دریچه تکنولوژی ایسوس: شرکت‌ها در حال کاهش سود هستند؛ مشکل از NVIDIA است - ژوانا

داستان سخت افزارها، خصوصاً کارت‌های گرافیک از سال ۲۰۲۰ تا کنون با حواشی عجیبی همراه بوده است؛ حال کار به جایی رسیده است که برخی از شرکت‌ها با کاهش درآمد و سود مواجه شده و همچنین عرضه RTX 3080 Ti نیز با تأخیر مواجه شده است. داستان به شکلی متفاوت ادامه پیدا می‌کند. با ما همراه باشید.

شرکت‌های ASUS و MSI به تازگی اعلام کرده‌اند که ناچار به افزایش قیمت کارت‌های گرافیک خود شده‌اند. این اتفاق در اثر کمبود تراشه‌های گرافیکی NVIDIA و AMD روی داده اما به نظر می‌رسد که بالاترین آسیب از کارت‌های گرافیک GeForce RTX 30 است که علی رغم تقاضای بالا، قادر به تأمین بازار نیستند.

ایسوس به تازگی به دلایل کاهش فروش خود در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ پرداخته است. به گفته ایسوس، کمبود تراشه‌های NVIDIA Ampere منجر به کاهش فروش این شرکت شده است. کارت‌های گرافیک GeForce RTX 30 از تراشه‌های ۸ نانومتری ساخت سامسونگ استفاده می‌کنند؛ با توجه به پیشروی ویروس کرونا و وضعیت جهانی، انویدیا و سامسونگ انتظار چنین تقاضای بالایی را نداشتند.

CUS-0.png

با اضافه شدن ماینرها به دلیل افزایش ارزش رمزارزها، وضعیت از کنترل آنها خارج شد. ویفرهای ۸ نانومتری سامسونگ که برای تراشه‌های انویدیا ساخته شده‌اند کافی نبوده و به گفته ایسوس، نمی‌توان چشم انداز دقیقی را برای پایان این وضعیت متصور شد. محاسبات انویدیا و سامسونگ در بخش زمان عرضه، وضعیت تقاضا و بازار شکست خورده است. حتی محاسبات آنها برای فروش کارت‌های گرافیک در تعطیلات. سامسونگ افزون بر انویدیا، مشتریان دیگری را در بخش تراشه‌های ۸ نانومتری دارد که در نتیجه نمی‌تواند تمام ویفرهای موجود را به تیم سبز اختصاص دهد.

در همین حال مطلع شدیم که عرضه دو کارت گرافیک RTX 3080 Ti و RTX 3070 Ti نیز با تأخیر مواجه شده است. پیش از این انتظار می‌رفت که پس از تأخیرهای فراوان، در نهایت پرچمدار جدید آمپر موسوم به GeForce RTX 3080 Ti در اواسط ماه آوریل معرفی شود. اما اکنون مطلع شدیم که عرضه GeForce RTX 3080 Ti به ماه مه موکول شده و یک ماه دیگر نیز به تعویق افتاده است.

به نظر می‌رسد که دلیل این مسئله خرید زمان برای تولید تراشه‌های بیشتر به منظور ارائه به سازندگان کارت گرافیک است. به هر حال باید بگوییم که اگر عجله‌ای برای خرید کارت‌های گرافیک ندارید، دست کم تا اواسط سال ۲۰۲۱ صبر کرده و منتظر کاهش قیمت و بهبود موجود باشید. اگر چه همین حالا هم بسیاری از مدل‌های GeForce RTX 30 ناموجود هستند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 162 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 29 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها