دریچه تکنولوژی اولین پردازنده های نسل دهمی Comet Lake-Refresh اینتل دیده شدند - ژوانا

پردازنده‌های Core نسل یازدهمی اینتل یا همان Rocket Lake-S در راه هستند و فاصله زیادی با معرفی آنها نداریم، با این حال نباید از همان ابتدای عرضه انتظار مدل‌های ارزان قیمت چون سری Core i3 را داشته باشید.

بر اساس شواهد موجود اینتل به زودی پردازنده‌های Core i3 خود را با معرفی مدل‌های جدید به روز می‌کند. با این حال بر خلاف پردازنده‌های Core i5، Core i9 یا Core i7 نسل یازدهمی که از ریزمعماری Rocket Lake-S بهره می‌برند، مدل‌های Core i3 بر پایه ریزمعماری نسل دهمی Comet Lake-S خواهند بود. البته اینتل فرکانس‌ها را قدری افزایش می‌دهد.

به این ترتیب اگر به خرید یک پردازنده Core i3 جدید فکر می‌کنید، به این زودی‌ها خبری از مدل‌های نسل یازدهمی نخواهد بود. جالب اینکه اینتل با پردازنده‌های Core i3 جدید خود طراحی جعبه را تغییر داده است.

اخیراً تصاویری از جعبه پردازنده‌های جدید i3-10305 (F) و i3-10105 (F) اینتل از سوی یک فروشگاه مالزیایی منتشر شده است. این پردازنده‌ها فاقد پردازنده گرافیکی داخلی قابل استفاده هستند.

در واقع شاهد پردازنده‌های Comet Lake-Refresh با بهبودهای جزئی چون افزایش فرکانس هستیم. اینتل فرکانس پایه هسته را در مدل Core i3-10105 نسبت به مدل کنونی Core i3-10100 به میزان ۱۰۰ مگاهرتز افزایش داده است. با این حال هنوز اطلاعاتی از فرکانس توربو آن نداریم.

454.JPG

لازم به ذکر است استفاده از پردازنده‌های گرافیکی نسل جدید Xe-LP در پردازنده‌های نسل دهمی Comet Lake-Refresh متصور نیست و تنها در پردازنده‌های نسل یازدهمی یافت خواهند شد.

گفته می‌شود پردازنده‌های نسل دهمی Comet Lake-Refresh در کنار پردازنده‌های نسل یازدهمی Rocket Lake-S معرفی می‌شوند، بنابراین انتظار می‌رود در فصل اول سال میلادی جاری معرفی شوند و تنها چند هفته با آن فاصله داریم.

انتظار می‌رود پردازنده‌های نسل دهمی Comet Lake-Refresh پس از دریافت آپدیت بایوس با مادربردهای سری ۴۰۰ سازگاری داشته باشند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 191 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 15 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها