دریچه تکنولوژی ادعای جدید AMD گیمرها را نگران کرد: 8 گیگابایت حافظه گرافیکی برای بازی‌های 1440p کافی نیست - ژوانا

امروزه بسیاری از گیمرها به رزولوشن FHD یا همان ۱۰۸۰×۱۹۲۰ راضی نبوده و به دنبال رزولوشن بالاتر هستند. برای اجرای بازی‌های روز در رزولوشن ۱۴۴۰×۲۵۶۰ به چه میزان حافظه گرافیکی (VRAM) نیاز خواهیم داشت؟

شرکت‌های NVIDIA و AMD به تازگی کارت‌های گرافیک جدید خود در سری GeForce RTX 3000 و Radeon RX 6000 را معرفی کرده‌اند؛ اکثر مدل‌های موجود دارای بالای ۶ گیگابایت حافظه گرافیکی هستند. می دانیم که با افزایش رزولوشن در بازی‌ها، افزون بر تراشه گرافیکی، حافظه گرافیکی یا همان VRAM نیز بسیار حائز اهمیت است. حال AMD برای ترساندن و نگران کردن گیمرها، داده‌های جدیدی را منتشر کرده است.

با ورود بازی‌های نسل نهم می دانیم که سخت افزارهای قدیمی و ضعیف کارایی خود را از دست داده و باید به فکر قطعات جدید باشید. اما شاید بهتر باشد که با هوشمندی بهتری به سراغ قطعات جدید بروید. اگر نمایشگر شما از رزولوشن FHD پشتیبانی کرده و یا اجرا در این رزولوشن برای شما بسیار کافی است، جای نگرانی نیست؛ حتی کارت‌های گرافیک ۴ و ۶ گیگابایتی هم به خوبی از پس رندر بازی‌های نسل نهم در این وضوح بر می‌آیند.

اما اگر قصد بازی در یک پله بالاتر یعنی رزولوشن ۱۴۴۰×۲۵۶۰ را دارید، شاید بهتر باشد که حواستان به آزمایش جدید AMD باشد. تیم سرخ ادعا می‌کند که برای اجرای بازی‌های آینده با رزولوشن ۱۴۴۰×۲۵۶۰ به بیش از ۸ گیگابایت حافظه گرافیکی نیاز خواهید داشت. در سال گذشته هم انویدیا اعلام کرده بود که ظرفیت ۴ گیگابایتی در آینده نزدیک پاسخگوی بازی‌های نسل نهم نخواهد بود.

amdre-1.jpg

اما آیا حافظه گرافیکی بیش از ۸ گیگابایت واقعاً برای ما یک نیاز است؟ AMD ادعا می‌کند که بازی‌ها به سرعت در حال پیشرفت هستند؛ در آینده نزدیک، اجرای آنها در رزولوشن ۱۴۴۰×۲۵۶۰ به بیش از ۸ گیگابایت حافظه گرافیکی نیاز خواهد داشت. این شرکت بدین ترتیب به حافظه کارت‌های گرافیک خود بال و پر داده و آنها را مهم جلوه می‌دهد. این شرکت در ادامه اضافه می‌کند که کارت‌های گرافیکی مانند RTX 3070 و RTX 3060 Ti که دارای ۶ و ۸ گیگابایت حافظه گرافیکی هستند، امروزه می‌توانند رزولوشن ۱۴۴۰×۲۵۶۰ را در بازی‌ها پوشش دهند. اما در آینده نزدیک آنها نمی‌توانند یک بازی را در این رزولوشن با نهایت جزئیات رندر کنند.

AMD-Fid-2.jpg

AMD در ادامه به حافظه ۱۲ گیگابایتی Radeon RX 6700 XT می‌پردازد که می‌تواند بازی‌ها را در رزولوشن ۱۴۴۰×۲۵۶۰ پردازش کرده و گیمرها می‌توانند بازی‌ها را با نهایت جزئیات بدون نگرانی در این وضوح اجرا کنند. تیم بازاریابی AMD معتقد است که به دلیل افزایش حافظه در کنسول‌های نسل نهم، توسعه دهندگان نیز در توسعه بازی‌های آینده با دست باز عمل کرده و به همین علت است که کارت‌های گرافیک RX 6000 دارای ۱۶ و ۱۲ گیگابایت حافظه GDDR6 هستند.

انویدیا کارت گرافیک RTX 3060 را با ۱۲ گیگابایت حافظه گرافیکی معرفی کرده است؛ این مسئله می‌توان گواه این نکته باشد که در آینده نزدیک حافظه گرافیکی بسیار مهم خواهد بود. به هر حال AMD برای این منظور یک بررسی را با استفاده از بازی‌های روز انجام داده است. شایان ذکر است که منظور از این تست، اجرای بازی در رزولوشن ۱۴۴۰×۲۵۶۰ با نهایت تنظیمات گرافیکی است؛ پس اگر همچنان به دنبال یک کارت گرافیک ۶ و یا ۸ گیگابایتی هستید، می‌توانید از نگرانی خود کم کرده اما شاید بهتر باشد که به حرف AMD هم توجه کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 154 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 29 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها