دریچه تکنولوژی بازگشت کارت گرافیک 4 گیگابایتی GTX 1050 Ti انویدیا پس از چهار سال - ژوانا

در خبری که احتمالاً کسی انتظار آن را نداشت، گزارش‌ها حاکی از عرضه مجدد کارت‌های گرافیک ۴ گیگابایتی GeForce GTX 1050 Ti انویدیا است. ظاهراً کمبود تراشه‌های حافظه باعث شده انویدیا کارت گرافیک قدیمی GTX 1050 Ti را پس از چهار سال دوباره تولید و عرضه کند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده انویدیا مجدداً اقدام به تأمین پردازنده گرافیکی GTX 1050 Ti کرده است تا سازندگان کارت گرافیک بتوانند دوباره کارت‌های GTX 1050 Ti عرضه کنند. این در حالی است که تقریباً در دو سال گذشته تولید GTX 1050 Ti متوقف شده بود.

همین ماه قبل بود که گزارش‌هایی از تولید مجدد کارت گرافیک RTX 2060 با تراشه TU106 منتشر شد. در این گزارش‌ها ادعا شده بود انویدیا قصد دارد با تولید کارت قدیمی RTX 2060 به جنگ کمبود کارت گرافیک در بازار برود. با این حال خبری از تولید دوباره RTX 2060 نشد و در عوض به نظر می‌رسد انویدیا سراغ محصولات قدیمی‌تر و ضعیف‌تری چون GTX 1050 Ti با تراشه GP107 می‌رود.

GTX 1050 Ti انویدیا یک کارت گرافیک ۴ گیگابایتی است که به وضوح در سال ۲۰۲۱ میلادی نمی‌تواند ایده آل باشد. با این حال دلایلی وجود دارد که می‌تواند عرضه چنین کارت قدیمی را توجیه کند.

می دانیم شیوع جهانی ویروس کرونا و شدت گرفتن دورکاری باعث افزایش تقاضا برای کارت‌های رده پایین شده است اما چنین کارت‌هایی به اندازه کافی در دسترس نیستند. در عین حال با توجه به تحولات رمز ارزهایی چون اتریوم که حالا به بیش از ۴ گیگابایت حافظه ویدئویی نیاز دارند، احتمالاً کارت گرافیک ۴ گیگابایتی GTX 1050 Ti مورد هجوم ماینرها قرار نخواهد گرفت.

هم زمان می دانیم انویدیا با کمبود تراشه‌های حافظه ویدئویی GDDR6 روبرو است، بنابراین تولید کارت‌هایی با تعداد کمتری تراشه حافظه و تراشه‌های قدیمی‌تر آسان‌تر خواهد بود. به این ترتیب سازندگان کارت گرافیک می‌توانند کارت‌های قدیمی‌تر چون GTX 1050 Ti تولید کنند که به تعداد کمتری تراشه حافظه نیاز دارند و می‌توان تعداد بیشتری از آنها تولید کرد.

Newegg-GTX-1050-Ti-850x299.jpg

با وجود اینکه در حال حاضر شاهد موجود شدن برخی از کارت‌های GTX 1050 Ti هستیم، اما هنوز نمی‌توان با اطمینان از بازگشت کارت گرافیک چهار ساله انویدیا گفت.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 191 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 14 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها