دریچه تکنولوژی افزایش درآمد قابل توجه هواوی در سال 2020 علی‌رغم تحریم‌های شدید آمریکا - ژوانا

شرکت هواوی به تازگی گزارش مالی سال ۲۰۲۰ خود را منتشر کرده که حاوی نکات و اطلاعات جالبی است. این اطلاعات نشان می‌دهد علی‌رغم همه تحریم‌ها و مشکلاتی که در عرصه تجارت و ارتباط هواوی در زمینه‌های مختلف از سوی آمریکا و هم‌پیمانانش مطرح شده، درآمدی که پیش‌بینی شده بود تا حد بسیار زیادی محقق شده است.

از اردیبهشت دو سال پیش تا به امروز که تحریم‌های آمریکا علیه هواوی شروع شد انتظار داشتیم که این شرکت که بیش از نیمی از تجارت خود را در حوزه‌ محصولات مصرفی و مشتریان پیکربندی کرده، با مشکلات عدیده مالی و افولی سریع مواجه شود.

با این حال جایگزین کردن راهکارهای توسعه و افزایش درآمد در زمینه‌های دیگر و همچنین اتخاذ تصمیماتی مانند عرضه گوشی‌های هوشمند با سرویس‌های موبایل اختصاصی HMS نشان داد هواوی به هیچ عنوان قصد کنار کشیدن از حوزه کاری خود را نداشته و می‌خواهد با سر پا نگه داشتن این زمینه و در عین حال تقویت کسب و کار خود در زمینه‌های دیگر، همچنان به فعالیت خود در حوزه فناوری ادامه دهد.

بنابر گزارش‌ رسمی منتشر شده، میزان درآمده حاصله از فروش محصولات شرکت طی یک سال گذشته به ۸۹۱٫۴ میلیارد یوآن چین معادل ۱۳۶٫۷ میلیارد دلار رسیده که سود خالص حاصله از آن ۶۴٫۶ میلیارد یوآن معادل ۹٫۹ میلیارد دلار اعلام شده است.

این اعداد نشان دهنده رشد درآمد ۳٫۸ درصدی و سود ۳٫۲ درصدی نسبت به سال گذشته است که همچنان روند مثبتی را دنبال کرده و بارقه‌های امید هواوی را زنده نگه می‌دارد.

huawei-annual-1.jpg

در همین زمینه آقای کن هو، مدیر چرخشی هواوی می‌گوید:

در سال گذشته ما سعی کردیم خود را با شرایط وفق دهیم. نوآوری برای خلق محصولات جدیدمان را ادامه دادیم  دادیم تا بتوانیم خدمات جدیدی به کاربرانمان ارائه کنیم و علاوه بر کمک به مبارزه با بیماری کرونا، پشتیبانی برای روند پیشرفت اجتماعی و اقتصادی در دنیا باشیم. همچنین این فرصت برای انجام کارها و پیش‌بینی آینده روشنی نیز ایجاد شده که می‌تواند بسیار مغتنم و مفید باشد.

اما جدای از عملکرد جهانی هواوی، این شرکت در قاره امریکا با افت درآمدی ۲۴٫۵ درصدی روبرو شده است که بیشتر فعالیت جایگزین آن را به کشورهای دیگر سوق داده است.

برای مثال در داخل خاک چین میزان درآمد هواوی از ۵۹ درصد به ۶۶ درصد رسیده که قسمت اعظمی از آن به دلیل گسترش فناوری ۵G محقق شده است. همچنین شرکای هواوی در اروپا، خاورمیانه و آفریقا نیز بخش دیگری از این درآمد را به حساب غول ارتباطات چین واریز کرده‌اند که نفوذ و گسترش فعالیت آن در این حوزه را نشان می‌دهد.

huawei-annual-2.jpg

البته چندی پیش نیز گزارشی توسط وبسایت Telecoms منتشر شده بود که نشان می‌دهد هواوی با داشتن سهم ۳۱ درصدی از کل تجارت تجهیزات رادیویی دنیا، پیشتاز این حوزه بوده و فاصله زیادی با شرکت‌هایی مانند نوکیا، اریکسون، ZTE، سیسکو، Ciena و سامسونگ دارد.

در زمینه تجارت مشتریان یا بخش Consumer Business البته هواوی رشدی محدود و نزدیک به ۳٫۳ درصد را به دست آورده که با وجود از دست دادن بازارهای مانند اروپا و حتی داخل چین، همچنان قابل توجه است. در این میان عملکرد هواوی در سه ماهه چهارم سال گذشته، اولین دوره‌ای بود که میزان فروش محصولات این شرکت پس از دوران تحریم اعمالی، با کاهش روبرو شد.

بنابر گزارش بلومبرگ، تحریم‌های هواوی در سال ۲۰۱۹ سخت‌ترین سال برای تجارت و فعالیتش بود؛ اما جایگزین کردن بسیاری از صنایع جدید مانند کشاورزی هوشمند، صنایع سلامتی و خودروهای الکتریکی زمینه‌هایی هستند که در آینده شاهد رشد حضور هواوی در آنها خواهیم بود.

گروه تجارت سرمایه‌گذاری هواوی نیز با رشد مثبتی روبرو شده که دلیل اصلی آن راهکارهای بر پایه الگوی مشخص هواوی در صنایع مختلف بوده که منجر به خلق یک اکوسیستم قدرتمند دیجیتال برای شرکت شده است.

این شرکت حالا تجارت سیستم‌های ابری خود را گسترش داده و در زمینه تجارت سیستم‌های هوشمند بیمارستانی نیز وارد شده که همراه با پلتفرم‌های آموزش آنلاین خود که بیش از ۵۰ میلیون دانشجوی جوان در کشورهای مختلف را شامل می‌شود، آینده پرامیدی را برای هواوی ترسیم کرده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 118 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 4 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها