دریچه تکنولوژی اینتل عرضه پردازنده های نسل سیزدهمی Raptor Lake-S را تایید کرد - ژوانا

سرانجام اینتل تأیید کرد Raptor Lake-S اسم رمز انتخابی این کمپانی برای پردازنده‌های دسکتاپ نسل سیزدهمی سری Core S است. پردازنده‌های نسل سیزدهمی اینتل بر پایه سوکت LGA1700 طراحی شده‌اند و با مادربردهای نسل دوازدهمی  سازگاری خواهند داشت.

اینتل اسم رمز Raptor Lake-S را به واسطه چند سند رسمی تأیید کرده که در اصل بیانگر سازگاری میان پردازنده‌های Alder Lake S با Raptor Lake S هستند. به عبارتی دیگر این اسناد تأیید می‌کنند پردازنده‌های نسل سیزدهمی Raptor Lake S از همان سوکت پردازنده LGA1700 مورد استفاده پردازنده‌های نسل دوازدهمی Alder Lake S استفاده می‌کنند.

Intel-Raptor-Lake-Leak1.jpg

با وجود اینکه اینتل در چندین فایل مختلف اسم رمز Raptor Lake-S را تأیید کرده است، اما متأسفانه هیچ یک از این اسناد برای عموم در دسترس نیستند.

اسلایدهای افشا شده پیشین خبر از معرفی پردازنده‌های نسل سیزدهمی Raptor Lake-S در سال ۲۰۲۲ می‌دهند. این سری از پردازنده‌های Core با تغییرات بزرگی چون استفاده از طراحی هیبریدی برای هسته‌های پردازشی، کش بهتر برای گیمینگ و پشتیبانی از حافظه‌های جدیدی همراه هستند. اینتل از ریزمعماری Raptor Lake درست همانند Alder Lake در هر دو پردازنده‌های دسکتاپ و موبایل استفاده خواهد کرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 181 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 29 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها