دریچه تکنولوژی انتشار اطلاعات جدید درباره چیپست اسنپدراگون 775 ؛ میان‌رده‌ی توانمند - ژوانا

کوالکام چیپست پرچمدار خود یعنی اسنپدراگون ۸۸۸ را در سال ۲۰۲۱ معرفی کرد. با این حال هنوز در بخش تراشه‌های میان‌رده این شرکت، جایگزینی برای اسنپدراگون ۷۶۵ که به‌نوعی قدیمی شده، هنوز مشاهده نشده است. گزارش‌های جدید از ارائه تراشه‌ای با نام اسنپدراگون ۷۷۵ در این زمینه حکایت می‌کنند.

ظاهراً این انتظارها به سر رسیده و شایعاتی در مورد معرفی چیپست میان‌رده جدید این شرکت قبل از پایان ماه جاری میلادی به‌گوش می‌رسد. امروز برخی از جزئیات این تراشه میان‌رده به بیرون درز کرد. شایعاتی که برخی افراد، اطلاعات آن را دقیق ولی قدیمی می‌دانند. به‌هرحال باید تا زمان معرفی رسمی این چیپست میان‌رده صبر کرد.

نکته دیگری در رابطه با نام این تراشه وجود دارد؛ اینکه هنوز معلوم نیست آیا کوالکام قصد دارد این محصول را اسنپدراگون ۷۷۵ نام‌گذاری کند یا خیر. برخی شایعات از اسنپدراگون ۷۸۸ برای این چیپست میان‌رده نام برده‌اند.

به‌تازگی اطلاعات جدیدی از اسنپدراگون ۷۷۵ در جریان یک کنفرانس داخلی به بیرون درز کرده است. آنچه در این تصویر منتشر شده، شامل جزئیات زیادی از این چیپست میان‌رده است. اما مهم‌ترین قسمت آن یعنی نوع و تعداد هسته‌های به‌کار رفته در اسنپدراگون ۷۷۵ همچنان مبهم است.

همانطور که مشخص است، نوع هسته‌ها Kryo 6xx خواهند بود. این تنها دانسته ما در رابطه با هسته‌های اسنپدراگون ۷۷۵ است که این می‌تواند معانی متفاوتی داشته باشد. این پردازنده درست مانند اسنپدراگون ۸۸۸  بر پایه لیتوگرافی ۵ نانومتری ساخته می‌شود.

این پردازنده از رم‌هایی با فرکانس ۳۲۰۰ مگاهرتز از نوع LPDDR5 هم پشتیبانی می‌کند. البته اگر قرار باشد سازندگان گوشی، نوع رم را LPDDR4X برای محصولات خود در نظر بگیرند، نهایت سرعت پشتیبانی شده به ۲۴۰۰ مگاهرتز محدود خواهد شد.

همچنین این پردازنده از حافظه‌ی داخلی نوع UFS 3.1 نیز پشتیبانی می‌کند. اما اینکه شرکت‌های سازنده گوشی موبایل از سریع‌ترین حافظه کنونی ( UFS 3.1) در گوشی‌های میان‌رده خود استفاده کنند در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

پردازشگر سیگنال تصویر Spectra 570 توانایی ضبط ویدئو ۴K با نرخ  ۶۰ فریم در ثانیه را پشتیبانی می‌کند. پشتیبانی هم‌زمان از ۳ سنسور دوربین ۲۸ مگاپیکسلی و یا دو سنسور ۶۰ و ۲۰ مگاپیکسلی با نرخ  ۶۰ فریم در ثانیه از دیگر قابلیت‌های Spectra 570 است.

در بخش قابلیت‌های ارتباطی می‌توان به پشتیبانی این تراشه میان‌رده از Wi-Fi 6E با ۲×۲ MIMO اشاره نمود. این پردازنده از بلوتوث نسخه ۵٫۲، شبکه ۵G دوگانه و شبکه ارتباطی LTE Cat. 18 نیز پشتیبانی می‌کند. همچنین قرار است اسنپدراگون ۷۷۵ به تراشه‌های  صوتی WCD9380 و WCD9385 مجهز شود.

با توجه به جزئیاتی که از بنچمارک AnTuTu منتشر شده به نظر می‌رسد این تراشه از نسل قبل خود یعنی اسنپدراگون ۷۶۵G عملکرد بسیار بهتری دارد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 150 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 29 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها