دریچه تکنولوژی با قابلیت ReBAR کارایی کارت های گرافیک GeForce RTX 30 انویدیا را افزایش دهید - ژوانا

سرانجام انویدیا به وعده خود عمل کرد و قابلیت ResizableBAR را به کارت‌های گرافیک و پردازنده‌های سری GeForce RTX 30 آورد. در ادامه به شما می گوییم برای استفاده از قابلیت ResizableBAR باید چه کارهایی انجام بدهید.

پشتیبانی و امکان فعال سازی قابلیت ReBAR بر روی کارت‌های گرافیک سری GeForce RTX 30 انویدیا حاصل تلاش‌های انویدیا و همچنین سازندگان مادربرد، لپ تاپ و پردازنده است. برای استفاده از قابلیت ReBAR باید آپدیت بایوس لازم از سوی سازنده مادربرد یا لپ تاپ ارائه شده باشد و درایور نگارش ۴۵۶٫۸۹ یا جدیدتر از آن نصب شود.

geforce-rtx-3080-resizable-bar-performance-improvements-1200x716.png

به ادعای انویدیا قابلیت ReBAR با افزایش کارایی تا ۱۲ درصد همراه است و به افزایش کارایی کارت‌ها و پردازنده‌های گرافیکی سری GeForce RTX 30 کمک می‌کند. با این حال گیمرها باید انتظار کمتری از آن داشته باشند اما در خصوص کارت رده بالا RTX 3080 در وضوح تصویر ۱۴۴۰p حداقل ۵ درصد است.

در حال حاضر ۱۷ عنوان بازی از قابلیت ReBAR پشتیبانی می‌کنند که لیست آنها به شرح زیر است:

برای استفاده از قابلیت ReBAR ابتدا باید اطمینان حاصل کنید مادربرد و پردازنده سیستم یا لپ تاپ شما از این قابلیت پشتیبانی می‌کند و به آخرین بایوس مجهز است. پس از آن باید به منوی SETUP مادربرد یا لپ تاپ بروید و ReBAR را فعال کنید.

در مرحله بعد باید از درایور نگارش ۴۶۵٫۸۹ یا جدیدتر از آن استفاده کنید. در صورتی هم که از کارت‌های Founders Edition استفاده می‌کنید، باید ابزار آپدیت کردن بایوس کارت را از وب سایت انویدیا دریافت و اجرا کنید.

در نهایت می‌توان از طریق NVIDIA Control Panel یا GPU-Z از فعال بودن قابلیت Resizable BAR  اطمینان حاصل کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 131 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 4 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها