دریچه تکنولوژی اواخر فروردین منتظر کارت گرافیک GeForce RTX 3080 Ti انویدیا باشید - ژوانا

آخرین گزارش‌های منتشر شده از چین نشان می‌دهد احتمالاً اواسط ماه میلادی آینده شاهد معرفی و آغاز فروش کارت گرافیک جدید GeForce RTX 3080 Ti انویدیا خواهیم بود. این شایعه به تأیید یکی از افشاگرهای خوش‌نام در توییتر رسیده است.

به نقل از حساب افشاگر momomo_us در توییتر که سابقه خوبی در افشای اطلاعات دقیق دارد، کارت گرافیک GeForce RTX 3080 Ti انویدیا اواسط ماه آوریل (اواخر فروردین ۱۴۰۰) روانه بازار می‌شود. شایعه عرضه کارت گرافیک جدید RTX 3080 Ti انویدیا مدت‌ها است که به گوش می‌رسد اما تاکنون دست کم دو بار انویدیا عرضه آن را به تعویق انداخته است. همچنین گفته می‌شود انویدیا حجم حافظه ویدئویی کارت گرافیک RTX 3080 Ti را پیش از عرضه کاهش داده است.

در حالی که پیش از ماه دسامبر سازندگانی چون ایسوس افشا کرده بودند کارت گرافیک RTX 3080 Ti به ۲۰ گیگابایت حافظه ویدئویی مجهز است، اما گفته می‌شود انویدیا تصمیم گرفته حجم حافظه ویدئویی را به ۱۲ گیگابایت کاهش دهد. چنین تصمیمی می‌تواند ناشی از کمبود تراشه‌های حافظه ویدئویی، افزایش قیمت‌ها و البته یک عامل دیگر باشد.

یکی از مشکلاتی که انویدیا در عرضه کارت گرافیک GeForce RTX 3080 Ti با آن روبرو است، احتمال لطمه زدن به فروش کارت گران‌تر RTX 3090 است. همین حالا اختلاف کارایی کارت ۱۵۰۰ دلاری RTX 3090 با RTX 3080 ناچیز است و RTX 3080 Ti می‌تواند این اختلاف را کمتر هم کند. از همین رو انویدیا تصمیم گرفته RTX 3080 Ti را با ۱۲ گیگابایت حافظه ویدئویی عرضه کند تا ۸ گیگابایت کمتر از RTX 3090 باشد. شایعات برای کارت گرافیک RTX 3080 Ti انویدیا قیمت ۹۹۹ دلار را دست نشان کرده‌اند.

انتظار می‌رود کارت گرافیک جدید RTX 3080 Ti هم دارای مکانیزم تشخیص ماینینگ و تنزل کارایی باشد تا ماینرها دست از سر آن بردارند. با این حال گزارش‌هایی از دور زدن موفقیت آمیز این قابلیت ضد ماینینگ به گوش می‌رسد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 162 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 29 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها