دریچه تکنولوژی اگر گیمر هستید هرگز این تصاویر را نبینید - ژوانا

احتمالاً می دانید وقایع مختلف دست به دست همدیگر داده اند تا پردازنده‌های گرافیکی GeForce RTX 30 انویدیا به اندازه کافی در دسترس نباشند و بسیاری از گیمرها هنوز موفق به خریداری آنها نشده‌اند. اما حالا که یک‌بار دیگر تب ماینینگ بالا گرفته است، شاهد پدیده‌های کاملاً جدیدی چون ماینینگ با لپ تاپ هستیم که اتفاقاً چینی‌ها سردمدار آن هستند.

NVIDIA-GeForce-RTX-30-Mobile-GPU-Mining-Farm2.jpg

Hasee یک برند لپ تاپ چینی است که حالا محصولاتی با پردازنده‌های گرافیکی GeForce RTX 30 عرضه می‌کند. جالب اینکه یک ویدئو منتشر شده نشان می‌دهد ماینرهای چینی با صدها لپ تاپ Hasee بیت کوین و اتریوم ماین می‌کنند یا در حال نصب آنها هستند. این در حالی است که تا همین چند ماه قبل کسی تصور نمی‌کرد ماینرها با لپ تاپ‌های گیمینگ گران قیمت ماین کنند.

NVIDIA-GeForce-RTX-30-Mobile-GPU-Mining-Farm.jpg

همین هفته قبل بود که از هجوم ماینرهای چینی به لپ تاپ‌های گیمینگ گفتیم. طبیعتاً چنین خبرهایی به مذاق گیمرها خوش نمی‌آید و آنها بیش از هر کسی قربانی سودجویی و فرصت طلبی ماینرها می‌شوند.

سودجویی ماینرها هرگز بر کسی پوشیده نبوده است اما در این میان بسیاری می‌پرسند سازندگانی چون انویدیا چه کاری برای مقابله با ماینرها انجام داده‌اند و چرا مانع از خرید لپ تاپ‌های گیمینگ در تعداد بالا نمی‌شوند؟

Laptop-Mining.jpg

می دانیم انویدیا توزیع کنندگان، فروشندگان و حتی آنهایی که سخت افزارها را بررسی می‌کنند ملزم به رعایت دستورالعمل‌های سخت‌گیرانه کرده است تا مانع از دستیابی دلال‌ها به کارت‌های گرافیک سری GeForce RTX 30 و فروش آنها با قیمت‌های گزاف شود. با این حال هیچ یک از سخت گیری‌های انویدیا نتوانسته جلوی دست یابی ماینرها به لپ تاپ‌های GeForce RTX 30 را بگیرد.

nvidia-geforce-rtx-30-gaming-laptop.jpg

تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد کمپانی چینی Hasee به عنوان یکی از شرکای رسمی انویدیا، به راحتی امکان خرید لپ تاپ‌های مجهز به گرافیک‌های GeForce RTX 30 را در تعداد بالا برای ماینرها فراهم کرده است.

Laptop-Mining-2.jpg

حالا باید منتظر پاسخ انویدیا ماند و دید آیا اقدامی برای جلوگیری از هجوم هرچه بیشتر ماینرها به لپ تاپ‌های گیمینگ انجام می‌شود یا نه.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 180 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 13 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها