دریچه تکنولوژی آپدیت وصله‌ی امنیتی از بروزرسانی سیستم‌عامل iOS آیفون مستقل می‌شود - ژوانا

شاید شما هم از دسته کاربرانی باشید که نسخه‌های قدیمی‌تر سیستم‌عامل iOS گوشی اپل خود را بیشتر از نسخه‌های به‌روز می‌پسندید اما از طرفی به بروزرسانی‌های امنیتی جدید نیز احتیاج دارید. با اینکه تاکنون چنین امکانی فراهم نبود اما به نظر می‌رسد اپل چاره‌ای برای رفع آن اندیشیده است.

به گزارش رسانه‌ی ۹to5Mac، کدهای یافت شده در آخرین نسخه‌ی بتای سیستم‌عامل iOS 14.5 نشان می‌دهد اپل قرار است تغییر بزرگی را در سیاست انتشار آپدیت خود رقم بزند.

تا پیش از این شاهد آن بودیم که بروزرسانی سیستم‌عامل و نصب وصله‌های امنیتی جدید تنها به طور همزمان امکان‌پذیر بود و کاربر نمی‌توانست به دلخواه بروزرسانی مورد نظر خود را انجام دهد.

اما اکنون با بررسی کدهای نسخه‌ی بتای سیستم‌عامل iOS 14.5 متوجه شده‌اند که آپدیت امنیتی گوشی آیفون برای بروزرسانی سیستم‌عامل دستگاه اجباری نیست. این ویژگی کاربر را قادر می‌سازد بدون تغییر نسخه‌ی سیستم‌عامل مورد استفاده‌ی خود و بروزرسانی آن به آخرین نسخه، از جدیدترین وصله‌های امنیتی بهره‌مند گردد.

iosupdate.jpg

برای مثال شما می‌توانید نسخه‌ی iOS 13 را بر روی گوشی آیفون خود داشته باشید و در عین حال از پکیج امنیتی به‌روز اپل استفاده کنید. این قابلیت می‌تواند برای جمعی از کاربران بسیار مفید باشد چرا که بعضاً کار با نسخه‌های قبلی سیستم‌عامل راحت‌تر و مصرف باتری آن کمتر استو گاهی اوقات هم کاربر صرفاً به نسخه‌ی قبلی iOS عادت دارد و آن را می‌پسندد. بدین شکل نی‌تواند علاوه بر نگه داشتن نسخه‌ی سیستم‌عامل مورد علاقه‌ی خود، امنیت دستگاه را نیز تضمین کند.

این قابلیت عملکردی نظیر مورد مشابه در macOS دارد که در آن هم می‌توان وصله‌ی امنیتی به‌روز را جدای از بروزرسانی سیستم‌عامل دریافت کرد.

با اینکه به نظر می‌رسد چیز زیادی تا عرضه‌ی بروزرسانی iOS 14.5 فاصله نداشته باشیم اما هنوز مشخص نیست که این قابلیت جالب و کاربردی چه زمانی به نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل آی‌اواس اضافه خواهد شد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 131 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 29 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها