دریچه تکنولوژی ایسوس معرفی کرد: یک بازی تمام عیار با مادربرد حرفه‌ای ROG Maximus XII Apex - ژوانا

پردازنده‌های نسل یازدهم اینتل به تازگی معرفی شده و حالا سر و کله مادربردهای پرچمدار نیز کم کم پیدا می‌شود؛ حالا نوبت به یک مادربرد گیمینگ جذاب، با نام ASUS ROG Maximus XIII Apex می‌رسد. زیبا و قدرتمند.

ایسوس به تازگی پرده از پرچمدار جدید خود، موسوم به ROG Maximus XII Apex برداشته است؛ مادربردی زیبا و قدرتمند با چیپست Z590 سوکت LGA 1200 که برای پردازنده‌های راکت لیک طراحی شده است. این مادربرد دارای مدار تغذیه ۱۸ فاز، مجهز به چوک های MicroFine Alloy است. مدار تغذیه امکان عبور ۹۰ آمپر جریان را ممکن می‌سازد. خازن‌های متالیک سیاه ساخت ژاپن و حذف Phase Doubler از جمله دیگر ویژگی‌های این بخش تغذیه این پرچمدار به شمار می‌روند.

CCCCA-1.JPG

ROG Maximus XII Apex که به طور خاص برای گیمرها و پردازش‌های سنگین طراحی شده است، در بخش تغذیه، چیپست و درایو M.2 از یک سیستم خنک کننده جدید و متفاوت استفاده می‌کند که به وضوح بزرگ‌تر از گذشته و به طبع کارآمدتر است. اگر چه این مادربرد برای اورکلاک های تخصصی طراحی نشده است، اما ویژگی‌های اورکلاک اولیه را به همراه دارد. به عنوان مثال می‌توان به منوی اورکلاک در بایوس، LEDهای دیباگر دو رقمی، کلیدهای فیزیکی و نشان دهنده‌های ولتاژ اشاره کرد.

در نتیجه امکان اورکلاک نیز برای ROG Maximus XII Apex ممکن شده است. ایسوس در ROG Maximus XII Apex تنها از دو اسلات حافظه رم DDR4 استفاده می‌کند؛ این دو اسلات می‌تواند میزبان حداکثر ۶۴ گیگابایت حافظه رم باشند. جالب است بدانید که عضو جدید خانواده ROG از حافظه‌های رم DDR4 با فرکانس بالای ۵۰۰۰ مگاهرتز به راحتی پشتیبانی می‌کند. همچنین در این بخش شاهد پشتیبانی از OptiMem III نیز هستیم.

CCCCA-2.jpg

در بخش ذخیره سازی، ROG Maximus XIII Apex حسابی دست شما را باز می‌گذارد. ۴ درگاه SSD M.2 و ۸ پورت نسل سوم SATA برای راه اندازی سنگین‌ترین ذخیره سازی ها کافی هستند. حتی با استفاده از آرایش RAID می‌توانید از درایوهای SSD M.2 سرعتی خیره کننده خلق کنید. این مادربرد دارای دو سلات PCI-E 4.0 x16 است. شبکه اترنت ۲٫۵ گیگابیتی، شبکه بدون سیم Wi-Fi 6E، کدک صوتی جدید Realtek ALC4080 به همراه آمپلی فایر Savitech SV3H712 و خازن‌های Nichicon از جمله دیگر ویژگی‌های ROG Maximus XIII Apex به شمار می‌روند.

از آنجایی که ROG Maximus XIII Apex برای کاربردهای سنگین و بازی طراحی شده است، فاقد خروجی نمایشگر بوده و در نتیجه استفاده از آن بدون کارت گرافیک ممکن نیست! ایسوس تا کنون اشاره‌ای به قیمت این مادربرد نکرده است؛ با این وجود می دانیم که ROG Maximus XIII در گذشته با قیمت ۳۶۰ دلار و با چیپست Z490 وارد بازار شده بود که در نتیجه می‌توان گفت که ROG Maximus XIII Apex نیز با قیمتی در همین محدوده، اما کمی بالاتر به فروش می‌رسد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 193 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 29 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها