دریچه تکنولوژی بازگشت قدرتمند ایسوس به همراه ROG Phone 5 و ZenFone Mini - ژوانا

پس از وقفه‌ای که در معرفی گوشی‌های جدید ایسوس پیش آمده به نظر این شرکت بی‌نظیر دنیای فناوری و سخت‌افزار قصد بازگشت به این وادی پررقابت را دارد. اطلاعات جدید ناشی از برنامه ایسوس برای معرفی دو مدل گوشی جدیدی ایسوس، یکی از سری پرچمدار ROG Phone و دیگری مدلی جمع و جور برای رقابت با بزرگانی مانند آیفون ۱۲ خبر می‌دهند.

پس از معرفی ROG Phone II و  ROG Phone III در ماه جولای (مرداد ماه) ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ توسط کمپانی ایسوس، شایعات از عرضه ROG Phone 5 در ماه‌های فروردین یا اردیبهشت آینده خبر می‌دهند.

همچنین شایعاتی در رابطه با عرضه گوشی سایز کوچک ایسوس یعنی ZenFone Mini به بازار در اواخر امسال نیز وجود دارد. همانطور که در مقدمه مطلب گفتیم ظاهراً ایسوس تصمیم به تغییر استراتژی یا تلاشی در برآورد وضعیت گوشی‌های مختلف در بازار گرفته و به همین دلیل سیاست دو سه ساله اخیر خود را موقتاً معلق خواهد کرد.

Asus-Rog-phone-5.jpg

بنابر اطلاعاتی که وبسایت داده و آمار جهانی DigiTimes منتشر نموده فروش کمپانی ایسوس در حوزه دستگاه‌های همراه در سال ۲۰۲۰ بسیار کمتر از حد انتظار بوده است.

همانطور که می‌توان حدس زد این کاهش فروش بیشتر در حوزه گوشی‌های هوشمند اتفاق افتاد و در زمینه محصولات با نمایشگر بزرگتر، آمار فروش مناسبی برای این شرکت به ثبت رسیده است.

البته کمبود قطعات سخت‌افزاری در بازار نیز ظاهراً بر این آمار موثر بوده‌اند. نکته جالب دیگر گزارش DigiTimes این است که درآمد بخش گوشی‌های هوشمند ایسوس بیشتر در گروه گوشی‌های قدیمی شرکت حاصل شده و استقبال خوبی از محصولات جدیدتر به ثبت نرسیده است.

بنابر این آمار، گوشی‌های هوشمند قدیمی این کمپانی در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ حدود ۵۰۰ میلیون دلار جدید تایوان (۱۷٫۸ میلیون دلار آمریکا) سود را عاید سهامداران کرده‌اند. این درحالیست که محصولات جدیدتر عملکرد چندان خوبی نداشته‌ و ضرر خالص ۱٫۲۳ میلیارد دلار جدید تایوان (حدوداً ۴۴ میلیون دلار آمریکا) را روی دست شرکت گذاشته‌اند.

با توجه به موارد فوق به احتمال فراوان ایسوس به فکر ایجاد تغییراتی در سیاست‌های قیمت‌گذاری محصولات جدید خود خواهد بود تا در عین فروش بالا، سود خالص عایدی آنها را نیز افزایش دهد.

اما جدای از بحث قیمت، اطلاعات جالی در مورد این گوشی منتشر شده‌اند. برای مثال برخی منابع احتمال استفاده از  فناوری جذاب AniMe Matrix یا همان نمایشگر مخفی که روی لپتاپ‌های ROG Zephyrus G14 پیاده‌سازی شده بود را روی این گوشی‌ می‌دهند که می‌تواند در نوع خود بسیار جالب توجه باشد.

c381d534-d4a2-473c-bbad-a18e2a09c044.jpg

تا به امروز اطلاعات زیادی درباره گوشی Asus ZenFone Mini منتشر نشده اما یک بلاگر ژاپنی معتقد است که مدل Mini عنوان شده در این مطلب، یکی از چند مدل گوشی‌ سری ZenFone 8 خواهد بود که در اواخر ۲۰۲۱ عرضه می‌شود.

ظاهراً ZenFone Mini نیز مانند آیفون ۱۲ مینی اپل مناسب کسانی است که در سال ۲۰۲۱ به دنبال یک گوشی کاملا خوش دست هستند، البته میزان فروش پایین آیفون ۱۲ مینی در بین آیفون‌های سری ۱۲ قطعا هشداری برای کمپانی ایسوس محسوب خواهد شد که باید تدبیری مناسب در مورد آن اندیشیده شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 185 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 12 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها