دریچه تکنولوژی آیفون 15 بخریم یا نخریم؟ - ژوانا

شب گذشته اپل در رویداد واندرلاست خود از گوشی‌های سری آیفون ۱۵ رونمایی کرد و حالا این سوال در ذهن بسیاری از کاربران شکل گرفته که آیا آیفون ۱۵ و دیگر برادرانش ارزش خرید را دارند؟ اصولاً کاربر ایرانی بهتر است برای خرید گوشی‌های این سری هزینه کند یا خیر؟ در ادامه سعی خواهیم کرد از جوانب مختلف به این سوال پاسخ دهیم.

برای پانزدهمین بار، اپل از نسل جدید گوشی‌های آیفون خود رونمایی کرد که به مانند چندین سال گذشته کمترین تغییر در طراحی این محصولات مشاهده شده ولی همچنان تیم کوک و همکارانش در اپل مدعی انبوه بروزرسانی‌ها و ارتقاها برای این سری گوشی هستند که مجدداً آنها را به بهترین انتخاب کاربران تبدیل می‌کند.

فهرست مطالب این مقاله:

– آیا آیفون ۱۵ ارزش خرید دارد؟
– اگر در داخل ایران هستید
– اگر در خارج ایران هستید
  – به این دلایل آیفون ۱۵ نخرید
  – به این دلایل آیفون ۱۵ بخرید
– جمع بندی

دلایل خرید آیفون 15

اما فارغ از کلیه این بروزرسانی‌ها، این که بهتر است برای خرید یکی از گوشی‌های سری آیفون ۱۵ هزینه کنیم یا نه، سوالی است که کاربران ایرانی باید با گزاره‌های بیشتری در مقایسه با دیگر کاربران به آن فکر کنند.

سال گذشته و به دلایلی که هیچ‌گاه به صورت رسمی اعلام نشد، رجیستری آیفون ۱۴ در ایران صورت نگرفت و از اسفند ماه ۱۴۰۱ به بعد نیز واردات این گوشی به کشور به صورت عمومی، ممنوع اعلام شد. این بدان معناست که هر کدام از دستگاه‌های سری آیفون ۱۴ که در حال حاضر در بازار ایران وجود دارند، یا قاچاق شده یا به صورت مسافری وارد شده و سپس راهی ویترین مغازه‌ها شده‌اند.

در همین رابطه بخوانید:

– دبیر انجمن وارد کنندگان موبایل: آیفون ۱۵ رجیستر نخواهد شد!

همچنین مهدی عبقری، دبیر انجمن واردکنندگان موبایل نیز تنها ساعاتی پیش از معرفی رسمی گوشی‌های سری آیفون ۱۵ اعلام کرد که این گوشی‌ها نیز در ایران رجیستر نخواهند شد و نباید به فراهم شدن شرایط فروش و عرضه عادی آنها در بازار ایران امید داشت.

مقایسه آیفون 15 با آیفون 14

جدای از موارد فوق و در عرض همین چند ساعتی که از معرفی آیفون ۱۵ می‌گذرد این سوال از سوی بسیاری از کاربران مطرح شده که آیا خرید آیفون ۱۵ به صرفه است یا می‌توانیم برای خرید این گوشی صبر کنیم؟

آیفون ۱۵ ارزش خرید دارد؟

پاسخ به سوال خریدن یا نخریدن آیفون ۱۵ را به صورت کلی در این مطلب به دو بخش تقسیم می‌کنیم؛ اگر در ایران هستید یا اگر در خارج از کشور زندگی می‌کنید! قبل از هر توضیحی این جدول از مقایسه ۴ گوشی آیفون نسل جدید را ببینید:

مشخصه آیفون ۱۵ آیفون ۱۵ پلاس آیفون ۱۵ پرو آیفون ۱۵ پرو مکس
نمایشگر

۶٫۱-inch 2556 در ۱۱۷۹ Super Retina XDR 

۶٫۷-inch 2796 در ۱۲۹۰ Super Retina XDR 

۶٫۱-inch 2556 در ۱۱۷۹ Super Retina XDR 

۶٫۷-inch 2796 در ۱۲۹۰ Super Retina XDR 

پردازنده

Apple A16 Bionic

Apple A16 Bionic

Apple A17 Pro

Apple A17 Pro

حافظه

۱۲۸GB / 256GB / 512GB / 1TB

۱۲۸GB / 256GB / 512GB / 1TB

۱۲۸GB / 256GB / 512GB / 1TB

۲۵۶GB / 512GB / 1TB

دوربین

Dual-camera system (48-MP main camera, 12-MP ultrawide)

Dual-camera system (48-MP main camera, 12-MP ultrawide)

Triple-camera system (48-MP main camera, 12-MP ultrawide, 12-MP 3x telephoto)

Triple-camera system (48-MP main camera, 12-MP ultrawide, 12-MP 5x telephoto)

باتری (اجرای ویدئو)

تا ۲۰ ساعت

تا ۲۶ ساعت

تا ۲۳ ساعت

تا ۲۹ ساعت

ابعاد و وزن

۱۴۷٫۶ در ۷۱٫۶ در ۷٫۸  میلی متر
۱۷۱ گرم

۱۶۰٫۹ در ۷۷٫۸ در ۷٫۸ میلی‌متر
۲۰۱ گرم

۱۴۶٫۶ در ۷۰٫۶ در ۸٫۳ میلی‌متر
۱۸۷ گرم

۱۵۹٫۹ در ۷۶٫۷ در ۸٫۳ میلی‌متر
۲۲۱ گرم

جنس بدنه

آلومینیوم

آلومینیوم

تیتانیوم

تیتانیوم

رنگ ها

مشکی، آبی سبز، زرد، صورتی

مشکی، آبی سبز، زرد، صورتی

سیاه، سفید، آبی، تیتانیوم طبیعی

سیاه، سفید، آبی، تیتانیوم طبیعی

USB-C

USB 2

USB 2

USB 3

USB 3

در همین رابطه بخوانید:

– مقایسه گوشی های سری آیفون ۱۵ و آیفون ۱۴ در مقابل هم [+ جدول مشخصات]
– مقایسه گوشی آیفون ۱۵ پرو مکس و پرچم‌داران اندرویدی [+ جدول مقایسه مشخصات]

اگر در ایران زندگی می‌کنید

اگر محل زندگی شما در مرزهای سرزمینی ایران است و قصد دارید از آیفون ۱۵ به عنوان گوشی اصلی خود برای برقراری ارتباط با دیگران، استفاده از شبکه‌های اجتماعی، وبگردی و به صورت کلی، امور عمومی استفاده کنید، بدیهی است که نیازی ندارید تا ادامه این مقاله را بخوانید و بهتر است بگوییم که نباید آیفون ۱۵ یا دیگر برادران آن را بخرید. در واقع وقتی گوشی رجیستر نشود یا نتوانید بدون مشقت و دردسر از آنتن موبایل و شبکه‌های داده آن استفاده کنید، این محصول تنها یک کامپیوتر کوچک خواهد بود که قابلیت اتصال به وای فای را برای دریافت داده‌های اینترنتی دارد و نمی‌تواند در هر مکانی، به شما خدمات تمام و کمال خود را ارائه دهد.

البته در این شرایط کاربرانی هستند که بیشتر به خاطر کارکرد دوربین، بهترین و پیشرفته‌ترین محصولات را انتخاب می‌کنند؛ این افراد می‌توانند بلاگرها، مدیران شبکه‌های اجتماعی و غیر باشند. توصیه ما به این افراد آن است که گوشی را به عنوان یک دستگاه برای اتصال به اینترنت انتخاب کرده و با هات اسپات کردن آن، نقطه اتصال به اینترنت برای آیفون ۱۵ را ایجاد کنند.

اگر در خارج از ایران زندگی می‌کنید

وقتی قید رجیستری آیفون ۱۵ را از بخش بایدها و نبایدهای این گوشی برداریم، این محصول به یک دستگاه خوب و بسیار جذاب تبدیل می‌شود که حالا می‌توانیم در مورد آن به صورت عادی صحبت کنیم. با توجه به این وضعیت به شما می‌گویم که اگر به دنبال چه کارکردهایی هستید بهتر است آیفون ۱۵ و دیگر محصولات اپل را بخرید و در غیر این صورت چرا نباید آیفون ۱۵ بخرید. با توجه به دلایل زیر می‌توانید بین آیفون ۱۳، ۱۴، ۱۵ یا ۱۵ پرو، نسخه مد نظر خود را انتخاب کنید.

  

ارزش خرید آیفون 15

آیفون ۱۵ نخرید؛ چون طراحی و نمایشگر تکراری دارد

 حتی اگر بدنه تیتانیومی که در سری آیفون ۱۵ پرو جایگزین بدنه آلومینیومی شده را هم در نظر بگیریم، باز هم آیفون ۱۵ همان آیفون ۱۴ خواهد بود که اندکی بَزَک شده است. در حالی که آیفون ۱۵ دارای بریدگی Dynamic Island به روز شده و نمایشگر با روشنایی بالاتر است، تمام جنبه های دیگر نمایشگر دقیقاً مانند قبل هستند. هنوز هم یک صفحه نمایش ۶٫۱ اینچی Super Retina XDR OLED با همان رزولوشن را داریم که با نرخ مشخص ۶۰ هرتزی بروز می‌شود.

در واقع یک انتظار بسیار ساده این بود که اپل این نرخ را به ۹۰ هرتز ارتقا دهد تا ما هم یوغ بسیاری از انتقادات را از گردن این گوشی رداریم ولی پنل نسخه پایه ۱۵ کیلومترها از پنل ۱۲۰ هرتزیLTPO OLED  در آیفون ۱۵ پرو که ویژگی انحصاری Always-On Display (AOD) را نیز حفظ نموده، فاصله دارد. اپل همچنین حاشیه‌های ۱۵ پرو را کوچکتر کرده و آن را بسیار شیک‌تر از آیفون ۱۵ ساده کرده است. با این وجود اگر همچنان یک دستگاه گوشی آیفون ۱۳ دارید و نمایشگر بالاترین اولویت را برایتان دارد بهتر است سراغ آیفون های ۱۴ و ۱۵ نروید.

آیفون ۱۵ نخرید؛ چون عملکرد پردازشی متحول‌شده‌ای ندارد

چیپست A16 داخل آیفون ۱۵ یک به‌روزرسانی تکراری نسبت به A15 است که در دو نسل قبلی آیفون استفاده می‌شد؛ یک پردازنده  ۶ هسته‌ای با ۲ هسته قدرتمند و ۴ هسته کارآمد در کنار یک پردازنده گرافیکی  ۵هسته‌ای و موتور عصبی ۱۶ هسته‌ای. مطمئناً، در مقایسه با تراشه A15 قدیمی‌تر ۵ نانومتری در آیفون ۱۴ که  با فرآیند ساخت ۴ نانومتری تولید می‌شد می‌توان ارتقای خوبی در این گوشی دید، اما همانطور که در بررسی سال گذشته آیفون ۱۴ پرو دیدیم، عملکرد این گوشی آنچنان که تصور می‌شود، متحول شده و ارتقا یافته نبوده است؛ با استناد به این تغییر شاید بهتر باشد بگوییم که اگر به دنبال عملکرد فضایی هم هستید، بهتر است سراغ خرید گوشی آیفون ۱۵ نروید.

در همین رابطه بخوانید:

– بررسی گوشی اپل آیفون ۱۴ پرو؛ ظاهری آشنا با تجربه‌ای متفاوت [تماشا کنید]
– بررسی و مقایسه دوربین iPhone 14 Pro و Galaxy S22 Ultra [تماشا کنید]

قدرت پردازشی آیفون 15

اما آیفون ۱۵ پرو با یک تراشه کاملا جدید ۳ نانومتری اپل A17 Pro اولین تراشه در نوع خود است که در بازار عرضه می شود. این تراشه نوید عملکرد پردازشی تا ۱۰ درصد بیشتر و GPU تا ۲۰ درصد قوی‌تر را می‌دهد که حتی می‌تواند بازی‌ها کلاس کنسول مانند Resident Evil Village و Assassin’s Creed Mirage که سال آینده با Ray Tracing و به صورت ویژه برای سری آیفون ۱۵ پرو عرضه می‌شوند، را اجرا کنند.

همچنین باید به شکاف رم ۲ گیگابایتی بین مدل‌های پایه و پرو اشاره کنیم؛ آیفون ۱۵ به ۶ گیگابایت رم مجهز است در حالی که ۱۵ پرو دارای ۸ گیگابایت رم است که منجر به پشتیبانی طولانی‌مدت و عملکرد بهتر آن در اجرای انبوه نرم‌افزارهای همزمان خواهد شد. پس شاید بهتر باشد بگوییم که به این دلیل آیفون ۱۵ ارزش خرید ندارد و بالعکس، سری ۱۵ پرو دارند!

آیفون ۱۵ نخرید؛ چون دوربین نسخه پایه تفاوت زیادی با نسخه پرو دارد 

آیفون ۱۵ دوربین اصلی خود را تقویت نموده که اکنون دارای سنسور ۴۸ مگاپیکسلی است، اما طبق معمول، اپل بهترین دوربین‌ها را برای عرضه در مدل‌های Pro خود انتخاب می‌کند. آیفون ۱۵ پرو دارای سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با پیکسل‌های ۱٫۲۲ میکرومتری، دیافراگم f/1.78 و تثبیت‌کننده sensor-shift نسل دوم است. گوشی آیفون ۱۵ Pro همچنین دارای حقوق انحصاری برای ثبت تصویر ProRAW است که به شما امکان می دهد حداکثر استفاده را از حسگر دستگاه ببرید و بدون محدودیت بالاترین کیفیت عکاسی اپل را از دستگاه خود حاصل نمایید.

آیفون 15 خوبه؟

یک ماژول تله فوتو واقعی در ۱۵ Pro با زوم اپتیکال ۳ برابر وجود دارد که در هیچ بخشی از اپتیک آیفون ۱۵ پایه یافت نمی شود. نسخه‌های آیفون ۱۵ Pro همچنین از حالت های زوم دیجیتال ۲۸ میلی متری و ۳۵ میلی متری برای عکس های پرتره با سوژه‌های با تحرک بیشتر نیز پشتیبانی می‌کنند و حتی می توانید یکی از این سوژه‌ها را به عنوان سوژه اصلی انتخاب نموده و تصاویر هیجان‌انگیزی خلق کنند. اتفاق جذاب دیگر استفاده از لرزشگیر اپتیکال، حتی برای عکاسی سلفی با دوربین گوشی آیفون ۱۵ پرو است که حاوی یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی و بسیار شفاف خواهد بود.

تراشه جدید A17 همچنین به مدل‌های ۱۵ پرو اجازه می‌دهد تا با پشتیبانی از نمایه رنگی ACES و همچنین ویدیوهای فضایی سه‌بعدی که با هدست ویژن پرو سازگار است، با سرعت ۴K و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه در ProRes RAW ویدئوهایی ضبط کنند که پیش از این هیچ گوشی هوشمندی قادر به انجام آنها نبوده است.

آیفون 15 بخرم؟

آیفون ۱۵ نخرید؛ چون سرعت USB-C پایین‌تری دارد

USB-C یک ارتقای بسیار دلپذیر برای آیفون ۱۵ است، اما پیشرفت معنی‌دار سرعت انتقال داده را نسبت به کانکتور Lighting به ارمغان نمی‌آورد. در واقع به علت وابستگی به پروتکل USB 2.0 در قلب این ارتباط، درگاه ارتباط بی‌سیم بسیار کُندتر از تصور شما خواهد بود. این بدان معنی است که شما همان سرعت انتقال حداکثر ۴۸۰ مگابیت بر ثانیه را خواهید داشت در حالی که کانکتور USB Type-C 3.0 در گوشی‌های سری آیفون ۱۵ پرو سرعتی تا ۱۰ گیگابیت بر ثانیه (یعنی بیش از ۲۰ برابر سریعتر از درگاه‌های مورد استفاده در آیفون ۱۵ ساده و پلاس) را ارائه می‌دهند.

آیفون 15 بخرم یا آیفون 14

اپل در مراسم رونمایی از گوشی‌های آیفون ۱۵ به صورت رسمی از یک قابلیت بسیار مفید و مخصوص بلاگرها رونمایی کرد و آن قابلیت ضبط مستقیم محتوای ویدئویی در حالت ProRes 4K 60fps روی حافظه جانبی (مسلماً SSD) است. با استفاده از این قابلیت می‌توانید ویدئوهای خود را بدون ترس از فضای محدود حافظه ضبط کنید و سپس به ویرایش آنها بپردازید. البته همانطور که گفته شد، این قابلیت نیز مخصوص سری پرو است!

با وجود توضیحات فوق اگر قیمت عامل اصلی تعیین کننده برای شما باشد، همچنان می‌توانید آیفون ۱۳ را انتخاب کنید که توسط اپل و حتی در داخل ایران نیز با قیمت‌های تعدیل شده عرضه می شود. در نهایت باید گفت با توجه به فاکتورهای فوق با خرید آیفون ۱۳، در مقایسه با آیفون ۱۵ نسخه پایه، چیز زیادی را از دست نخواهید داد.

قابلیت های برتر آیفون 15

آیفون ۱۵ بخرید؛ اگر شما عاشق گرفتن عکس های پرتره هستید

مهم نیست که کدام مدل آیفون ۱۵ را انتخاب کنید، این گوشی‌ها همگی در نسخه ۱۵ دچار تحولی در عکاسی پرتره شده‌اند. با وجود محصولات پرچمدار می‌توان گفت که این روزها عکس‌های پرتره بسیار قدرتمندتری را اشهد هستیم ولی امسال اپل اعلام کرد که سری آیفون ۱۵ عکس‌های پرتره را با جزئیات بسیار بیشتر و رنگ غنی‌تری می‌گیرد. این عکس ها در شرایط کم نور نیز بسیار جذاب‌تر و بهتر از مدل‌های سالیان گذشته به نظر می رسند.

مقایسه آیفون 15 و آیفون 13

نکته دیگر این است که در رابط کاربری دوربین این گوشی‌ها، برای استفاده از این ویژگی دیگر نیازی نیست که روی دکمه حالت پرتره ضربه بزنید. می‌توانید به سادگی عکس گرفته شده را بعداً در برنامه Photos گوشی، آیپد یا مک خود ویرایش کنید. نکته دیگر این است که نرم افزار جدید، قابلیت گرفتن عکس‌های پرتره از سگ و گربه را نیز اضافه کرده که برای افرادی که حیوان خانگی دارند نیز بسیار جذاب خواهد بود.

ارزش خرید آیفون 15 بالاست

آیفون ۱۵ بخرید؛ اگر همیشه در تلاش برای یافتن چیزها و افراد هستید

اگر از آن دسته افرادی هستید که دائماً چیزهایی را از دست می دهید، خوشحال خواهید شد که اپل نسل دوم تراشه Ultra Wideband جدید خود را در دل آیفون ۱۵ (و نسل ۹ اپل واچ و اپل واچ اولترا ۲) جای داده است. دستگاه های دارای این تراشه می توانند از طریق Find My از سه برابر دورتر از نسل قبلی یکدیگر را شناسایی کنند.

این قابلیت به شما امکان می‌دهد از جستجوی دقیق اپل (و پشتیبانی از Apple AirTag) برای یافتن افراد دیگر استفاده کنید. بنابراین، مهم نیست که دوست خود را در یک مکان شلوغ پیدا نکنید یا فقط در تلاش هستید تا جایی که اپل واچ خود را جا گذاشته اید، پیدا کنید، مجموعه ۲۰۲۳ اپل به شما کمک می‌کند همه چیز را به سرعت بیابید.

برتری آیفون 15 بر 14

آیفون ۱۵ بخرید؛ اگر به یک صفحه نمایش روشن تر نیاز دارید

هر ساله یکی از نکات بارز ارتقا یافته در محصولات اپل، ارتقای شدت تابش نور زمینه نمایشگر محصولات آیفون است که امسال نیز اتفاق افتاده است. در حالی که آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس به روشنایی ۸۰۰ نیت در شرایط عادی (با حداکثر روشنایی ۱۲۰۰ نیت در حالت بیشینه) می‌رسند، پنل‌های نمایشگر مورد استفاده در آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس به حداکثر روشنایی HDR 1600 نیت و حداکثر روشنایی در فضای باز ۲۰۰۰ نیت می‌رسند.

در واقع می‌توان گفت که اپل با تغییراتی اندک، پنل‌های نسل گذشته یعنی آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس را برای استفاده در نسخه‌های ۱۵ و ۱۵ پلاس، به خدمت گرفته است.

آیفون 15 خوب است

آیفون ۱۵ بخرید؛ اگر با گوشی خود در نهایت کیفیت بازی کنید

در حالی که آیفون ۱۵ (و آیفون ۱۵ پلاس) دارای تراشه A16 Bionic نسل قبل هستند، آیفون ۱۵ پرو دارای A17 Pro جدید است. بزرگترین تفاوت این دو نسل برای اکثر کاربران در بهبود عمر باتری است، زیرا آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس به ترتیب تا ۲۳ و ۲۹ ساعت پخش ویدئو رتبه بندی می شوند، در حالی که آیفون ۱۵ (۲۰ ساعت) و آیفون ۱۵ پلاس (۲۶ ساعت) ساعت) هر کدام سه ساعت کمتر از همتایان خود شارژدهی خواهند داشت.

اما شگفت‌انگیزترین خبر زمانی خواهد بود که بدانید پردازنده گرافیکی جدید A17 Pro به شما امکان می‌دهد بازی‌های کنسولی معروفی مانند Resident Evil Village، Resident Evil 4 Remake، Death Stranding و Assassin’s Creed Mirage را در آیفون ۱۵ پرو انجام دهید. اپل همچنین برای نورپردازی بهتر، ردیابی پرتو در سطح سخت‌افزار را نیز به این دو گوشی اضافه کرده است.

مشخصات دوربین آیفون 15 در برابر 14

آیفون ۱۵ بخرید؛ اگر عکس‌های Hi-Res می‌خواهید

اصلی ۴۸ مگاپیکسلی که با آیفون ۱۴ پرو معرفی شده بود این بار وارد آیفون ۱۵ شده و برای ایجاد تمایز، اپل آن را به قابلیت تنظیم فاصله کانونی در سه سطح مجهز کرده است: فواصل کانونی ۲۴ میلی‌متر، ۲۸ میلی‌متر و ۳۵ میلی‌متر، به شما کمک می‌کند تا انتخاب کنید چه بخش و اندازه از صحنه عکس‌برداری سوژه خود را در اختیار و کنترل خود بگیرید.

دوربین ۴۸ مگاپیکسلی آیفون ۱۵ پرو همچنین می تواند تصاویر HEIF با وضوح ۴ برابر بیشتر بگیرد. آیفون ۱۵ پرو مکس نیز طولانی‌ترین زوم اپتیکال اپل تا به امروز را با دوربین تله فوتو ۵x خود ارائه می‌کندکه فاصله کانونی ۱۲۰ میلی‌متری را با بازتاب نور چهار برابر ساختار شیشه‌ای تتراپریسم ارائه می‌کند.

آیفون 15 بخرم یا نخریم

آیفون ۱۵ بخرید؛ یک فانتزی باز درجه یک هستید!

آیفون ۱۵ و ۱۵ پرو برای جای دادن و جایگزین کردن، دکمه اکشن جدید سوئیچ Mute را کنار گذاشته اند، این دکمه جدید به صورت پیش فرض عملکردی مانند سوئیچ سکوت سال‌های قبل دارد و به شما امکان می دهد بین حالت زنگ و بی صدا جابجا شوید. با این حال، کسانی که دوست دارند به این دکمه برنامه داده و انبوه قابلیت‌های دیگر را از آن مطالبه کنند می‌توانند آن را به انحناء مختلف برنامه‌ریزی کنند. در نظر داشته باشید که عملکرد دکمه Action Mode به هیچ عنوان اولین در نوع خود نیست و برای مثال سامسونگ سال‌هاست که دکمه Bixby را با حالت برنامه‌پذیر در دل گوشی‌های خود جای داده است.

جمع بندی

به هر حال می‌توانیم بگوییم که هر چه باشد، آیفون ۱۵ به طریقی وارد بازار کشور می‌شود و اگر شما طلبه خرید آن باشید، بهتر است قبل از هر اقدامی، اهداف خود را مشخص کرده و با توجه به محدودیت‌ها و امکانات موجود، شرایط خرید این گوشی را بررسی کنید. در این مطلب تلاش کردیم تا فارغ از تعصبات، دلایلی که به واسطه آنها باید برای خرید یکی از مدل‌های آیفون ۱۵ اقدام شود را مورد بررسی قرار دهیم ولی در نهایت تصمیم‌گیری با خود شما خواهد بود. فراموش نکنید که هیچ کسی بهتر از شما نمی‌تواند نیازهایتان را مشخص کرده و هدفی که دنبال می‌کنید را دریابد.

اگر نظری متفاوت با عناوین ذکر شده در این مقاله دارید، آن را در بخش مقالات با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 263 views بار دسته بندی : مقاله و آموزش تاريخ : 14 سپتامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.