دریچه تکنولوژی اختصاص 60 گیگابایت اینترنت به هر کدام از دانشجویان و طلاب - ژوانا

همانطور که روز گذشته توسط وزارت ارتباطات اعلام شده بود نحوه اختصاص اینترنت به دانشجویان برای نیم‌ترم دوم تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ تغییر کرد. در این روش جدید به هر کدام از دانشجویان و طلاب سهیمه اینترنت اختصاصی برابر با ۶۰ گیگابایت اختصاص یافته که پس از ثبت نام در سامانه طراحی شده برای این موضوع، قابل استفاده خواهد بود.

روز گذشته بود که ستار هاشمی معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در صفحه توییتر خود اعلام کرد که با توجه به شکایات گسترده وارده در موضوع اختصاص اینترنت به دانشجویان و توجه به قانون تحصیل رایگان، قرار است تا روش اختصاص اینترنت به دانشجویان تغییر کند.

در ادامه شب گذشته محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات در حساب اینستاگرام خود نیز اعلام نمود که روش اختصاص اینترنت به دانشجویان نیازمند یک بازنگری اساسی است. جهرمی در همین زمینه، با اشاره به نیاز دانشجویان از آموزش مجازی در شرایط کرونا در اینستاگرام خود نوشت:

با مشورتی که با وزارت علوم داشته به جای رایگان کردن سایت‌های دانشگاه‌ها، به هر دانشجو و طلبه یک بسته ۶۰ گیگابایتی اینترنت اهدا می‌شود. همچنین وزارت ارتباطات برای ارائه این بسته به دانشجویان و طلبه‌ها اعلام کرده که به سایت  ICTGIFT.IR مراجعه و در آن ثبت‌نام کنند.

نکته مهمی که دانشجویان باید مد نظر قرار دهند آن است که بنا بر اعلام وزیر ارتباطات مهلت ثبت‌نام در این طرح تنها دو هفته است و امکان تمدید آن وجود ندارد.

جهرمی زمان شروع طرح اینترنت رایگان برای دانشجویان را اعلام نکرده ولی ظاهراً باید پس از ثبت‌نام و احراز هویت، امکان استفاده از آن میسر باشد.

البته همانطور که می‌دانید پیش از این استفاده از شبکه شاد برای دانش‌آموزان نیز رایگان اعلام شده بود که می‌تواند پس از گذشت یک سال از شروع گسترده آموزش آنلاین در کشور، تا حدی عدالت آموزشی عنوان شده در قانون اساسی و ایجاد شرایط (تقریباً) یکسان برای همه دانش‌آموزان و دانشجویان را تا حدی ایجاد کند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 258 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 17 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.