دریچه تکنولوژی اینتل معرفی کرد: SSD های سری 670p سریع و خوش قیمت با طول عمر بالا - ژوانا

شرکت اینتل که در زمینه ساخت درایوهای SSD ید طولایی داشته و یکی از بهترین هاست، یک خانواده جدید از حافظه‌های SSD خود با نام Intel 670p را معرفی کرده است؛ حافظه‌های ۶۷۰p برای کامپیوترهای خانگی، گیمینگ و مهندسی. به دنبال یک اس اس دی سریع هستید؟

شرکت اینتل بعد از یک دوره نسبتا بلندمدت، یک خانواده جدید از حافظه‌های SSD کلاس Mainstream را معرفی کرده است که با ویژگی‌های مدرن و جالب توجه، می تواند میزبان سیستم‌های کامپیوتری و پلتفرم‌های جدید سخت افزاری باشد. حافظه های Intel 670p در فرم استاندارد M.2-2280، از گذرگاه PCI-Express 3.0 x4 پشتیبانی کرده و برای دریافت نهایت کارایی به کنترلر Silicon Motion SM2265G مجهز شده است. این کنترلر از سری مدل های ۸ کانال است.

intel-2.jpg

اس اس دی‌های Intel 670p که در ظرفیت‌های ۵۱۲ گیگابایت، یک و دو ترابایت تولید می‌شوند، دارای ۲۵۶ مگابایت حافظه نهان نوع DDR3L DRAM هستند. همچنین اینتل در تولید آنها از نسل جدید تراشه‌های ۱۴۴ لایه ۳D QLC NAND استفاده کرده است. از آنجایی که اینتل خواهان کنترل قیمت خانواده ۶۷۰p بوده است، از خیر گذرگاه PCI-E 4.0 گذشته و سرعت‌های خواندن متوالی در این خانواده به ۳۵۰۰ مگابایت در ثانیه (برای مدل ۱ و ۲ ترابایتی) و ۳۰۰۰ مگابایت در ثانیه (برای مدل ۵۱۲ گیگابایتی) می‌رسد.

سرعت نوشتن متوالی نیز برای مدل یک و دو ترابایتی به حداکثر ۲۵۰۰ و ۲۷۰۰ مگابایت می‌رسد؛ این در حالی است که مدل ۵۱۲ گیگابایتی در این بخش به بیشینه سرعت ۱۶۰۰ مگابایت در ثانیه‌ای دست پیدا می‌کند. از آنجایی که SSDهای اینتل همواره طول عمر بالا را نیز مد نظر قرار می‌دهند، سری در مدل‌های Intel 670p مدل ۵۱۲ گیگابایتی دارای طول عمر ۱۸۵TBW، مدل ۱ ترابایتی دارای ۳۷۰TBW و مدل ۲ ترابایتی نیز دارای طول و یا چرخه عمر مفید ۷۴۰TBW است.

مدل ۵۱۲ گیگابایتی از سری Intel 670p با قیمت ۸۹ دلار، مدل ۱ ترابایتی ۱۵۴ دلار و نوع ۲ ترابایتی نیز با قیمت ۳۲۹ دلار وارد بازارهای جهانی می‌شوند. سری Intel 670p با لپ تاپ و کامپیوترهای شخصی سازگار هستند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 188 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 29 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.