دریچه تکنولوژی بالاخره نوبت به انتقام Xbox Series X/S از PlayStation رسید؛ فروش بالاتر - ژوانا

اگر چه کنسول‌های نسل نهمی، یعنی Xbox Series X/S و PlayStation 5 با کمبود موجودی شدید روبرو هستند، اما رقابت در بین آنها به شدت ادامه دارد. تا به اینجای کار، پلی استیشن ۵ و حتی نینتندو سوئیچ با اختلاف زیادی مایکروسافت را تحت فشار قرار داده‌اند؛ اما اینک نوبت به یک آمار جدید و عجیب از Xbox رسیده است!

چند ماهی از عرضه کنسول‌های نسل نهمی دو شرکت مایکروسافت و سونی می‌گذرد؛ هر دو کمپانی به دلیل کمبود تراشه‌های AMD، با کمبود موجودی دست و پنجه نرم می‌کنند؛ با این وجود در بسیاری از کشورها از جمله ژاپن و حتی برخی از بخش‌های قاره آمریکا، سونی دست برنده را در فروش داشته و جالب است بدانید که نینتندو سوئیچ نیز با فروش خیره کننده خود، پیش‌بینی ها را برهم زده است.

اما ظاهراً داستان به سمت و سوی دیگری می‌رود؛ منابع معتبر از کاهش نسبی فروش نینتندو سوئیچ خبر داده و اعلام کرده‌اند که در برخی از کشورها از جمله انگلستان، فروش Xbox Series X/Sها از دو کنسول PlayStation 5 و Nintendo Switch بالا زده است. در نتیجه دو کنسول نسل نهمی مایکروسافت به عنوان پُر فروش ترین کنسول ماه گذشته کشور انگلستان شناخته شده‌اند.

XBXP-4.jpg

به نظر می‌رسد که در ژانویه ۲۰۲۱ مایکروسافت موفق به شکست دو رقیب بزرگ خود شده است. وب سایت GamesIndustry.biz ضمن اعلام این خبر اضافه می‌کند که در ماه نوامبر کنسول PS5 رتبه نخست فروش را در کشور انگلستان به دست آورد؛ در ماه دسامبر نیز این افتخار نصیب سوئیچ شد. اما در ژانویه نوبت به کنسول‌های نسل نهمی مایکروسافت رسید. انگلستان یکی از بزرگ‌ترین بازارهای کنسول‌های بازی است که از این رو آمار و ارقام آن، بسیار مهم هستند.

شایان ذکر است که تعادل عرضه و تقاضا همچنان ناقص بوده و باید دید که دست کم تا پایان سال ۲۰۲۱ وضعیت فروش کنسول‌ها چطور خواهد بود؛ از این رو در وضعیت کنونی نمی‌توان برنده میدان را مشخص کرد. نکته جالب توجه دیگر آن است که نینتندو در حال کار بر روی کنسول جدید خود است که همچنان از تراشه‌های NVIDIA استفاده می‌کند؛ اما به نظر می‌رسد که به دلیل فروش بالای سوئیچ، عجله‌ای برای عرضه آن ندارد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 136 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 21 فوریه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.