دریچه تکنولوژی اینتل فناوری Adaptive Boost Technology را معرفی کرد؛ بوست فرکانس تا 5.3 گیگاهرتز - ژوانا

مدل‌های K(F) پردازنده‌های نسل یازدهمی اینتل یک فناوری منحصر به فرد به نام Adaptive Boost Technology (ABT) دارند که امکان رسیدن فرکانس هسته به ۵٫۳ گیگاهرتز را در شرایط معین می‌دهد. جزئیات و چگونگی کارکرد فناوری ABT اینتل را در ادامه این نوشتار بخوانید.

اینتل با پردازنده‌های نسل یازدهمی Rocket Lake-S نسل چهارم از فناوری بوست یا افزایش فرکانس هسته خود را معرفی کرده است که Adaptive Boost Technology نام دارد. فناوری ABT که یک قابلیت تقویت کننده برای Thermal Velocity Boost (TVB) محسوب می‌شود، تنها در مدل گران قیمت Core i9-11900K(F) یافت می‌شوند. در وجود این قابلیت‌ها حالا پردازنده‌های ضریب باز Core i9 در چهار پله مختلف فرکانس بوست دارند.

Intel-Adaptive-Boost-Technology.jpg

دو حالت بوست اول و دوم به ترتیب Turbo Boost 2.0 و Turbo Boost 3.0 هستند و حالت بوست سوم هم Thermal Velocity Boost (TVB) نام دارد. اما حالت چهارم که جدید است، Adaptive Boost Technology (ABT) نام دارد و فرکانس TVB تمام هسته ها را در شرایط مطلوب افزایش می‌دهد. لازمه فعال شدن و فعال ماندن بوست ABT تغذیه مناسب پردازنده و داشتن کولر پرقدرت است که بتواند دمای آن را زیر ۷۰ درجه سانتی‌گراد نگه دارد.

در وجود فناوری ABT که تنها در دو پردازنده Core i9-11900K و Core i9-11900KF یافت می‌شود، اگر دما زیر ۷۰ درجه باشد رسیدن فرکانس بوست Thermal Velocity Boost به ۵٫۳ گیگاهرتز در حالت بوست دو هسته امکان پذیر است. در صورتی هم که بیش از دو هسته پردازشی در حال کار باشند یا دما به ۱۰۰ درجه سانتی‌گراد برسد، بیشینه فرکانس بوست به ۵٫۱ گیگاهرتز می‌رسد.

669889.PNG

به این ترتیب هرچه که تعداد بیشتری هسته پردازشی در حال استفاده باشد، فرکانس TVB هم پایین‌تر خواهد بود. با این حال اگر دما و تغذیه پردازنده در شرایط مطلوب باشد، امکان کار کردن تمامی هسته‌های پردازنده در فرکانس بالاتر از بوست اعلامی ۴٫۸ گیگاهرتز (Turbo Boost 3.0) وجود خواهد داشت. به طور دقیق‌تر باید شرایط مدار تغذیه مادربرد مناسب باشد و دما هم زیر ۷۰ درجه سانتی‌گراد باقی بماند تا بیشینه فرکانس بوست هر ۸ هسته پردازنده به ۵٫۱ گیگاهرتز افزایش یابد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 163 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 29 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها