف با اهداف مختلف را انتخاب کنیم. فراموش نکنید که انتخاب بهترین لپ تاپ ۲۰۲۳ برای دو فرد یکسان به هیچ عنوان نتیجه یکسان ندارد. در واقع با توجه به آنکه افراد مختلف نیازها و اهداف مختلف در خرید لپ‌تاپ دارند بهتر است متناسب با نیازهای آنها، بهترین و قوی ترین لپ تاپ سال ۲۰۲۳ را برایشان انتخاب کرد. با وجود این و بررسی فاکتورهای عمومی برای انتخاب بهترین لپ‌تاپ در رده‌‌های کاربری مختلف، بهترین لپ‌تاپ‌ها برای تولیدکنندگان محتوا، گیمرها، دانشجویان، افرادی که نیاز به جابجایی فراوان و … را دارند به شما معرفی کردیم.

پاسخ به سوالات پرتکرار

چه برندهایی بهترین مارک لپ تاپ در سال ۲۰۲۳ هستند؟

بنابر بررسی‌های سایت Global Brands Magazine بهترین برندهای لپ تاپ سال ۲۰۲۳ شامل اپل، اچ پی، لنوو، دل، ایسر، ایسوس، ام اس آی، مایکروسافت، ریزر و سامسونگ هستند.

چه پردازنده‌هایی برای لپ تاپ‌های سال ۲۰۲۳ مناسب‌تر هستند؟

هر چه پردازنده جدیدتر با فناوری بروزتر برای یک لپ‌تاپ انتخاب شود، برای بحث آینده‌نگری و استفاده طی سالیان بعد، بهتر خواهد بود. در سال ۲۰۲۳ پیشنهاد ما انتخاب لپ‌تاپ‌هایی است که حداقل از پردازنده نسل ۱۲ و ۱۳ اینتل یا رایزن ۵۰۰۰، ۶۰۰۰ یا ۷۰۰۰ شرکت AMD استفاده کنند.

چه مواردی را باید در انتخاب صفحه‌نمایش لپ تاپ در نظر داشت؟

برای افرادی که به تولید محتوا به صورت جدی می‌پردازند یا افرادی که در طول روز ساعات زیادی را با لپ‌تاپ کار می‌کنند باید انتخاب صفحه نمایش با کیفیت بالا را در اولویت قرار داد.

چه لپ تاپ‌هایی برای کاربری‌های روزمره، بازی، مهندسی و طراحی مناسب هستند؟

طبق بررسی‌های به عمل آمده در این لیست، بهترین مدل لپ تاپ های ۲۰۲۳ برای امور روزمره لپ‌تاپ اپل MacBook Air M1 یا لپ‌تاپ HP Pavilion Aero 13، برای امور بازی لپ‌تاپ‌هایی مانند MSI GT77HX 13VI، Alienware m18 یا Asus ROG Zephyrus G14، برای امور مهندسی لپ‌تاپ Apple MacBook Air M2 و برای امور طراحی لپ‌تاپ ASUS ZenBook Pro 16X OLED بهترین گزینه‌ها در سال ۲۰۲۳ هستند.

چه لپ‌تاپ‌هایی دارای شارژدهی، وزن و ابعاد بهینه هستند؟

لپ‌تاپ‌هایی که از جدیدترین نسل پردازنده‌ها و نسخه‌های کم‌مصرف آنها استفاده می‌کنند معمولاً بالاترین میزان شارژدهی را داشته و در عین حال در ابعاد کوچکتر و وزن کمتر عرضه می‌شوند. طی چند سال گذشته لپ‌تاپ‌های با بدنه منیزیم نیز در بازار عرضه شده‌اند که وزن آن‌ها زیر یک کیلوگرم است

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 203 views بار دسته بندی : مقاله و آموزش تاريخ : 20 نوامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.