دریچه تکنولوژی استفاده از یک سیستم دفع گرما انقلابی در گوشی MI 11 Ultra شیائومی تایید شد - ژوانا

MI 11 Ultra شیائومی به عنوان یک گوشی تمام عیار در راه است و انتظار می‌رود قابلیت‌ها و کارایی خیره کننده داشته باشد. حالا مشخص شده این گوشی سیستم خنک سازی پیشرفته و منحصر به فردی هم دارد.

سال گذشته گوشی Mi 10 Ultra توانست با وجود عرضه نشدن نسخه جهانی به فروش بالایی دست پیدا کند و حالا همه منتظر تکرار آن با MI 11 Ultra هستند.

54545.jpg

مؤسس شیائومی با انتشار یک پست در شبکه اجتماعی چینی زبان Weibo از سیستم خنک سازی و دفع گرما گوشی MI 11 Ultra پرده برده باشد که ظاهراً فناوری خنک سازی تمام فاز نام دارد. احتمالاً این نام گذاری به سه حالت ماده (شامل: جامد، مایع و گاز) اشاره دارد.

به ادعای شیائومی آنها موفق شده‌اند رسانش گرمایی را با بهره گیری از صفحه دارای محفظه خلاء ۱۰۰ درصد بهبود بخشند، با این حال مشخص نیست با چه چیزی مقایسه شده است. صفحه دارای محفظه خلاء یا به اختصار VC که در Mi 10 Ultra هم یافت می‌شد، در اصل همانند محفظه تبخیر (Vapor Chamber) عمل می‌کند و مکانیزم آن شبیه به لوله‌های ناقل گرما مورد استفاده در کولر اجزای PC است.

در محفظه‌های بخار یک سیال ناقل گرما وجود دارد که با جذب گرما تبخیر شده و به گاز داغ تبدیل می‌شود، سپس این گاز به محفظه بعدی منتقل شده و با دفع گرما آنجا به مایع تبدیل می‌شود. این چرخه بی پایان تکرار می‌گردد و از این طریق گرما از چیپست Snapdragon 888 کوالکام دفع می‌شود.

آنچه که درباره فناوری دفع گرما گوشی می ۱۱ الترا شیائومی متفاوت به نظر می‌رسد، استفاده از صفحات فلزی به جای لوله‌های ناقل گرما است. ظاهراً این طراحی چند صفحه فلزی وجود دارد که هریک به عنوان یک محفظه عمل می‌کند.

گوشی شیائومی می ۱۱ الترا تا دو روز دیگر به طور رسمی معرفی می‌شود و خیلی زود به عملکرد سیستم دفع گرما آن پی خواهیم برد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 125 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 29 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها