دریچه تکنولوژی احتمال رفع مشکل دسترسی IP ایران به سرویس های گوگل - ژوانا

احتمالاً می دانید گوگل حالا از یک روش جدید برای تشخیص IP مبدأ و موقعیت واقعی کاربران استفاده می‌کند که موجب بی اثر شدن تغییر IP و استفاده از VPN برای دور زدن تحریم‌ها علیه ایران شده است. خبر خوب اینکه گفته می‌شود این مشکل ریشه فنی دارد و گوگل به دنبال تشدید محدودیت‌ها علیه کاربران ایرانی نیست.

هرچند چگونگی آن هنوز روشن نیست، اما حالا دیگر روش‌های تغییر IP برای پنهان کردن مبدأ ایران از بسیاری از سرویس‌های گوگل جواب نمی‌دهد و کاربران زیادی از استفاده از برخی از خدمات گوگل به واسطه تحریم‌ها علیه کشورمان محروم شده‌اند.

پیوست برای بررسی این ماجرا و علت آن سراغ خشایار نژاد، یکی از مدیران ایرانی گوگل رفته است. به گفته آقای نژاد بیشتر به نظر می‌رسد اتفاق اخیر ریشه در اشتباه‌های فنی داشته باشد و هیچ گونه تحریم یا محدودیت تازه‌ای علیه کاربران ایرانی مطرح نیست.

با این وجود آقای نژاد می‌گوید تعطیلات آخر هفته موجب شده فعلاً ایمیل‌ها بی پاسخ بماند اما آنها پیگیر ماجرا و اطلاع رسانی به کاربران ایرانی هستند. وی ابراز امیدواری کرد این مشکل برطرف شود و یک‌بار دیگر کاربران ایرانی قادر به استفاده از سرویس‌های گوگل باشند.

مدیر محصول گوگل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شایعه مسدود شدن دسترسی کاربران به دلیل نداشتن درآمد برای گوگل گفت این برداشت کاملاً اشتباه است و هرگز جایی در سیاست‌های کمپانی متبوعش ندارد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 171 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 6 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها