دریچه تکنولوژی احتمال ارائه کارایی مشابه RTX 3070 توسط کارت گرافیک Xe-HPG DG2 اینتل - ژوانا

امسال اینتل عرضه اولین کارت گرافیک خود به نام Xe DG1 را به سازندگان OEM آغاز کرد اما حالا نوبت DG2 فرار رسیده و شاهد انتشار خبرهای جدید درباره آن هستیم. احتمالاً اولین کارت گرافیک گیمینگ اینتل قادر به رقابت با کارت‌های AMD Big Navi و Ampere انویدیا خواهد بود.

Xe DG1 به عنوان اولین کارت گرافیک اینتل دارای ۸۰ واحد اجرایی با ۴ گیگابایت حافظه ویدئویی LPDDR4X است و قدرت چشمگیری ندارد. این کارت در بهترین حالت با پردازنده گرافیکی MX350 انویدیا  قابل مقایسه است که بیشتر توانایی اینتل در ساخت پردازنده گرافیکی مجزا و کارت گرافیک را نشان می‌دهد.

Jt8G6z4QLeMEjigb.jpg

در چنین شرایطی نگاه‌ها به Xe-HPG (DG2) به عنوان دومین کارت گرافیک اینتل دوخته شده و این کمپانی اطلاعاتی ارائه کرده است که به درک بهتر ما از کارایی آن کمک می‌کند. اخیراً راجا کودوری به عنوان سکان دار بخش گرافیک اینتل، تصویری از کار بر روی پردازنده گرافیکی Iris Pro 5200 متعلق به سال ۲۰۱۲ میلادی منتشر کرده است و در توضیح آن گفته حالا با گذشت ۹ سال شاهد افزایش بیش از ۲۰ برابری کارایی پردازنده‌های گرافیکی این کمپانی هستیم.

پردازنده گرافیکی Iris Pro 5200 در بنچمارک ۳DMark Fire Strike امتیاز نزدیک به ۱,۴۰۰ را کسب کرده است، بنابراین ۲۰ برابر آن حدود ۲۸,۰۰۰ پوینت در بنچمارک مزبور خواهد بود. هرچند این اعداد تقریبی به تنهایی معنای خاصی ندارند، اما به نظر می‌رسد بیانگر کارایی نزدیک به کارت گرافیک RTX 3070 انویدیا و AMD RX 6800 باشند.

بر اساس شایعات پرچم‌دار پردازنده‌های گرافیکی Xe امسال اینتل دارای ۴,۰۹۶ سایه زن یا ۵۱۲ واحد اجرایی است و در دو نسخه ۸ و ۱۶ گیگابایتی با حافظه ۲۵۶ بیتی GDDR6 عرضه می‌شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 130 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 29 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها