دریچه تکنولوژی امکان فعالیت مجدد سامسونگ و الجی در بازار ایران وجود ندارد؟! - ژوانا

با وجود تحریم‌های گسترده بین‌المللی و آمریکا علیه ایران، مشکلات اقتصادی و افزایش نرخ ارزهای خارجی از جمله برجسته‌ترین مشکلاتی بودند که دامان مردم را گرفته و پیامدهای بسیاری را به همراه داشتند. دو کمپانی صاحب نام جهانی یعنی Samsung و LG نیز در پی همین تحریم‌ها، ناچار به کاهش حضور خود در بازار ایران شدند. اما به نظر می‌رسد که عده‌ای مخالف بازگشت آنها به بازار ایران هستند!

شرکت‌های بسیاری در پی تحریم‌های بین‌المللی ناچار به خروج از بازار ایران شدند. از خودروسازها گرفته تا تولید کنندگان لوازم خانگی، صوتی و تصویری و… بدین ترتیب پای برندهای ناشناخته و کمتر شناخته شده به بازار ایران باز شد. همچنین تولیدات بی کیفیت برخی دیگر از شرکت‌ها، در نبود رقبای خارجی و جدی در بازار ایران به وضوح قابل لمس است.

تلویزیون و لوازم خانگی که با قطعات کم کیفیت چینی تولید شده و به هیچ وجه قادر به رقابت با برند و مدل‌های جهانی نیستند. در حال حاضر بازار ایران عاری از برندهای برجسته و معتبری است که روزگاری در ایران فروش بالایی را تجربه می‌کردند. از جمله برترین آنها می‌توان به دو شرکت کره‌ای سامسونگ و الجی اشاره کرد. متأسفانه خروج این دو برند صاحب نام از بازار ایران و کاهش حضور آنها، ما را با اجناس کم کیفیت تنها گذاشت.

SAM-2.jpg

در حال حاضر دو شرکت LG و Samsung در بازار ایران حضوری کم رنگ داشته اما همچنان می‌توانید لوازم خانگی و تلویزیون‌های این دو برند را خریداری کنید. از سوی دیگر، هر دو شرکت، خصوصاً سامسونگ الکترونیک فعالیت‌های اجتماعی و خارج از چارچوب تجاری گستره‌ای را در ایران برگزار کرده‌اند که از جمله آنها می‌توان به حمایت از استارتاپ ها، برگزاری مسابقات و المپیادهای متعدد، آکادمی‌های مهندسی و همکاری با دانشگاه‌ها اشاره کرد.

با خروج این دو برند به صورت کامل از بازار ایران، متأسفانه شاهد حذف تمامی فعالیت‌های غیر تجاری این دو شرکت نیز خواهیم بود. با این مقدمه به سراغ صحبت‌های آقای سعید عمرانی، معاون قضایی دادستان کل کشور می‌رویم. وی در پاسخ به این سؤال که آیا دو شرکت سامسونگ و الجی بار دیگر به صورت جدی به بازار ایران بازمی گردند گفت: این دو شرکت در شرایط سخت مردم ایران را تنها گذاشته و در حوزه قضایی، ما اجازه نخواهیم داد که چنین شرکت‌هایی بار دیگر به بازار ایران بازگردند.

شایان ذکر است که تا پیش از این، شرکت‌هایی نظیر خودرو سازان مطرح در پی تحریم‌ها از بازار ایران خارج بودند که البته بعد از توافق‌هایی بعد بار دیگر به بازار ایران بازگشتند. در وضعیت کنونی، نمی‌توان صحبت‌های آقای عمرانی را به عنوان تصمیم نهایی قلمداد کرده و بهتر است که در انتظار اخبار تکمیلی در این راستا بمانیم. آیا ما با برندهای چینی، محصولات کم کیفیت و خارج از استانداردهای جهانی تنها می‌مانیم؟ شاید بهتر باشد که بار دیگر حضور قدرتمند سامسونگ و الجی را در بازار ایران مشاهده کنیم!

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 196 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 9 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها