دریچه تکنولوژی بالاخره اولین نسخه آزمایشی از اندروید 12 از راه رسید؛ اعلان های جدید در کنار قابلیت های گیمینگ تازه - ژوانا

پس از ماه ها انتظار، گوگل بالاخره امروز اولین نسخه آزمایشی یا Developer Preview از سیستم عامل اندروید ۱۲ را منتشر کرد. انتظار می رود گوگل در ماه های مارس و آوریل نیز دو نسخه آزمایشی دیگر از این سیستم عامل منتشر کند و اولین نسخه بتا از آن در ماه می در دسترس عموم کاربران این سیستم عامل قرار بگیرد. جزییات بیشتر از این نسخه آزمایشی را در زیر بخوانید.

اندروید ۱۲ نسخه جدیدی از سیستم عامل گوگل است که این شرکت قصد دارد در سال جاری میلادی آن را به دست کاربران گوشی های هوشمند و تبلت ها برساند. اگرچه نسخه آزمایشی منتشر شده توسط این شرکت در حال حاضر تنها در دسترس بخشی از کاربران قرار گرفته است اما بازهم می توان با استفاده از آن از بخشی از ویژگی ها و قابلیت های موجود در نسخه نهایی از این سیستم عامل آگاهی یافت.

12ax.jpg

با توجه به اینکه این اولین نسخه از پیش نمایش سیستم عامل اندروید است طبق انتظار نسبت به اندروید ۱۱، تغییر و تحول چندان زیادی در آن دیده نمی شود. اندروید ۱۲ برای اینکه به نسخه نهایی خود نزدیک شود راه طولانی و درازی را در پیش دارد و قرار است در طی ماه های پیش رو نسخه های آزمایشی و بتای فراوانی از آن منتشر شود.

یکی از مهم ترین تغییرات مشاهده شده در این نسخه از سیستم عامل اندروید به بخش اعلان ها مربوط می شود. طبق معمول گوگل بازهم قصد دارد در این نسخه در بخش اعلان ها تغییراتی را صورت دهد. لایه های نمایش داده شده در بخش اعلان ها قرار است یک طراحی دوباره را تجربه کنند و این بار اطلاعات کامل تر و متنوع تری را به نمایش کاربران بگذارند.

از میان دیگر تغییرات ظاهری صورت گرفته در این سیستم عامل می توان به انیمیشن های جدید و متنوع و افکت های انتقالی تازه در هنگام جا به جایی میان صفحات مختلف اشاره کرد. اندروید ۱۲ همچنین اکنون دارای یک قابلیت انتقال بازخورد پس از هربار لمس صفحه نمایش است که به نظر می رسد برای اجرای بهتر بازی ها طراحی شده است.

نسخه پیش نمایش منتشر شده از سوی گوگل همچنین در بخش حریم امن کاربران تغییراتی را به وجود آورده است. گفته می شود این تغییرات قرار است همچون قابلیت های موجود در سیستم عامل iOS، کاربران را از شر برنامه های ردیابی در امان بدارد.

android12TL.jpg

طبق زمان بندی اعلام شده از سوی گوگل، قرار است در ماه مارس و آوریل دو نسخه آزمایشی (Developer Preview) دیگر از این سیستم عامل منتشر شود. سپس از ماه می انتشار نسخه های بتا از آن آغاز می شود و بخش بیشتری از کاربران می توانند این سیستم عامل را بر روی دستگاه های خود نصب کنند. قرار است به مدت چهار ماه و در هر ماه یک نسخه بتا از این سیستم عامل منتشر شود. گفته می شود در ماه سپتامبر نیز شاهد انتشار نسخه نهایی از این سیستم عامل خواهیم بود.

در حال حاضر امکان نصب این نسخه آزمایشی بر روی گوشی های پیکسل گوگل شامل پیکسل ۳، پیکسل ۳ XL، پیکسل ۳a، پیکسل ۳a XL، پیکسل ۴، پیکسل ۴ XL، پیکسل ۴a، پیکسل ۴a 5G و همچنین پیکسل ۵ وجود دارد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 199 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 24 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها