دریچه تکنولوژی استخراج بیت کوین بر روی عجیب‌ترین دستگاهی که تاکنون دیده‌اید - ژوانا

Nintendo Game Boy در سال ۱۹۸۹ میلادی عرضه شد و بیش از سه دهه از روزهای طلایی آن می‌گذرد، با این حال هنوز توسعه آن ادامه دارد و به فراموشی سپرده نشده است. اخیراً یک توسعه دهنده استخراج بیت کوین با پردازنده گیم بوی نینتندو را ممکن کرده است.

یک ماد کننده با نام مستعار stacksmashing تصمیم گرفته امکان استخراج بیت کوین با چنین وسیله قدیمی و کوچکی را بررسی کند. برای این کار او استخراج بیت کوین واقعی را بررسی کرده و خبری از الگوریتم‌های شبیه سازی استخراج رمز ارز نیست.

Nintendo-GameBoy-Bitcoin-2-1200x675.jpg

برای این کار او یک برد توسعه Raspberry Pi Pico را از طریق یک کانکتور SPI به Nintendo Game Boy متصل کرده تا نقش واسط را میان PC و GameBoy ایفا کند. برای استخراج بیت کوین ابتدا PC دستورالعمل‌ها را به برد Raspberry Pi Pico می‌فرستد سپس این دستورالعمل‌ها به GameBoy منتقل می‌شود تا در نهایت گزارش اجرای بازگردانده شود.

به وضوح یک دستگاه قابل حمل متعلق به سال ۱۹۸۹ میلادی هیچ قدرت پردازشی قابل ملاحظه‌ای ندارد. در ساخت GameBoy از یک پردازنده Sharp LR35902 با فرکانس بسیار ناچیز ۴٫۱۹ مگاهرتز استفاده شده است. از همین رو قدرت GameBoy در استخراج بیت کوین تقریباً نزدیک به صفر است و طبق برآوردها ۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ بار کُندتر از یک ماینر ASIC رایج عمل می‌کند. با این حال توانایی دستگاه در حل بلاک‌های استخراج رمز ارز مورد تأیید قرار گرفته و واقعاً قادر به استخراج بیت کوین است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 139 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 29 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.