دریچه تکنولوژی اتریوم چیست؟ راهنمای کامل سرمایه‌گذاری و خرید اتریوم - ژوانا

اتریوم (Ethereum) بعد از بیت کوین به عنوان دومین ازر دیجیتال محبوب شناخته می‌شود. اما برخلاف بیت کوین و اکثر ارزهای دیجیتال دیگر، اتریوم تنها یک ابزار مبادله‌ای ساده یا ذخیره ارزش نیست. اتریوم خود را یک شبکه محاسباتی غیرمتمرکز می‌داند که مبتنی بر فناوری بلاکچین ساخته شده است.

اتریوم چگونه کار می‌کند؟
اتریوم نیز مانند همه ارزهای دیجیتال بر اساس شبکه بلاکچین کار می‌کند. بلاکچین یک دفتر عمومی غیرمتمرکز و توزیع شده است که در آن تمام معاملات و تراکنش‌ها تأیید و ثبت می‌شوند.

توزیع شده یعنی هر فردی که در شبکه اتریوم مشارکت دارد یک نسخه مشابه از این دفتر را در اختیار داشته و اجازه دارد تمام تراکنش‌های گذشته را ببیند. غیر متمرکز به این معناست که این شبکه توسط هیچ نهاد متمرکزی کنترل یا اداره نمی‌شود. در مقابل، مدیریت آن توسط همه دارندگان دفتر توزیع شده انجام می‌شود.

برای حفظ امنیت تراکنش‌های بلاکچین و تأیید معاملات از تکنیک رمزنگاری استفاده می‌شود. مشارکت‌کنندگان از رایانه‌ها برای «استخراج» یا حل معادلات پیچیده ریاضی استفاده می‌کنند تا هر تراکنش را در شبکه تأیید کرده و بلوک‌های جدیدی را به بلاکچینی که در قلب سیستم است اضافه کنند. به این شرکت‌کنندگان بابت این کار در قالب توکن‌های ارز دیجیتال پاداش داده می‌شود. در مورد سیستم اتریوم، به این توکن‌ها اتر (ETH) گفته می‌شود.

از اتر می‌توان برای خرید و فروش کالاها و خدمات مانند بیت کوین استفاده کرد. همچنین، اتر طی سال‌های اخیر با افزایش سریع قیمت مواجه شده و به یک ابزار معاملاتی سودآور تبدیل شده است. اما آنچه در مورد اتریوم منحصر به فرد است این است که کاربران می‌توانند اپلیکیشن‌هایی بسازند که مانند یک نرم‌افزار در رایانه روی این بلاکچین «اجرا» شوند. این اپلیکشن‌ها می‌توانند داده‌های شخصی را ذخیره کرده و انتقال دهند یا تراکنش‌های پیچیده مالی را انجام دهند.

خرید اتریوم

تفاوت اتر و اتریوم
شما می‌توانید از اتر به عنوان یک ارز دیجیتال برای تراکنش‌های مالی، به عنوان سرمایه‌گذاری یا ذخیره ارزش استفاده کنید. اتریوم شبکه بلاکچینی است که اتر در آن نگهداری و مبادله می‌شود. البته، این شبکه توکن‌های بسیار زیادی را غیر از اتر نگهداری می‌کند.

از شبکه اتریوم می‌توان برای ذخیره داده‌ها و اجرای اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز نیز استفاده کرد. افراد می‌توانند به جای میزبانی از نرم‌افزار روی سروری که مثلاً تحت مالکیت و کنترل گوگل یا آمازون است، میزبان اپلیکیشن‌ها روی بلاکچین اتریوم باشند. این امر به کاربران امکان می‌دهد داده‌های خود را در کنترل و اختیار خودشان داشته باشند. بدین ترتیب، هیچ مرجع مرکزی مدیریت همه چیز را در اختیار ندارد.

یکی از جذاب‌ترین موارد استفاده در مورد اتر و اتریوم، قراردادهای هوشمند هستند. مانند هر قرارداد دیگری، دو طرف در مورد تحویل کالا یا خدمات در آینده توافق می‌کنند. برخلاف قراردادهای متعارف، نیازی به حضور وکیل نیست: طرفین قرارداد را در بلاکچین اتریوم کدگذاری می‌کنند و پس از برقراری شرایط، قرارداد خودش اجرا شده و اتر را به طرف موردنظر تحویل می‌دهد.

اتریوم در مقابل بیت کوین
استفاده اصلی بیت کوین به عنوان یک ارز مجازی و ذخیره ارزش است. اتر نیز به عنوان یک ارز مجازی و ذخیره ارزش مطرح است، اما شبکه غیرمتمرکز اتریوم امکان ساخت و اجرای اپلیکیشن‌ها، قراردادهای هوشمند و سایر معاملات را در این شبکه فراهم می‌کند. بیت کوین این عملکردها را ندارد و تنها به عنوان یک ارز و ذخیره ارزش به کار می‌رود.

همچنین، اتریوم تراکنش‌ها را با سرعت بیشتری پردازش می‌کند. بلوک‌های جدید در شبکه بیت کوین هر ۱۰ دقیقه یک بار تأیید می‌شوند، در حالی که بلوک‌های جدید در شبکه اتریوم هر ۱۲ ثانیه یک بار اعتبارسنجی می‌شوند. همچنین توسعه اتریوم در آینده می‌تواند تراکنش‌های این شبکه را بیش از پیش تسریع کند. و آخرین تفاوت اتر و بیت کوین این است که هیچ محدودیتی در تعداد توکن‌های اتر وجود ندارد، در حالی که بیت کوین بیش از ۲۱ میلیون سکه نخواهد بود.

آیا بهتر است اتر بخریم؟
یک تصور غلط رایج در میان افرادی وجود دارد که تازه وارد شبکه اتریوم می‌شوند. شما خود اتریوم را خریداری نمی‌کنید، اتریوم یک شبکه است. در مقابل، اتر (ETH) را خریداری کرده و سپس از آن در شبکه اتریوم استفاده می‌کنید. همین موضوع باعث شده که اغلب به جای اتر از اتریوم استفاده می‌شود.

به چند دلیل می‌توان سرمایه‌گذاری در شبکه اتریوم را در نظر گرفت. اول، ارزش آن است که به عنوان یک ارز مجازی استفاده می‌شود. دوم، بلاکچین اتریوم وقتی به پروتکل جدید خود مهاجرت کند، جذاب‌تر خواهد شد. سوم اینکه هر چه افراد بیشتری از اپلیکیشن‌های توزیع شده اتریوم استفاده ‌کنند، تقاضا برای اتر (ETH) افزایش می‌یابد.

همچنین شبکه بلاکچین اتریوم یک به‌روزرسانی بزرگ هم در پیش رو دارد و تا یکی دو سال آینده به نسخه دوم ارتقا می‌یابد. در این به‌روزرسانی اتریوم از گواه اثبات کار به گواه اثبات سهام تغییر می‌کند. به‌عبارتی الگوریتم تامین امنیت و تایید تراکنش‌ها از استخراج به سهام‌گذاری عوض می‌شود و دیگر اتریوم قابل استخراج نخواهد بود. طی این به‌روزرسانی سرعت شبکه اتریوم بیشتر و کارمزد تراکنش‌‌ها کمتر می‌شود. به عقیده تحلیلگران اتریوم ۲ تاثیر بسیار مثبتی روی قیمت آن خواهد گذاشت.

نحوه خرید اتریوم
اگر علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری و خرید اتریوم هستید، می‌توانید یک بازار معاملاتی همتابه‌همتا مانند کوین نیک مارکت را امتحان کنید. در کوین نیک مارکت می‌توانید ارزهای دیجیتال را با قیمت‌های دلخواه سفارش‌گذاری کرده یا ارز دیجیتال خود را با قیمت پیشنهادی خودتان برای فروش بگذارید. بدین ترتیب، مشتری و فروشنده با هم معامله کرده و کوین نیک مارکت نیز تنها وظیفه برقراری و تضمین امنیت تراکنش‌ها و دارایی‌ها را به عهده دارد. کارمزد این معاملات کمتر بوده و همچنین از کیف پول مارکت نیز بهره‌مند خواهید شد که به صورت رایگان دراختیار شما قرار داده می‌شود. این کیف پول از نوع نیمه گرم بوده و از امنیت بسیار بالایی برخوردار است. به این معنی که بیشتر دارایی به صورت سرد و با امنیت بالا نگهداری شده و تنها بخش اندکی به صورت آنلاین در دسترس قرار دارد. بدین ترتیب، دارایی‌ها از دسترس هکرها در امان خواهند بود.

برای شرکت در این بازار معاملاتی نیز کافی است تا به سایت خرید اتریوم کوین نیک مارکت سر بزنید و مراحل ثبت نام و احراز هویت را انجام دهید. در حال حاضر، در کوین نیک مارکت ارزهای دیجیتال بیت کوین، اتریوم، لایت کوین، بیت کوین کش، بایننس کوین، ترون، چین لینک، دوج کوین، یونی سواپ، سوشی سواپ، ریپل و بایننس کوین خرید و فروش می‌شوند.

سلب مسئولیت: مطالب منتشرشده در بخش رپورتاژ آگهی توسط شرکت‌های ثالث تهیه شده و جنبه تبلیغاتی یا بیانیه خبری دارند. این مطالب صرفاً بازنشر شده و شهرسخت‌افزار مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 144 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 7 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها