دریچه تکنولوژی ایده جنرال موتورز برای خودران‌های آینده؛ گیم استیشن متحرک - ژوانا

اختراع وسیله نقلیه‌ای کاملا خودران یکی از مهم‌ترین رویاهای بشر در چند دهه گذشته شمرده می‌شود که به لطف پیشرفت تکنولوژی و توسعه هوش مصنوعی در سالیان اخیر کم کم رنگ واقعیت به خود گرفته و برای ما قابل دستیابی شده است.

با توجه به این که اتومبیل‌های خودران به پدال یا فرمان نیاز نخواهند داشت، طراحان می‌توانند با آزادی بیشتری به طراحی داخلی خودرو بپردازند. این آزادی به تولید کنندگان اجازه خواهد داد تا با تمرکز بر روی وسایل سرگرمی مانند کنسول بازی و ویژگی‌های که در گذشته به‌کارگیری آن‌ها در خودروها ممنوع بوده است، خریدارن بیشتری را برای استفاده از خودران‌ها ترغیب کنند.

هرچند به نظر می‌رسد این فناوری تا مرحله تکامل و جایگزین کردن کامل تکنولوژی مورد اعتماد فعلی دهه‌ها فاصله داشه باشد؛ طراح‌ها و مهندسین شاغل در شرکت‌هایی مانند جنرال موتورز در تلاشند با ارائه طرح‌های مفهومی، خود را برای ورود به آینده آماده کنند. در یکی از این طرح‌ها که در صفحه اینستاگرام این شرکت به اشتراک گذاشته شده، یک کنسول بازی برای استفاده مسافران تعبیه شده است.

0 g1.JPG

این اتاق جادار شامل دو صندلی است که در روبروی آن‌ها نمایشگری التراواید بر روی یک قفسه‌ زیبا قرار گرفته است. کنسول مرکزی دارای تبلتی برای کنترل و هدایت عملکردهای خودرو، دو جا لیوانی برای نوشیدن جرعه‌ای آب هنگام بازی و یک دسته صندلی جادار است که می‌توانید از آن برای قرار دادن خوراکی‌های مورد علاقه‌تان استفاده کنید.

استفاده گسترده از وسایل نقلیه خودران قطعا امکانات جدیدی را در اختیار مصرف کنندگان خواهد گذاشت و نحوه سفر کردن ما را برا همیشه تغییر خواهد داد. خسارت‌ جانی و مالی ناشی از تصادفات رانندگی به نزدیک صفر خواهد رسید. کیفیت هوای شهرها بهبود یافته و ترافیک دیگر دغدغه انسان شهرنشین نخواهد بود. اما آیا خودروهای خودران خواهند توانست به اندازه فراری‌های قدیمی یا یک کوروت‌ کلاسیک خریداران را وسوسه کنند؟ پاسخ به این سوال احتمالاً به میزان وابستگی شما به پلی‌استیشن یا ایکس باکس شخصی‌تان بستگی دارد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 170 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 29 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها