دریچه تکنولوژی از سال آینده تبلت‌ها و ساعت‌های هوشمند هم وارد طرح رجیستری می‌شوند - ژوانا

پس از گذشت سه سال از شروع طرح رجیستری موبایل حالا به نظر باید منتظر جهش و اتفاقات مهمی برای این طرح باشیم. طبق تصمیم وکلای مجلس شورای اسلامی، از سال ۱۴۰۰ دیگر ابزارهای ارتباطی مانند تبلت و ساعت‌های هوشمند نیز وارد این طرح می‌شوند.

رجیستری طرحی بود که شاید بتوان گفت این روزها به بلوغ خود نزدیک شده است. طرحی که در همان شروع، نقصان برنامه‌ها و تصمیم‌های متأخذه مشکلات زیادی را برای کاربران ایجاد کرد ولی به مرور و با سعی و خطا به مرز پختگی رسیده و این روزها در جایگاه تثبیت شده‌ای قرار گرفته است.

پس از گذشت بیش از سه سال از آذر ماه ۱۳۹۶ و شروع این طرح اما باید منتظر ورود آن به فاز جدیدی باشیم؛ فازی که در آن به جز گوشی، ابزارهای ارتباطی دیگر مانند تبلت و ساعت‌های هوشمند نیز مشمول ثبت در سامانه همتا می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز، چهارشنبه، ۶ اسفندماه، در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، با بند الحاقی ۱ به تبصره ۸ موافقت کردند.

بر این اساس، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موظف است کلیه‌ی تبلت‌ها و ساعت‌های هوشمند بارکدخوان و مبدل ارتباطات ثابت به سیار (وارداتی و تولید داخل) را در سامانه‌ی هوشمند مدیریت تجهیزات سامانه‌ای (همتا) ثبت کند. به نظر می‌رسد منظور از مبدل ارتباطات ثابت به سیار، مودم روتر باشد.

البته برای آن دوستانی که کمتر در جریان سبقه این طرح قرار دارند باید گفت که از سال ۱۳۹۷ و پس از یک سال از شروع طرح رجیستری، بحث ثبت تبلت‌های سیم‌کارت خور در همتا مطرح شده ولی تا به امروز به فاز اجرایی نرسیده بود.

با این‌ حال به‌ دلیل اینکه ۹۰ درصد تبلت‌ها به‌صورت غیر قانونی به کشور وارد می‌شوند، واردکنندگان رسمی رغبتی به وارد کردن این محصول ندارند. ظاهراً طرح جدید موجبات واردات قانونی تبلت از یک سو و مسلماً برخی تغییرات مهم در این بازار را رقم خواهد زد تا آن را به بازار گوشی‌های هوشمند شبیه کند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 176 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 29 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها